Raport miesięczny Forposta S.A. za czerwiec 2014 roku.
10-07-2014
Zarząd Forposta S.A. przekazuje do publicznej wiadomości raport miesięczny za czerwiec 2014 r.
1. Informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym spółki, które w ocenie spółki mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych.
Czerwiec 2014, podobnie do drugiego kwartału upłynął na pracach skupiających się na negocjacji kontraktów z Klientami, którzy posiadają niezwykle duży potencjał ilości nadawanych przesyłek. Ponadto zostały uruchomione również działania mające na celu pozyskanie wolumenu związanego z lokalnymi i ogólnopolskimi przetargami dotyczącymi obsługi masowych ilości korespondencji i przesyłek. W celu poszerzenia penetracji rynku, spółka rozpoczęła również negocjacje z podmiotami z najbardziej obiecujących branż. W każdym z przypadków, w których podejmowane są rozmowy priorytetem dla spółki jest elastyczność i otwartość na potrzeby Klientów – co spotyka się z bardzo pozytywnym odbiorem nadawców.
Kolejne zmiany notowane są także w systemie obsługującym korespondencję Klientów, który cały czas podczas procesu wdrożeń jest optymalizowany. Od czerwca Klienci, mogą dostosowywać wydruki listów przewozowych – samodzielnie i bezpośrednio poprzez panel Klienta WWW. Początkowo zostało uruchomionych 10 najbardziej popularnych rozmiarów dostosowywanych do wymogów adresowania unormowanych na rynku pocztowym. Dodatkowym usprawnieniem wprowadzonym w czerwcu zawierającym się w ramach działań około systemowych, jest podpisanie, dzierżawa oraz eksploatacja dodatkowej przestrzeni serwerowej, mającej na celu optymalizację działania platformy WEB przy spodziewanych obciążeniach związanych z wprowadzaniem masowej ilości zleceń. W związku z tym działaniem, spółka jest przygotowana na przyjęcie znaczącego wolumenu w ciągu 2 dni roboczych, co poprawia zdecydowanie dostępność usług dla Klienta.
Spółka w dalszym ciągu rozszerza siatkę agentów realizujących doręczenia w poszczególnych lokalizacjach. Tym samym kontynuuje się realizację strategii poszerzenia struktury o miasta dodatkowe, w stosunku do obecnie pozyskanych, celem maksymalnego poszerzenia zasięgu oferowanego Klientom.
W otoczeniu biznesowym dominuje trend poszukiwania oszczędności m.in. w sferze wysyłki paczek oraz korespondencji. W miesiącu poprzedzającym sezon urlopowy, negocjacje umów z poszczególnymi podmiotami nieco zwolniły, ze względu na inne priorytety przed planowaną nieobecnością osób decyzyjnych w firmach, z którymi podjęto rozmowy handlowe. Kwestia ta była określona harmonogramem spodziewanych finalizacji umów, mimo to wszelkie aspekty możliwe do przedyskutowania dookreślane są wraz z kontrahentami, aby możliwie płynnie zamortyzować czas realizacji kontraktów. Takie działanie pozwala na ścisłe kontrolowanie obsługiwanych wolumenów w poszczególnych okresach i daje klientom bezpieczeństwo zachowania jakości doręczeń.
W czerwcu przychody z nowej usługi wyniosły ok. piętnastu tysięcy złotych, co oznacza, że były na nieco niższym poziomie w stosunku do poprzedniego miesiąca. Spółka zrezygnowała świadomie z części drobnych, nierentownych zleceń stąd wynika brak wzrostu sprzedaży. Jednak aktywne działania sprzedażowe względem znaczących klientów skutkować powinny finalizacją kolejnych, rentownych umów o dużym potencjale wolumenu przesyłek.
2. Zestawienie wszystkich informacji opublikowanych przez Spółkę w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem.
Raporty bieżące i okresowe opublikowane w systemie EBI w czerwcu 2014 roku:
Raport bieżący nr 11/2014 z 13 czerwca 2014 r. - Raport miesięczny Forposta S.A. za maj 2014 roku.
Raport kwartalny nr 12/2014 z 27 czerwca 2014 r. - Treść uchwał podjętych na WZA Forposta S.A. w dniu 26 czerwca 2014 roku.
Raporty bieżące nie były publikowane w systemie ESPI w czerwcu 2014 roku.
Raporty Spółki są publikowane na bieżąco na stronie internetowej Spółki: www.forposta.pl, a także na stronach: www.newconnect.pl oraz www.gpwinfostrefa.pl.
3. Informacje na temat realizacji celów emisji, jeżeli taka realizacja, choćby w części, miała miejsce w okresie objętym niniejszym raportem.
W czerwcu 2014 r. wydano 309 500 tys. zł ze środków pozyskanych z emisji akcji serii B na: system, serwer, działania promocyjno-reklamowe, operacyjne i na rozbudowę centrum obsługi klientów.
4. Kalendarz inwestora, obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce w nadchodzącym miesiącu, które dotyczą emitenta i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów, w szczególności daty publikacji raportów okresowych, planowanych walnych zgromadzeń, otwarcia subskrypcji, spotkań z inwestorami lub analitykami oraz oczekiwany termin publikacji raportu analitycznego.
W dniu 14 sierpnia 2014 r. Spółka opublikuje raport kwartalny za II kw. 2014 r.
Do 14 sierpnia 2014 r. Spółka opublikuje raport miesięczny za lipiec 2014 r.
Podstawa prawna: Pkt. 16 Dobrych Praktyk Spółek Notowanych na NewConnect
1. Informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym spółki, które w ocenie spółki mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych.
Czerwiec 2014, podobnie do drugiego kwartału upłynął na pracach skupiających się na negocjacji kontraktów z Klientami, którzy posiadają niezwykle duży potencjał ilości nadawanych przesyłek. Ponadto zostały uruchomione również działania mające na celu pozyskanie wolumenu związanego z lokalnymi i ogólnopolskimi przetargami dotyczącymi obsługi masowych ilości korespondencji i przesyłek. W celu poszerzenia penetracji rynku, spółka rozpoczęła również negocjacje z podmiotami z najbardziej obiecujących branż. W każdym z przypadków, w których podejmowane są rozmowy priorytetem dla spółki jest elastyczność i otwartość na potrzeby Klientów – co spotyka się z bardzo pozytywnym odbiorem nadawców.
Kolejne zmiany notowane są także w systemie obsługującym korespondencję Klientów, który cały czas podczas procesu wdrożeń jest optymalizowany. Od czerwca Klienci, mogą dostosowywać wydruki listów przewozowych – samodzielnie i bezpośrednio poprzez panel Klienta WWW. Początkowo zostało uruchomionych 10 najbardziej popularnych rozmiarów dostosowywanych do wymogów adresowania unormowanych na rynku pocztowym. Dodatkowym usprawnieniem wprowadzonym w czerwcu zawierającym się w ramach działań około systemowych, jest podpisanie, dzierżawa oraz eksploatacja dodatkowej przestrzeni serwerowej, mającej na celu optymalizację działania platformy WEB przy spodziewanych obciążeniach związanych z wprowadzaniem masowej ilości zleceń. W związku z tym działaniem, spółka jest przygotowana na przyjęcie znaczącego wolumenu w ciągu 2 dni roboczych, co poprawia zdecydowanie dostępność usług dla Klienta.
Spółka w dalszym ciągu rozszerza siatkę agentów realizujących doręczenia w poszczególnych lokalizacjach. Tym samym kontynuuje się realizację strategii poszerzenia struktury o miasta dodatkowe, w stosunku do obecnie pozyskanych, celem maksymalnego poszerzenia zasięgu oferowanego Klientom.
W otoczeniu biznesowym dominuje trend poszukiwania oszczędności m.in. w sferze wysyłki paczek oraz korespondencji. W miesiącu poprzedzającym sezon urlopowy, negocjacje umów z poszczególnymi podmiotami nieco zwolniły, ze względu na inne priorytety przed planowaną nieobecnością osób decyzyjnych w firmach, z którymi podjęto rozmowy handlowe. Kwestia ta była określona harmonogramem spodziewanych finalizacji umów, mimo to wszelkie aspekty możliwe do przedyskutowania dookreślane są wraz z kontrahentami, aby możliwie płynnie zamortyzować czas realizacji kontraktów. Takie działanie pozwala na ścisłe kontrolowanie obsługiwanych wolumenów w poszczególnych okresach i daje klientom bezpieczeństwo zachowania jakości doręczeń.
W czerwcu przychody z nowej usługi wyniosły ok. piętnastu tysięcy złotych, co oznacza, że były na nieco niższym poziomie w stosunku do poprzedniego miesiąca. Spółka zrezygnowała świadomie z części drobnych, nierentownych zleceń stąd wynika brak wzrostu sprzedaży. Jednak aktywne działania sprzedażowe względem znaczących klientów skutkować powinny finalizacją kolejnych, rentownych umów o dużym potencjale wolumenu przesyłek.
2. Zestawienie wszystkich informacji opublikowanych przez Spółkę w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem.
Raporty bieżące i okresowe opublikowane w systemie EBI w czerwcu 2014 roku:
Raport bieżący nr 11/2014 z 13 czerwca 2014 r. - Raport miesięczny Forposta S.A. za maj 2014 roku.
Raport kwartalny nr 12/2014 z 27 czerwca 2014 r. - Treść uchwał podjętych na WZA Forposta S.A. w dniu 26 czerwca 2014 roku.
Raporty bieżące nie były publikowane w systemie ESPI w czerwcu 2014 roku.
Raporty Spółki są publikowane na bieżąco na stronie internetowej Spółki: www.forposta.pl, a także na stronach: www.newconnect.pl oraz www.gpwinfostrefa.pl.
3. Informacje na temat realizacji celów emisji, jeżeli taka realizacja, choćby w części, miała miejsce w okresie objętym niniejszym raportem.
W czerwcu 2014 r. wydano 309 500 tys. zł ze środków pozyskanych z emisji akcji serii B na: system, serwer, działania promocyjno-reklamowe, operacyjne i na rozbudowę centrum obsługi klientów.
4. Kalendarz inwestora, obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce w nadchodzącym miesiącu, które dotyczą emitenta i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów, w szczególności daty publikacji raportów okresowych, planowanych walnych zgromadzeń, otwarcia subskrypcji, spotkań z inwestorami lub analitykami oraz oczekiwany termin publikacji raportu analitycznego.
W dniu 14 sierpnia 2014 r. Spółka opublikuje raport kwartalny za II kw. 2014 r.
Do 14 sierpnia 2014 r. Spółka opublikuje raport miesięczny za lipiec 2014 r.
Podstawa prawna: Pkt. 16 Dobrych Praktyk Spółek Notowanych na NewConnect