Raport miesięczny za październik 2011 r.
08-11-2011
Zgodnie z punktem 16 Załącznika Nr 1 do Uchwały Nr 795/2008 Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. z dnia 31 października 2008 roku "Dobre Praktyki Spółek Notowanych na NewConnect" Zarząd IAI S.A. przekazuje do publicznej wiadomości raport miesięczny za październik 2011 roku.
I. Informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym Spółki, które w ocenie Spółki mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych IAI S.A.
17 października ogłoszony został ranking Deloitte Technology Fast50, w którym IAI S.A. zadebiutowała na 14 miejscu, wśród firm z trzynastu krajów Europy Środkowej. Osiągnęła to dzięki wzrostowi przychodów o 1008% w ciągu pięciu lat, do 2006 do 2010 roku. Ten wyniki dał Spółce siódme miejsce wśród polskich firm w tym rankingu.
Informacja o tym sukcesie znalazła się w wielu mediach i według Zarządu przyczyni się do zwiększenia popularności marki, szczególnie za granicą. To ważne wyróżnienie w kontekście ekspansji na nowe rynki.
W październiku 2011 roku Spółka wspólnie z firmą DPD Polska sp. z o. o. , w ramach IAI-Shop.com wprowadziła na rynek nową usługę, polegającą na grupowej sprzedaży przesyłek kurierskich. Spółka kupuje przesyłki kurierskie i sprzedaje je sklepom internetowym korzystającym z IAI‑Shop.com, w bardzo korzystnych cenach. Nawet małe sklepy internetowe uzyskują ceny usług kurierskich na poziomie bardzo dużych sprzedawców, dzięki temu, że występują w grupie. Klienci Spółki nie muszą podpisywać dodatkowej umowy czy opłacać dodatkowych faktur od firmy kurierskiej. Cały system przesyłek zorganizowany jest bezpośrednio na platformie IAI‑Shop.com. Wystarczy kliknąć w odpowiednią opcję, aby zacząć korzystać z DPD by IAI oraz oferować w sklepie - od pierwszego dnia po aktywacji - przesyłki kopertowe już za 12zł netto a paczki do 3kg - za 13zł netto (plus opłata paliwowa). Pobrania - bez względu na rodzaj przesyłki - to dodatkowy wydatek w kwocie zaledwie 3zł. Klienci IAI, po zarejestrowaniu zamówienia DPD, po prostu klikają na opcję wygenerowania dokumentu przewozowego, co tworzy wydruk adresu pomocniczego, od razu z nadanym numerem przesyłki.
Według zarządu pierwsze przychody z tej usługi pojawiły się jeszcze w październiku 2011 roku i będą rosły z każdym kolejnym miesiącem. Warto zaznaczyć, że po wcześniejszej umowie z mBankiem, wprowadzenie oferty DPD Polska sp. z o. o., to kolejna usługa rozszerzająca źródła przychodów Spółki poza opłaty związane z utrzymaniem sklepów lub pracami graficznymi. Jednocześnie, dzięki dużej grupie klientów i skali działalności opłaty te są niższe niż średnie stawki obowiązujące na rynku. Spółka jako pierwsza na rynku platforma do obsługi sklepów internetowych wprowadziła taką usługę.
Kolejnym efektem współpracy Spółki oraz mBanku jest wprowadzenie w październiku do sklepów internetowych usługi mBank raty. Zarząd przewiduje, że ze względu na model wynagradzania sprzedawców oraz inne ułatwienia mBank raty będą przełomowe w sprzedaży internetowej i będą bardzo często wybieranym systemem ratalnym przez klientów i sprzedawców.
Spółka od wielu miesięcy inwestuje w narzędzia pomagające sklepom zwiększyć sprzedaż. W tym celu przebudowywane były między innymi programy: rabatowy, promocyjny i lojalnościowy. Kolejnym krokiem mającym na celu zwiększenie konwersji i zapewnienie najwyższej wygody robienia zakupów w internecie, było wprowadzenie w październiku nowego procesu składania zamówienia. Wprowadzonych zostało kilkanaście zmian do stron odpowiadających za samo składanie zamówienia. W ocenie Zarządu zdecydowanie poprawi to wyniki finansowe sklepów korzystających z IAI-Shop.com przez zwiększenie konwersji i zniwelowanie zjawiska porzucania koszyka.
Sporą zmianą, zupełnie nowatorską na rynku, jest danie możliwości klientom sklepu internetowego na samodzielną edycję złożonego zamówienia. Dzięki temu zwiększy się satysfakcja klientów z robienia zakupów, ponieważ staną się one bardziej elastyczne, co przełoży się na większą ich wartość. Z drugiej strony spadną koszty sklepów internetowych związanych z obsługą zamówień, w tym szczególnie odpowiadaniem na maile i telefony. Lepsza będzie też możliwość up-sellingu dla klientów z aukcji - w przypadku aukcji internetowej towar zakupiony na aukcji może być zmieniony tylko na inny towar z grupy towarów lub rozmiar jeżeli cena wylicytowana jest taka sama jak w sklepie. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby klient dodał kolejny towar, już bez prowizji Allegro czy eBaya.
Kolejnym krokiem zmiany w procesie składania zamówienia było wprowadzenie w październiku nowego sposobu organizacji płatności elektronicznych. Główną zmianą jest przesunięcie systemów płatności na drugi plan, a wyeksponowanie form płatności, ponieważ to sposób w jaki można opłacić zamówienie jest istotny dla klienta, a nie to jaka firma obsługuje dany kanał płatności.
Bardzo ważnym dla oceny rentowności sprzedaży w Internecie, nowym modułem jest analiza konwersji i opłaclności. Narzędzie pokazuje właścicielowi sklepu internetowego ile wejść pozyskał z danych źródeł, ile zamówień zakończyło się sukcesem a ile porażką oraz konwersję, wartość pozyskanych zamówień oraz marżę oraz koszty pozyskania ruchu z danych źródeł. Dzięki tym danym widać w które kanały sprzedaży (np.: porówanywarki cen, katalogi, aukcje internetowe) warto inwestować, a z których kanałów warto zrezygnować, ponieważ sprzedaż w nich, po odliczeniu wszelkich kosztów, jest nieopłacalna.
Według szacunków zarządu przychody na koniec października wyniosły 347 000 złotych netto, czyli o 9% więcej niż we październiku 2010 roku i o 91% więcej niż w październiku 2009 roku.
Duża innowacyjność i inwestycje w poprawę wydajności i jakości obsługi klientów silnie wspierane działaniami promocyjnymi, szczególnie PR, podjęte od początku 2010 roku przynoszą pozytywny efekt w postaci nowych zamówień i rosnącego zainteresowania mediów oraz klientów Spółką.
II. Wykaz wszystkich informacji opublikowanych przez Emitenta w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem.
W październiku 2011 roku Spółka przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu EBI raporty:
1. 10 października 2011 roku raport miesięczny za wrzesień 2011 r.
W październiku 2011 roku Spółka nie przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu ESPI żadnego raportu.
III. Informacje na temat realizacji celów emisji, jeżeli taka realizacja, choćby w części, miała miejsce w okresie objętym niniejszym raportem.
IAI S.A. realizuje aktualnie projekty inwestycyjne, przy których wykorzystywane są m.in. środki pochodzące z emisji akcji serii C. Są to przede wszystkim: zwiększanie zatrudnienia, tłumaczenia na język angielski oraz stały rozwój usługi i penetracja rynku polskiego.
Z uwagi na dokonywane inwestycje oraz posiadane przed emisją akcji serii C własne środki finansowe trudno jest jednoznacznie określić skalę wykorzystania środków pochodzących z emisji przy realizacji poszczególnych projektów.
Środki pozyskane z emisji wykorzystywane są zgodnie z celami emisyjnymi tzn. zwiększenia udziału w rynku polskim i dokonania ekspansji zagranicznej.
IV. Kalendarz inwestora obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce w miesiącu listopadzie i grudniu, które dotyczą Emitenta i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów.
W miesiącu wrześniu i październiku będą miały miejsce następujące wydarzenia korporacyjne Emitenta:
1. 14 listopada 2011 - raport kwartalny za III kwartał 2011 r.
2. 8 grudnia 2011 - raport miesięczny za listopad 2011 r.
Zawsze aktualny kalendarz oraz archiwalne raporty można sprawdzić na stronach internetowych IAI S.A. w dziale relacji inwestorskich
I. Informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym Spółki, które w ocenie Spółki mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych IAI S.A.
17 października ogłoszony został ranking Deloitte Technology Fast50, w którym IAI S.A. zadebiutowała na 14 miejscu, wśród firm z trzynastu krajów Europy Środkowej. Osiągnęła to dzięki wzrostowi przychodów o 1008% w ciągu pięciu lat, do 2006 do 2010 roku. Ten wyniki dał Spółce siódme miejsce wśród polskich firm w tym rankingu.
Informacja o tym sukcesie znalazła się w wielu mediach i według Zarządu przyczyni się do zwiększenia popularności marki, szczególnie za granicą. To ważne wyróżnienie w kontekście ekspansji na nowe rynki.
W październiku 2011 roku Spółka wspólnie z firmą DPD Polska sp. z o. o. , w ramach IAI-Shop.com wprowadziła na rynek nową usługę, polegającą na grupowej sprzedaży przesyłek kurierskich. Spółka kupuje przesyłki kurierskie i sprzedaje je sklepom internetowym korzystającym z IAI‑Shop.com, w bardzo korzystnych cenach. Nawet małe sklepy internetowe uzyskują ceny usług kurierskich na poziomie bardzo dużych sprzedawców, dzięki temu, że występują w grupie. Klienci Spółki nie muszą podpisywać dodatkowej umowy czy opłacać dodatkowych faktur od firmy kurierskiej. Cały system przesyłek zorganizowany jest bezpośrednio na platformie IAI‑Shop.com. Wystarczy kliknąć w odpowiednią opcję, aby zacząć korzystać z DPD by IAI oraz oferować w sklepie - od pierwszego dnia po aktywacji - przesyłki kopertowe już za 12zł netto a paczki do 3kg - za 13zł netto (plus opłata paliwowa). Pobrania - bez względu na rodzaj przesyłki - to dodatkowy wydatek w kwocie zaledwie 3zł. Klienci IAI, po zarejestrowaniu zamówienia DPD, po prostu klikają na opcję wygenerowania dokumentu przewozowego, co tworzy wydruk adresu pomocniczego, od razu z nadanym numerem przesyłki.
Według zarządu pierwsze przychody z tej usługi pojawiły się jeszcze w październiku 2011 roku i będą rosły z każdym kolejnym miesiącem. Warto zaznaczyć, że po wcześniejszej umowie z mBankiem, wprowadzenie oferty DPD Polska sp. z o. o., to kolejna usługa rozszerzająca źródła przychodów Spółki poza opłaty związane z utrzymaniem sklepów lub pracami graficznymi. Jednocześnie, dzięki dużej grupie klientów i skali działalności opłaty te są niższe niż średnie stawki obowiązujące na rynku. Spółka jako pierwsza na rynku platforma do obsługi sklepów internetowych wprowadziła taką usługę.
Kolejnym efektem współpracy Spółki oraz mBanku jest wprowadzenie w październiku do sklepów internetowych usługi mBank raty. Zarząd przewiduje, że ze względu na model wynagradzania sprzedawców oraz inne ułatwienia mBank raty będą przełomowe w sprzedaży internetowej i będą bardzo często wybieranym systemem ratalnym przez klientów i sprzedawców.
Spółka od wielu miesięcy inwestuje w narzędzia pomagające sklepom zwiększyć sprzedaż. W tym celu przebudowywane były między innymi programy: rabatowy, promocyjny i lojalnościowy. Kolejnym krokiem mającym na celu zwiększenie konwersji i zapewnienie najwyższej wygody robienia zakupów w internecie, było wprowadzenie w październiku nowego procesu składania zamówienia. Wprowadzonych zostało kilkanaście zmian do stron odpowiadających za samo składanie zamówienia. W ocenie Zarządu zdecydowanie poprawi to wyniki finansowe sklepów korzystających z IAI-Shop.com przez zwiększenie konwersji i zniwelowanie zjawiska porzucania koszyka.
Sporą zmianą, zupełnie nowatorską na rynku, jest danie możliwości klientom sklepu internetowego na samodzielną edycję złożonego zamówienia. Dzięki temu zwiększy się satysfakcja klientów z robienia zakupów, ponieważ staną się one bardziej elastyczne, co przełoży się na większą ich wartość. Z drugiej strony spadną koszty sklepów internetowych związanych z obsługą zamówień, w tym szczególnie odpowiadaniem na maile i telefony. Lepsza będzie też możliwość up-sellingu dla klientów z aukcji - w przypadku aukcji internetowej towar zakupiony na aukcji może być zmieniony tylko na inny towar z grupy towarów lub rozmiar jeżeli cena wylicytowana jest taka sama jak w sklepie. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby klient dodał kolejny towar, już bez prowizji Allegro czy eBaya.
Kolejnym krokiem zmiany w procesie składania zamówienia było wprowadzenie w październiku nowego sposobu organizacji płatności elektronicznych. Główną zmianą jest przesunięcie systemów płatności na drugi plan, a wyeksponowanie form płatności, ponieważ to sposób w jaki można opłacić zamówienie jest istotny dla klienta, a nie to jaka firma obsługuje dany kanał płatności.
Bardzo ważnym dla oceny rentowności sprzedaży w Internecie, nowym modułem jest analiza konwersji i opłaclności. Narzędzie pokazuje właścicielowi sklepu internetowego ile wejść pozyskał z danych źródeł, ile zamówień zakończyło się sukcesem a ile porażką oraz konwersję, wartość pozyskanych zamówień oraz marżę oraz koszty pozyskania ruchu z danych źródeł. Dzięki tym danym widać w które kanały sprzedaży (np.: porówanywarki cen, katalogi, aukcje internetowe) warto inwestować, a z których kanałów warto zrezygnować, ponieważ sprzedaż w nich, po odliczeniu wszelkich kosztów, jest nieopłacalna.
Według szacunków zarządu przychody na koniec października wyniosły 347 000 złotych netto, czyli o 9% więcej niż we październiku 2010 roku i o 91% więcej niż w październiku 2009 roku.
Duża innowacyjność i inwestycje w poprawę wydajności i jakości obsługi klientów silnie wspierane działaniami promocyjnymi, szczególnie PR, podjęte od początku 2010 roku przynoszą pozytywny efekt w postaci nowych zamówień i rosnącego zainteresowania mediów oraz klientów Spółką.
II. Wykaz wszystkich informacji opublikowanych przez Emitenta w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem.
W październiku 2011 roku Spółka przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu EBI raporty:
1. 10 października 2011 roku raport miesięczny za wrzesień 2011 r.
W październiku 2011 roku Spółka nie przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu ESPI żadnego raportu.
III. Informacje na temat realizacji celów emisji, jeżeli taka realizacja, choćby w części, miała miejsce w okresie objętym niniejszym raportem.
IAI S.A. realizuje aktualnie projekty inwestycyjne, przy których wykorzystywane są m.in. środki pochodzące z emisji akcji serii C. Są to przede wszystkim: zwiększanie zatrudnienia, tłumaczenia na język angielski oraz stały rozwój usługi i penetracja rynku polskiego.
Z uwagi na dokonywane inwestycje oraz posiadane przed emisją akcji serii C własne środki finansowe trudno jest jednoznacznie określić skalę wykorzystania środków pochodzących z emisji przy realizacji poszczególnych projektów.
Środki pozyskane z emisji wykorzystywane są zgodnie z celami emisyjnymi tzn. zwiększenia udziału w rynku polskim i dokonania ekspansji zagranicznej.
IV. Kalendarz inwestora obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce w miesiącu listopadzie i grudniu, które dotyczą Emitenta i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów.
W miesiącu wrześniu i październiku będą miały miejsce następujące wydarzenia korporacyjne Emitenta:
1. 14 listopada 2011 - raport kwartalny za III kwartał 2011 r.
2. 8 grudnia 2011 - raport miesięczny za listopad 2011 r.
Zawsze aktualny kalendarz oraz archiwalne raporty można sprawdzić na stronach internetowych IAI S.A. w dziale relacji inwestorskich