Raport miesięczny Forposta S.A. za lipiec 2012 roku.
14-08-2012
Zarząd Forposta S.A. przekazuje do publicznej wiadomości raport miesięczny za lipiec 2012 r.
1. Informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym spółki, które w ocenie spółki mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych.
Podstawowym przedmiotem działalności Spółki jest dystrybucja druków bezadresowych i adresowych.
Sytuacja w branży druków bezadresowych kształtuje się podobnie do tej sprzed miesiąca, czyli rynek kolportażu notuje trend spadkowy. Sytuacja ta może powodować duże wahania w zakresie wysokości przychodów z działalności podstawowej w ujęciu miesięcznym a co za tym idzie różnice w wysokości wyniku finansowego w porównywalnych okresach wynikające ze specyfiki branży i obecnie obserwowanych zamian.
Na chwilę obecną Forposta S.A. posiada pełną zdolność do finansowania realizowanych obecnie projektów inwestycyjnych i zaplanowanej w strategii rozwoju. Spółka, realizując nowe inicjatywy (Projekt Poczty Miejskiej) zamierza finansować je przy wykorzystaniu środków pochodzących z kapitałów własnych oraz pozyskanych z emisji akcji serii B. Zarząd kieruje swoje wysiłki ku temu, aby struktura zapadalności pozyskanego kapitału była dostosowana przede wszystkim do okresu realizacji poszczególnych projektów w podziale na zaplanowane ramy czasowe ze szczególnym uwzględnieniem doboru odpowiednich partnerów biznesowych.
Pojawiło się szereg publikacji na temat otwarcia rynku w ramach doręczeń korespondencji adresowej o wadze do 50 g, min. potwierdzających, że data 01 01.2013 roku jest dniem uwolnienia rynku w tym zakresie. Coraz więcej również wiadomo na temat kształtu prawa pocztowego. Forposta przygląda się bacznie tego typu informacjom, tak aby na bieżąco dostosowywać swoje rozwiązania do proponowanych aktualnie zmian w prawie.
W lipcu wygasły kolejne kontrakty z Pocztą Polską. Forposta informowała w dokumencie informacyjnym, że nie zamierza kontynuować współpracy z Pocztą Polską, a umowy zawarte z Pocztą Polską są długoterminowe i będą wygasały do połowy 2013 r., co jest zgodne ze strategią Spółki. Wszystko to będzie miało jednak negatywny wpływ na wysokość przychodu w pierwszym półroczu bieżącego roku.
Spółka niezależnie od powyższych faktów konsekwentnie skupia się na realizacji długoterminowej strategii rozwoju na lata 2012-2013, której głównym elementem jest wprowadzenie nowej usługi - Poczty Miejskiej, a w następnym etapie - Poczty Międzymiastowej, by wyjść z usługami doręczeń pocztowych na obszar całej Polski.
Poza wymienionymi działaniami, które są kontynuowane w 2012 roku Forposta S.A. w okresie najbliższych miesięcy będzie przede wszystkim zmierzała do zwiększenia wolumenu sprzedaży w porównaniu z rokiem 2011 oraz zwiększania udziału w rynku, również poprzez zawieranie nowych umów z klientami. Czynnikiem, który może wpłynąć negatywnie na realizację w/w zaplanowanych działań jest wygaszanie umów z Pocztą Polską.
Realizacja przyjętej strategii i powyższych czynników będzie możliwa dzięki:
• Podejmowaniu działań skutkujących budowaniem ugruntowanej pozycji na ogólnopolskim rynku pocztowym
• posiadanemu potencjałowi kadry menedżerskiej i operacyjnej Spółki i podejmowaniu działań mających na celu pozyskiwanie nowych pracowników
• wypracowanemu know-how w sferze operacyjnej realizacji projektów
• zakumulowanemu doświadczeniu w sprzedaży i finansowaniu realizowanych projektów
W okresie najbliższych miesięcy planuje się również:
• dalszą koncentrację na rozwoju działalności sprzedażowej i nawiązywania relacji z kolejnymi partnerami biznesowymi w segmencie masowym
• utrzymanie aktywności w pozostałych segmentach w oferowanym asortymencie sprzedaży,
• poszukiwanie nowych możliwości rozwoju i ekspansji poprzez projekty realizowane w ramach rozwoju Spółki.
2. Zestawienie wszystkich informacji opublikowanych przez Spółkę w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem.
Raporty bieżące i okresowe opublikowane w systemie EBI w lipcu 2012 r.:
Raport bieżący nr 12/2012 z 12 lipca 2012 r.: "Raport miesięczny Forposta S.A. za czerwiec 2012 roku."
Raporty bieżące w systemie ESPI w lipcu 2012 r. nie były publikowane.
3. Informacje na temat realizacji celów emisji, jeżeli taka realizacja, choćby w części, miała miejsce w okresie objętym niniejszym raportem.
W lipcu w ramach działań związanych z przygotowaniami do realizacji celów emisyjnych Spółka nadal ponosiła jedynie wydatki związane z przygotowaniem analizy rynku, raportów, rozwiązań logistycznych, zestawień danych oraz rekomendacji i dokumentacji związanych z usługami doręczeń.
4. Kalendarz inwestora, obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce w nadchodzącym miesiącu, które dotyczą emitenta i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów, w szczególności daty publikacji raportów okresowych, planowanych walnych zgromadzeń, otwarcia subskrypcji, spotkań z inwestorami lub analitykami oraz oczekiwany termin publikacji raportu analitycznego.
Do 14 września 2012 r. Spółka opublikuje raport miesięczny za sierpień.
Podstawa prawna: Pkt. 16 Dobrych Praktyk Spółek Notowanych na NewConnect
1. Informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym spółki, które w ocenie spółki mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych.
Podstawowym przedmiotem działalności Spółki jest dystrybucja druków bezadresowych i adresowych.
Sytuacja w branży druków bezadresowych kształtuje się podobnie do tej sprzed miesiąca, czyli rynek kolportażu notuje trend spadkowy. Sytuacja ta może powodować duże wahania w zakresie wysokości przychodów z działalności podstawowej w ujęciu miesięcznym a co za tym idzie różnice w wysokości wyniku finansowego w porównywalnych okresach wynikające ze specyfiki branży i obecnie obserwowanych zamian.
Na chwilę obecną Forposta S.A. posiada pełną zdolność do finansowania realizowanych obecnie projektów inwestycyjnych i zaplanowanej w strategii rozwoju. Spółka, realizując nowe inicjatywy (Projekt Poczty Miejskiej) zamierza finansować je przy wykorzystaniu środków pochodzących z kapitałów własnych oraz pozyskanych z emisji akcji serii B. Zarząd kieruje swoje wysiłki ku temu, aby struktura zapadalności pozyskanego kapitału była dostosowana przede wszystkim do okresu realizacji poszczególnych projektów w podziale na zaplanowane ramy czasowe ze szczególnym uwzględnieniem doboru odpowiednich partnerów biznesowych.
Pojawiło się szereg publikacji na temat otwarcia rynku w ramach doręczeń korespondencji adresowej o wadze do 50 g, min. potwierdzających, że data 01 01.2013 roku jest dniem uwolnienia rynku w tym zakresie. Coraz więcej również wiadomo na temat kształtu prawa pocztowego. Forposta przygląda się bacznie tego typu informacjom, tak aby na bieżąco dostosowywać swoje rozwiązania do proponowanych aktualnie zmian w prawie.
W lipcu wygasły kolejne kontrakty z Pocztą Polską. Forposta informowała w dokumencie informacyjnym, że nie zamierza kontynuować współpracy z Pocztą Polską, a umowy zawarte z Pocztą Polską są długoterminowe i będą wygasały do połowy 2013 r., co jest zgodne ze strategią Spółki. Wszystko to będzie miało jednak negatywny wpływ na wysokość przychodu w pierwszym półroczu bieżącego roku.
Spółka niezależnie od powyższych faktów konsekwentnie skupia się na realizacji długoterminowej strategii rozwoju na lata 2012-2013, której głównym elementem jest wprowadzenie nowej usługi - Poczty Miejskiej, a w następnym etapie - Poczty Międzymiastowej, by wyjść z usługami doręczeń pocztowych na obszar całej Polski.
Poza wymienionymi działaniami, które są kontynuowane w 2012 roku Forposta S.A. w okresie najbliższych miesięcy będzie przede wszystkim zmierzała do zwiększenia wolumenu sprzedaży w porównaniu z rokiem 2011 oraz zwiększania udziału w rynku, również poprzez zawieranie nowych umów z klientami. Czynnikiem, który może wpłynąć negatywnie na realizację w/w zaplanowanych działań jest wygaszanie umów z Pocztą Polską.
Realizacja przyjętej strategii i powyższych czynników będzie możliwa dzięki:
• Podejmowaniu działań skutkujących budowaniem ugruntowanej pozycji na ogólnopolskim rynku pocztowym
• posiadanemu potencjałowi kadry menedżerskiej i operacyjnej Spółki i podejmowaniu działań mających na celu pozyskiwanie nowych pracowników
• wypracowanemu know-how w sferze operacyjnej realizacji projektów
• zakumulowanemu doświadczeniu w sprzedaży i finansowaniu realizowanych projektów
W okresie najbliższych miesięcy planuje się również:
• dalszą koncentrację na rozwoju działalności sprzedażowej i nawiązywania relacji z kolejnymi partnerami biznesowymi w segmencie masowym
• utrzymanie aktywności w pozostałych segmentach w oferowanym asortymencie sprzedaży,
• poszukiwanie nowych możliwości rozwoju i ekspansji poprzez projekty realizowane w ramach rozwoju Spółki.
2. Zestawienie wszystkich informacji opublikowanych przez Spółkę w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem.
Raporty bieżące i okresowe opublikowane w systemie EBI w lipcu 2012 r.:
Raport bieżący nr 12/2012 z 12 lipca 2012 r.: "Raport miesięczny Forposta S.A. za czerwiec 2012 roku."
Raporty bieżące w systemie ESPI w lipcu 2012 r. nie były publikowane.
3. Informacje na temat realizacji celów emisji, jeżeli taka realizacja, choćby w części, miała miejsce w okresie objętym niniejszym raportem.
W lipcu w ramach działań związanych z przygotowaniami do realizacji celów emisyjnych Spółka nadal ponosiła jedynie wydatki związane z przygotowaniem analizy rynku, raportów, rozwiązań logistycznych, zestawień danych oraz rekomendacji i dokumentacji związanych z usługami doręczeń.
4. Kalendarz inwestora, obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce w nadchodzącym miesiącu, które dotyczą emitenta i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów, w szczególności daty publikacji raportów okresowych, planowanych walnych zgromadzeń, otwarcia subskrypcji, spotkań z inwestorami lub analitykami oraz oczekiwany termin publikacji raportu analitycznego.
Do 14 września 2012 r. Spółka opublikuje raport miesięczny za sierpień.
Podstawa prawna: Pkt. 16 Dobrych Praktyk Spółek Notowanych na NewConnect