Podpisanie umowy z SolarWorld AG
08-05-2013
Zarząd Grodno S.A. ("Spółka") informuje, że w dniu wczorajszym, tj. 7 maja 2013 r. powziął informację o podpisaniu umowy z SolarWorld AG ("SolarWorld"), której przedmiotem jest współpraca w zakresie dystrybucji kompleksowych rozwiązań fotowoltaicznych. Grodno S.A. jest pierwszą siecią hurtowni elektrycznych, dystrybuującą systemy i produkty SolarWorld na rynku polskim.
Nawiązanie współpracy z SolarWorld AG jest odpowiedzią na znaczący wzrost rynku PV w Polsce. Szacuje się, że do końca 2014 r. produkcja energii z fotowoltaiki ukształtuje się na poziomie 300-400 MW. Natomiast zgodnie ze zobowiązaniami wynikającymi m.in. z pakietu klimatycznego, do 2020 r. udział OZE w produkcji energii ma stanowić około 15%, a w związku z tym przewidywana zainstalowana moc instalacji fotowoltaicznych powinna osiągnąć około 1800 MW.
W opinii Zarządu Spółki, z uwagi na perspektywy rynku odnawialnych źródeł energii, zwłaszcza energetyki prosumenckiej, podpisanie umowy stanowi istotny element realizacji strategii rozwoju Spółki oraz dywersyfikacji źródeł sprzedaży. Spółka dopatruje się szansy w ofercie ukierunkowanej na małych inwestorów, tj. osoby fizyczne oraz małe i średnie przedsiębiorstwa.
Podstawa prawna: §3 ust. 1 Załącznika Nr 3 do Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu "Informacje bieżące i okresowe przekazywane w alternatywnym systemie obrotu"
Nawiązanie współpracy z SolarWorld AG jest odpowiedzią na znaczący wzrost rynku PV w Polsce. Szacuje się, że do końca 2014 r. produkcja energii z fotowoltaiki ukształtuje się na poziomie 300-400 MW. Natomiast zgodnie ze zobowiązaniami wynikającymi m.in. z pakietu klimatycznego, do 2020 r. udział OZE w produkcji energii ma stanowić około 15%, a w związku z tym przewidywana zainstalowana moc instalacji fotowoltaicznych powinna osiągnąć około 1800 MW.
W opinii Zarządu Spółki, z uwagi na perspektywy rynku odnawialnych źródeł energii, zwłaszcza energetyki prosumenckiej, podpisanie umowy stanowi istotny element realizacji strategii rozwoju Spółki oraz dywersyfikacji źródeł sprzedaży. Spółka dopatruje się szansy w ofercie ukierunkowanej na małych inwestorów, tj. osoby fizyczne oraz małe i średnie przedsiębiorstwa.
Podstawa prawna: §3 ust. 1 Załącznika Nr 3 do Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu "Informacje bieżące i okresowe przekazywane w alternatywnym systemie obrotu"