Raport miesięczny za listopad 2011 r.
08-12-2011
Zgodnie z punktem 16 Załącznika Nr 1 do Uchwały Nr 795/2008 Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. z dnia 31 października 2008 roku "Dobre Praktyki Spółek Notowanych na NewConnect" Zarząd IAI S.A. przekazuje do publicznej wiadomości raport miesięczny za listopad 2011 roku.
I. Informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym Spółki, które w ocenie Spółki mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych IAI S.A.
W listopadzie Spółka wprowadziła na rynek nowe produkty i usługi, zwiększyła swoje przychody względem tego samego miesiąca 2010 roku oraz opracowała nowy cennik usług, który ma przynieść wyższe przychody i zyski już w pierwszym kwartale 2012 roku.
Spółka rozwija stale ofertę firm zewnętrznych uzupełniających jej usługi w ramach modelu External Services (więcej na stronie internetowej IAI S. A). W tym modelu firma zewnętrzna, świadcząca usługi komplementarne dla IAI-Shop.com oferuje je klientom Spółki. Jednocześnie Spółka czerpie przychody z prowizji, a klienci uzyskują atrakcyjne ceny, ze względu na zestandaryzowanie oferty i duży wolumen zamówień. W listopadzie do palety usług zostały dołączone usługi pozycjonowania świadczone przez uznaną firmę Traffic Trends. Zarząd ocenia, że z wyniku tej współpracy wzrosną przychody Spółki wynikające z opłat prowizyjnych. Dodatkowo w wyniku polepszenia pozycji w rankigu Google, sklepy internetowe obsługiwane przez Spółkę zwiększą ruch, co przełoży się na przychody Spółlki oraz rozpoznawalność jej marki.
W listopadzie miały również premierę kolejne wersje bardzo oczekiwanych przez klientów aplikacji pomocniczych. Na rynek trafiła nowa wersja Bridge oznaczona jako 3.0. Oferuja ona automatyczny eksport informacji opisowych i zdjęć towarów z Subiekt GT. Dzięki tej funkcji, można zautomatyzować tworzenie i aktualizowanie opisów i zdjęć towarów. Stopniowo będzie wprowadzane to rozwiązanie dla innych programów F/K, które są zintegorewane z Bridge. Nowa funkcja będzie przydatna szczególnie dla firm, które chcą wystartować ze sprzedażą w sieci, a już dzisiaj posiadają bazę towarów wprowadzoną do programu F/K. Bridge 3.0 bardzo ułatwia w ten sposób uruchomienie nowego sklepu. Biorąc pod uwagę, że Subiekt GT jest bardzo popularnym systemem w firmach Spółka w ten sposób powiększa rynek zbytu.
Drugą aplikacją pomocniczą, która premierę miała w listopadzie 2011 roku to Downloader 0.9.1, umożliwiający obsługę i import z dowolnych plików XML. Większość ofert dostawców jest właśnie generowana w pliku lub paru plikach XML. Do tej pory, należało przetłumaczyć programem typu Integrator format XML stosowany przez dostawcę do formatu IOF którego wymaga IAI Downloader. Teraz klienci mogą sami wskazywać wskazywać Downloaderowi jak ma interpretować dowolne pliki XML.
Ponadto wśród nowych rozwiązań dla klientów wprowadzonych zostało w listopadzie pięć nowych masek tematycznych dla sklepów internetowych (dla aptek, sklepów sportowych i turystycznych, księgarni, sklepów z wyposarzeniem domu i ogrodu oraz branży automatyki domowej). Jak wszystkie wcześniejsze maski tematyczne STANDARD te również są darmowe dla klientów IAI‑Shop.com i od razu są kompleksowo przygotowane pod kątem rynków zagranicznych. Ponadto dodana została integracja sklepów internetowych serwisem Poznajmości.pl oraz możliwoć współdzielania ustawień dla wielu sklepów w panelu, która jeszcze szczególnie przydatna przy prowadzeniu sprzedaży mobilnej, na Facebook lub realizowaniu strategii Extended Sites.
Według szacunków Zarządu przychody na koniec listopada wyniosły 341 000 złotych netto, czyli o 12% więcej niż w listopadzie 2010 roku i o 56% więcej niż w listopadzie 2009 roku. Aby wyniki w pierwszym kwartale 2012 roku były jeszcze lepsze Zarząd zdecydował się wprowadzić nowy Cennik usługi IAI-Shop.com. Zacznie on obowiązywać od 1 stycznia 2012 roku. Podwyżki jednostkowe nie są wysokie i nie spowodują spadku atrakcyjności cenowej usługi IAI-Shop.com, jednak ze względu na duży wolumen klientów przełożą się na wzrost przychodów.
Duża innowacyjność i inwestycje w poprawę wydajności i jakości obsługi klientów silnie wspierane działaniami promocyjnymi, szczególnie PR, podjęte od początku 2010 roku przynoszą pozytywny efekt w postaci nowych zamówień i rosnącego zainteresowania mediów oraz klientów Spółką.
II. Wykaz wszystkich informacji opublikowanych przez Emitenta w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem.
W listopadzie 2011 roku Spółka przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu EBI raporty:
1. 8 listopada 2011 roku raport miesięczny za październik 2011 r.
2. 14 listopada 2011 roku raport kwartalny za III kwartał 2011 r.
W listopadzie 2011 roku Spółka nie przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu ESPI żadnego raportu.
III. Informacje na temat realizacji celów emisji, jeżeli taka realizacja, choćby w części, miała miejsce w okresie objętym niniejszym raportem.
IAI S.A. realizuje aktualnie projekty inwestycyjne, przy których wykorzystywane są m.in. środki pochodzące z emisji akcji serii C. Są to przede wszystkim: zwiększanie zatrudnienia, tłumaczenia na język angielski oraz stały rozwój usługi i penetracja rynku polskiego.
Z uwagi na dokonywane inwestycje oraz posiadane przed emisją akcji serii C własne środki finansowe trudno jest jednoznacznie określić skalę wykorzystania środków pochodzących z emisji przy realizacji poszczególnych projektów.
Środki pozyskane z emisji wykorzystywane są zgodnie z celami emisyjnymi tzn. zwiększenia udziału w rynku polskim i dokonania ekspansji zagranicznej.
IV. Kalendarz inwestora obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce w miesiącu grudniu i styczniu, które dotyczą Emitenta i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów.
W miesiącu grudniu i styczniu będą miały miejsce następujące wydarzenia korporacyjne Emitenta:
1. 9 stycznia 2012 - raport miesięczny za grudzień 2011 r.
Zawsze aktualny kalendarz oraz archiwalne raporty można sprawdzić na stronach internetowych IAI S.A. w dziale relacji inwestorskich
I. Informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym Spółki, które w ocenie Spółki mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych IAI S.A.
W listopadzie Spółka wprowadziła na rynek nowe produkty i usługi, zwiększyła swoje przychody względem tego samego miesiąca 2010 roku oraz opracowała nowy cennik usług, który ma przynieść wyższe przychody i zyski już w pierwszym kwartale 2012 roku.
Spółka rozwija stale ofertę firm zewnętrznych uzupełniających jej usługi w ramach modelu External Services (więcej na stronie internetowej IAI S. A). W tym modelu firma zewnętrzna, świadcząca usługi komplementarne dla IAI-Shop.com oferuje je klientom Spółki. Jednocześnie Spółka czerpie przychody z prowizji, a klienci uzyskują atrakcyjne ceny, ze względu na zestandaryzowanie oferty i duży wolumen zamówień. W listopadzie do palety usług zostały dołączone usługi pozycjonowania świadczone przez uznaną firmę Traffic Trends. Zarząd ocenia, że z wyniku tej współpracy wzrosną przychody Spółki wynikające z opłat prowizyjnych. Dodatkowo w wyniku polepszenia pozycji w rankigu Google, sklepy internetowe obsługiwane przez Spółkę zwiększą ruch, co przełoży się na przychody Spółlki oraz rozpoznawalność jej marki.
W listopadzie miały również premierę kolejne wersje bardzo oczekiwanych przez klientów aplikacji pomocniczych. Na rynek trafiła nowa wersja Bridge oznaczona jako 3.0. Oferuja ona automatyczny eksport informacji opisowych i zdjęć towarów z Subiekt GT. Dzięki tej funkcji, można zautomatyzować tworzenie i aktualizowanie opisów i zdjęć towarów. Stopniowo będzie wprowadzane to rozwiązanie dla innych programów F/K, które są zintegorewane z Bridge. Nowa funkcja będzie przydatna szczególnie dla firm, które chcą wystartować ze sprzedażą w sieci, a już dzisiaj posiadają bazę towarów wprowadzoną do programu F/K. Bridge 3.0 bardzo ułatwia w ten sposób uruchomienie nowego sklepu. Biorąc pod uwagę, że Subiekt GT jest bardzo popularnym systemem w firmach Spółka w ten sposób powiększa rynek zbytu.
Drugą aplikacją pomocniczą, która premierę miała w listopadzie 2011 roku to Downloader 0.9.1, umożliwiający obsługę i import z dowolnych plików XML. Większość ofert dostawców jest właśnie generowana w pliku lub paru plikach XML. Do tej pory, należało przetłumaczyć programem typu Integrator format XML stosowany przez dostawcę do formatu IOF którego wymaga IAI Downloader. Teraz klienci mogą sami wskazywać wskazywać Downloaderowi jak ma interpretować dowolne pliki XML.
Ponadto wśród nowych rozwiązań dla klientów wprowadzonych zostało w listopadzie pięć nowych masek tematycznych dla sklepów internetowych (dla aptek, sklepów sportowych i turystycznych, księgarni, sklepów z wyposarzeniem domu i ogrodu oraz branży automatyki domowej). Jak wszystkie wcześniejsze maski tematyczne STANDARD te również są darmowe dla klientów IAI‑Shop.com i od razu są kompleksowo przygotowane pod kątem rynków zagranicznych. Ponadto dodana została integracja sklepów internetowych serwisem Poznajmości.pl oraz możliwoć współdzielania ustawień dla wielu sklepów w panelu, która jeszcze szczególnie przydatna przy prowadzeniu sprzedaży mobilnej, na Facebook lub realizowaniu strategii Extended Sites.
Według szacunków Zarządu przychody na koniec listopada wyniosły 341 000 złotych netto, czyli o 12% więcej niż w listopadzie 2010 roku i o 56% więcej niż w listopadzie 2009 roku. Aby wyniki w pierwszym kwartale 2012 roku były jeszcze lepsze Zarząd zdecydował się wprowadzić nowy Cennik usługi IAI-Shop.com. Zacznie on obowiązywać od 1 stycznia 2012 roku. Podwyżki jednostkowe nie są wysokie i nie spowodują spadku atrakcyjności cenowej usługi IAI-Shop.com, jednak ze względu na duży wolumen klientów przełożą się na wzrost przychodów.
Duża innowacyjność i inwestycje w poprawę wydajności i jakości obsługi klientów silnie wspierane działaniami promocyjnymi, szczególnie PR, podjęte od początku 2010 roku przynoszą pozytywny efekt w postaci nowych zamówień i rosnącego zainteresowania mediów oraz klientów Spółką.
II. Wykaz wszystkich informacji opublikowanych przez Emitenta w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem.
W listopadzie 2011 roku Spółka przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu EBI raporty:
1. 8 listopada 2011 roku raport miesięczny za październik 2011 r.
2. 14 listopada 2011 roku raport kwartalny za III kwartał 2011 r.
W listopadzie 2011 roku Spółka nie przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu ESPI żadnego raportu.
III. Informacje na temat realizacji celów emisji, jeżeli taka realizacja, choćby w części, miała miejsce w okresie objętym niniejszym raportem.
IAI S.A. realizuje aktualnie projekty inwestycyjne, przy których wykorzystywane są m.in. środki pochodzące z emisji akcji serii C. Są to przede wszystkim: zwiększanie zatrudnienia, tłumaczenia na język angielski oraz stały rozwój usługi i penetracja rynku polskiego.
Z uwagi na dokonywane inwestycje oraz posiadane przed emisją akcji serii C własne środki finansowe trudno jest jednoznacznie określić skalę wykorzystania środków pochodzących z emisji przy realizacji poszczególnych projektów.
Środki pozyskane z emisji wykorzystywane są zgodnie z celami emisyjnymi tzn. zwiększenia udziału w rynku polskim i dokonania ekspansji zagranicznej.
IV. Kalendarz inwestora obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce w miesiącu grudniu i styczniu, które dotyczą Emitenta i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów.
W miesiącu grudniu i styczniu będą miały miejsce następujące wydarzenia korporacyjne Emitenta:
1. 9 stycznia 2012 - raport miesięczny za grudzień 2011 r.
Zawsze aktualny kalendarz oraz archiwalne raporty można sprawdzić na stronach internetowych IAI S.A. w dziale relacji inwestorskich