Raport miesięczny za styczeń 2013 r.
15-02-2013
Zarząd Agroma S.A. przekazuje raport za styczeń 2013 r.:
1. Informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym emitenta, które w ocenie emitenta mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych emitenta.
W bieżącym sezonie zimowym branża ogrodnicza odczuwa w porównaniu do lat ubiegłych wyraźnie słabszą koniunkturę. Na rynku od kilku miesięcy utrzymuje się zmniejszony popyt, co generuje spadek obrotów u większości podmiotów działających w tym sektorze. Z informacji docierających do Agromy wynika, że osłabienie popytu odczuwają również największe podmioty w branży, w tym wielkopowierzchniowe sieci handlowe typu DIY.
Wprowadzane przez międzynarodowe sieci zmiany w dotychczasowej polityce zakupowej, dodatkowo wpływają na kondycję podmiotów krajowych. Przewidując taki bieg zdarzeń, Zarząd Agromy już na początku ubiegłego roku skupił się na rozwoju własnej sieci dealerskiej, o czym spółka informowała w poprzednich raportach. Zarząd jest przekonany, że w obliczu zmieniającej się struktury rynku, koszty poniesione na rozbudowę i utrzymanie sieci (obecnie blisko 400 autoryzowanych punktów sprzedaży), przyniosą znaczącą poprawę wyników spółki. Agroma stale pozostaje jednym z wiodących podmiotów na rynku polskim. Wieloletnie doświadczenie spółki pozwala na przygotowanie oferty zgodnie z profilem klienta i elastyczne dostosowywanie oferowanego sprzętu do jego potrzeb. Znaczenie ma również rozpoznawalna marka, która dzięki ponad 50 letniej tradycji budzi wśród klientów ogromne zaufanie.
Jednocześnie Zarząd spodziewa się poprawy koniunktury rynkowej w II połowie 2013 roku, wraz poprawiającą się kondycją gospodarczą w innych sektorach.
Obecnie Agroma zbiera zamówienia na sezon wiosenny. Dostępne zasoby magazynowe wystarczają na pokrycie zapotrzebowania w lutym, marcu oraz co najmniej do połowy kwietnia. Dostawy uzupełniające spodziewane są na przełomie marca i kwietnia. Dostawy te, składające się z urządzeń wykorzystywanych podczas pielęgnacji ogrodów są aktualnie w przygotowaniu produkcyjnym.
W styczniu 2013 spółka kontynuowała aktywną racjonalizację kosztów poprzez m.in. przesunięcia kadrowe i zaostrzenie wydatków wewnętrznych. Spółka szacuje, że w perspektywie kwartału koszty operacyjne zmniejszone zostaną o 100 tys. złotych.
2. Zestawienie wszystkich informacji opublikowanych przez emitenta w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem.
Raporty bieżące opublikowane w systemie EBI w styczniu:
RB nr 1/2013 - Raport miesięczny za styczeń 2013 r.
RB nr 2/2013 - Terminy publikacji raportów okresowych w 2013 roku.
Raporty bieżące w systemie ESPI nie były w styczniu publikowane.
3. Kalendarz inwestora, obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce w nadchodzącym miesiącu, które dotyczą emitenta i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów, w szczególności daty publikacji raportów okresowych, planowanych walnych zgromadzeń, otwarcia subskrypcji, spotkań z inwestorami lub analitykami oraz oczekiwany termin publikacji raportu analitycznego.
Do 14 marca 2013 r. Spółka opublikuje raport miesięczny za luty 2013 r.
Podstawa prawna:
pkt. 16 Dobrych Praktyk Spółek Notowanych na NewConnect
1. Informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym emitenta, które w ocenie emitenta mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych emitenta.
W bieżącym sezonie zimowym branża ogrodnicza odczuwa w porównaniu do lat ubiegłych wyraźnie słabszą koniunkturę. Na rynku od kilku miesięcy utrzymuje się zmniejszony popyt, co generuje spadek obrotów u większości podmiotów działających w tym sektorze. Z informacji docierających do Agromy wynika, że osłabienie popytu odczuwają również największe podmioty w branży, w tym wielkopowierzchniowe sieci handlowe typu DIY.
Wprowadzane przez międzynarodowe sieci zmiany w dotychczasowej polityce zakupowej, dodatkowo wpływają na kondycję podmiotów krajowych. Przewidując taki bieg zdarzeń, Zarząd Agromy już na początku ubiegłego roku skupił się na rozwoju własnej sieci dealerskiej, o czym spółka informowała w poprzednich raportach. Zarząd jest przekonany, że w obliczu zmieniającej się struktury rynku, koszty poniesione na rozbudowę i utrzymanie sieci (obecnie blisko 400 autoryzowanych punktów sprzedaży), przyniosą znaczącą poprawę wyników spółki. Agroma stale pozostaje jednym z wiodących podmiotów na rynku polskim. Wieloletnie doświadczenie spółki pozwala na przygotowanie oferty zgodnie z profilem klienta i elastyczne dostosowywanie oferowanego sprzętu do jego potrzeb. Znaczenie ma również rozpoznawalna marka, która dzięki ponad 50 letniej tradycji budzi wśród klientów ogromne zaufanie.
Jednocześnie Zarząd spodziewa się poprawy koniunktury rynkowej w II połowie 2013 roku, wraz poprawiającą się kondycją gospodarczą w innych sektorach.
Obecnie Agroma zbiera zamówienia na sezon wiosenny. Dostępne zasoby magazynowe wystarczają na pokrycie zapotrzebowania w lutym, marcu oraz co najmniej do połowy kwietnia. Dostawy uzupełniające spodziewane są na przełomie marca i kwietnia. Dostawy te, składające się z urządzeń wykorzystywanych podczas pielęgnacji ogrodów są aktualnie w przygotowaniu produkcyjnym.
W styczniu 2013 spółka kontynuowała aktywną racjonalizację kosztów poprzez m.in. przesunięcia kadrowe i zaostrzenie wydatków wewnętrznych. Spółka szacuje, że w perspektywie kwartału koszty operacyjne zmniejszone zostaną o 100 tys. złotych.
2. Zestawienie wszystkich informacji opublikowanych przez emitenta w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem.
Raporty bieżące opublikowane w systemie EBI w styczniu:
RB nr 1/2013 - Raport miesięczny za styczeń 2013 r.
RB nr 2/2013 - Terminy publikacji raportów okresowych w 2013 roku.
Raporty bieżące w systemie ESPI nie były w styczniu publikowane.
3. Kalendarz inwestora, obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce w nadchodzącym miesiącu, które dotyczą emitenta i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów, w szczególności daty publikacji raportów okresowych, planowanych walnych zgromadzeń, otwarcia subskrypcji, spotkań z inwestorami lub analitykami oraz oczekiwany termin publikacji raportu analitycznego.
Do 14 marca 2013 r. Spółka opublikuje raport miesięczny za luty 2013 r.
Podstawa prawna:
pkt. 16 Dobrych Praktyk Spółek Notowanych na NewConnect