Informacja o stopniu realizacji założeń strategii rozwoju
04-04-2012
Zarząd ALDA S.A. (dalej: "Spółka", "Emitent") podaje do wiadomości stopień realizacji założeń strategii rozwoju opublikowanej w Dokumencie Informacyjnym Spółki z dn. 8.12.2011 r. (pkt 4.12.4 str. 66).
Od początku 2012 roku Emitent brał udział w branżowych targach odbywających się w Kijowie na Ukrainie oraz we Frankfurcie w Niemczech (największe targi w Europie pod nazwą "AMBIENTE"). Dzięki udziałowi w ww. wydarzeniach Spółka nawiązała wiele kontaktów handlowych, co umożliwiło realizację w I kwartale 2012 r. zamówień na produkty Emitenta dla kontrahentów z Estonii, Łotwy, Białorusi, Słowacji, Czech oraz Niemiec. Emitent zrealizował także w tym okresie specjalne zamówienie na kosze typu "FREEDOM" dla klienta z Arabii Saudyjskiej. Ponadto, Spółka pozyskała dystrybutorów dla swoich produktów na terenie Afryki Północnej oraz Bliskiego Wschodu. Pierwsze produkty marki ALDA mogą trafić na tamtejsze rynki już w 2012 roku.
Aktywność Emitenta w pozyskiwaniu kontrahentów oraz dystrybutorów z zagranicy znajduje odbicie w szacunkowych danych dot. przychodów ze sprzedaży eksportowej za I kwartał 2012 roku. Spółka w I kwartale 2011 r. wygenerowała 29.783 zł przychodów ze sprzedaży eksportowej produktów (bez uwzględnienia sprzedaży stojaków choinkowych marki EASYFIX), zaś szacunkowa wartość przychodów eksportowych w I kwartału 2012 roku (również bez uwzględnienia sprzedaży stojaków choinkowych marki EASYFIX) wynosi ok. 278 tys. złotych. Oznacza to wzrost sprzedaży o ok. 833,42 proc. Uwzględniając sprzedaż eksportową wraz ze sprzedażą stojaków choinkowych marki EASYFIX, szacuje się, iż Spółka zanotowała w I kwartale 2012 r. wzrost przychodów eksportowych o ok. 1750,1 proc. z poziomu 29.783 zł w I kwartale 2011 r. do szacowanego poziomu 550 tys. zł w tym samym okresie bieżącego roku.
Zarząd Emitenta informuje, że powyższe dane dotyczące przychodów eksportowych Spółki mają charakter wstępny i szacunkowy, w związku z tym mogą ulec zmianie. Ostateczna wartość przychodów eksportowych zanotowanych w I kwartale br. zostanie opublikowana w raporcie okresowym za I kwartał 2012 r., którego publikacja zaplanowana jest na dzień 15 maja 2012 roku.
Wymienione powyżej aktywności Emitenta w zakresie pozyskiwania zagranicznych kontrahentów wpisane są w długofalową strategię rozwoju, która zakłada m.in. umocnienie pozycji producenta nieelektrycznych artykułów gospodarstwa domowego poprzez aktywne rozszerzanie krajowych i zagranicznych kanałów dystrybucji oraz rozszerzenie produkcji koszy na śmieci dla rynku HoReCa (hotele, restauracje, catering). Realizacja tych założeń może pozytywne wpłynąć na wyniki finansowe Emitenta w 2012 roku. Jednocześnie działania te wspierają promocję marki ALDA na rynkach zagranicznych.
Podstawa prawna:
§ 3 ust. 1 Załącznika Nr 3 do Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu "Informacje bieżące i okresowe przekazywane w alternatywnym systemie obrotu na rynku NewConnect".
Od początku 2012 roku Emitent brał udział w branżowych targach odbywających się w Kijowie na Ukrainie oraz we Frankfurcie w Niemczech (największe targi w Europie pod nazwą "AMBIENTE"). Dzięki udziałowi w ww. wydarzeniach Spółka nawiązała wiele kontaktów handlowych, co umożliwiło realizację w I kwartale 2012 r. zamówień na produkty Emitenta dla kontrahentów z Estonii, Łotwy, Białorusi, Słowacji, Czech oraz Niemiec. Emitent zrealizował także w tym okresie specjalne zamówienie na kosze typu "FREEDOM" dla klienta z Arabii Saudyjskiej. Ponadto, Spółka pozyskała dystrybutorów dla swoich produktów na terenie Afryki Północnej oraz Bliskiego Wschodu. Pierwsze produkty marki ALDA mogą trafić na tamtejsze rynki już w 2012 roku.
Aktywność Emitenta w pozyskiwaniu kontrahentów oraz dystrybutorów z zagranicy znajduje odbicie w szacunkowych danych dot. przychodów ze sprzedaży eksportowej za I kwartał 2012 roku. Spółka w I kwartale 2011 r. wygenerowała 29.783 zł przychodów ze sprzedaży eksportowej produktów (bez uwzględnienia sprzedaży stojaków choinkowych marki EASYFIX), zaś szacunkowa wartość przychodów eksportowych w I kwartału 2012 roku (również bez uwzględnienia sprzedaży stojaków choinkowych marki EASYFIX) wynosi ok. 278 tys. złotych. Oznacza to wzrost sprzedaży o ok. 833,42 proc. Uwzględniając sprzedaż eksportową wraz ze sprzedażą stojaków choinkowych marki EASYFIX, szacuje się, iż Spółka zanotowała w I kwartale 2012 r. wzrost przychodów eksportowych o ok. 1750,1 proc. z poziomu 29.783 zł w I kwartale 2011 r. do szacowanego poziomu 550 tys. zł w tym samym okresie bieżącego roku.
Zarząd Emitenta informuje, że powyższe dane dotyczące przychodów eksportowych Spółki mają charakter wstępny i szacunkowy, w związku z tym mogą ulec zmianie. Ostateczna wartość przychodów eksportowych zanotowanych w I kwartale br. zostanie opublikowana w raporcie okresowym za I kwartał 2012 r., którego publikacja zaplanowana jest na dzień 15 maja 2012 roku.
Wymienione powyżej aktywności Emitenta w zakresie pozyskiwania zagranicznych kontrahentów wpisane są w długofalową strategię rozwoju, która zakłada m.in. umocnienie pozycji producenta nieelektrycznych artykułów gospodarstwa domowego poprzez aktywne rozszerzanie krajowych i zagranicznych kanałów dystrybucji oraz rozszerzenie produkcji koszy na śmieci dla rynku HoReCa (hotele, restauracje, catering). Realizacja tych założeń może pozytywne wpłynąć na wyniki finansowe Emitenta w 2012 roku. Jednocześnie działania te wspierają promocję marki ALDA na rynkach zagranicznych.
Podstawa prawna:
§ 3 ust. 1 Załącznika Nr 3 do Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu "Informacje bieżące i okresowe przekazywane w alternatywnym systemie obrotu na rynku NewConnect".