Raport miesięczny za luty 2011 r.
08-03-2011
Zgodnie z punktem 16 Załącznika Nr 1 do Uchwały Nr 795/2008 Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. z dnia 31 października 2008 roku "Dobre Praktyki Spółek Notowanych na NewConnect" Zarząd IAI S.A. przekazuje do publicznej wiadomości raport miesięczny za luty 2011 roku.
I. Informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym Spółki, które w ocenie Spółki mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych IAI S.A.
W lutym 2011 Spółka wprowadziła do swojej usługi IAI-Shop.com dwie nowe płatne usługi oraz szereg nowych modułów. Luty był też kolejnym miesiącem, w którym Spółka szybko zyskiwała klientów i zwiększała przychody.
Szacunkowe przychody w lutym 2011 wyniosły 280 000 złotych netto i były o 47% wyższe niż w lutym 2010 i o 109% wyższe niż w lutym 2009 roku. Również szybko przyrastała ilość obsługiwanych sklepów. W lutym 2011 roku Spółka obsługiwała ich o 113% więcej niż rok wcześniej i aż o 304% więcej niż w 2009 roku. Spółka utrzymuje zatem szybkie tempo wzrostu przychodów i klientów.
Nowe, płatne usługi zostały wprowadzone od 1 lutego 2011 roku. Dzięki nim oferta stała się bardziej atrakcyjna a Spółka w kolejnych miesiącach będzie uzyskiwała wyższe przychody. Nowością na rynku są usługi Premium IP, które pozwalają do każdego sklepu podpiąć unikalny adres IP, a dzięki temu sklep może wgrać własny certyfikat SSL oraz polepszyć swoje pozycjonowanie w wyszukiwarce. Drugą zmianą w cenniku jest wprowadzenie płatnych zadań w trybie Express. Są to wyżej wyceniane prace, ale wykonywane w bardzo krótkim terminie. Start realizacji zadania jest krótszy niż cztery dni robocze. Obie usługi spotkały się z sporym zainteresowaniem klientów i Zarząd ocenia, że popyt na nie będzie rósł.
Przygotowując swoje usługi pod kątem internacjonalizacji Spółka wdrożyła w lutym nowy moduł integracji z eBay. Integracja z tym globalnym serwisem aukcyjnym jest kluczowa dla ekspansji zagranicznej. W tej chwili obsługiwana jest sprzedaż przez eBay w Kanadzie, USA, Polsce, Niemczech, Francji, Wielkiej Brytanii, Austrii i Irlandii. Każdy sklep może sprzedawać swoje towary na dowolnym z tych rynków.
Widząc silny trend zakupów grupowych oraz rosnącą popularność w Polsce i na Świecie serwisu Geoupon, Spółka przygotowała dla swoich sklepów nowy moduł generowania kodów promocyjnych. Dzięki temu sklepy polskie i zagraniczne mogą łatwo integrować się z globalnymi oraz lokalnymi serwisami zakupów grupowych i w ten sposób zwiększać swoja sprzedaż.
Kolejną zamianą wprowadzoną w lutym pod kątem internacjonalizacji jest wprowadzenie mechanizmu różnych masek sklepów w różnych językach. Pozwala to klientom publikować różne maski dla języków i ten sposób prowadzić sprzedaż międzynarodową. W najbliższej przyszłości zostanie wprowadzony mechanizm pozwalający na samodzielne dodawanie tłumaczenia maski w dowolnym języku i opublikowanie takiej maski. Tłumaczenia będą mogli przygotowywać sami klienci. Dzięki temu Spółka będzie mogła obsługiwać masowo klientów, którzy będą prowadzili sprzedaż w wielu różnych językach.
Kolejnymi nowymi modułami w IAI-Shop.com, które miały premierę w lutym są nowe moduły opakowań oraz promocji i przecen towarów. Szczególnie moduł promocji i dostaw doczekał się gruntownej zmiany i Spólka wprowadziła kilkanaście nowych funkcjonalności. Te zmiany spotkały się bardzo przychylnymi komentarzami ze strony klientów.
Duża innowacyjność i inwestycje w poprawę wydajności i jakości obsługi klientów silnie wspierane działaniami promocyjnymi, szczególnie PR, podjęte od początku 2010 roku przynoszą pozytywny efekt w postaci nowych zamówień i rosnącego zainteresowania mediów oraz klientów Spółką.
II. Wykaz wszystkich informacji opublikowanych przez Emitenta w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem.
W lutym 2011 roku Spółka przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu EBI raport:
1.8 lutego 2011 roku raport miesięczny za styczeń 2011 roku
2.8 lutego 2011 roku korekta raportu 7/2011 (raport miesięczny za styczeń 2011) wynikająca z omyłki pisarskiej
3.15 lutego 2011 roku Raport Kwartalny za IV kwartał 2010 roku
W lutym 2011 roku Spółka nie przekazała do publicznej wiadomości żadnych informacji za pośrednictwem systemu ESPI.
III. Informacje na temat realizacji celów emisji, jeżeli taka realizacja, choćby w części, miała miejsce w okresie objętym niniejszym raportem.
IAI S.A. realizuje aktualnie projekty inwestycyjne, przy których wykorzystywane są m.in. środki pochodzące z emisji akcji serii C. Są to przede wszystkim: zwiększanie zatrudnienia, tłumaczenia na język angielski oraz stały rozwój usługi i penetracja rynku polskiego.
Z uwagi na dokonywane inwestycje oraz posiadane przed emisją akcji serii C własne środki finansowe trudno jest jednoznacznie określić skalę wykorzystania środków pochodzących z emisji przy realizacji poszczególnych projektów.
Środki pozyskane z emisji wykorzystywane są zgodnie z celami emisyjnymi tzn. zwiększenia udziału w rynku polskim i dokonania ekspansji zagranicznej.
IV. Kalendarz inwestora obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce w miesiącu marcu i kwietniu, które dotyczą Emitenta i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów.
W miesiącu marcu i kwietniu będą miały miejsce następujące wydarzenia korporacyjne Emitenta:
1. 8 kwietnia 2011 - publikacja miesięcznego za marzec 2011.
2. połowa kwietnia 2011 - spotkanie dla klientów i inwestorów IAI Day 2011, odbędzie się w Szczecinie. Dokładna data i agenda zostaną podane na stronie internetowej Spółki.
Zawsze aktualny kalendarz oraz archiwalne raporty można sprawdzić na stronach internetowych IAI S.A. w dziale relacji inwestorskich
I. Informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym Spółki, które w ocenie Spółki mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych IAI S.A.
W lutym 2011 Spółka wprowadziła do swojej usługi IAI-Shop.com dwie nowe płatne usługi oraz szereg nowych modułów. Luty był też kolejnym miesiącem, w którym Spółka szybko zyskiwała klientów i zwiększała przychody.
Szacunkowe przychody w lutym 2011 wyniosły 280 000 złotych netto i były o 47% wyższe niż w lutym 2010 i o 109% wyższe niż w lutym 2009 roku. Również szybko przyrastała ilość obsługiwanych sklepów. W lutym 2011 roku Spółka obsługiwała ich o 113% więcej niż rok wcześniej i aż o 304% więcej niż w 2009 roku. Spółka utrzymuje zatem szybkie tempo wzrostu przychodów i klientów.
Nowe, płatne usługi zostały wprowadzone od 1 lutego 2011 roku. Dzięki nim oferta stała się bardziej atrakcyjna a Spółka w kolejnych miesiącach będzie uzyskiwała wyższe przychody. Nowością na rynku są usługi Premium IP, które pozwalają do każdego sklepu podpiąć unikalny adres IP, a dzięki temu sklep może wgrać własny certyfikat SSL oraz polepszyć swoje pozycjonowanie w wyszukiwarce. Drugą zmianą w cenniku jest wprowadzenie płatnych zadań w trybie Express. Są to wyżej wyceniane prace, ale wykonywane w bardzo krótkim terminie. Start realizacji zadania jest krótszy niż cztery dni robocze. Obie usługi spotkały się z sporym zainteresowaniem klientów i Zarząd ocenia, że popyt na nie będzie rósł.
Przygotowując swoje usługi pod kątem internacjonalizacji Spółka wdrożyła w lutym nowy moduł integracji z eBay. Integracja z tym globalnym serwisem aukcyjnym jest kluczowa dla ekspansji zagranicznej. W tej chwili obsługiwana jest sprzedaż przez eBay w Kanadzie, USA, Polsce, Niemczech, Francji, Wielkiej Brytanii, Austrii i Irlandii. Każdy sklep może sprzedawać swoje towary na dowolnym z tych rynków.
Widząc silny trend zakupów grupowych oraz rosnącą popularność w Polsce i na Świecie serwisu Geoupon, Spółka przygotowała dla swoich sklepów nowy moduł generowania kodów promocyjnych. Dzięki temu sklepy polskie i zagraniczne mogą łatwo integrować się z globalnymi oraz lokalnymi serwisami zakupów grupowych i w ten sposób zwiększać swoja sprzedaż.
Kolejną zamianą wprowadzoną w lutym pod kątem internacjonalizacji jest wprowadzenie mechanizmu różnych masek sklepów w różnych językach. Pozwala to klientom publikować różne maski dla języków i ten sposób prowadzić sprzedaż międzynarodową. W najbliższej przyszłości zostanie wprowadzony mechanizm pozwalający na samodzielne dodawanie tłumaczenia maski w dowolnym języku i opublikowanie takiej maski. Tłumaczenia będą mogli przygotowywać sami klienci. Dzięki temu Spółka będzie mogła obsługiwać masowo klientów, którzy będą prowadzili sprzedaż w wielu różnych językach.
Kolejnymi nowymi modułami w IAI-Shop.com, które miały premierę w lutym są nowe moduły opakowań oraz promocji i przecen towarów. Szczególnie moduł promocji i dostaw doczekał się gruntownej zmiany i Spólka wprowadziła kilkanaście nowych funkcjonalności. Te zmiany spotkały się bardzo przychylnymi komentarzami ze strony klientów.
Duża innowacyjność i inwestycje w poprawę wydajności i jakości obsługi klientów silnie wspierane działaniami promocyjnymi, szczególnie PR, podjęte od początku 2010 roku przynoszą pozytywny efekt w postaci nowych zamówień i rosnącego zainteresowania mediów oraz klientów Spółką.
II. Wykaz wszystkich informacji opublikowanych przez Emitenta w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem.
W lutym 2011 roku Spółka przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu EBI raport:
1.8 lutego 2011 roku raport miesięczny za styczeń 2011 roku
2.8 lutego 2011 roku korekta raportu 7/2011 (raport miesięczny za styczeń 2011) wynikająca z omyłki pisarskiej
3.15 lutego 2011 roku Raport Kwartalny za IV kwartał 2010 roku
W lutym 2011 roku Spółka nie przekazała do publicznej wiadomości żadnych informacji za pośrednictwem systemu ESPI.
III. Informacje na temat realizacji celów emisji, jeżeli taka realizacja, choćby w części, miała miejsce w okresie objętym niniejszym raportem.
IAI S.A. realizuje aktualnie projekty inwestycyjne, przy których wykorzystywane są m.in. środki pochodzące z emisji akcji serii C. Są to przede wszystkim: zwiększanie zatrudnienia, tłumaczenia na język angielski oraz stały rozwój usługi i penetracja rynku polskiego.
Z uwagi na dokonywane inwestycje oraz posiadane przed emisją akcji serii C własne środki finansowe trudno jest jednoznacznie określić skalę wykorzystania środków pochodzących z emisji przy realizacji poszczególnych projektów.
Środki pozyskane z emisji wykorzystywane są zgodnie z celami emisyjnymi tzn. zwiększenia udziału w rynku polskim i dokonania ekspansji zagranicznej.
IV. Kalendarz inwestora obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce w miesiącu marcu i kwietniu, które dotyczą Emitenta i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów.
W miesiącu marcu i kwietniu będą miały miejsce następujące wydarzenia korporacyjne Emitenta:
1. 8 kwietnia 2011 - publikacja miesięcznego za marzec 2011.
2. połowa kwietnia 2011 - spotkanie dla klientów i inwestorów IAI Day 2011, odbędzie się w Szczecinie. Dokładna data i agenda zostaną podane na stronie internetowej Spółki.
Zawsze aktualny kalendarz oraz archiwalne raporty można sprawdzić na stronach internetowych IAI S.A. w dziale relacji inwestorskich