Uchwała Nr 254/2013 Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. z dnia 4 marca 2013 r.
05-03-2013
Uchwała Nr 254/2013
Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A.
z dnia 4 marca 2013 r.
w sprawie odmowy wprowadzenia do alternatywnego systemu obrotu na rynku NewConnect akcji zwykłych na okaziciela serii F2 i L spółki BALTIC CERAMICS S.A.
§ 1
Na podstawie § 5 ust. 3 pkt 2) Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu, Zarząd Giełdy postanawia odmówić wprowadzenia do alternatywnego systemu obrotu na rynku NewConnect akcji zwykłych na okaziciela serii F2 i L spółki BALTIC CERAMICS S.A.
§ 2
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przesłanki odmowy wprowadzenia do alternatywnego systemu obrotu
na rynku NewConnect akcji spółki BALTIC CERAMICS S.A.
W dniu 4 marca 2013 r. Zarząd Giełdy podjął uchwałę w sprawie odmowy wprowadzenia do alternatywnego systemu obrotu na rynku NewConnect akcji spółki Baltic Ceramics SA (uchwała Nr 254/2013 Zarządu Giełdy).
Zgodnie z § 5 ust. 3 pkt 2) Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu, Organizator Alternatywnego Systemu może podjąć uchwałę o odmowie wprowadzenia do obrotu w alternatywnym systemie instrumentów finansowych objętych wnioskiem, jeżeli uzna, że wprowadzenie danych instrumentów finansowych do obrotu zagrażałoby bezpieczeństwu tego obrotu lub interesowi jego uczestników.
Zarząd Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie SA, rozpatrując wniosek z dnia 22 lutego 2013 r. o wprowadzenie do alternatywnego systemu obrotu na rynku NewConnect akcji spółki BALTIC CERAMICS S.A. („Emitent”), dokonał oceny informacji przedstawionych przez Emitenta w załączonym do wniosku dokumencie informacyjnym, dotyczących jego działalności oraz sytuacji gospodarczej i finansowej, m.in. z punktu widzenia bezpieczeństwa obrotu i ochrony interesów uczestników rynku, w kontekście planowanego obrotu tymi instrumentami finansowymi. W wyniku tej oceny Zarząd Giełdy uznał, że zakres informacji prezentowany przez Emitenta na obecnym etapie rozwoju nie pozwala na dokonanie przez inwestorów opartej na obiektywnych przesłankach oceny potencjału Emitenta co do możliwości realizacji założonej przez niego strategii rozwoju. Tym samym w obecnym stanie faktycznym podejmowanie przez uczestników rynku decyzji inwestycyjnych co do nabycia instrumentów finansowych Emitenta obarczone jest, w ocenie Giełdy, zbyt dużym ryzykiem.
Przedstawiony przez Emitenta plan działalności budzi, na obecnym etapie, uzasadnione obawy Zarządu Giełdy co do tego, czy i w jakim zakresie istnieją realne szanse rozwoju tej działalności, a tym samym rozpoczęcia i prowadzenia działalności operacyjnej. Zgodnie z zaprezentowaną przez Emitenta strategią rozwoju planuje on uruchomić produkcję proppantów ceramicznych, które służą do wydobycia gazu łupkowego metodą szczelinowania hydraulicznego. Zgodnie z informacjami przedstawionymi przez Spółkę prowadzi ona zaawansowane rozmowy z potencjalnymi kontrahentami, dotyczące sprzedaży i dostaw proppantów, jednakże Emitent nie powołuje się na żadne konkretne uzgodnienia, listy intencyjne bądź umowy, które pozwoliłyby oszacować poziom zainteresowania jego produktami. BALTIC CERAMICS SA nie uruchomiła dotąd działalności operacyjnej i jest na etapie prowadzenia prac badawczo-rozwojowych i przygotowań do rozpoczęcia budowy fabryki.
Wobec rozmiaru potrzeb inwestycyjnych Emitenta i proporcji tych potrzeb do realnie posiadanych środków, informacje na temat sposobów finansowania projektu należy ocenić jako niewystarczające do prawidłowej oceny ryzyka, jakim obarczona jest realizacja przedsięwzięcia. W ocenie Giełdy etap rozwoju na jakim znajduje się Emitent sprawia, że plany pozyskania kapitału o znacznej wartości są na obecnym etapie rozwoju Emitenta, obarczone trudnym w chwili obecnej do oszacowania ryzykiem, zbyt dużym, by mogło ono być udziałem uczestników publicznego obrotu.
Wskazane powyżej okoliczności budzą uzasadnione obawy Zarządu Giełdy, że wprowadzenie instrumentów finansowych Emitenta do alternatywnego systemu obrotu na rynku NewConnect, na obecnym etapie rozwoju działalności planowanej przez Emitenta, zagrażałoby bezpieczeństwu tego obrotu i interesowi jego uczestników. Należy przy tym podkreślić, że opinia ta odnosi się do aktualnego stanu faktycznego przedstawionego w dokumencie informacyjnym Emitenta i nie wyklucza wprowadzenia instrumentów finansowych BALTIC CERAMICS S.A. do obrotu na rynku NewConnect w przyszłości, o ile ustaną przesłanki, które w chwili obecnej zdecydowały o podjęciu przez Zarząd Giełdy uchwały o odmowie wprowadzenia do obrotu akcji będących przedmiotem rozpatrywanego wniosku.
Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A.
z dnia 4 marca 2013 r.
w sprawie odmowy wprowadzenia do alternatywnego systemu obrotu na rynku NewConnect akcji zwykłych na okaziciela serii F2 i L spółki BALTIC CERAMICS S.A.
§ 1
Na podstawie § 5 ust. 3 pkt 2) Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu, Zarząd Giełdy postanawia odmówić wprowadzenia do alternatywnego systemu obrotu na rynku NewConnect akcji zwykłych na okaziciela serii F2 i L spółki BALTIC CERAMICS S.A.
§ 2
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przesłanki odmowy wprowadzenia do alternatywnego systemu obrotu
na rynku NewConnect akcji spółki BALTIC CERAMICS S.A.
W dniu 4 marca 2013 r. Zarząd Giełdy podjął uchwałę w sprawie odmowy wprowadzenia do alternatywnego systemu obrotu na rynku NewConnect akcji spółki Baltic Ceramics SA (uchwała Nr 254/2013 Zarządu Giełdy).
Zgodnie z § 5 ust. 3 pkt 2) Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu, Organizator Alternatywnego Systemu może podjąć uchwałę o odmowie wprowadzenia do obrotu w alternatywnym systemie instrumentów finansowych objętych wnioskiem, jeżeli uzna, że wprowadzenie danych instrumentów finansowych do obrotu zagrażałoby bezpieczeństwu tego obrotu lub interesowi jego uczestników.
Zarząd Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie SA, rozpatrując wniosek z dnia 22 lutego 2013 r. o wprowadzenie do alternatywnego systemu obrotu na rynku NewConnect akcji spółki BALTIC CERAMICS S.A. („Emitent”), dokonał oceny informacji przedstawionych przez Emitenta w załączonym do wniosku dokumencie informacyjnym, dotyczących jego działalności oraz sytuacji gospodarczej i finansowej, m.in. z punktu widzenia bezpieczeństwa obrotu i ochrony interesów uczestników rynku, w kontekście planowanego obrotu tymi instrumentami finansowymi. W wyniku tej oceny Zarząd Giełdy uznał, że zakres informacji prezentowany przez Emitenta na obecnym etapie rozwoju nie pozwala na dokonanie przez inwestorów opartej na obiektywnych przesłankach oceny potencjału Emitenta co do możliwości realizacji założonej przez niego strategii rozwoju. Tym samym w obecnym stanie faktycznym podejmowanie przez uczestników rynku decyzji inwestycyjnych co do nabycia instrumentów finansowych Emitenta obarczone jest, w ocenie Giełdy, zbyt dużym ryzykiem.
Przedstawiony przez Emitenta plan działalności budzi, na obecnym etapie, uzasadnione obawy Zarządu Giełdy co do tego, czy i w jakim zakresie istnieją realne szanse rozwoju tej działalności, a tym samym rozpoczęcia i prowadzenia działalności operacyjnej. Zgodnie z zaprezentowaną przez Emitenta strategią rozwoju planuje on uruchomić produkcję proppantów ceramicznych, które służą do wydobycia gazu łupkowego metodą szczelinowania hydraulicznego. Zgodnie z informacjami przedstawionymi przez Spółkę prowadzi ona zaawansowane rozmowy z potencjalnymi kontrahentami, dotyczące sprzedaży i dostaw proppantów, jednakże Emitent nie powołuje się na żadne konkretne uzgodnienia, listy intencyjne bądź umowy, które pozwoliłyby oszacować poziom zainteresowania jego produktami. BALTIC CERAMICS SA nie uruchomiła dotąd działalności operacyjnej i jest na etapie prowadzenia prac badawczo-rozwojowych i przygotowań do rozpoczęcia budowy fabryki.
Wobec rozmiaru potrzeb inwestycyjnych Emitenta i proporcji tych potrzeb do realnie posiadanych środków, informacje na temat sposobów finansowania projektu należy ocenić jako niewystarczające do prawidłowej oceny ryzyka, jakim obarczona jest realizacja przedsięwzięcia. W ocenie Giełdy etap rozwoju na jakim znajduje się Emitent sprawia, że plany pozyskania kapitału o znacznej wartości są na obecnym etapie rozwoju Emitenta, obarczone trudnym w chwili obecnej do oszacowania ryzykiem, zbyt dużym, by mogło ono być udziałem uczestników publicznego obrotu.
Wskazane powyżej okoliczności budzą uzasadnione obawy Zarządu Giełdy, że wprowadzenie instrumentów finansowych Emitenta do alternatywnego systemu obrotu na rynku NewConnect, na obecnym etapie rozwoju działalności planowanej przez Emitenta, zagrażałoby bezpieczeństwu tego obrotu i interesowi jego uczestników. Należy przy tym podkreślić, że opinia ta odnosi się do aktualnego stanu faktycznego przedstawionego w dokumencie informacyjnym Emitenta i nie wyklucza wprowadzenia instrumentów finansowych BALTIC CERAMICS S.A. do obrotu na rynku NewConnect w przyszłości, o ile ustaną przesłanki, które w chwili obecnej zdecydowały o podjęciu przez Zarząd Giełdy uchwały o odmowie wprowadzenia do obrotu akcji będących przedmiotem rozpatrywanego wniosku.