informacja o udzieleniu odpowiedzi akcjonariuszowi na pytania dotyczące Spółki
11-03-2014
Zarząd Epigon S.A. (dalej Emitent, Spółka) niniejszym przekazuje do publicznej wiadomości odpowiedzi na pytania zadane przez akcjonariusza Spółki. Odpowiedzi zostały udzielone w trybie artykułu 428 paragraf 6 KSH.
Na początku grudnia 2013 roku, po komunikatach o przejęciu większościowego pakietu akcji spółki Epigona S.A. przez spółkę Morpol S.A. w gazecie "Parkiet" zapowiedział Pan, że prace nad nową strategią ruszą dopiero w 2014 roku. Kiedy można spodziewać się ogłoszenia tej nowej strategii?
Ad.1. Zarząd Epigon S.A. nie planuje zmiany strategii firmy na rok 2014. Spółka działa według dotychczasowych zasad czyli celem jest zyskanie jak najlepszej pozycji na polskim rynku produktów łososiowych.
Czy według zarządu spółki Epigon S.A. istnieje ekonomiczne uzasadnienie istnienia odrębnego podmiotu notowanego na GPW, który jest w rzeczywistości krajowym działem handlowym spółki matki?
Ad.2. Epigon S.A. nie jest krajowym działem handlowym akcjonariusza większościowego - firmy Morpol S.A.. Spółka prowadzi działalność handlową w znacznie szerszym zakresie niż jedynie dystrybucja produktów Morpol S.A.. Aktualnie ponad 1/3 wartości sprzedaży spółki Epigon stanowią towary pochodzące spoza grupy Marine Harvest.
W zaistniałym przypadku może zachodzić podejrzenie o transferze zysku do spółki matki poprzez zwiększoną marżę spółki matki kosztem marży Epigona. W jaki sposób zarząd spółki Epigon S.A. zamierza chronić interesy mniejszościowych akcjonariuszy przed ewentualnymi takimi praktykami?
Ad.3. Ceny między Epigon S.A. i Morpol S.A. negocjowane są na zasadach rynkowych i nie dochodzi do transferu zysku z Epigon S.A. do Morpol SA. W opinii Zarządu interes akcjonariuszy mniejszościowych nie jest zagrożony.
Epigon korzysta z innych dostawców niż Morpol także w asortymencie produktów z łososia.
Czynnikiem decydującym jest cena zakupu, dostępność i potencjalna marża na sprzedaży tych produktów.
Czy spółka Epigon S.A. jest jedynym dystrybutorem wyrobów spółki Morpol (jak i jej zależnych podmiotów) na Polskę, czy posiada wyłączność, czy Morpol sam też prowadzi sprzedaż w Polsce? Czy spółka Marine Harvest Poland, która ma siedzibę w zakładzie Morpolu i zajmuje się sprzedażą wyrobów w Polsce jest konkurencją dla firmy Epigon
Ad.4. . Epigon S.A. nie jest jedynym dystrybutorem produktów Morpol S.A. na rynku polskim, nie posiada również wyłączności na dystrybucje wyrobów Morpol S.A. na tym rynku.
Morpol S.A. prowadzi sprzedaż na rynku polskim. Działalność ta nie jest jednak konkurencyjna dla Epigon S.A..
Spółka Marine Harvest Polska nie prowadzi działalności konkurencyjnej wobec Epigon S.A..
Podstawa prawna:
§ 4 ust. 2 pkt 12 Załącznika Nr 3 do Regulaminu ASO "Informacje bieżące i okresowe przekazywane w alternatywnym systemie obrotu na rynku NewConnect".
Na początku grudnia 2013 roku, po komunikatach o przejęciu większościowego pakietu akcji spółki Epigona S.A. przez spółkę Morpol S.A. w gazecie "Parkiet" zapowiedział Pan, że prace nad nową strategią ruszą dopiero w 2014 roku. Kiedy można spodziewać się ogłoszenia tej nowej strategii?
Ad.1. Zarząd Epigon S.A. nie planuje zmiany strategii firmy na rok 2014. Spółka działa według dotychczasowych zasad czyli celem jest zyskanie jak najlepszej pozycji na polskim rynku produktów łososiowych.
Czy według zarządu spółki Epigon S.A. istnieje ekonomiczne uzasadnienie istnienia odrębnego podmiotu notowanego na GPW, który jest w rzeczywistości krajowym działem handlowym spółki matki?
Ad.2. Epigon S.A. nie jest krajowym działem handlowym akcjonariusza większościowego - firmy Morpol S.A.. Spółka prowadzi działalność handlową w znacznie szerszym zakresie niż jedynie dystrybucja produktów Morpol S.A.. Aktualnie ponad 1/3 wartości sprzedaży spółki Epigon stanowią towary pochodzące spoza grupy Marine Harvest.
W zaistniałym przypadku może zachodzić podejrzenie o transferze zysku do spółki matki poprzez zwiększoną marżę spółki matki kosztem marży Epigona. W jaki sposób zarząd spółki Epigon S.A. zamierza chronić interesy mniejszościowych akcjonariuszy przed ewentualnymi takimi praktykami?
Ad.3. Ceny między Epigon S.A. i Morpol S.A. negocjowane są na zasadach rynkowych i nie dochodzi do transferu zysku z Epigon S.A. do Morpol SA. W opinii Zarządu interes akcjonariuszy mniejszościowych nie jest zagrożony.
Epigon korzysta z innych dostawców niż Morpol także w asortymencie produktów z łososia.
Czynnikiem decydującym jest cena zakupu, dostępność i potencjalna marża na sprzedaży tych produktów.
Czy spółka Epigon S.A. jest jedynym dystrybutorem wyrobów spółki Morpol (jak i jej zależnych podmiotów) na Polskę, czy posiada wyłączność, czy Morpol sam też prowadzi sprzedaż w Polsce? Czy spółka Marine Harvest Poland, która ma siedzibę w zakładzie Morpolu i zajmuje się sprzedażą wyrobów w Polsce jest konkurencją dla firmy Epigon
Ad.4. . Epigon S.A. nie jest jedynym dystrybutorem produktów Morpol S.A. na rynku polskim, nie posiada również wyłączności na dystrybucje wyrobów Morpol S.A. na tym rynku.
Morpol S.A. prowadzi sprzedaż na rynku polskim. Działalność ta nie jest jednak konkurencyjna dla Epigon S.A..
Spółka Marine Harvest Polska nie prowadzi działalności konkurencyjnej wobec Epigon S.A..
Podstawa prawna:
§ 4 ust. 2 pkt 12 Załącznika Nr 3 do Regulaminu ASO "Informacje bieżące i okresowe przekazywane w alternatywnym systemie obrotu na rynku NewConnect".