pieniadz.pl

Raport miesięczny za sierpień 2012 r.

10-09-2012

Zgodnie z punktem 16 Załącznika Nr 1 do Uchwały Nr 795/2008 Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. z dnia 31 października 2008 roku "Dobre Praktyki Spółek Notowanych na NewConnect" , zmienionych Uchwałą Nr 293/2010 Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. z dnia 31 marca 2010 r. w sprawie zmiany dokumentu "Dobre Praktyki Spółek Notowanych na NewConnect".

Zarząd DIGITAL AVENUE SA przekazuje do publicznej wiadomości raport miesięczny za sierpień 2012 roku.

I. Wykaz wszystkich informacji opublikowanych przez Emitenta w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem

W sierpniu 2012 r. spółka przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu EBI oraz ESPI następujące raporty:

1. Raport bieżący numer 32 (2012) - 10.08.2012 - Raport miesięczny za lipiec 2012 r.

2. Raport bieżący numer 33 (2012) - 14.08.2012 - Zawarcie umowy objęcia akcji serii G

3. Raport Kwartalny Skonsolidowany i Jednostkowy 34 (2012) - 14.08.2012 - Skonsolidowany i Jednostkowy Raport Kwartalny za drugi kwartał 2012 r.

4. Raport bieżący numer 35 (2012) - 14.08.2012 - Incydentalne naruszenie obowiązku informacyjnego

II. Wydarzenia w grupie

1. Zawarcie umowy objęcia akcji serii G

W dniu 14.08.2012 roku Zarząd Digital Avenue S.A. zawarł umowę objęcia akcji serii G, z mniejszościowymi udziałowcami spółki Medousa Sp. z o.o. - w osobach Damian Rutkowski, Tomasz Pruszczyński, Tomasz Dwornicki, Arkadiusz Seńko oraz Maciej Zawisza de Sulima - wyemitowanych na podstawie Uchwały Zarządu z dn. 31.07.2012 r. w sprawie podwyższenia kapitału zakładowego w ramach kapitału docelowego poprzez emisję akcji serii G z wyłączeniem prawa poboru dotychczasowych akcjonariuszy.

Zawarcie w/w umów nastąpiło w wykonaniu postanowień Umowy Inwestycyjnej z dnia 15.06.2012 roku.

Objęcie akcji serii G nastąpiło w ramach subskrypcji prywatnej. Akcje serii G są akcjami zwykłymi na okaziciela o wartości nominalnej 0,10 (dziesięć groszy) każda akcja.

Na mocy w/w umów objęcia akcji, dotychczasowi mniejszościowi udziałowcy spółki Medousa Sp. z o.o. objęli 650 000 (sześćset pięćdziesiąt tysięcy) akcji na okaziciela serii G o wartości nominalnej 0,10 zł (dziesięć groszy) każda akcja po cenie emisyjnej równej 0,71 zł (siedemdziesiąt jeden groszy) za każdą akcję. Cena objęcia akcji została rozliczona w wyniku podpisana odrębnych umów potrącenia wierzytelności z udziałowcami spółki Medousa Sp. z o.o. - w osobach Damian Rutkowski, Tomasz Pruszczyński, Tomasz Dwornicki, Arkadiusz Seńko oraz Maciej Zawisza de Sulima.

2. Raport Kwartalny za okres 01.04.2012 - 30.06.2012 roku

II kwartał 2012 był pierwszym kwartałem, w którym Digital Avenue włączył do swojej działalności grę internetową prowadzoną przez spółkę zależną Fashionstyle.pl. Pomimo że została ona zarejestrowana zaledwie w marcu 2012 i dotychczas ma w skali Grupy Kapitałowej stosunkowo niewielkie przychody, to od początku działalności jest zyskowna i stwarza doskonałe perspektywy, wymagając przy tym bardzo niewielkich nakładów inwestycyjnych na rozwój kolejnych produktów.

Rynek reklamy kontynuował osłabienie rozpoczęte w III kwartale 2011, wynikające z niepewności reklamodawców związanej ze spowolnieniem gospodarczym w Polsce i kryzysem finansowym w Europie. Digital Avenue odnotował w II kwartale 2012 spadek przychodów rok do roku o 24% na poziomie skonsolidowanym i był to pierwszy kwartał, w którym Grupie nie udało się utrzymać wzrostu sprzedaży w stosunku do okresu porównywalnego roku poprzedniego. Narastająco spadek sprzedaży był znacznie mniej dotkliwy i wyniósł -8%. Głębokość odnotowanego zmniejszenia przychodów w II kwartale 2012 wynika częściowo z bardzo dobrych wyników, osiągniętych w II kwartale 2011, który cechował się wysokim poziomem optymizmu w gospodarce.

Osłabienie przychodów przeniosło się na ujemną dynamikę zysku na sprzedaży, która wyniosła narastająco -31%, przy czym w drugim kwartale Grupa odnotowała nieco niższą dynamikę spadku zysku na sprzedaży (-24%). Dynamika EBITDA wyniosła narastająco rok do roku -34% (w samym II kwartale: -39%), co wynikało ze znacznie wyższej amortyzacji w 2012 r. w porównaniu z rokiem 2011, a skonsolidowany zysk operacyjny, netto i brutto spadły w II kwartale 2012 w okolice zera (odpowiednio: 8, 6 i -4 tys. zł.) wobec nieco ponad 100 tys. zł przed rokiem. Narastająco Grupa Kapitałowa pozostaje zyskowna na wszystkich poziomach, odnotowując 52 tys. zysku operacyjnego i 32 tys. zł. zysku netto.

W związku z obserwowanym spowolnieniem gospodarczym, Digital Avenue S.A. prowadzi konserwatywną politykę finansową, odzwierciedloną przez zerowe zadłużenie netto i przewagę aktywów płynnych nad zobowiązaniami bieżącymi, pozwalającą na dokonywanie niewielkich akwizycji bez konieczności pozyskiwania finansowania zewnętrznego.

Digital Avenue podjął kroki zmierzające do obniżenia kosztów działalności operacyjnej oraz ograniczenia nakładów na prace rozwojowe posiadanych portali tak, aby również w trudnym otoczeniu makroekonomicznym utrzymywać dodatnie przepływy gotówki z bieżącej działalności.

3. Prawie 800 tys. użytkowników Grupy Styl.fm

Jak wynika z lipcowego raportu Megapanel PBI/Gemius, Grupa Styl.fm posiada prawie 800 000 realnych użytkowników, którzy generują ponad 14 000 000 odsłon, co daje portalowi 3,61 % zasięgu w polskim Internecie.

Źródło: raport Megapanel PBI/Gemius za lipiec 2012, kategoria Styl Życia

4. Prawie 1,1 mln użytkowników Fotosik.pl

W opublikowanym przez Megapanel PBI/Gemius raporcie za lipiec 2012 Fotosik.pl, zarządzany przez spółkę Medousa, osiągnął w kategorii Kultura i Rozrywka następujące wyniki: prawie 1,1 mln realnych użytkowników, ponad 12 000 000 milionów odsłon, co daje ok. 4,74 % zasięgu w polskim Internecie.

Źródło: raport Megapanel PBI/Gemius za lipiec 2012, kategoria Kultura i Rozrywka

5. Ponad 150 tysięcy fanów na FB Styl.fm

W sierpniu bieżącego roku liczba fanów serwisu Styl.fm na Facebooku przekroczyła 100 tysięcy i wynosi obecnie 154 tysiące, co jest jednym z najlepszych wyników wśród czołowych marek kobiecych w polskim Internecie. Administratorzy zarządzający fanpage'm Styl.fm na bieżąco tworzą i monitorują zakres tematyczny komunikacji, tak by wpisywał się w oczekiwania i zainteresowania grupy docelowej serwisu. Specjaliści od social marketingu moderują rozmowy i zachęcają do aktywności na profilu, co wpływa na znaczący wzrost liczby wejść na Styl.fm i wyszukiwań marki w polskim Internecie.

6. Konkursy i akcje promocyjne w serwisie Styl.fm

W sierpniu 2012 roku w serwisie Styl.fm zostały zorganizowane liczne konkursy, w których użytkownicy mogli wygrać kosmetyki i zaproszenia do teatru. Tego typu akcje są szeroko promowane w innych serwisach należących do Digital Avenue, w zewnętrznych serwisach konkursowych, w mailingach i na fanpage'u Styl.fm. Cyklicznie organizowane konkursy wpływają na wzrost liczby odwiedzin w serwisie i rozpoznawalność marki.

7. Odświeżony generator galerii w serwisie Fotosik.pl

W sierpniu 2012 roku w serwisie Fotosik.pl został wprowadzony unowocześniony generator galerii. Odświeżony wygląd i lupa, dzięki której zdjęcia można powiększać w dowolnym fragmencie, to odpowiedź na zapotrzebowanie osób zamieszczających zdjęcia na aukcjach internetowych. Dzięki bardziej zaawansowanej edycji zdjęć i nowemu układowi minaturek nawigacja w serwisie jest prostsza i bardziej intuicyjna niż dotychczas.

III Otoczenie rynkowe, trendy

1. Rekordowy odsetek internautów w Polsce

Ogólnopolskie badania NetTrack, prowadzone co miesiąc techniką "face-to-face", pozwalają śledzić profil polskiego internauty i jego zachowania w sieci. Za główne cele badania przyjęto kontrolę rozwoju zasięgu Internetu w naszym kraju i zmiany sposobu korzystania z tego medium, a także zbieranie danych na temat struktury demograficznej i społeczno-zawodowej polskich internautów. Ostatnia fala badania objęła okres od kwietnia do czerwca 2012 roku. Najnowsze wyniki tych badań pokazują, że wzrost liczby użytkowników sieci jest stały, a obecna penetracja kształtuje się na poziomie 57%. Jest to rekordowy wynik w historii badań NetTrack, których wyniki publikowane są od 2000 roku. W poprzednich tegorocznych falach badania odsetek polskich internautów kształtował się na poziomie 55,5-56 proc.

Jeśli chodzi o częstotliwość korzystania z sieci, to w badanym okresie aż 62,90 % ankietowanych deklarowało, że korzystało z niej codziennie lub prawie codziennie, a 22,20 % kilka razy w ciągu tygodnia. Większość badanych przyznało, że korzysta z Internetu od 5 lat i powyżej (56,80 %) oraz od 3 do 5 lat (21,80 %). Biorąc pod uwagę miejsce korzystania z połączenia internetowego zdecydowana większość ankietowanych przyznała, że korzysta z Internetu w domu (96,40%) lub w pracy (23,10%). Badania pokazują, że rozkład internautów ze względu na płeć jest niemal równy - 51 % zajmują kobiety, a 49% mężczyźni. Wśród respondentów dominują osoby młode - w wieku 25-39 lat (40%) i 15-24 lat (27%). Wzrasta także liczba internautów w innych przedziałach wiekowych - osoby w wieku 40-59 lat stanowią 28% badanych, a 60 lat i więcej 6%.

*Opr. na podstawie: "www.egospodarka.pl: Internet w Polsce IV-VI 2012"

IV Realizacja celów emisyjnych

W ramach realizacji celów emisyjnych Zarząd Digital Avenue podpisał umowy objęcia akcji serii G z dotychczasowymi mniejszościowymi udziałowcami Medousa Sp. z o.o., o których mowa w punkcie II.1 niniejszego raportu.

V Kalendarz inwestora

Według wiedzy posiadanej na dzień sporządzenia niniejszego raportu, Emitent nie przewiduje, aby we wrześniu 2012 roku miały mieć miejsce jakieś wydarzenia, które mogłyby być istotne z punktu widzenia interesu inwestorów.

..........................................................................................................................................

Digital Avenue S.A. to grupa kapitałowa skupiająca spółki internetowe działające w sektorach: lifestyle i rozrywka. Stawia sobie za cel rozwój i zwiększanie wartości swoich przedsięwzięć poprzez dostarczanie treści, usług, rozrywki i nowych rozwiązań na portalach tematycznie związanych z szeroko pojętym stylem życia.

Digital Avenue S.A. zarządza marką - Styl.fm. Jest to grupa portali i usług internetowych skupiająca innowacyjne projekty internetowe i mobilne, wokół których budowane są wirtualne społeczności. Swoim zasięgiem obejmuje ponad 2 miliony użytkowników miesięcznie.

Portale należące do Digital Avenue S.A. są odwiedzane przez blisko 2,5 mln użytkowników, liczba odsłon wszystkich serwisów sięga ponad 40 mln miesięcznie. Grupa zarejestrowanych użytkowników portali przekroczyła już 1,3 mln osób. Digital Avenue to spółka, która jako jedna z pierwszych zadebiutowała na rynku NewConnect warszawskiej giełdy w sierpniu 2007 roku.

Kursy walut 2024-02-29

+ więcej

www.Autodoc.pl

Produkty finansowe na skróty:

Konta: Konta osobiste Konta młodzieżowe Konta firmowe Konta walutowe
Kredyty: Kredyty gotówkowe Kredyty mieszkaniowe Kredyty z dopłatą Kredyty dla firm