Raport miesięczny Forposta S.A. za październik 2013 roku.
14-11-2013
Zarząd Forposta S.A. przekazuje do publicznej wiadomości raport miesięczny za październik 2013 r.
1. Informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym spółki, które w ocenie spółki mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych.
Październik był miesiącem przełomowym dla Spółki, zarówno dla działań sprzedażowych, operacyjnych jak i brandingowych. Skupiono się na działaniach wdrożeniowych zarówno w zakresach systemu wewnętrznego ERP, służącego do zintegrowanego zarządzania strukturami Spółki oraz obrotem korespondencji w skali kraju, jak i aplikacji WEB dla Klienta Biznesowego. Przetestowane najnowocześniejsze urządzenia mobilne, które dostarczono spółce pod koniec III kwartału, zostały zoptymalizowane pod kątem wydajnościowym i sprawdzone w czasie modelowych realizacji doręczeń testowej korespondencji w ramach Poczty Miejskiej i Międzymiejskiej. Największą zaletą urządzeń jest dostosowanie do najtrudniejszych warunków atmosferycznych, w których działają listonosze korespondencji oraz przesyłek pocztowych. Finalne testy pozwoliły na ostateczny wybór urządzeń mobilnych i uzyskanie całkowitej pewności dotyczącej wyboru oferenta. Przekazano na ręce pierwszych klientów aplikację WEB, w celu uzyskania opinii dotyczącej optymalizacji pod kątem korzystania z niej przez sektor B2B oraz B2C. Po wdrożeniu w poprzednim miesiącu nowej szaty graficznej Panelu Klienta, wynik testów i zebrane opinie pozwoliły na dopasowanie do opinii klientów w różnych częściach kraju, które będą obsługiwane przez Spółkę. Wielotorowość przeprowadzonych testów, miała na celu dostosowanie do różnych przyzwyczajeń poszczególnych jednostek organizacyjnych.
W celu uruchomienia wszystkich zakładanych elementów usług dokonano pełnego przeszkolenia oraz modelowych wdrożeń ogólnopolskich struktur operacyjnych i handlowych w zakresie zarówno proceduralnym i systemowym. Kluczowe szkolenia wdrożeniowe (min., systemu ERP/CRM oraz procesów w ramach modelowej "białej księgi" procedur i procesów) odbywały się cyklicznie i zostały zrealizowane w październiku, co zaowocowało potwierdzeniem pełnej gotowości operacyjnej do realizacji zadań związanych z obsługą doręczeń korespondencji i przesyłek pocztowych z wykorzystaniem najnowocześniejszych technologii dostępnych dotychczas jedynie w branży kurierskiej i to w przypadku najlepszych firm tego segmentu. Struktury terenowe zostały wyposażone w niezbędne narzędzia oraz materiały operacyjne i brandingowe.
W październiku 2013 dokonano również wdrożenia całkowicie nowej interaktywnej strony internetowej ForPOSTA S.A., która dostosowana została do najwyższych standardów korporacyjnych. Strona została również wyposażona w narzędzia funkcjonalne, dedykowane ułatwieniu klientom korzystania z usług spółki. Każdy użytkownik ma możliwość min., skorzystania z wyszukiwania wysyłanej korespondencji (monitorowania i potwierdzania doręczeń nawet listów zwykłych) oraz przesyłek pocztowych, wyszukiwania kodów pocztowych, wyszukiwania i możliwości zamówienia wizyty listonosza, porównania cen rynkowych poszczególnych usług oraz skorzystania z interaktywnej mapy zasięgu, której zakres poszerzany zostanie o kolejne placówki. Strona została wyposażona w kompletny interfejs oraz funkcjonalny intranet zarówno dla własnych struktur terenowych jak i dla klientów. Wszystko to pozwoliło na osiągnięcie poziomu produkcyjnego zintegrowanego systemu informatycznego wraz z Panelem Klienta i aplikacją mobilną dla listonoszy.
Gotowość operacyjną osiągnięto również w zakresie organizacji transportów liniowych we współpracy i na bazie umowy z DHL. Zadbano o bezpieczeństwo powierzonych przesyłek do doręczeń, min., przygotowano rekomendację pod pilne wdrożenie modelu korporacyjnego ubezpieczenia Spółki jako prywatnego podmiotu pocztowego na bazie znowelizowanego prawa pocztowego. Projekt gwarantuje pełne bezpieczeństwo i ubezpieczenie całego procesu doręczeń korespondencji oraz przesyłek pocztowych oraz ich zawartości (nawet listowej), dzięki czemu w przypadku ForPOSTA S.A. bezpieczeństwo korespondencji zostało postawione na równi z bezpieczeństwem paczek kurierskich w branży kurierskiej.
Podpisano umowy dotyczące rozbudowy ogólnopolskiej sieci sprzedaży oraz obsługi PR i marketingu włączając w to programy lojalnościowe oraz budowę świadomości marki. Usługi agencji w ramach komplementarnego PR (telewizja, prasa, media internetowe) rozszerzono o kompletny IR. Głównym celem jest zwiększenie rozpoznawalności marki wśród społeczności internetowej - jako głównego i największego medium, które jest częścią z docelowych klientów Spółki.
W październiku 2013r Spółka rozpoczęła rozmowy z potencjalnymi partnerami w mniejszych miejscowościach, wychodząc daleko poza wstępne plany projektu tj., uwzględniając przy tym rozszerzenie struktur do liczby 581 miast Polski. Rozszerzenie siatki doręczeń pozwala w przyszłości pokryć obszarami doręczeń miejscowości o strukturze powyżej 5.000 mieszkańców.
Podsumowanie przygotowania w zakresie operacyjnym stanowi dotarcie do poziomu, w którym po wielu miesiącach działań koncepcyjnych, wdrożeniowych i testowych Spółce udaje się uruchomić najbardziej innowacyjne w kraju rozwiązania doręczeniowe w ramach usług pocztowych dla nowoczesnego biznesu.
Na początku listopada 2013 r. nastąpiło faktyczne rozpoczęcie działań w ramach pełnego wachlarza usług Poczty Miejskiej i Poczty Międzymiejskiej. Poczta Miejska będzie realizowana w 49 byłych i obecnych miastach wojewódzkich, polegająca na lokalnych odbiorach i doręczeniach korespondencji oraz przesyłek pocztowych. Poczta Międzymiejska polega na odbiorach i doręczeniach korespondencji oraz przesyłek pocztowych pomiędzy 49 miastami wojewódzkimi realizowana przez sieć lokalnych agentów i sortowni.
2. Zestawienie wszystkich informacji opublikowanych przez Spółkę w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem.
Raporty bieżące i okresowe opublikowane w systemie EBI w październiku 2013 roku:
Raport bieżący nr 17/2013 z 14 października 2013 r. - Raport miesięczny Forposta S.A. za wrzesień 2013 roku.
Raporty bieżące nie były publikowane w systemie ESPI w październiku 2013 roku.
Raporty Spółki są publikowane na bieżąco na stronie internetowej Spółki: www.forposta.pl, a także na stronach: www.newconnect.pl oraz www.gpwinfostrefa.pl.
3. Informacje na temat realizacji celów emisji, jeżeli taka realizacja, choćby w części, miała miejsce w okresie objętym niniejszym raportem.
W październiku 2013 r. wydano 98,6 tys. zł ze środków pozyskanych z emisji akcji serii B na: działania promocyjno-reklamowe i na rozbudowę centrum obsługi klientów. Do końca października 2013 r. wydano łącznie 232 tys. zł ze środków pozyskanych z emisji akcji serii B.
4. Kalendarz inwestora, obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce w nadchodzącym miesiącu, które dotyczą emitenta i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów, w szczególności daty publikacji raportów okresowych, planowanych walnych zgromadzeń, otwarcia subskrypcji, spotkań z inwestorami lub analitykami oraz oczekiwany termin publikacji raportu analitycznego.
Do 14 grudnia 2013 r. Spółka opublikuje raport miesięczny za listopad.
Podstawa prawna: Pkt. 16 Dobrych Praktyk Spółek Notowanych na NewConnect
1. Informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym spółki, które w ocenie spółki mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych.
Październik był miesiącem przełomowym dla Spółki, zarówno dla działań sprzedażowych, operacyjnych jak i brandingowych. Skupiono się na działaniach wdrożeniowych zarówno w zakresach systemu wewnętrznego ERP, służącego do zintegrowanego zarządzania strukturami Spółki oraz obrotem korespondencji w skali kraju, jak i aplikacji WEB dla Klienta Biznesowego. Przetestowane najnowocześniejsze urządzenia mobilne, które dostarczono spółce pod koniec III kwartału, zostały zoptymalizowane pod kątem wydajnościowym i sprawdzone w czasie modelowych realizacji doręczeń testowej korespondencji w ramach Poczty Miejskiej i Międzymiejskiej. Największą zaletą urządzeń jest dostosowanie do najtrudniejszych warunków atmosferycznych, w których działają listonosze korespondencji oraz przesyłek pocztowych. Finalne testy pozwoliły na ostateczny wybór urządzeń mobilnych i uzyskanie całkowitej pewności dotyczącej wyboru oferenta. Przekazano na ręce pierwszych klientów aplikację WEB, w celu uzyskania opinii dotyczącej optymalizacji pod kątem korzystania z niej przez sektor B2B oraz B2C. Po wdrożeniu w poprzednim miesiącu nowej szaty graficznej Panelu Klienta, wynik testów i zebrane opinie pozwoliły na dopasowanie do opinii klientów w różnych częściach kraju, które będą obsługiwane przez Spółkę. Wielotorowość przeprowadzonych testów, miała na celu dostosowanie do różnych przyzwyczajeń poszczególnych jednostek organizacyjnych.
W celu uruchomienia wszystkich zakładanych elementów usług dokonano pełnego przeszkolenia oraz modelowych wdrożeń ogólnopolskich struktur operacyjnych i handlowych w zakresie zarówno proceduralnym i systemowym. Kluczowe szkolenia wdrożeniowe (min., systemu ERP/CRM oraz procesów w ramach modelowej "białej księgi" procedur i procesów) odbywały się cyklicznie i zostały zrealizowane w październiku, co zaowocowało potwierdzeniem pełnej gotowości operacyjnej do realizacji zadań związanych z obsługą doręczeń korespondencji i przesyłek pocztowych z wykorzystaniem najnowocześniejszych technologii dostępnych dotychczas jedynie w branży kurierskiej i to w przypadku najlepszych firm tego segmentu. Struktury terenowe zostały wyposażone w niezbędne narzędzia oraz materiały operacyjne i brandingowe.
W październiku 2013 dokonano również wdrożenia całkowicie nowej interaktywnej strony internetowej ForPOSTA S.A., która dostosowana została do najwyższych standardów korporacyjnych. Strona została również wyposażona w narzędzia funkcjonalne, dedykowane ułatwieniu klientom korzystania z usług spółki. Każdy użytkownik ma możliwość min., skorzystania z wyszukiwania wysyłanej korespondencji (monitorowania i potwierdzania doręczeń nawet listów zwykłych) oraz przesyłek pocztowych, wyszukiwania kodów pocztowych, wyszukiwania i możliwości zamówienia wizyty listonosza, porównania cen rynkowych poszczególnych usług oraz skorzystania z interaktywnej mapy zasięgu, której zakres poszerzany zostanie o kolejne placówki. Strona została wyposażona w kompletny interfejs oraz funkcjonalny intranet zarówno dla własnych struktur terenowych jak i dla klientów. Wszystko to pozwoliło na osiągnięcie poziomu produkcyjnego zintegrowanego systemu informatycznego wraz z Panelem Klienta i aplikacją mobilną dla listonoszy.
Gotowość operacyjną osiągnięto również w zakresie organizacji transportów liniowych we współpracy i na bazie umowy z DHL. Zadbano o bezpieczeństwo powierzonych przesyłek do doręczeń, min., przygotowano rekomendację pod pilne wdrożenie modelu korporacyjnego ubezpieczenia Spółki jako prywatnego podmiotu pocztowego na bazie znowelizowanego prawa pocztowego. Projekt gwarantuje pełne bezpieczeństwo i ubezpieczenie całego procesu doręczeń korespondencji oraz przesyłek pocztowych oraz ich zawartości (nawet listowej), dzięki czemu w przypadku ForPOSTA S.A. bezpieczeństwo korespondencji zostało postawione na równi z bezpieczeństwem paczek kurierskich w branży kurierskiej.
Podpisano umowy dotyczące rozbudowy ogólnopolskiej sieci sprzedaży oraz obsługi PR i marketingu włączając w to programy lojalnościowe oraz budowę świadomości marki. Usługi agencji w ramach komplementarnego PR (telewizja, prasa, media internetowe) rozszerzono o kompletny IR. Głównym celem jest zwiększenie rozpoznawalności marki wśród społeczności internetowej - jako głównego i największego medium, które jest częścią z docelowych klientów Spółki.
W październiku 2013r Spółka rozpoczęła rozmowy z potencjalnymi partnerami w mniejszych miejscowościach, wychodząc daleko poza wstępne plany projektu tj., uwzględniając przy tym rozszerzenie struktur do liczby 581 miast Polski. Rozszerzenie siatki doręczeń pozwala w przyszłości pokryć obszarami doręczeń miejscowości o strukturze powyżej 5.000 mieszkańców.
Podsumowanie przygotowania w zakresie operacyjnym stanowi dotarcie do poziomu, w którym po wielu miesiącach działań koncepcyjnych, wdrożeniowych i testowych Spółce udaje się uruchomić najbardziej innowacyjne w kraju rozwiązania doręczeniowe w ramach usług pocztowych dla nowoczesnego biznesu.
Na początku listopada 2013 r. nastąpiło faktyczne rozpoczęcie działań w ramach pełnego wachlarza usług Poczty Miejskiej i Poczty Międzymiejskiej. Poczta Miejska będzie realizowana w 49 byłych i obecnych miastach wojewódzkich, polegająca na lokalnych odbiorach i doręczeniach korespondencji oraz przesyłek pocztowych. Poczta Międzymiejska polega na odbiorach i doręczeniach korespondencji oraz przesyłek pocztowych pomiędzy 49 miastami wojewódzkimi realizowana przez sieć lokalnych agentów i sortowni.
2. Zestawienie wszystkich informacji opublikowanych przez Spółkę w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem.
Raporty bieżące i okresowe opublikowane w systemie EBI w październiku 2013 roku:
Raport bieżący nr 17/2013 z 14 października 2013 r. - Raport miesięczny Forposta S.A. za wrzesień 2013 roku.
Raporty bieżące nie były publikowane w systemie ESPI w październiku 2013 roku.
Raporty Spółki są publikowane na bieżąco na stronie internetowej Spółki: www.forposta.pl, a także na stronach: www.newconnect.pl oraz www.gpwinfostrefa.pl.
3. Informacje na temat realizacji celów emisji, jeżeli taka realizacja, choćby w części, miała miejsce w okresie objętym niniejszym raportem.
W październiku 2013 r. wydano 98,6 tys. zł ze środków pozyskanych z emisji akcji serii B na: działania promocyjno-reklamowe i na rozbudowę centrum obsługi klientów. Do końca października 2013 r. wydano łącznie 232 tys. zł ze środków pozyskanych z emisji akcji serii B.
4. Kalendarz inwestora, obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce w nadchodzącym miesiącu, które dotyczą emitenta i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów, w szczególności daty publikacji raportów okresowych, planowanych walnych zgromadzeń, otwarcia subskrypcji, spotkań z inwestorami lub analitykami oraz oczekiwany termin publikacji raportu analitycznego.
Do 14 grudnia 2013 r. Spółka opublikuje raport miesięczny za listopad.
Podstawa prawna: Pkt. 16 Dobrych Praktyk Spółek Notowanych na NewConnect