Szacunkowe wyniki finansowe za IV kwartał 2011 r.
18-01-2012
Zarząd spółki BLACK POINT S.A., tworzącej wraz z jednostkami zależnymi Grupę Kapitałową Black Point, przekazuje do wiadomości akcjonariuszom i inwestorom szacunkowe wartości obrotów jednostkowych i skonsolidowanych Grupy
• Obrót skonsolidowany za IV kwartał 2011 r. 19,3 mln PLN i 70,5 zł mln PLN w ujęciu narastającym za okres styczeń - grudzień 2011 r.
• Obrót jednostkowy Black Point za IV kwartał 2011 r. 12, 4 mln PLN i 44,9 mln PLN w ujęciu narastającym za okres styczeń - grudzień 2011 r.
Wyniki szacunkowe IV kwartału wskazują na ok 2% wzrost obrotów wartościowych Grupy w porównaniu do analogicznego okresu 2010 roku.
Spółka BLACK POINT osiągnęła w IV kwartale ok 3,7% wzrost sprzedaży wartościowej natomiast spółka Eco Service aż 27%.
Obie spółki mogą się pochwalić znaczącą dynamiką sprzedaży ilościowej w kluczowych grupach produktowych. BLACK POINT S.A. osiągnęła prawie 8% dynamikę wzrostu w grupie kartridży do drukarek atramentowych oraz 6% w grupie tonerów laserowych.
Spółka Eco Service zwiększyła sprzedaż ilościową o niemal 80%, w tym szczególnym sukcesem jest niemal 1,5 krotne zwiększenie sprzedaży pustych kartridży atramentowych.
Analiza wyników szacunkowych 2011 roku wskazuje na ok 1,3% spadek obrotów wartościowych rok do roku. W okresie tym spółka BLACK POINT odnotowała ok 3% spadek, spółka Eco Service natomiast ok 2% wzrost obrotów wartościowych.
Na tym tle bardzo ważny jest fakt, iż spadkom obrotów wartościowych przeciwstawia się wzrosty sprzedaży ilościowej widoczny w podstawowych grupach produktowych w obu spółkach.
W sumie w Grupie odnotowano aż 14% wzrost sprzedaży ilościowej, co przekracza założenie przyjęte przez Zarząd w prognozie opublikowanej w raportach bieżącym nr 23/2011 i okresowym za IIQ2011. z dnia 10.08.2011 r. Zgodnie z treścią obu raportów, BLACK POINT S.A. szacuje, iż obrót skonsolidowany w roku 2011wyniesie 72 mln PLN.
Na dzień przekazania raportu, Zarząd nie widzi zagrożeń dla realizacji przyjętej prognozy.
Kluczowym sukcesem w spółce BLACK POINT jest ok 9% wzrost sprzedaży w strategicznej grupie produktowej - tonerach do drukarek laserowych. W szczególności ważny jest systematyczny rozwój sprzedaży podstawowej linii tych produktów o unikatowych wartościach dla użytkowników - tonerach BLACK POINT SUPER PLUS (dynamika około 13 %)
Za sukces uznajemy również utrzymanie sprzedaży ilościowej kartridży atramentowych na poziomie 2010 roku.
W związku ograniczeniami technologicznymi sprzedaż głowic do drukarek atramentowych w I połowie 2011 roku była niższa niż w I połowie 2010. Dzięki wdrożeniu nowej technologii produkcji udało się skutecznie odwrócić tą tendencję w II połowie roku.
Dużym sukcesem jest również wprowadzenie do oferty nowych kartridży do drukarek atramentowych, m.in. Brother i Epson.
W spółce Eco Service narastająco w roku 2011 uzyskano ok 26% wzrost sprzedaży ilościowej, w tym ponad 50% wzrost w grupie pustych kartridży do drukarek atramentowych.
Zwiększenie sprzedaży ilościowej zarówno na rynkach krajowych, jak i bardzo dynamiczne umacnianie pozycji na rynkach eksportowych jest dobra podstawą do planowania dalszego rozwoju w 2012 roku.
Czynniki mające wpływ na osiągnięte wyniki to przede wszystkim:
- przemyślana i głęboko osadzona w realiach strategia sprzedaży oparta na analizie rynku i branży
- konsekwentna i rzetelna praca nad zwiększaniem konkurencyjności oferty produktowej, wprowadzenie w IV kwartale kolejnych, nowości do oferty BLACK POINT, wdrożenie nowej technologii produkcji kartridży atramentowych
- poszerzanie sieci dystrybucji i rozwój eksportu.
W IV kwartale spółka Black Point rozpoczęła współpracę za pośrednictwem Spółki Trédl Borgy CZ A.S. na nowym rynku IT na terenie Czech,
IV kwartał był także momentem, w którym Spółka Black Point odnawiała kontrakty ze swoimi dotychczasowymi klientami, między innymi przedłużono kontrakt ze spółką VOBIS S.A.
- niekorzystnie na rozwój sprzedaży wartościowej przekładała się w 2011 roku tendencja spadku cen sprzedaży widoczna w obu spółkach, w dużej mierze wynikająca z bardzo agresywnych działań konkurencji [dystrybutorów materiałów alternatywnych]
- osłabiona koniunktura w branży, widoczna w 2011 roku, przekładająca się na zmniejszenie popytu na materiały do drukowania
Szczegółowe omówienie osiągniętych wyników finansowych, zamieszczone zostanie w raporcie za IV kwartał roku 2011. Termin publikacji raportu za IV kwartał roku 2011 zostanie przekazany przez BLACK POINT S.A. w raporcie bieżącym w terminie określonym w § 6 ust. 14.1 załącznika nr 3 do Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu; "Informacje Bieżące i Okresowe w Alternatywnym Systemie Obrotu" tj. nie później niż do 31.01.2012r.
Podane wyniki są wynikami szacunkowymi, które mogą się różnić od wartości publikowanych w raporcie za IV kwartał 2011 r.
Podstawa prawna: § 3 ust. 1 Załącznika Nr 3 do Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu "Informacje bieżące i okresowe przekazywane w alternatywnym systemie obrotu na rynku NewConnect".
• Obrót skonsolidowany za IV kwartał 2011 r. 19,3 mln PLN i 70,5 zł mln PLN w ujęciu narastającym za okres styczeń - grudzień 2011 r.
• Obrót jednostkowy Black Point za IV kwartał 2011 r. 12, 4 mln PLN i 44,9 mln PLN w ujęciu narastającym za okres styczeń - grudzień 2011 r.
Wyniki szacunkowe IV kwartału wskazują na ok 2% wzrost obrotów wartościowych Grupy w porównaniu do analogicznego okresu 2010 roku.
Spółka BLACK POINT osiągnęła w IV kwartale ok 3,7% wzrost sprzedaży wartościowej natomiast spółka Eco Service aż 27%.
Obie spółki mogą się pochwalić znaczącą dynamiką sprzedaży ilościowej w kluczowych grupach produktowych. BLACK POINT S.A. osiągnęła prawie 8% dynamikę wzrostu w grupie kartridży do drukarek atramentowych oraz 6% w grupie tonerów laserowych.
Spółka Eco Service zwiększyła sprzedaż ilościową o niemal 80%, w tym szczególnym sukcesem jest niemal 1,5 krotne zwiększenie sprzedaży pustych kartridży atramentowych.
Analiza wyników szacunkowych 2011 roku wskazuje na ok 1,3% spadek obrotów wartościowych rok do roku. W okresie tym spółka BLACK POINT odnotowała ok 3% spadek, spółka Eco Service natomiast ok 2% wzrost obrotów wartościowych.
Na tym tle bardzo ważny jest fakt, iż spadkom obrotów wartościowych przeciwstawia się wzrosty sprzedaży ilościowej widoczny w podstawowych grupach produktowych w obu spółkach.
W sumie w Grupie odnotowano aż 14% wzrost sprzedaży ilościowej, co przekracza założenie przyjęte przez Zarząd w prognozie opublikowanej w raportach bieżącym nr 23/2011 i okresowym za IIQ2011. z dnia 10.08.2011 r. Zgodnie z treścią obu raportów, BLACK POINT S.A. szacuje, iż obrót skonsolidowany w roku 2011wyniesie 72 mln PLN.
Na dzień przekazania raportu, Zarząd nie widzi zagrożeń dla realizacji przyjętej prognozy.
Kluczowym sukcesem w spółce BLACK POINT jest ok 9% wzrost sprzedaży w strategicznej grupie produktowej - tonerach do drukarek laserowych. W szczególności ważny jest systematyczny rozwój sprzedaży podstawowej linii tych produktów o unikatowych wartościach dla użytkowników - tonerach BLACK POINT SUPER PLUS (dynamika około 13 %)
Za sukces uznajemy również utrzymanie sprzedaży ilościowej kartridży atramentowych na poziomie 2010 roku.
W związku ograniczeniami technologicznymi sprzedaż głowic do drukarek atramentowych w I połowie 2011 roku była niższa niż w I połowie 2010. Dzięki wdrożeniu nowej technologii produkcji udało się skutecznie odwrócić tą tendencję w II połowie roku.
Dużym sukcesem jest również wprowadzenie do oferty nowych kartridży do drukarek atramentowych, m.in. Brother i Epson.
W spółce Eco Service narastająco w roku 2011 uzyskano ok 26% wzrost sprzedaży ilościowej, w tym ponad 50% wzrost w grupie pustych kartridży do drukarek atramentowych.
Zwiększenie sprzedaży ilościowej zarówno na rynkach krajowych, jak i bardzo dynamiczne umacnianie pozycji na rynkach eksportowych jest dobra podstawą do planowania dalszego rozwoju w 2012 roku.
Czynniki mające wpływ na osiągnięte wyniki to przede wszystkim:
- przemyślana i głęboko osadzona w realiach strategia sprzedaży oparta na analizie rynku i branży
- konsekwentna i rzetelna praca nad zwiększaniem konkurencyjności oferty produktowej, wprowadzenie w IV kwartale kolejnych, nowości do oferty BLACK POINT, wdrożenie nowej technologii produkcji kartridży atramentowych
- poszerzanie sieci dystrybucji i rozwój eksportu.
W IV kwartale spółka Black Point rozpoczęła współpracę za pośrednictwem Spółki Trédl Borgy CZ A.S. na nowym rynku IT na terenie Czech,
IV kwartał był także momentem, w którym Spółka Black Point odnawiała kontrakty ze swoimi dotychczasowymi klientami, między innymi przedłużono kontrakt ze spółką VOBIS S.A.
- niekorzystnie na rozwój sprzedaży wartościowej przekładała się w 2011 roku tendencja spadku cen sprzedaży widoczna w obu spółkach, w dużej mierze wynikająca z bardzo agresywnych działań konkurencji [dystrybutorów materiałów alternatywnych]
- osłabiona koniunktura w branży, widoczna w 2011 roku, przekładająca się na zmniejszenie popytu na materiały do drukowania
Szczegółowe omówienie osiągniętych wyników finansowych, zamieszczone zostanie w raporcie za IV kwartał roku 2011. Termin publikacji raportu za IV kwartał roku 2011 zostanie przekazany przez BLACK POINT S.A. w raporcie bieżącym w terminie określonym w § 6 ust. 14.1 załącznika nr 3 do Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu; "Informacje Bieżące i Okresowe w Alternatywnym Systemie Obrotu" tj. nie później niż do 31.01.2012r.
Podane wyniki są wynikami szacunkowymi, które mogą się różnić od wartości publikowanych w raporcie za IV kwartał 2011 r.
Podstawa prawna: § 3 ust. 1 Załącznika Nr 3 do Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu "Informacje bieżące i okresowe przekazywane w alternatywnym systemie obrotu na rynku NewConnect".