Aktualizacja prognoz zawartych w Dokumencie Informacyjnym
15-11-2010
Zarząd HMSG S.A. informuje, iż zaistniała potrzeba aktualizacji prognoz danych finansowych zamieszczonych w Dokumencie Informacyjnym Spółki.
Przyczyną zmiany prognozy finansowej jest zmiana strategii rozwoju sztandarowego projektu SECONDSTREET realizowanego przez spółkę zależną Emitenta tj. SECONDSTREET Polska Sp. z o.o. Zmiana strategii ma związek przede wszystkim z niewywiązaniem się w uzgodnionych terminach z realizacji kluczowych funkcjonalności serwisu przez agencję interaktywną, która została wynajęta przez SECONDSTREET Polska Sp. z o.o. do zrealizowania projektu SECONDSTREET. Brak tych funkcjonalności wpłynął na decyzje potencjalnych klientów biznesowych oraz potencjalnych reklamodawców, którzy wstrzymali się z aktywnością do momentu startu finalnej wersji serwisu. W związku z zaistniałą sytuacją, Zarząd spółki zależnej Emitenta zaangażował do pracy nową agencję interaktywną specjalizującą się w budowie platform społecznościowych, a także opracował nową strategię rozwoju SECONDSTREET, która będzie realizowana od drugiej połowy lutego 2011 roku (wówczas pojawi się zapowiadana finalna odsłona serwisu). Nowo zatrudniona agencja interaktywna posiada rekomendacje oraz portfolio zrealizowanych projektów co w ocenie Emitenta jest gwarancją, iż projekt zostanie wdrożony bez opóźnień. Podpisana umowa zakłada, iż agencja przekaże Emitentowi prototyp nowej odsłony serwisu do połowy grudnia 2010 roku. Natomiast podstawowe zmiany zostaną wprowadzone na początku lutego 2011 roku. Ponadto zawiera szereg kar umownych za nie dotrzymanie ww. terminów. Udoskonalenia serwisu obejmują m.in. wprowadzenie nowej technologii, spełniającej najnowsze standardy lecz znacznie tańszej późniejszym użytkowaniu i modernizacji. Nowa strategia zakłada m.in. uruchomienie wersji niemieckojęzycznej serwisu w Berlinie oraz Monachium, a następnie w Szwajcarii i Austrii, równolegle zaś serwis ma funkcjonować w pięciu największych polskich miastach: Warszawie, Łodzi, Krakowie, Gdańsku i Poznaniu. Priorytetem będą jednak wersje zagraniczne SECONDSTREET. Nowa strategia nie przewiduje w pierwszym roku od startu finalnej wersji serwisu pobierania opłat z tytułu abonamentów od właścicieli punktów handlowo-usługowych i gastronomicznych - wyjątkiem są konta premium. Głównej źródła przychodu, jakie ma generować serwis to sprawdzone na rynku narzędzie takie, jak reklama kontekstowa. Spółka SECONDSTREET Polska Sp. z o.o. przy pomocy agencji public relations (Green Stream Communication S.A.) z której usług obecnie korzysta, opracowała własny system reklamy kontekstowej, który zagwarantuje potencjalnym reklamodawcom precyzyjne dotarcie do odbiorcy, użytkowników serwisu SECONDSTREET, a także opłaty od użytkowników za niestandardowe opcje.
Zarząd Emitenta pragnie ponadto podkreślić, iż wpływ na zmianę prognoz miały także trwające dłużej niż oczekiwano negocjacje związane z przejęciem serwisu Nasze-wojsko.pl (o przejęciu spółka informowała w raporcie nr 27/2010 z dnia 20.09.2010 r.), tym samym brak możliwości rozbudowy serwisu, przeprowadzenia kampanii reklamowej i sprzedaż nowej powierzchni reklamowej w IV kwartale 2010 roku, co niewątpliwie wpłynęło by na wygenerowanie prognozowanych dochodów.
Zarząd HMSG S.A. jest przekonany, że podjęte działania przez Zarząd spółki zależnej, a także nowa strategia rozwoju serwisu doprowadzi do dynamicznego rozwoju sztandarowego projektu, czyli serwisu SECONDSTREET. Ponadto Zarząd informuje, że rozpoczął już prace nad rozbudową i poprawą funkcjonalności serwisu Nasze-wojsko.pl (planowany start to przełom stycznia i lutego), a także rozpoczął rozmowy z potencjalnymi reklamodawcami i sponsorami, a także kilkoma partnerami, m.in. firmami tworzącymi tzw. wojenne gry przeglądarkowe, które niebawem zostaną uruchomione dla zarejestrowanych użytkowników serwisu Nasze-wojsko.pl.
Zaktualizowane prognozy finansowe podane są poniżej:
Rok 2010 - przychody netto ze sprzedaży 1 milion złotych; wynik netto 8 tys. zł,
Rok 2011 - przychody netto ze sprzedaży 1,5 miliona złotych; wynik netto 80 tys. zł,
Prognozowano:
Rok 2010 - przychody netto ze sprzedaży 1,55 miliona złotych; wynik netto 12 tys. zł,
Rok 2011 - przychody netto ze sprzedaży 2 miliony złotych; wynik netto 123 tys. zł,
Powyższe prognozy przewidują spełnienie założeń w postaci:
- wdrożenie wersji niemieckojęzycznych serwisu SECONDSTREET, a także start serwisu w pięciu największych polskich miastach;
- wprowadzenia do końca stycznia 2011 roku nowych funkcjonalności serwisu Nasze-wojsko.pl, tym samym start kampanii reklamowej serwisu;
- kontynuowania inwestycji mających na celu przejęcie co najmniej jednego projektu start-up.
Podstawa prawna: § 3 ust. 2 pkt 15 Załącznika do Uchwały Nr 363/2009 Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. z dnia 27 lipca 2009 r. Informacje Bieżące i Okresowe w Alternatywnym Systemie Obrotu.
Przyczyną zmiany prognozy finansowej jest zmiana strategii rozwoju sztandarowego projektu SECONDSTREET realizowanego przez spółkę zależną Emitenta tj. SECONDSTREET Polska Sp. z o.o. Zmiana strategii ma związek przede wszystkim z niewywiązaniem się w uzgodnionych terminach z realizacji kluczowych funkcjonalności serwisu przez agencję interaktywną, która została wynajęta przez SECONDSTREET Polska Sp. z o.o. do zrealizowania projektu SECONDSTREET. Brak tych funkcjonalności wpłynął na decyzje potencjalnych klientów biznesowych oraz potencjalnych reklamodawców, którzy wstrzymali się z aktywnością do momentu startu finalnej wersji serwisu. W związku z zaistniałą sytuacją, Zarząd spółki zależnej Emitenta zaangażował do pracy nową agencję interaktywną specjalizującą się w budowie platform społecznościowych, a także opracował nową strategię rozwoju SECONDSTREET, która będzie realizowana od drugiej połowy lutego 2011 roku (wówczas pojawi się zapowiadana finalna odsłona serwisu). Nowo zatrudniona agencja interaktywna posiada rekomendacje oraz portfolio zrealizowanych projektów co w ocenie Emitenta jest gwarancją, iż projekt zostanie wdrożony bez opóźnień. Podpisana umowa zakłada, iż agencja przekaże Emitentowi prototyp nowej odsłony serwisu do połowy grudnia 2010 roku. Natomiast podstawowe zmiany zostaną wprowadzone na początku lutego 2011 roku. Ponadto zawiera szereg kar umownych za nie dotrzymanie ww. terminów. Udoskonalenia serwisu obejmują m.in. wprowadzenie nowej technologii, spełniającej najnowsze standardy lecz znacznie tańszej późniejszym użytkowaniu i modernizacji. Nowa strategia zakłada m.in. uruchomienie wersji niemieckojęzycznej serwisu w Berlinie oraz Monachium, a następnie w Szwajcarii i Austrii, równolegle zaś serwis ma funkcjonować w pięciu największych polskich miastach: Warszawie, Łodzi, Krakowie, Gdańsku i Poznaniu. Priorytetem będą jednak wersje zagraniczne SECONDSTREET. Nowa strategia nie przewiduje w pierwszym roku od startu finalnej wersji serwisu pobierania opłat z tytułu abonamentów od właścicieli punktów handlowo-usługowych i gastronomicznych - wyjątkiem są konta premium. Głównej źródła przychodu, jakie ma generować serwis to sprawdzone na rynku narzędzie takie, jak reklama kontekstowa. Spółka SECONDSTREET Polska Sp. z o.o. przy pomocy agencji public relations (Green Stream Communication S.A.) z której usług obecnie korzysta, opracowała własny system reklamy kontekstowej, który zagwarantuje potencjalnym reklamodawcom precyzyjne dotarcie do odbiorcy, użytkowników serwisu SECONDSTREET, a także opłaty od użytkowników za niestandardowe opcje.
Zarząd Emitenta pragnie ponadto podkreślić, iż wpływ na zmianę prognoz miały także trwające dłużej niż oczekiwano negocjacje związane z przejęciem serwisu Nasze-wojsko.pl (o przejęciu spółka informowała w raporcie nr 27/2010 z dnia 20.09.2010 r.), tym samym brak możliwości rozbudowy serwisu, przeprowadzenia kampanii reklamowej i sprzedaż nowej powierzchni reklamowej w IV kwartale 2010 roku, co niewątpliwie wpłynęło by na wygenerowanie prognozowanych dochodów.
Zarząd HMSG S.A. jest przekonany, że podjęte działania przez Zarząd spółki zależnej, a także nowa strategia rozwoju serwisu doprowadzi do dynamicznego rozwoju sztandarowego projektu, czyli serwisu SECONDSTREET. Ponadto Zarząd informuje, że rozpoczął już prace nad rozbudową i poprawą funkcjonalności serwisu Nasze-wojsko.pl (planowany start to przełom stycznia i lutego), a także rozpoczął rozmowy z potencjalnymi reklamodawcami i sponsorami, a także kilkoma partnerami, m.in. firmami tworzącymi tzw. wojenne gry przeglądarkowe, które niebawem zostaną uruchomione dla zarejestrowanych użytkowników serwisu Nasze-wojsko.pl.
Zaktualizowane prognozy finansowe podane są poniżej:
Rok 2010 - przychody netto ze sprzedaży 1 milion złotych; wynik netto 8 tys. zł,
Rok 2011 - przychody netto ze sprzedaży 1,5 miliona złotych; wynik netto 80 tys. zł,
Prognozowano:
Rok 2010 - przychody netto ze sprzedaży 1,55 miliona złotych; wynik netto 12 tys. zł,
Rok 2011 - przychody netto ze sprzedaży 2 miliony złotych; wynik netto 123 tys. zł,
Powyższe prognozy przewidują spełnienie założeń w postaci:
- wdrożenie wersji niemieckojęzycznych serwisu SECONDSTREET, a także start serwisu w pięciu największych polskich miastach;
- wprowadzenia do końca stycznia 2011 roku nowych funkcjonalności serwisu Nasze-wojsko.pl, tym samym start kampanii reklamowej serwisu;
- kontynuowania inwestycji mających na celu przejęcie co najmniej jednego projektu start-up.
Podstawa prawna: § 3 ust. 2 pkt 15 Załącznika do Uchwały Nr 363/2009 Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. z dnia 27 lipca 2009 r. Informacje Bieżące i Okresowe w Alternatywnym Systemie Obrotu.