Raport miesięczny Forposta S.A. za styczeń 2014 roku.
14-02-2014
Zarząd Forposta S.A. przekazuje do publicznej wiadomości raport miesięczny za styczeń 2014 r.
1. Informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym spółki, które w ocenie spółki mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych.
W styczniu 2014 roku główna koncentracja pracy ForPOSTA S.A. skupiła się na działaniach handlowych, i doręczeniowych w ramach wprowadzonej usługi poczty nowej generacji, które to wysiłki w momencie rozruchowym przyniosły wymierny efekt przychodowy w postaci zrealizowanych już usług na ok. 20 tysięcy złotych.
Równolegle podjęto kolejne, dynamiczne działania dotyczące rozbudowy operacyjnych struktur siatki agencji pocztowych, a także prace polegające na dostosowaniu aplikacji klienckiej do wymogów klientów korporacyjnych (m.in. automatyczny import dużej ilości zleceń, dostosowanie standardów automatycznie adresowanych kopert). Zakres działań handlowych umożliwił rozszerzenie świadomości marki wśród Klientów, którzy coraz chętniej otwierają się na nowo wyznaczone trendy, które oferuje ForPOSTA S.A.
W związku z podwyżką cen Operatora Wyznaczonego, Spółka odnotowała wzmożoną ilość zapytań na realizację usług pocztowych w ramach obsługiwanych miast. Sumując istotny wzrost zainteresowania ofertą oraz wzmożone działania handlowe Spółki, osiągnięto satysfakcjonujący poziom napływu umów klienckich, wśród których są również firmy o zasięgu ogólnopolskim. W wielu przypadkach klienci podjęli się finalizacji wstępnych umów testowych, które mają na celu sprawdzić dostosowanie poszczególnych wersji systemu do ich wymagań.
Spółka zdynamizowała również współpracę w zakresie obsługi doręczania korespondencji klientów zarówno do krajów Unii Europejskiej jak i do pozostałych regionów świata. Powyższe działania były możliwe na podstawie nawiązania współpracy z międzynarodowym podmiotem brokerskim skupiającym pod swymi skrzydłami umowy z zagranicznymi operatorami pocztowymi. Współpraca dotyczy również dedykowanej umowy na realizację przesyłek i listów dla korespondencji pocztowej wysyłanej z różnych Reginów świata na teren Polski.
Spółka stale realizuje kampanie marketingowe, które wspierają w sposób równoległy trzy firmy PR, dzięki czemu informacje przekazywane do mediów aktywnie wspomagają w budowaniu świadomości marki.
Obecna sytuacja w branży pocztowej w Polsce ma charakter niezwykle dynamiczny, jednocześnie dobry klimat dla rozwoju operatorów prywatnych pocztowych pozwala patrzeć w przyszłość w sposób bardzo pozytywny. Proponowane usługi min., możliwość śledzenia listonoszy za pośrednictwem GPS oraz automatyczna awizacja korespondencji po dotarciu do placówki docelowej jest standardem w Spółce. Tego typu rozwiązania przyjmowane są przez rynek z dużym zainteresowaniem. Dowodzi to słuszności podjętych wysiłków w zakresie informatyzacji procesów doręczeń w ForPOSTA S.A.
W styczniu 2014 nastąpił dalszy rozwój terytorialny jeśli chodzi o struktury Spółki, czyli rozszerzenie punktów obsługi o kolejne kilkanaście miast. Docelowo ForPOSTA S.A. planuje zorganizować agencje pocztowe w 581 miastach Polski.
Rynek już w styczniu zweryfikował pozytywnie założenia dotyczące zainteresowania usługą ForPOSTA S.A. Podwyżka cen na doręczanie korespondencji wprowadzona przez Operatora Wyznaczonego przy jednoczesnym zachowaniu najniższych cen przez ForPOSTA S.A. , pozwala Spółce na jeszcze bardziej konkurencyjne działanie na uwolnionym rynku pocztowym i dotarcie do rzeszy Klientów, którzy rozpoczęli poszukiwania tańszej alternatywy wobec Operatora Wyznaczonego. Pozytywne efekty działań handlowych oraz sprzyjające otoczenie rynkowe, pozwala szacować, że obsłużony w I kwartale wolumen, może osiągnąć pułap kilkuset tysięcy sztuk doręczonej korespondencji.
2. Zestawienie wszystkich informacji opublikowanych przez Spółkę w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem.
Raporty bieżące i okresowe opublikowane w systemie EBI w styczniu 2014 roku:
Raport bieżący nr 1/2014 z 14 stycznia 2014 r. - Terminy przekazywania raportów okresowych w 2014 r.
Raport bieżący nr 2/2014 z 14 stycznia 2014 r. - Raport miesięczny Forposta S.A. za grudzień 2013 roku.
Raporty bieżące nie były publikowane w systemie ESPI w styczniu 2014 roku.
Raporty Spółki są publikowane na bieżąco na stronie internetowej Spółki: www.forposta.pl, a także na stronach: www.newconnect.pl oraz www.gpwinfostrefa.pl.
3. Informacje na temat realizacji celów emisji, jeżeli taka realizacja, choćby w części, miała miejsce w okresie objętym niniejszym raportem.
W styczniu 2014 r. wydano 154.060 tys. zł ze środków pozyskanych z emisji akcji serii B na: działania promocyjno-reklamowe i na rozbudowę centrum obsługi klientów. Do końca stycznia 2014 r. wydano łącznie 655.760 tys. zł ze środków pozyskanych z emisji akcji serii B.
4. Kalendarz inwestora, obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce w nadchodzącym miesiącu, które dotyczą emitenta i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów, w szczególności daty publikacji raportów okresowych, planowanych walnych zgromadzeń, otwarcia subskrypcji, spotkań z inwestorami lub analitykami oraz oczekiwany termin publikacji raportu analitycznego.
Do 14 marca 2014 r. Spółka opublikuje raport miesięczny za luty 2014 r.
Podstawa prawna: Pkt. 16 Dobrych Praktyk Spółek Notowanych na NewConnect
1. Informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym spółki, które w ocenie spółki mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych.
W styczniu 2014 roku główna koncentracja pracy ForPOSTA S.A. skupiła się na działaniach handlowych, i doręczeniowych w ramach wprowadzonej usługi poczty nowej generacji, które to wysiłki w momencie rozruchowym przyniosły wymierny efekt przychodowy w postaci zrealizowanych już usług na ok. 20 tysięcy złotych.
Równolegle podjęto kolejne, dynamiczne działania dotyczące rozbudowy operacyjnych struktur siatki agencji pocztowych, a także prace polegające na dostosowaniu aplikacji klienckiej do wymogów klientów korporacyjnych (m.in. automatyczny import dużej ilości zleceń, dostosowanie standardów automatycznie adresowanych kopert). Zakres działań handlowych umożliwił rozszerzenie świadomości marki wśród Klientów, którzy coraz chętniej otwierają się na nowo wyznaczone trendy, które oferuje ForPOSTA S.A.
W związku z podwyżką cen Operatora Wyznaczonego, Spółka odnotowała wzmożoną ilość zapytań na realizację usług pocztowych w ramach obsługiwanych miast. Sumując istotny wzrost zainteresowania ofertą oraz wzmożone działania handlowe Spółki, osiągnięto satysfakcjonujący poziom napływu umów klienckich, wśród których są również firmy o zasięgu ogólnopolskim. W wielu przypadkach klienci podjęli się finalizacji wstępnych umów testowych, które mają na celu sprawdzić dostosowanie poszczególnych wersji systemu do ich wymagań.
Spółka zdynamizowała również współpracę w zakresie obsługi doręczania korespondencji klientów zarówno do krajów Unii Europejskiej jak i do pozostałych regionów świata. Powyższe działania były możliwe na podstawie nawiązania współpracy z międzynarodowym podmiotem brokerskim skupiającym pod swymi skrzydłami umowy z zagranicznymi operatorami pocztowymi. Współpraca dotyczy również dedykowanej umowy na realizację przesyłek i listów dla korespondencji pocztowej wysyłanej z różnych Reginów świata na teren Polski.
Spółka stale realizuje kampanie marketingowe, które wspierają w sposób równoległy trzy firmy PR, dzięki czemu informacje przekazywane do mediów aktywnie wspomagają w budowaniu świadomości marki.
Obecna sytuacja w branży pocztowej w Polsce ma charakter niezwykle dynamiczny, jednocześnie dobry klimat dla rozwoju operatorów prywatnych pocztowych pozwala patrzeć w przyszłość w sposób bardzo pozytywny. Proponowane usługi min., możliwość śledzenia listonoszy za pośrednictwem GPS oraz automatyczna awizacja korespondencji po dotarciu do placówki docelowej jest standardem w Spółce. Tego typu rozwiązania przyjmowane są przez rynek z dużym zainteresowaniem. Dowodzi to słuszności podjętych wysiłków w zakresie informatyzacji procesów doręczeń w ForPOSTA S.A.
W styczniu 2014 nastąpił dalszy rozwój terytorialny jeśli chodzi o struktury Spółki, czyli rozszerzenie punktów obsługi o kolejne kilkanaście miast. Docelowo ForPOSTA S.A. planuje zorganizować agencje pocztowe w 581 miastach Polski.
Rynek już w styczniu zweryfikował pozytywnie założenia dotyczące zainteresowania usługą ForPOSTA S.A. Podwyżka cen na doręczanie korespondencji wprowadzona przez Operatora Wyznaczonego przy jednoczesnym zachowaniu najniższych cen przez ForPOSTA S.A. , pozwala Spółce na jeszcze bardziej konkurencyjne działanie na uwolnionym rynku pocztowym i dotarcie do rzeszy Klientów, którzy rozpoczęli poszukiwania tańszej alternatywy wobec Operatora Wyznaczonego. Pozytywne efekty działań handlowych oraz sprzyjające otoczenie rynkowe, pozwala szacować, że obsłużony w I kwartale wolumen, może osiągnąć pułap kilkuset tysięcy sztuk doręczonej korespondencji.
2. Zestawienie wszystkich informacji opublikowanych przez Spółkę w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem.
Raporty bieżące i okresowe opublikowane w systemie EBI w styczniu 2014 roku:
Raport bieżący nr 1/2014 z 14 stycznia 2014 r. - Terminy przekazywania raportów okresowych w 2014 r.
Raport bieżący nr 2/2014 z 14 stycznia 2014 r. - Raport miesięczny Forposta S.A. za grudzień 2013 roku.
Raporty bieżące nie były publikowane w systemie ESPI w styczniu 2014 roku.
Raporty Spółki są publikowane na bieżąco na stronie internetowej Spółki: www.forposta.pl, a także na stronach: www.newconnect.pl oraz www.gpwinfostrefa.pl.
3. Informacje na temat realizacji celów emisji, jeżeli taka realizacja, choćby w części, miała miejsce w okresie objętym niniejszym raportem.
W styczniu 2014 r. wydano 154.060 tys. zł ze środków pozyskanych z emisji akcji serii B na: działania promocyjno-reklamowe i na rozbudowę centrum obsługi klientów. Do końca stycznia 2014 r. wydano łącznie 655.760 tys. zł ze środków pozyskanych z emisji akcji serii B.
4. Kalendarz inwestora, obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce w nadchodzącym miesiącu, które dotyczą emitenta i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów, w szczególności daty publikacji raportów okresowych, planowanych walnych zgromadzeń, otwarcia subskrypcji, spotkań z inwestorami lub analitykami oraz oczekiwany termin publikacji raportu analitycznego.
Do 14 marca 2014 r. Spółka opublikuje raport miesięczny za luty 2014 r.
Podstawa prawna: Pkt. 16 Dobrych Praktyk Spółek Notowanych na NewConnect