Raport miesięczny za luty 2012 r.
14-03-2012
ZarzÄ…d Agroma S.A. przekazuje raport za luty 2012r.:
1.Informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym emitenta, które w ocenie emitenta mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych emitenta.
W lutym Agroma zanotowała 1 152 tys. zł przychodów ze sprzedaży. Tym samym Spółka zanotowała wzrost przychodów o 22 % w porównaniu z lutym 2011 (gdy przychody wyniosły 945 tys. zł). Agroma osiągnęła wzrost, nawet pomimo charakterystycznego dla okresu przedsezonowego spowolnienia w całej branży urządzeń ogrodowych. Marża brutto wyniosła w lutym 273 tys. zł i była wyższa w porównaniu do lutego 2011 o 14 % (240 tys. zł).
W ocenie Zarządu Agroma S.A., w najbliższym czasie warunki rynkowe będą sprzyjały rozwojowi firmy w segmencie urządzeń profesjonalnych, oferowanych klientom sieci dealerskiej pod marką Agroma. Dlatego Zarząd Spółki podjął decyzję o skierowaniu większej ilości środków i mocy produkcyjnych do produkcji i dystrybucji sprzętów wysokiej jakości, przeznaczonych dla tego segmentu - przede wszystkim kosiarek spalinowych, traktorków i kos dla użytkowników profesjonalnych i półprofesjonalnych.
Jednocześnie wraz z rozwojem oferty produktowej pod marką własną, przeznaczonej dla sieci dealerskiej, Agroma S.A. kontynuuje współpracę z największymi krajowymi sieciami handlowymi typu DIY. W sieciach tych w sezonie wiosenno letnim 2012 oferowane będą przede wszystkim maszyny marki Craftsman i akcesoria do prac ogrodniczych. (oleje silnikowe, okulary i nauszniki ochronne itp.)
Z sukcesem zakończono testy prototypów pilarek spalinowych na przewidzianych do produkcji na sezon jesienny 2012.
Poza wymienionymi w ocenie Spółki nie wystąpiły w otoczeniu rynkowym emitenta wydarzenia, które w istotny sposób wpłyną na wyniki finansowe.
2. Zestawienie wszystkich informacji opublikowanych przez emitenta w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem.
Raporty bieżące opublikowane w systemie EBI w lutym:
RB nr 3/2012 Raport miesięczny za styczeń 2012 r.
RB nr 4/2012 Raport za IV kwartał 2011 r.
Raporty bieżące w systemie ESPI w styczniu nie były publikowane.
3. Kalendarz inwestora, obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce w nadchodzącym miesiącu, które dotyczą emitenta i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów, w szczególności daty publikacji raportów okresowych, planowanych walnych zgromadzeń, otwarcia subskrypcji, spotkań z inwestorami lub analitykami, oraz oczekiwany termin publikacji raportu analitycznego.
Do 13 kwietnia 2012 r. Spółka opublikuje raport miesięczny za marzec 2012 r.
Podstawa prawna:
pkt. 16 Dobrych Praktyk Spółek Notowanych na NewConnect
1.Informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym emitenta, które w ocenie emitenta mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych emitenta.
W lutym Agroma zanotowała 1 152 tys. zł przychodów ze sprzedaży. Tym samym Spółka zanotowała wzrost przychodów o 22 % w porównaniu z lutym 2011 (gdy przychody wyniosły 945 tys. zł). Agroma osiągnęła wzrost, nawet pomimo charakterystycznego dla okresu przedsezonowego spowolnienia w całej branży urządzeń ogrodowych. Marża brutto wyniosła w lutym 273 tys. zł i była wyższa w porównaniu do lutego 2011 o 14 % (240 tys. zł).
W ocenie Zarządu Agroma S.A., w najbliższym czasie warunki rynkowe będą sprzyjały rozwojowi firmy w segmencie urządzeń profesjonalnych, oferowanych klientom sieci dealerskiej pod marką Agroma. Dlatego Zarząd Spółki podjął decyzję o skierowaniu większej ilości środków i mocy produkcyjnych do produkcji i dystrybucji sprzętów wysokiej jakości, przeznaczonych dla tego segmentu - przede wszystkim kosiarek spalinowych, traktorków i kos dla użytkowników profesjonalnych i półprofesjonalnych.
Jednocześnie wraz z rozwojem oferty produktowej pod marką własną, przeznaczonej dla sieci dealerskiej, Agroma S.A. kontynuuje współpracę z największymi krajowymi sieciami handlowymi typu DIY. W sieciach tych w sezonie wiosenno letnim 2012 oferowane będą przede wszystkim maszyny marki Craftsman i akcesoria do prac ogrodniczych. (oleje silnikowe, okulary i nauszniki ochronne itp.)
Z sukcesem zakończono testy prototypów pilarek spalinowych na przewidzianych do produkcji na sezon jesienny 2012.
Poza wymienionymi w ocenie Spółki nie wystąpiły w otoczeniu rynkowym emitenta wydarzenia, które w istotny sposób wpłyną na wyniki finansowe.
2. Zestawienie wszystkich informacji opublikowanych przez emitenta w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem.
Raporty bieżące opublikowane w systemie EBI w lutym:
RB nr 3/2012 Raport miesięczny za styczeń 2012 r.
RB nr 4/2012 Raport za IV kwartał 2011 r.
Raporty bieżące w systemie ESPI w styczniu nie były publikowane.
3. Kalendarz inwestora, obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce w nadchodzącym miesiącu, które dotyczą emitenta i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów, w szczególności daty publikacji raportów okresowych, planowanych walnych zgromadzeń, otwarcia subskrypcji, spotkań z inwestorami lub analitykami, oraz oczekiwany termin publikacji raportu analitycznego.
Do 13 kwietnia 2012 r. Spółka opublikuje raport miesięczny za marzec 2012 r.
Podstawa prawna:
pkt. 16 Dobrych Praktyk Spółek Notowanych na NewConnect