Podpisanie listu intencyjnego ze spółką HydroPhi Technologies Group, Inc. z siedzibą w Atlanta, stan Georgia, USA
03-04-2014
Zarząd Astoria Capital S.A. ("ACL") informuje iż w dniu 2 kwietnia 2014 r. do siedziby spółki wpłynął podpisany list intencyjny ze spółki HydroPhi Technologies Group, Inc. z siedzibą w Atlanta, stan Georgia, USA (“HPTG"), w którym to liście ACL i HPTG wyraziły chęć zawarcia umowy dotyczącej utworzenia wspólnego przedsięwzięcia (joint-venture) pod nazwą “HydroPhi Technologies Europe S.A." (HTE).
Najważniejsze elementy zawartego listu intencyjnego to:
1) HTE otrzyma wyłączne prawa do sprzedaży technologii HPTG w Europie;
2) HPTG udostępni spółce HTE technologię HydroPlant z zachowaniem korzystnej oferty cenowej (po koszcie HPTG z niewielkim narzutem);
3) ACL otrzyma 70% udziału w HTE, a HPTG i jej menedżerowie pozostałe 30%;
4) HTE zapłaci HPTG 1 mln USD po osiągnięciu przez HTE wybranych kamieni milowych (określonych jako minimalne progi sprzedaży);
5) HTE nabędzie od HPTG pierwszą partię jednostek Hydroplant o wartości co najmniej 0,5 mln USD z przeznaczeniem na zapasy własne;
6) Kapitał na rozwój sprzedaży technologii HPTG w Europie pochodzić będzie ze środków własnych ACL, z dotacji unijnych oraz wpływów z emisji akcji do inwestorów z Europy (HTE docelowo zadebiutuje na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie);
Spółka HydroPhi Technologies Group, Inc. (HPTG), notowana na rynku OTC Markets w USA, specjalizuje się w tworzeniu i rozwijaniu systemów produkcji paliwa wodorowego wykorzystujących elektrolizę wody. Technologia HydroPhi nie jest oparta na ogniwach paliwowych oraz nie jest alternatywą wodorową dla tradycyjnych paliw węglowodorowych. Technologia HPTG polega na wykorzystaniu wody destylowanej do produkcji wodoru a następnie doprowadzenie go do wlotu powietrza silnika zasilanego paliwami węglowymi takimi jak olej napędowy, benzyna bezołowiowa oraz gaz ziemny. Technologia HydroPlant™ opatentowana przez spółkę HPTG została poddana testom, które wykazały zmniejszenie kosztów operacyjnych związanych z utrzymaniem pojazdów dzięki zwiększeniu wydajności paliw do 20%, przy jednoczesnym zmniejszeniu emisji gazów cieplarnianych o 70%. Dzięki wykorzystaniu zintegrowanego systemu elektrolizy w celu wydzielenia na bieżąco wodoru i tlenu z wody, technologia HydroPlant™ eliminuje konieczność zapewnienia zbiorników do przechowywania wodoru pod wysokim ciśnieniem lub wykorzystywania niebezpiecznych środków chemicznych a w rezultacie zapewnia pewne i niedrogie alternatywne źródło paliwa. Dzięki zastosowaniu systemu monitorowania pracy systemu w czasie rzeczywistym będącego elementem nowoczesnej technologii paliw wodorowych stosowanej w konwencjonalnych silnikach, technologia HPTG zapewnia poprawę wydajności zużycia paliwa dużej grupie potencjalnych odbiorców m.in. logistyka, transport, pojazdy ciężarowe, przemysł morski oraz rolnictwo. Szczegółowe informację dotyczące Spółki HPTG oraz technologii HydroPlant dostępne są pod adresem: www.hydrophi.com.
Najważniejsze elementy zawartego listu intencyjnego to:
1) HTE otrzyma wyłączne prawa do sprzedaży technologii HPTG w Europie;
2) HPTG udostępni spółce HTE technologię HydroPlant z zachowaniem korzystnej oferty cenowej (po koszcie HPTG z niewielkim narzutem);
3) ACL otrzyma 70% udziału w HTE, a HPTG i jej menedżerowie pozostałe 30%;
4) HTE zapłaci HPTG 1 mln USD po osiągnięciu przez HTE wybranych kamieni milowych (określonych jako minimalne progi sprzedaży);
5) HTE nabędzie od HPTG pierwszą partię jednostek Hydroplant o wartości co najmniej 0,5 mln USD z przeznaczeniem na zapasy własne;
6) Kapitał na rozwój sprzedaży technologii HPTG w Europie pochodzić będzie ze środków własnych ACL, z dotacji unijnych oraz wpływów z emisji akcji do inwestorów z Europy (HTE docelowo zadebiutuje na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie);
Spółka HydroPhi Technologies Group, Inc. (HPTG), notowana na rynku OTC Markets w USA, specjalizuje się w tworzeniu i rozwijaniu systemów produkcji paliwa wodorowego wykorzystujących elektrolizę wody. Technologia HydroPhi nie jest oparta na ogniwach paliwowych oraz nie jest alternatywą wodorową dla tradycyjnych paliw węglowodorowych. Technologia HPTG polega na wykorzystaniu wody destylowanej do produkcji wodoru a następnie doprowadzenie go do wlotu powietrza silnika zasilanego paliwami węglowymi takimi jak olej napędowy, benzyna bezołowiowa oraz gaz ziemny. Technologia HydroPlant™ opatentowana przez spółkę HPTG została poddana testom, które wykazały zmniejszenie kosztów operacyjnych związanych z utrzymaniem pojazdów dzięki zwiększeniu wydajności paliw do 20%, przy jednoczesnym zmniejszeniu emisji gazów cieplarnianych o 70%. Dzięki wykorzystaniu zintegrowanego systemu elektrolizy w celu wydzielenia na bieżąco wodoru i tlenu z wody, technologia HydroPlant™ eliminuje konieczność zapewnienia zbiorników do przechowywania wodoru pod wysokim ciśnieniem lub wykorzystywania niebezpiecznych środków chemicznych a w rezultacie zapewnia pewne i niedrogie alternatywne źródło paliwa. Dzięki zastosowaniu systemu monitorowania pracy systemu w czasie rzeczywistym będącego elementem nowoczesnej technologii paliw wodorowych stosowanej w konwencjonalnych silnikach, technologia HPTG zapewnia poprawę wydajności zużycia paliwa dużej grupie potencjalnych odbiorców m.in. logistyka, transport, pojazdy ciężarowe, przemysł morski oraz rolnictwo. Szczegółowe informację dotyczące Spółki HPTG oraz technologii HydroPlant dostępne są pod adresem: www.hydrophi.com.