pieniadz.pl

Raport miesięczny Forposta S.A. za marzec 2014 roku.

14-04-2014

Zarząd Forposta S.A. przekazuje do publicznej wiadomości raport miesięczny za marzec 2014 r.

1. Informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym spółki, które w ocenie spółki mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych.

W marcu 2014 roku Forposta S.A. w dalszym ciągu kontynuowała proces sprzedaży swoich usług oraz dokonała poszerzenia kanałów sprzedaży w postaci rozwinięcia projektu freelancerskiego, który wykorzystuje bezpośrednie kontakty handlowe wybranych konsultantów branżowych.

Wielotorowe połączenie metod sprzedaży oraz działań marketingowych pozwala na sukcesywną budowę rozpoznawalności marki oraz stopniowy wzrost wolumenów obsługiwanych przesyłek, który spółka oferuje zarówno dla wiodących firm krajowych i międzynarodowych jak i lokalnego biznesu.

Rozbudowanie oferty i produktu z poziomu obsługi sektora MSP do obsługi największych firm o charakterze korporacyjnym, pozwoliło na poszerzenie portfela oferowanych usług i umożliwiło kontakty i rozpoczęcie negocjacji z największymi outsourcerami usług konfekcjonowania i doręczania korespondencji i przesyłek w kraju. Dużym zainteresowaniem klientów cieszą się również działania wdrożeniowe spółki na najbliższe miesiące tj. m.in. absolutna minimalizacja nakładu pracy Klienta przy przygotowaniu przesyłek monitorowanych, co umożliwi jeszcze większą oszczędność czasu punktów nadawczych, kancelarii i sekretariatów, przy zachowaniu najwyższego bezpieczeństwa tożsamego z korespondencją rejestrowaną.

Dodatkowym aspektem wzmacniającym sprzedaż i świadomość marki jest podjęcie przez zespół menadżerski spółki negocjacji z zakresu marketingu o charakterze zdywersyfikowanym względem obecnych standardowych działań. Cel takich działań ma wzmocnić pozycję spółki z punktu widzenia odbiorcy finalnego jej usług i umożliwi jeszcze głębszą penetrację świadomości adresatów w zakresie jakości realizowanych doręczeń.

Sytuacja na rynku pocztowym kraju w dalszym ciągu ma charakter dynamiczny z punktu widzenia popytu na usługi, posiada jednak pewne cechy stabilizacji dotyczącej ilości działających operatorów pocztowych o zasięgu ogólnopolskim. Przewiduje się, że w najbliższych kwartałach w tym zakresie rynek nie nastąpią istotne zmiany. Spółka natomiast dostrzega coraz większą pozytywną różnicę jakościową dotyczącą porównania z operatorami alternatywnymi, szczególnie w zakresie jakości obsługi Klienta nadającego przesyłki.

Spółka utrzymuje pozytywny trend w budowie przychodów z nowej oferty w ramach poczty miejskiej i międzymiejskiej. W miesiącu marcu obrót wygenerowany tylko w tym segmencie wyniósł ok. 15 tys. zł co było jednak nadal wartością wynikającą z działań testowych dla Zlecających. Pomimo to testowe wartości pokazują 50% wzrost sprzedaży w stosunku do miesiąca poprzedniego. Po okresie testów i w następstwie pozytywnych decyzji kontrahentów o pełnej współpracy, Spółka spodziewa się że przychody z tego segmentu powinny stopniowo zwiększać się z miesiąca na miesiąc.

Rynek weryfikuje pozytywnie założenia dotyczące zainteresowania usługą ForPOSTA S.A. co w miesiącu marcu zostało potwierdzone kolejnymi testowymi zleceniami. Podwyżka cen na doręczanie korespondencji wprowadzona niedawno przez Operatora Wyznaczonego przy jednoczesnym zachowaniu najniższych cen przez ForPOSTA S.A., pozwala Spółce na jeszcze bardziej konkurencyjne działanie na uwolnionym rynku pocztowym i sukcesywne dotarcie do Klientów, którzy rozpoczęli poszukiwania tańszej alternatywy wobec Operatora Wyznaczonego.

2. Zestawienie wszystkich informacji opublikowanych przez Spółkę w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem.

Raporty bieżące i okresowe opublikowane w systemie EBI w marcu 2014 roku:

Raport bieżący nr 5/2014 z 14 marca 2014 r. - Raport miesięczny Forposta S.A. za luty 2014 roku.

Raporty bieżące nie były opublikowane w systemie ESPI w marcu 2014 roku.

Raporty Spółki są publikowane na bieżąco na stronie internetowej Spółki: www.forposta.pl, a także na stronach: www.newconnect.pl oraz www.gpwinfostrefa.pl.

3. Informacje na temat realizacji celów emisji, jeżeli taka realizacja, choćby w części, miała miejsce w okresie objętym niniejszym raportem.

W marcu 2014 r. wydano 123 tys. zł ze środków pozyskanych z emisji akcji serii B na: działania promocyjno-reklamowe i na rozbudowę centrum obsługi klientów. Do końca marca 2014 r. wydano łącznie 922 tys. zł ze środków pozyskanych z emisji akcji serii B.

4. Kalendarz inwestora, obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce w nadchodzącym miesiącu, które dotyczą emitenta i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów, w szczególności daty publikacji raportów okresowych, planowanych walnych zgromadzeń, otwarcia subskrypcji, spotkań z inwestorami lub analitykami oraz oczekiwany termin publikacji raportu analitycznego.

Do 14 maja 2014 r. Spółka opublikuje raport miesięczny za kwiecień 2014 r.

W dniu 15 maja 2014 r. Spółka opublikuje raport kwartalny za I kw. 2014 r.

W dniu 30 maja 2014 r. Spółka opublikuje raport roczny za 2013 rok.

Podstawa prawna: Pkt. 16 Dobrych Praktyk Spółek Notowanych na NewConnect

Kursy walut 2024-02-29

+ więcej

www.Autodoc.pl

Produkty finansowe na skróty:

Konta: Konta osobiste Konta młodzieżowe Konta firmowe Konta walutowe
Kredyty: Kredyty gotówkowe Kredyty mieszkaniowe Kredyty z dopłatą Kredyty dla firm