pieniadz.pl

Szacunkowe wyniki finansowe za III kwartał 2013 r.

22-10-2013

Zarząd Black Point S.A. (dalej: Spółka), tworzącej wraz z jednostkami zależnymi Grupę Kapitałową Black Point, przestrzega zasad przekazywania rzetelnych informacji, dlatego kontynuując przyjętą politykę informacyjną przekazuje do wiadomości akcjonariuszy i inwestorów szacunkowe wartości obrotów jednostkowych i skonsolidowanych Grupy.

Z uwagi na fakt odstąpienia od zawartej w październiku 2012 r. umowy zakupu udziałów krakowskiej spółki SCOT Sp. z o.o. (dalej: SCOT), zmianie ulegnie prezentacja wyników finansowych Grupy Kapitałowej Black Point. Począwszy od bieżącego kwartału będziemy Państwu przedstawiać wyniki skonsolidowane Grupy Kapitałowej bez uwzględniania wyników spółki SCOT.

Szacunkowe dane finansowe wskazujÄ… na:

• Obrót skonsolidowany za III kwartał 2013 r. w wysokości ok. 17,11 mln PLN (przyrost o ponad 24%

w stosunku do III kwartału 2012 r.).

• Obrót jednostkowy Black Point S.A. za III kwartał 2013 r. w wysokości ok. 9,89 mln PLN (przyrost o ponad 24% w stosunku do III kwartału 2012 r.).

W trzecim kwartale br. Zarząd Black Point zdecydował o wycofaniu się z inwestycji w spółkę SCOT, w związku z tym, iż inwestycja okazała się nieopłacalna i stanowiła obciążenie dla całej Grupy. Równolegle do odstąpienia od zakupu SCOT, dnia 12 września br. podpisano umowę nabycia prawa do znaku towarowego Printé, a w ślad za tym nastąpiło przejęcie rynku kluczowych odbiorców oraz zawarcie porozumień w sprawie powstrzymania się SCOT od działań konkurencyjnych wobec Spółki, o czym Spółka informowała raportem nr 19/2013.

W konsekwencji podjętych decyzji od połowy września w centrali Black Point pod Wrocławiem, uruchomiliśmy profesjonalne Centrum Szkoleniowe, Obsługowe i Serwisowe, które kompleksowo łączy najważniejsze strategiczne funkcje rynkowe Spółki. Główne zadania Centrum związane są z technologią druku, marketingiem produktów Black Point oraz Printé a także sprzedażą, dostawą i serwisem posprzedażowym, w tym obsługą reklamacji oraz serwisem drukarek.

Obecnie, wspierając się bogatym doświadczeniem oraz ekspercką wiedzą w zakresie materiałów do druku naszym najważniejszym priorytetem jest reorganizacja polityki dystrybucyjnej oraz cenowej obu marek: Black Point i Printé oraz stworzenie nowej jakości na polskim rynku alternatywnych materiałów drukujących zarówno pod względem wzmocnienia jakości oferty, szybkiej dostępności ale także zapewnienia silnego wsparcia sprzedażowego i marketingowego naszym klientom. Włączenie marki Printé w portfolio oferty umożliwi Black Point wykorzystanie dużego potencjału rynku polskiego oraz rynków Europy Środkowo-wschodniej związanych ze sprzedażą produktów "ekonomicznych". Ten segment nie był do tej pory obsługiwany przez Spółkę, w czym upatrujemy szanse na znaczące przyrosty sprzedaży.

Podjęte dotychczas działania w zakresie rozwoju eksportu zaowocowały pozytywnymi wynikami sprzedażowymi w tym segmencie rynku. Przychód ze sprzedaży na rynkach eksportowych za III Q 2013 r. wzrósł o 35% w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego. Porównując wyniki narastająco, przychód z trzech kwartałów 2013 r. zwiększył się o prawie 30% w stosunku do roku ubiegłego.

Poza podstawową działalnością Grupy, obszarem, który zamierzamy rozwijać to działalność recyklingowa, która będzie się opierać na utylizacji zużytych kartridży nienadających się do reprodukcji, co leży w kompetencjach Eco Service i jej spółek zależnych.

Szczegółowe omówienie osiągniętych wyników finansowych, zamieszczone zostanie w raporcie za III kwartał, którego termin publikacji przypada na 12 listopada 2013 r.

Podstawa prawna: § 3 ust. 1 Załącznika Nr 3 do Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu "Informacje bieżące i okresowe przekazywane w alternatywnym systemie obrotu na rynku NewConnect"

Kursy walut 2024-02-29

+ więcej

www.Autodoc.pl

Produkty finansowe na skróty:

Konta: Konta osobiste Konta młodzieżowe Konta firmowe Konta walutowe
Kredyty: Kredyty gotówkowe Kredyty mieszkaniowe Kredyty z dopłatą Kredyty dla firm