Raport miesięczny Forposta S.A. za sierpień 2014 roku.
12-09-2014
Zarząd Forposta S.A. przekazuje do publicznej wiadomości raport miesięczny za sierpień 2014 r.
1. Informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym spółki, które w ocenie spółki mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych.
Sierpień 2014 był kontynuacją lipcowego trendu dotyczącego rozwoju sprzedaży i działań z zakresu pozyskiwania Klientów biznesowych. Działania mające na celu zwiększenie rozpoznawalności marki osiągają pożądany efekt i umożliwiają rozmowy z większą liczbą firm z branży B2B oraz B2C. Spółka wykazuje dynamiczne zainteresowanie lokalnymi oraz krajowymi zamówieniami publicznymi, które w znaczącej ilości ofertowane są na terenie całego kraju. W sierpniu, podobnie do miesiąca lipca, w zakresie działań handlowych trend sprzedażowy wyznaczała nieobecność osób decyzyjnych odpowiadających za finalizację umów w ramach odpowiednich spółek. Zarząd widzi możliwość podpisania obecnie negocjowanych umów na przełomie III i IV kwartału 2014 r.
W sierpniu kontynuowane były prace nad rozwinięciem tzw. usługi brokerskiej, która ma na celu konsolidację sprzedaży usług komplementarnych, będących odpowiedzią na oczekiwaną przez Klientów kompleksową realizację obsługi korespondencji i przesyłek. Realizacja ta odbywać się będzie na podstawie platformy systemowej, połączonej w ramach jednej aplikacji, która docelowo pozwoli Klientowi na nadanie dowolnego gabarytu i rodzaju przesyłki na podstawie umowy z jednym operatorem. Sierpień w zakresie powyższego projektu skupiał się na pracach formalnych związanych ze spełnieniem wymogów prawnych dotyczących tak szerokiego przedsięwzięcia. Dodatkowo podjętymi działaniami były m.in. rozpoczęcie rozmów z wszelkimi podmiotami świadczącymi usługi transportowe różnych gałęzi, negocjacje umów oraz stawek z oferentami, wraz z oceną możliwości wdrożenia integracji poszczególnych rozwiązań. Ocena kosztu oraz czasu wdrożenia poszczególnych integracji pozwala na uruchomienie projektu do przełomu III oraz i IV kwartału 2014 roku.
Kwestią, nad którą prowadzone są szeroko zakrojone prace projektowe jest obsługa w doręczeń przesyłek pocztowych znajdujących się poza zasięgiem ForPOSTA S.A., co pozwoli na zaoferowanie Klientom ogólnopolskiej obsługi doręczeń korespondencji, we współpracy z jednym lub kilkoma operatorami pocztowymi o charakterze ogólnopolskim. To działanie pozwala na uzupełnienie oferty spółki. W sierpniu rozpoczęły się konsultacje prawne zaprojektowanego rozwiązania, a wdrożenie produktu i jego uruchomienie nastąpi prawdopodobnie na początku IV kwartału 2014 roku. Dzięki tym działaniom produkt spółki będzie zdecydowanie bardziej atrakcyjny dla Klientów, którzy posiadają zmienny potencjał nadań i nie są w stanie w sposób jasny dookreślić ilościowego poziomu wolumenu przesyłek.
Spółka w sposób ciągły prowadzi również rozmowy z potencjalnymi Partnerami Biznesowymi w kolejnych miastach. Struktury poszerzane są również o partnerów, którzy gotowi są podjąć współpracę z operatorem na zasadzie interwencyjnej formy zleceń, realizowanej w różnych sytuacjach i okresach wyjątkowych. Taki rodzaj współpracy pozwala na pełne zabezpieczenie doręczeń korespondencji i przesyłek, nawet przy skokowym wzroście wolumenu w poszczególnych obszarach kraju. W sierpniu przychody z nowej usługi wyniosły około dwunastu tysięcy złotych, co było na nieco wyższym poziomie w stosunku do poprzedniego miesiąca. Miesiące wakacyjne tradycyjnie nie sprzyjają finalizacji nowych zleceń. Jednak aktywne działania sprzedażowe w okresie powakacyjnym skutkować powinny finalizacją kolejnych, rentownych umów cechujących się dużym potencjałem wolumenu w obszarze generowania nowej usługi.
2. Zestawienie wszystkich informacji opublikowanych przez Spółkę w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem.
Raporty bieżące i okresowe opublikowane w systemie EBI w sierpniu 2014 roku:
Raport bieżący nr 14/2014 z 13 sierpnia 2014 r. - Raport miesięczny Forposta S.A. za lipiec 2014 roku.
Raport kwartalny nr 15/2014 z 14 sierpnia 2014 r. - Raport kwartalny Forposta za II kwartał 2014r.
Raporty bieżące nie były publikowane w systemie ESPI w sierpniu 2014 roku.
Raporty Spółki są publikowane na bieżąco na stronie internetowej Spółki: www.forposta.pl, a także na stronach: www.newconnect.pl oraz www.gpwinfostrefa.pl.
3. Informacje na temat realizacji celów emisji, jeżeli taka realizacja, choćby w części, miała miejsce w okresie objętym niniejszym raportem.
W sierpniu 2014 r. wydano 282 tys. zł ze środków pozyskanych z emisji akcji na system, serwer, ochronę danych osobowych, działania operacyjne i na rozbudowę siatki obsługi klientów.
4. Kalendarz inwestora, obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce w nadchodzącym miesiącu, które dotyczą emitenta i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów, w szczególności daty publikacji raportów okresowych, planowanych walnych zgromadzeń, otwarcia subskrypcji, spotkań z inwestorami lub analitykami oraz oczekiwany termin publikacji raportu analitycznego.
Do 14 października 2014 r. Spółka opublikuje raport miesięczny za wrzesień 2014 r.
Podstawa prawna: Pkt. 16 Dobrych Praktyk Spółek Notowanych na NewConnect
1. Informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym spółki, które w ocenie spółki mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych.
Sierpień 2014 był kontynuacją lipcowego trendu dotyczącego rozwoju sprzedaży i działań z zakresu pozyskiwania Klientów biznesowych. Działania mające na celu zwiększenie rozpoznawalności marki osiągają pożądany efekt i umożliwiają rozmowy z większą liczbą firm z branży B2B oraz B2C. Spółka wykazuje dynamiczne zainteresowanie lokalnymi oraz krajowymi zamówieniami publicznymi, które w znaczącej ilości ofertowane są na terenie całego kraju. W sierpniu, podobnie do miesiąca lipca, w zakresie działań handlowych trend sprzedażowy wyznaczała nieobecność osób decyzyjnych odpowiadających za finalizację umów w ramach odpowiednich spółek. Zarząd widzi możliwość podpisania obecnie negocjowanych umów na przełomie III i IV kwartału 2014 r.
W sierpniu kontynuowane były prace nad rozwinięciem tzw. usługi brokerskiej, która ma na celu konsolidację sprzedaży usług komplementarnych, będących odpowiedzią na oczekiwaną przez Klientów kompleksową realizację obsługi korespondencji i przesyłek. Realizacja ta odbywać się będzie na podstawie platformy systemowej, połączonej w ramach jednej aplikacji, która docelowo pozwoli Klientowi na nadanie dowolnego gabarytu i rodzaju przesyłki na podstawie umowy z jednym operatorem. Sierpień w zakresie powyższego projektu skupiał się na pracach formalnych związanych ze spełnieniem wymogów prawnych dotyczących tak szerokiego przedsięwzięcia. Dodatkowo podjętymi działaniami były m.in. rozpoczęcie rozmów z wszelkimi podmiotami świadczącymi usługi transportowe różnych gałęzi, negocjacje umów oraz stawek z oferentami, wraz z oceną możliwości wdrożenia integracji poszczególnych rozwiązań. Ocena kosztu oraz czasu wdrożenia poszczególnych integracji pozwala na uruchomienie projektu do przełomu III oraz i IV kwartału 2014 roku.
Kwestią, nad którą prowadzone są szeroko zakrojone prace projektowe jest obsługa w doręczeń przesyłek pocztowych znajdujących się poza zasięgiem ForPOSTA S.A., co pozwoli na zaoferowanie Klientom ogólnopolskiej obsługi doręczeń korespondencji, we współpracy z jednym lub kilkoma operatorami pocztowymi o charakterze ogólnopolskim. To działanie pozwala na uzupełnienie oferty spółki. W sierpniu rozpoczęły się konsultacje prawne zaprojektowanego rozwiązania, a wdrożenie produktu i jego uruchomienie nastąpi prawdopodobnie na początku IV kwartału 2014 roku. Dzięki tym działaniom produkt spółki będzie zdecydowanie bardziej atrakcyjny dla Klientów, którzy posiadają zmienny potencjał nadań i nie są w stanie w sposób jasny dookreślić ilościowego poziomu wolumenu przesyłek.
Spółka w sposób ciągły prowadzi również rozmowy z potencjalnymi Partnerami Biznesowymi w kolejnych miastach. Struktury poszerzane są również o partnerów, którzy gotowi są podjąć współpracę z operatorem na zasadzie interwencyjnej formy zleceń, realizowanej w różnych sytuacjach i okresach wyjątkowych. Taki rodzaj współpracy pozwala na pełne zabezpieczenie doręczeń korespondencji i przesyłek, nawet przy skokowym wzroście wolumenu w poszczególnych obszarach kraju. W sierpniu przychody z nowej usługi wyniosły około dwunastu tysięcy złotych, co było na nieco wyższym poziomie w stosunku do poprzedniego miesiąca. Miesiące wakacyjne tradycyjnie nie sprzyjają finalizacji nowych zleceń. Jednak aktywne działania sprzedażowe w okresie powakacyjnym skutkować powinny finalizacją kolejnych, rentownych umów cechujących się dużym potencjałem wolumenu w obszarze generowania nowej usługi.
2. Zestawienie wszystkich informacji opublikowanych przez Spółkę w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem.
Raporty bieżące i okresowe opublikowane w systemie EBI w sierpniu 2014 roku:
Raport bieżący nr 14/2014 z 13 sierpnia 2014 r. - Raport miesięczny Forposta S.A. za lipiec 2014 roku.
Raport kwartalny nr 15/2014 z 14 sierpnia 2014 r. - Raport kwartalny Forposta za II kwartał 2014r.
Raporty bieżące nie były publikowane w systemie ESPI w sierpniu 2014 roku.
Raporty Spółki są publikowane na bieżąco na stronie internetowej Spółki: www.forposta.pl, a także na stronach: www.newconnect.pl oraz www.gpwinfostrefa.pl.
3. Informacje na temat realizacji celów emisji, jeżeli taka realizacja, choćby w części, miała miejsce w okresie objętym niniejszym raportem.
W sierpniu 2014 r. wydano 282 tys. zł ze środków pozyskanych z emisji akcji na system, serwer, ochronę danych osobowych, działania operacyjne i na rozbudowę siatki obsługi klientów.
4. Kalendarz inwestora, obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce w nadchodzącym miesiącu, które dotyczą emitenta i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów, w szczególności daty publikacji raportów okresowych, planowanych walnych zgromadzeń, otwarcia subskrypcji, spotkań z inwestorami lub analitykami oraz oczekiwany termin publikacji raportu analitycznego.
Do 14 października 2014 r. Spółka opublikuje raport miesięczny za wrzesień 2014 r.
Podstawa prawna: Pkt. 16 Dobrych Praktyk Spółek Notowanych na NewConnect