Raport miesięczny Forposta S.A. za luty 2014 roku.
14-03-2014
Zarząd Forposta S.A. przekazuje do publicznej wiadomości raport miesięczny za luty 2014 r.
1. Informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym spółki, które w ocenie spółki mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych.
W lutym 2014 roku spółka ForPOSTA S.A. koncentrowała się głównie na działaniach handlowych oraz doskonaleniu operacyjnym procesów, w kontekście wymagań stawianych przez klientów biznesowych.
Działania handlowe spółki dodatkowo rozszerzono o projekt freenlancerski, który pozwoli w dodatkowy sposób pozyskać znaczny wolumen przesyłek zdecydowanie szybszy niż standardowym kanałem sposób.
Wzmożona ilość zapytać związana z podwyżką cen Operatora Wyznaczonego w dalszym ciągu została utrzymana i powoduje stopniowy przyrost testowych umów klienckich w wielu regionach kraju. Oferta wcześniej prezentowana klientom sektora MSP, została przemodelowana celem dostosowania jej do wymagań stawianych przez firmy zlecające doręczenia. Zarówno z punktu widzenia modelu płatności jak i obsługi poszczególnych firm - dokonano zgodnie z rynkowym podejściem spółki, przemodelowania założeń celem zorientowania na potrzeby klienta.
Spółka prowadzi w dalszym ciągu kampanie marketingowe, które wspierają działania sprzedażowe, poprzez budowanie świadomości marki, która w chwili obecnej staje się kluczowa w pozyskaniu klienta.
Obecna sytuacja w branży pocztowej w Polsce ma wciąż charakter niezwykle dynamiczny, jednocześnie dobry klimat dla rozwoju operatorów prywatnych pocztowych pozwala patrzeć w przyszłość w sposób bardzo pozytywny. Proponowane usługi min., możliwość śledzenia listonoszy za pośrednictwem GPS oraz automatyczna awizacja korespondencji po dotarciu do placówki docelowej jest standardem w Spółce. Tego typu rozwiązania przyjmowane są przez rynek z dużym zainteresowaniem. Dowodzi to słuszności podjętych wysiłków w zakresie informatyzacji procesów doręczeń w ForPOSTA S.A.
Spółka osiąga pierwsze przychody w ramach wprowadzanej "nowej usługi". W miesiącu lutym obrót wygenerowany sprowadzał się do współpracy testowej na niewielkim wycinku obszaru działalności w przypadku większości klientów i wyniósł ponad 10 000 zł netto. Po okresie testów i w następstwie pozytywnych decyzjach kontrahentów o pełnej współpracy przychody z tego segmentu powinny się stopniowo zwiększać z miesiąca na miesiąc.
Rynek weryfikuje pozytywnie założenia dotyczące zainteresowania usługą ForPOSTA S.A. co w miesiącu lutym zostało potwierdzone kolejnymi testowymi zleceniami. Podwyżka cen na doręczanie korespondencji wprowadzona przez Operatora Wyznaczonego przy jednoczesnym zachowaniu najniższych cen przez ForPOSTA S.A. , pozwala Spółce na jeszcze bardziej konkurencyjne działanie na uwolnionym rynku pocztowym i dotarcie do rzeszy Klientów, którzy rozpoczęli poszukiwania tańszej alternatywy wobec Operatora Wyznaczonego.
2. Zestawienie wszystkich informacji opublikowanych przez Spółkę w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem.
Raporty bieżące i okresowe opublikowane w systemie EBI w lutym 2014 roku:
Raport bieżący nr 3/2014 z 14 lutego 2014 r. - Raport miesięczny Forposta S.A. za styczeń 2014 roku.
Raport kwartalny nr 4/2014 z 14 lutego 2014 r. - Raport kwartalny Forposta za IV kwartał 2013 r.
Raporty bieżące opublikowane w systemie ESPI w lutym 2014 roku:
Raport bieżący nr 1/2014 z 13 lutego 2014 r. - Zawiadomienie od Union Investment TFI o nabyciu znacznego pakietu akcji.
Raport bieżący nr 2/2014 z 18 lutego 2014 r. - Zawiadomienie od TFI Allianz Polska S.A. o zbyciu znacznego pakietu akcji.
Raporty Spółki są publikowane na bieżąco na stronie internetowej Spółki: www.forposta.pl, a także na stronach: www.newconnect.pl oraz www.gpwinfostrefa.pl.
3. Informacje na temat realizacji celów emisji, jeżeli taka realizacja, choćby w części, miała miejsce w okresie objętym niniejszym raportem.
W lutym 2014 r. wydano 134 820 tys. zł ze środków pozyskanych z emisji akcji serii B na: działania promocyjno-reklamowe i na rozbudowę centrum obsługi klientów. Do końca lutego 2014 r. wydano łącznie 799 580 tys. zł ze środków pozyskanych z emisji akcji serii B.
4. Kalendarz inwestora, obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce w nadchodzącym miesiącu, które dotyczą emitenta i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów, w szczególności daty publikacji raportów okresowych, planowanych walnych zgromadzeń, otwarcia subskrypcji, spotkań z inwestorami lub analitykami oraz oczekiwany termin publikacji raportu analitycznego.
Do 14 kwietnia 2014 r. Spółka opublikuje raport miesięczny za marzec 2014 r.
Podstawa prawna: Pkt. 16 Dobrych Praktyk Spółek Notowanych na NewConnect
1. Informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym spółki, które w ocenie spółki mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych.
W lutym 2014 roku spółka ForPOSTA S.A. koncentrowała się głównie na działaniach handlowych oraz doskonaleniu operacyjnym procesów, w kontekście wymagań stawianych przez klientów biznesowych.
Działania handlowe spółki dodatkowo rozszerzono o projekt freenlancerski, który pozwoli w dodatkowy sposób pozyskać znaczny wolumen przesyłek zdecydowanie szybszy niż standardowym kanałem sposób.
Wzmożona ilość zapytać związana z podwyżką cen Operatora Wyznaczonego w dalszym ciągu została utrzymana i powoduje stopniowy przyrost testowych umów klienckich w wielu regionach kraju. Oferta wcześniej prezentowana klientom sektora MSP, została przemodelowana celem dostosowania jej do wymagań stawianych przez firmy zlecające doręczenia. Zarówno z punktu widzenia modelu płatności jak i obsługi poszczególnych firm - dokonano zgodnie z rynkowym podejściem spółki, przemodelowania założeń celem zorientowania na potrzeby klienta.
Spółka prowadzi w dalszym ciągu kampanie marketingowe, które wspierają działania sprzedażowe, poprzez budowanie świadomości marki, która w chwili obecnej staje się kluczowa w pozyskaniu klienta.
Obecna sytuacja w branży pocztowej w Polsce ma wciąż charakter niezwykle dynamiczny, jednocześnie dobry klimat dla rozwoju operatorów prywatnych pocztowych pozwala patrzeć w przyszłość w sposób bardzo pozytywny. Proponowane usługi min., możliwość śledzenia listonoszy za pośrednictwem GPS oraz automatyczna awizacja korespondencji po dotarciu do placówki docelowej jest standardem w Spółce. Tego typu rozwiązania przyjmowane są przez rynek z dużym zainteresowaniem. Dowodzi to słuszności podjętych wysiłków w zakresie informatyzacji procesów doręczeń w ForPOSTA S.A.
Spółka osiąga pierwsze przychody w ramach wprowadzanej "nowej usługi". W miesiącu lutym obrót wygenerowany sprowadzał się do współpracy testowej na niewielkim wycinku obszaru działalności w przypadku większości klientów i wyniósł ponad 10 000 zł netto. Po okresie testów i w następstwie pozytywnych decyzjach kontrahentów o pełnej współpracy przychody z tego segmentu powinny się stopniowo zwiększać z miesiąca na miesiąc.
Rynek weryfikuje pozytywnie założenia dotyczące zainteresowania usługą ForPOSTA S.A. co w miesiącu lutym zostało potwierdzone kolejnymi testowymi zleceniami. Podwyżka cen na doręczanie korespondencji wprowadzona przez Operatora Wyznaczonego przy jednoczesnym zachowaniu najniższych cen przez ForPOSTA S.A. , pozwala Spółce na jeszcze bardziej konkurencyjne działanie na uwolnionym rynku pocztowym i dotarcie do rzeszy Klientów, którzy rozpoczęli poszukiwania tańszej alternatywy wobec Operatora Wyznaczonego.
2. Zestawienie wszystkich informacji opublikowanych przez Spółkę w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem.
Raporty bieżące i okresowe opublikowane w systemie EBI w lutym 2014 roku:
Raport bieżący nr 3/2014 z 14 lutego 2014 r. - Raport miesięczny Forposta S.A. za styczeń 2014 roku.
Raport kwartalny nr 4/2014 z 14 lutego 2014 r. - Raport kwartalny Forposta za IV kwartał 2013 r.
Raporty bieżące opublikowane w systemie ESPI w lutym 2014 roku:
Raport bieżący nr 1/2014 z 13 lutego 2014 r. - Zawiadomienie od Union Investment TFI o nabyciu znacznego pakietu akcji.
Raport bieżący nr 2/2014 z 18 lutego 2014 r. - Zawiadomienie od TFI Allianz Polska S.A. o zbyciu znacznego pakietu akcji.
Raporty Spółki są publikowane na bieżąco na stronie internetowej Spółki: www.forposta.pl, a także na stronach: www.newconnect.pl oraz www.gpwinfostrefa.pl.
3. Informacje na temat realizacji celów emisji, jeżeli taka realizacja, choćby w części, miała miejsce w okresie objętym niniejszym raportem.
W lutym 2014 r. wydano 134 820 tys. zł ze środków pozyskanych z emisji akcji serii B na: działania promocyjno-reklamowe i na rozbudowę centrum obsługi klientów. Do końca lutego 2014 r. wydano łącznie 799 580 tys. zł ze środków pozyskanych z emisji akcji serii B.
4. Kalendarz inwestora, obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce w nadchodzącym miesiącu, które dotyczą emitenta i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów, w szczególności daty publikacji raportów okresowych, planowanych walnych zgromadzeń, otwarcia subskrypcji, spotkań z inwestorami lub analitykami oraz oczekiwany termin publikacji raportu analitycznego.
Do 14 kwietnia 2014 r. Spółka opublikuje raport miesięczny za marzec 2014 r.
Podstawa prawna: Pkt. 16 Dobrych Praktyk Spółek Notowanych na NewConnect