Raport miesięczny za wrzesień 2011 r.
10-10-2011
Zgodnie z punktem 16 Załącznika Nr 1 do Uchwały Nr 795/2008 Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. z dnia 31 października 2008 roku "Dobre Praktyki Spółek Notowanych na NewConnect" Zarząd IAI S.A. przekazuje do publicznej wiadomości raport miesięczny za wrzesień 2011 roku.
I. Informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym Spółki, które w ocenie Spółki mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych IAI S.A.
We wrześniu Spółka uzyskała informację, że znajduje się w pięćdziesiątce najszybciej rozwijających się firm w Europie Środkowej według dwunastej edycji rankingu Deloitte Fast50. Ogłoszenie wyników nastąpi 17 października 2011 roku i wtedy Spółka poinformuje o miejscu, które zajęła.
Spółka na przestrzeni analizowanych w rankingu lat 2006 - 2011 wzrosła prawie jedenastokrotnie (ponad 1000%). Zarząd liczy na wysokie miejsce w tym międzynarodowym rankingu. To ważna informacja w kontekście promocji Spółki na rynkach międzynarodowych i ekspansji zagranicznej. Ponadto Spółka liczy, że dzięki publikacji tego raportu wzrośnie zainteresowanie inwestorów akcjami Spółki na NewConnect.
Realizując plan marketingowy związany z ekspansją zagraniczną Spółka przygotowała we wrześniu dwa ważne elementy. Pierwszy to uruchomienie infolinii w brytyjskiej strefie numeracyjnej. Dzięki temu klienci z Wielkiej Brytanii, czyli pierwszego zagranicznego rynku na który, Spółka wprowadzi swoje usługi, mają ułatwiony kontakt z działem sprzedaży i obsługi klienta. Drugim ważnym elementem jest premiera filmu promującego usługi Spółki przygotowanego w języku polskim i angielskim. Spółka poleca ten film także wszystkim inwestorom, ponieważ pozwala zrozumieć istotę biznesu Spółki.
Spółka jako pierwsza na rynku producentów oprogramowania dla sklepów internetowych zidentyfikowała lojalność klientów sklepu jako główny czynnik wzrostu sprzedaży w e-sklepie. Od kilkunastu miesięcy systematycznie wprowadza w swoich usługach nowe moduły zwiększające lojalność klientów i ułatwiające budowanie relacji z klientami sklepów internetowych. We wrześniu premierę miały dwa kolejne moduły, które ułatwiając budowanie lojalności klientów mają na celu zwiększenie obrotów klientów Spółki. Pierwszym z nim jest logowanie się do sklepów internetowych kontami Facebook, Google i OpenID. Dzięki tej funkcji, to klient sklepu może wybrać jakim kontem się loguje. Jeżeli nie ma konta na Facebook, może zalogować się kontem Google. Przy kolejnych zakupach, wystarczy że zaloguje się ponownie. Jest to szczególnie wygodne dla osób dużo kupujących w sieci. Spółka zadbała nawet o możliwość podłączenia już istniejących kont sklepowych pod możliwość logowania zewnętrznym uwierzytelnieniem. Kolejnym krokiem było zainstalowanie zupełnie nowego programu lojalnościowego w sklepach internetowych. Który oferuje szereg nowych możliwości konfiguracji i zarządzania programami lojalnościowymi w sklepach internetowych. Te rozwiązania oraz szereg poprzednich, wprowadzonych wcześniej, sytuują usługę Spółki jako absolutnego lidera pod względem rozwiązań lojalnościowych na rynku oprogramowania sklepów internetowych.
Spółka we wrześniu systematycznie wprowadzała na rynek nowe, darmowe, tematyczne maski STANDARD. Dzięki tematycznym maskom ułatwione zostało uruchomienie branżowych sklepów. Spółka liczy, że przyczyni się to do wzrostu ilości obsługiwanych sklepów. Zarząd podkreśla, że wszystkie nowe maski przygotowane są od razu w języku angielskim i będą oferowane na rynkach zagranicznych.
Na koniec września Spółka obsługiwała 1508 sklepów internetowych, czyli o 51% więcej niż w wrześniu 2010 roku i 252% więcej niż we wrześniu 2009 roku. Wzrosły również szacunkowe przychody. Według szacunków wyniosły one 345 000 złotych netto, czyli o 13% więcej niż we wrześniu 2010 roku i o 82% więcej niż w wrześniu 2009 roku. Szacunkowe przychody za trzeci kwartał przekraczają milion złotych netto.
Duża innowacyjność i inwestycje w poprawę wydajności i jakości obsługi klientów silnie wspierane działaniami promocyjnymi, szczególnie PR, podjęte od początku 2010 roku przynoszą pozytywny efekt w postaci nowych zamówień i rosnącego zainteresowania mediów oraz klientów Spółką.
II. Wykaz wszystkich informacji opublikowanych przez Emitenta w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem.
W wrześniu 2011 roku Spółka przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu EBI raporty:
1. 8 września 2011 roku raport miesięczny za sierpień 2011 r.
We wrześniu 2011 roku Spółka nie przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu ESPI żadnego raportu.
III. Informacje na temat realizacji celów emisji, jeżeli taka realizacja, choćby w części, miała miejsce w okresie objętym niniejszym raportem.
IAI S.A. realizuje aktualnie projekty inwestycyjne, przy których wykorzystywane są m.in. środki pochodzące z emisji akcji serii C. Są to przede wszystkim: zwiększanie zatrudnienia, tłumaczenia na język angielski oraz stały rozwój usługi i penetracja rynku polskiego.
Z uwagi na dokonywane inwestycje oraz posiadane przed emisją akcji serii C własne środki finansowe trudno jest jednoznacznie określić skalę wykorzystania środków pochodzących z emisji przy realizacji poszczególnych projektów.
Środki pozyskane z emisji wykorzystywane są zgodnie z celami emisyjnymi tzn. zwiększenia udziału w rynku polskim i dokonania ekspansji zagranicznej.
IV. Kalendarz inwestora obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce w miesiącu październiku i listopadzie, które dotyczą Emitenta i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów.
W miesiącu wrześniu i październiku będą miały miejsce następujące wydarzenia korporacyjne Emitenta:
1. 8 listopada 2011 - raport miesięczny za październik 2011 r.
2. 14 listopada 2011 - raport kwartalny za III kwartał 2011 r.
Zawsze aktualny kalendarz oraz archiwalne raporty można sprawdzić na stronach internetowych IAI S.A. w dziale relacji inwestorskich
I. Informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym Spółki, które w ocenie Spółki mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych IAI S.A.
We wrześniu Spółka uzyskała informację, że znajduje się w pięćdziesiątce najszybciej rozwijających się firm w Europie Środkowej według dwunastej edycji rankingu Deloitte Fast50. Ogłoszenie wyników nastąpi 17 października 2011 roku i wtedy Spółka poinformuje o miejscu, które zajęła.
Spółka na przestrzeni analizowanych w rankingu lat 2006 - 2011 wzrosła prawie jedenastokrotnie (ponad 1000%). Zarząd liczy na wysokie miejsce w tym międzynarodowym rankingu. To ważna informacja w kontekście promocji Spółki na rynkach międzynarodowych i ekspansji zagranicznej. Ponadto Spółka liczy, że dzięki publikacji tego raportu wzrośnie zainteresowanie inwestorów akcjami Spółki na NewConnect.
Realizując plan marketingowy związany z ekspansją zagraniczną Spółka przygotowała we wrześniu dwa ważne elementy. Pierwszy to uruchomienie infolinii w brytyjskiej strefie numeracyjnej. Dzięki temu klienci z Wielkiej Brytanii, czyli pierwszego zagranicznego rynku na który, Spółka wprowadzi swoje usługi, mają ułatwiony kontakt z działem sprzedaży i obsługi klienta. Drugim ważnym elementem jest premiera filmu promującego usługi Spółki przygotowanego w języku polskim i angielskim. Spółka poleca ten film także wszystkim inwestorom, ponieważ pozwala zrozumieć istotę biznesu Spółki.
Spółka jako pierwsza na rynku producentów oprogramowania dla sklepów internetowych zidentyfikowała lojalność klientów sklepu jako główny czynnik wzrostu sprzedaży w e-sklepie. Od kilkunastu miesięcy systematycznie wprowadza w swoich usługach nowe moduły zwiększające lojalność klientów i ułatwiające budowanie relacji z klientami sklepów internetowych. We wrześniu premierę miały dwa kolejne moduły, które ułatwiając budowanie lojalności klientów mają na celu zwiększenie obrotów klientów Spółki. Pierwszym z nim jest logowanie się do sklepów internetowych kontami Facebook, Google i OpenID. Dzięki tej funkcji, to klient sklepu może wybrać jakim kontem się loguje. Jeżeli nie ma konta na Facebook, może zalogować się kontem Google. Przy kolejnych zakupach, wystarczy że zaloguje się ponownie. Jest to szczególnie wygodne dla osób dużo kupujących w sieci. Spółka zadbała nawet o możliwość podłączenia już istniejących kont sklepowych pod możliwość logowania zewnętrznym uwierzytelnieniem. Kolejnym krokiem było zainstalowanie zupełnie nowego programu lojalnościowego w sklepach internetowych. Który oferuje szereg nowych możliwości konfiguracji i zarządzania programami lojalnościowymi w sklepach internetowych. Te rozwiązania oraz szereg poprzednich, wprowadzonych wcześniej, sytuują usługę Spółki jako absolutnego lidera pod względem rozwiązań lojalnościowych na rynku oprogramowania sklepów internetowych.
Spółka we wrześniu systematycznie wprowadzała na rynek nowe, darmowe, tematyczne maski STANDARD. Dzięki tematycznym maskom ułatwione zostało uruchomienie branżowych sklepów. Spółka liczy, że przyczyni się to do wzrostu ilości obsługiwanych sklepów. Zarząd podkreśla, że wszystkie nowe maski przygotowane są od razu w języku angielskim i będą oferowane na rynkach zagranicznych.
Na koniec września Spółka obsługiwała 1508 sklepów internetowych, czyli o 51% więcej niż w wrześniu 2010 roku i 252% więcej niż we wrześniu 2009 roku. Wzrosły również szacunkowe przychody. Według szacunków wyniosły one 345 000 złotych netto, czyli o 13% więcej niż we wrześniu 2010 roku i o 82% więcej niż w wrześniu 2009 roku. Szacunkowe przychody za trzeci kwartał przekraczają milion złotych netto.
Duża innowacyjność i inwestycje w poprawę wydajności i jakości obsługi klientów silnie wspierane działaniami promocyjnymi, szczególnie PR, podjęte od początku 2010 roku przynoszą pozytywny efekt w postaci nowych zamówień i rosnącego zainteresowania mediów oraz klientów Spółką.
II. Wykaz wszystkich informacji opublikowanych przez Emitenta w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem.
W wrześniu 2011 roku Spółka przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu EBI raporty:
1. 8 września 2011 roku raport miesięczny za sierpień 2011 r.
We wrześniu 2011 roku Spółka nie przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu ESPI żadnego raportu.
III. Informacje na temat realizacji celów emisji, jeżeli taka realizacja, choćby w części, miała miejsce w okresie objętym niniejszym raportem.
IAI S.A. realizuje aktualnie projekty inwestycyjne, przy których wykorzystywane są m.in. środki pochodzące z emisji akcji serii C. Są to przede wszystkim: zwiększanie zatrudnienia, tłumaczenia na język angielski oraz stały rozwój usługi i penetracja rynku polskiego.
Z uwagi na dokonywane inwestycje oraz posiadane przed emisją akcji serii C własne środki finansowe trudno jest jednoznacznie określić skalę wykorzystania środków pochodzących z emisji przy realizacji poszczególnych projektów.
Środki pozyskane z emisji wykorzystywane są zgodnie z celami emisyjnymi tzn. zwiększenia udziału w rynku polskim i dokonania ekspansji zagranicznej.
IV. Kalendarz inwestora obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce w miesiącu październiku i listopadzie, które dotyczą Emitenta i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów.
W miesiącu wrześniu i październiku będą miały miejsce następujące wydarzenia korporacyjne Emitenta:
1. 8 listopada 2011 - raport miesięczny za październik 2011 r.
2. 14 listopada 2011 - raport kwartalny za III kwartał 2011 r.
Zawsze aktualny kalendarz oraz archiwalne raporty można sprawdzić na stronach internetowych IAI S.A. w dziale relacji inwestorskich