Raport miesięczny za marzec 2011 r.
08-04-2011
Zgodnie z punktem 16 Załącznika Nr 1 do Uchwały Nr 795/2008 Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. z dnia 31 października 2008 roku "Dobre Praktyki Spółek Notowanych na NewConnect" Zarząd IAI S.A. przekazuje do publicznej wiadomości raport miesięczny za marzec 2011 roku.
I. Informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym Spółki, które w ocenie Spółki mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych IAI S.A.
Marzec był kolejnym miesiącem, kiedy Spółka szybko zyskiwała nowych klientów. Na koniec marca Spółka obsługiwała 1282 sklepy internetowe co oznacza wzrost o 100% w porównaniu do marca 2010 i aż o 266% w porównaniu do marca 2009. To potwierdza pozycję Spółki jako niekwestionowanego lidera technologicznego i biznesowego na rynku oprogramowania dla sklepów internetowych.
Wraz ze wzrostem ilości sklepów rosną również przychody Spółki. Według wstępnych szacunków w marcu 2011 wyniosły one 325 000 złotych netto, czyli o 36% więcej niż w marcu 2010 i o 131% więcej niż w marcu 2009.
Spółka ogłosiła, że kolejne spotkanie dla klientów i inwestorów IAI Day 2011 odbędzie się w Szczecinie, 16 maja 2011. Szczegóły są podane na stronie internetowej Spółki. To już trzecia edycja tych spotkań. Na całodniowym spotkaniu przedstawione zostaną plany Spółki na następny rok, w tym szczególnie wprowadzenie nowych produktów i usług. Przewidziane są ponadto dyskusje z klientami i inwestorami. To bardzo dobra okazja aby spotkać się z pracownikami i zarządem Spółki.
Spółka wprowadziła na rynek nowe produkty i usługi. Pierwszą nową usługą jest możliwość prowadzenia oddziałów firmy w sklepie internetowym. Oddziały firmy pojawiają się zawsze w przypadku większych firm, szczególnie przy sprzedaży międzynarodowej. Dodatkowo nowa funkcjonalność będzie potrzebna przy realizowaniu polityki sprzedaży opartej o Extended Sites lub Drop Shipping. Spółka spodziewa się pierwszych przychodów z tej usługi już w drugim kwartale 2011 roku.
Drugą nową usługą jest pakiet wsparcia technicznego CORPORATE, dedykowany dla dużych i wymagających dużej uwagi sklepów internetowych. W ramach tego planu wsparcia, firmie przydzielany jest osobisty opiekun, dostępny pod numerem telefonu komórkowego czynnym codziennie od godziny 8:00 do 20:00. Spółka spodziewa się pierwszych przychodów z tego planu wsparcia jeszcze w drugim kwartale 2011 roku.
Spółka zapowiedziała wprowadzenie na rynek w drugim kwartale 2011 nowych aplikacji, czyli IAI Fiskalizator i IAI POS 1.0. IAI Fiskalizator to nowy program, który przejmie na siebie drukowanie paragonów fiskalnych w sklepie internetowym. Dzięki tej zmianie sklepy korzystające z tych programów będą mogły wykorzystywać jedną drukarkę fiskalną do drukowania paragonów z wielu stanowisk komputerowych oraz zwiększy się znacząco ilość modeli drukarek fiskalnych obsługiwanych przez IAI-Shop.com. Według Zarządu to programy, z których skorzysta wielu obecnych i przyszłych klientów Spółki, a pierwsze przychody ze sprzedaży tych programów pojawią się jeszcze w drugim kwartale 2011 roku.
W marcu Spółka kontynuowała wdrażanie nowych modułów i funkcjonalności w IAI-Shop.com. Od wielu miesięcy Spółka inwestuje w narzędzia pozwalające na zwiększenie efektywności sprzedaży w sklepach internetowych, które obsługuje. Skupia się w tym zakresie między innymi na zwiększaniu lojalności klientów sklepów oraz tworzeniu intuicyjnych interfejsów dla klientów kupujących w internecie. W efekcie tych prac, w marcu Spółka wdrożyła zupełnie nowy proces składania zamówienia (tzw. Checkout Process, w skrócie COP). Podczas prac szczególny nacisk położono między innymi na:
1. poprawienie widoczności i użyteczności (uporządkowanie wielu elementów wprowadzanych w sposób pojedynczy na przestrzeni 1,5 roku), w tym szczególnie przeprojektowanie koszyka,
2. możliwość wprowadzania personalizowanych towarów poprzez Uwagi do towarów, czyli komentarze nie wpisywane dla całego zamówienia, ale komentarzy wpisywanych do każdego towaru osobno
3. eksponowanie elementów lojalnościowych (karty stałego klienta, bony rabatowe)
4. udoskonalenie upsellingu (namawianie klientów do zakupu większej liczby towarów)
Dodatkowo w ramach prac nad ideą zwiększenia lojalności klientów, został wprowadzony nowy formularz rejestracji klienta w sklepie internetowym.
Kolejne pracy objęły wprowadzenie nowości w zakresie aukcji internetowych. W marcu Spółka wprowadziła do systemu IAI-Shop.com automatyczne księgowanie wpłat Płacę z Allegro i danych z formularzy pozakupowych (FOD) oraz została rozbudowana konfiguracja kont eBay.
Duża innowacyjność i inwestycje w poprawę wydajności i jakości obsługi klientów silnie wspierane działaniami promocyjnymi, szczególnie PR, podjęte od początku 2010 roku przynoszą pozytywny efekt w postaci nowych zamówień i rosnącego zainteresowania mediów oraz klientów Spółką.
II. Wykaz wszystkich informacji opublikowanych przez Emitenta w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem.
W marcu 2011 roku Spółka przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu EBI raport:
1. 8 marca 2011 roku raport miesięczny za luty 2011 roku
2. 11 marca 2011 roku Informacja na temat stosowania zasad ładu korporacyjnego przez Spółkę
W marcu 2011 roku Spółka nie przekazała do publicznej wiadomości żadnych informacji za pośrednictwem systemu ESPI.
III. Informacje na temat realizacji celów emisji, jeżeli taka realizacja, choćby w części, miała miejsce w okresie objętym niniejszym raportem.
IAI S.A. realizuje aktualnie projekty inwestycyjne, przy których wykorzystywane są m.in. środki pochodzące z emisji akcji serii C. Są to przede wszystkim: zwiększanie zatrudnienia, tłumaczenia na język angielski oraz stały rozwój usługi i penetracja rynku polskiego.
Z uwagi na dokonywane inwestycje oraz posiadane przed emisją akcji serii C własne środki finansowe trudno jest jednoznacznie określić skalę wykorzystania środków pochodzących z emisji przy realizacji poszczególnych projektów.
Środki pozyskane z emisji wykorzystywane są zgodnie z celami emisyjnymi tzn. zwiększenia udziału w rynku polskim i dokonania ekspansji zagranicznej.
IV. Kalendarz inwestora obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce w miesiącu kwietniu i maju, które dotyczą Emitenta i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów.
W miesiącu marcu i kwietniu będą miały miejsce następujące wydarzenia korporacyjne Emitenta:
1. 19 kwietnia 2011 - Paweł Fornalski, Prezes Zarządu IAI S.A. będzie do dyspozycji dziennikarzy w Warszawie na konferencji dotyczącej premiery Trusted Shops w Polsce.
2. 10 maja 2011 - raport miesięczny za kwiecień 2011
3. 13 maja 2011 - raport kwartalny za I kwartał 2011
4. 16 maja 2011 - spotkanie dla klientów i inwestorów IAI Day 2011, odbędzie się w Szczecinie. Dokładne informacje są na stronie Spółki.
5. 27 maja 2011 - raport roczny za 2010 rok
Zawsze aktualny kalendarz oraz archiwalne raporty można sprawdzić na stronach internetowych IAI S.A. w dziale relacji inwestorskich
I. Informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym Spółki, które w ocenie Spółki mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych IAI S.A.
Marzec był kolejnym miesiącem, kiedy Spółka szybko zyskiwała nowych klientów. Na koniec marca Spółka obsługiwała 1282 sklepy internetowe co oznacza wzrost o 100% w porównaniu do marca 2010 i aż o 266% w porównaniu do marca 2009. To potwierdza pozycję Spółki jako niekwestionowanego lidera technologicznego i biznesowego na rynku oprogramowania dla sklepów internetowych.
Wraz ze wzrostem ilości sklepów rosną również przychody Spółki. Według wstępnych szacunków w marcu 2011 wyniosły one 325 000 złotych netto, czyli o 36% więcej niż w marcu 2010 i o 131% więcej niż w marcu 2009.
Spółka ogłosiła, że kolejne spotkanie dla klientów i inwestorów IAI Day 2011 odbędzie się w Szczecinie, 16 maja 2011. Szczegóły są podane na stronie internetowej Spółki. To już trzecia edycja tych spotkań. Na całodniowym spotkaniu przedstawione zostaną plany Spółki na następny rok, w tym szczególnie wprowadzenie nowych produktów i usług. Przewidziane są ponadto dyskusje z klientami i inwestorami. To bardzo dobra okazja aby spotkać się z pracownikami i zarządem Spółki.
Spółka wprowadziła na rynek nowe produkty i usługi. Pierwszą nową usługą jest możliwość prowadzenia oddziałów firmy w sklepie internetowym. Oddziały firmy pojawiają się zawsze w przypadku większych firm, szczególnie przy sprzedaży międzynarodowej. Dodatkowo nowa funkcjonalność będzie potrzebna przy realizowaniu polityki sprzedaży opartej o Extended Sites lub Drop Shipping. Spółka spodziewa się pierwszych przychodów z tej usługi już w drugim kwartale 2011 roku.
Drugą nową usługą jest pakiet wsparcia technicznego CORPORATE, dedykowany dla dużych i wymagających dużej uwagi sklepów internetowych. W ramach tego planu wsparcia, firmie przydzielany jest osobisty opiekun, dostępny pod numerem telefonu komórkowego czynnym codziennie od godziny 8:00 do 20:00. Spółka spodziewa się pierwszych przychodów z tego planu wsparcia jeszcze w drugim kwartale 2011 roku.
Spółka zapowiedziała wprowadzenie na rynek w drugim kwartale 2011 nowych aplikacji, czyli IAI Fiskalizator i IAI POS 1.0. IAI Fiskalizator to nowy program, który przejmie na siebie drukowanie paragonów fiskalnych w sklepie internetowym. Dzięki tej zmianie sklepy korzystające z tych programów będą mogły wykorzystywać jedną drukarkę fiskalną do drukowania paragonów z wielu stanowisk komputerowych oraz zwiększy się znacząco ilość modeli drukarek fiskalnych obsługiwanych przez IAI-Shop.com. Według Zarządu to programy, z których skorzysta wielu obecnych i przyszłych klientów Spółki, a pierwsze przychody ze sprzedaży tych programów pojawią się jeszcze w drugim kwartale 2011 roku.
W marcu Spółka kontynuowała wdrażanie nowych modułów i funkcjonalności w IAI-Shop.com. Od wielu miesięcy Spółka inwestuje w narzędzia pozwalające na zwiększenie efektywności sprzedaży w sklepach internetowych, które obsługuje. Skupia się w tym zakresie między innymi na zwiększaniu lojalności klientów sklepów oraz tworzeniu intuicyjnych interfejsów dla klientów kupujących w internecie. W efekcie tych prac, w marcu Spółka wdrożyła zupełnie nowy proces składania zamówienia (tzw. Checkout Process, w skrócie COP). Podczas prac szczególny nacisk położono między innymi na:
1. poprawienie widoczności i użyteczności (uporządkowanie wielu elementów wprowadzanych w sposób pojedynczy na przestrzeni 1,5 roku), w tym szczególnie przeprojektowanie koszyka,
2. możliwość wprowadzania personalizowanych towarów poprzez Uwagi do towarów, czyli komentarze nie wpisywane dla całego zamówienia, ale komentarzy wpisywanych do każdego towaru osobno
3. eksponowanie elementów lojalnościowych (karty stałego klienta, bony rabatowe)
4. udoskonalenie upsellingu (namawianie klientów do zakupu większej liczby towarów)
Dodatkowo w ramach prac nad ideą zwiększenia lojalności klientów, został wprowadzony nowy formularz rejestracji klienta w sklepie internetowym.
Kolejne pracy objęły wprowadzenie nowości w zakresie aukcji internetowych. W marcu Spółka wprowadziła do systemu IAI-Shop.com automatyczne księgowanie wpłat Płacę z Allegro i danych z formularzy pozakupowych (FOD) oraz została rozbudowana konfiguracja kont eBay.
Duża innowacyjność i inwestycje w poprawę wydajności i jakości obsługi klientów silnie wspierane działaniami promocyjnymi, szczególnie PR, podjęte od początku 2010 roku przynoszą pozytywny efekt w postaci nowych zamówień i rosnącego zainteresowania mediów oraz klientów Spółką.
II. Wykaz wszystkich informacji opublikowanych przez Emitenta w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem.
W marcu 2011 roku Spółka przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu EBI raport:
1. 8 marca 2011 roku raport miesięczny za luty 2011 roku
2. 11 marca 2011 roku Informacja na temat stosowania zasad ładu korporacyjnego przez Spółkę
W marcu 2011 roku Spółka nie przekazała do publicznej wiadomości żadnych informacji za pośrednictwem systemu ESPI.
III. Informacje na temat realizacji celów emisji, jeżeli taka realizacja, choćby w części, miała miejsce w okresie objętym niniejszym raportem.
IAI S.A. realizuje aktualnie projekty inwestycyjne, przy których wykorzystywane są m.in. środki pochodzące z emisji akcji serii C. Są to przede wszystkim: zwiększanie zatrudnienia, tłumaczenia na język angielski oraz stały rozwój usługi i penetracja rynku polskiego.
Z uwagi na dokonywane inwestycje oraz posiadane przed emisją akcji serii C własne środki finansowe trudno jest jednoznacznie określić skalę wykorzystania środków pochodzących z emisji przy realizacji poszczególnych projektów.
Środki pozyskane z emisji wykorzystywane są zgodnie z celami emisyjnymi tzn. zwiększenia udziału w rynku polskim i dokonania ekspansji zagranicznej.
IV. Kalendarz inwestora obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce w miesiącu kwietniu i maju, które dotyczą Emitenta i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów.
W miesiącu marcu i kwietniu będą miały miejsce następujące wydarzenia korporacyjne Emitenta:
1. 19 kwietnia 2011 - Paweł Fornalski, Prezes Zarządu IAI S.A. będzie do dyspozycji dziennikarzy w Warszawie na konferencji dotyczącej premiery Trusted Shops w Polsce.
2. 10 maja 2011 - raport miesięczny za kwiecień 2011
3. 13 maja 2011 - raport kwartalny za I kwartał 2011
4. 16 maja 2011 - spotkanie dla klientów i inwestorów IAI Day 2011, odbędzie się w Szczecinie. Dokładne informacje są na stronie Spółki.
5. 27 maja 2011 - raport roczny za 2010 rok
Zawsze aktualny kalendarz oraz archiwalne raporty można sprawdzić na stronach internetowych IAI S.A. w dziale relacji inwestorskich