Raport miesięczny za styczeń 2011 r.
08-02-2011
Zgodnie z punktem 16 Załącznika Nr 1 do Uchwały Nr 795/2008 Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. z dnia 31 października 2008 roku "Dobre Praktyki Spółek Notowanych na NewConnect" Zarząd IAI S.A. przekazuje do publicznej wiadomości raport miesięczny za styczeń 2011 roku.
I. Informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym Spółki, które w ocenie Spółki mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych IAI S.A.
Przychody IAI S.A. w styczniu według szacunków wyniosły 285 tysięcy złotych netto, co oznacza że były wyższe o 48% od przychodów w styczniu 2010 roku i aż o 111% od przychodów ze stycznia 2009 roku. Pokazuje to wysokie tempo rozwoju IAI-Shop.com, czyli głównej usługi oferowanej przez IAI S.A.
W styczniu 2011 roku Spółka obok ciągłych prac nad ekspansją zagraniczną skupiła się na zamykaniu projektów rozpoczętych w drugiej połowie 2010 roku. Na rynek zostały wprowadzone kolejne wersje aplikacji pomocniczych, w tym: Downloader 0.8 (więcej informacji na stronie internetowej Spółki) oraz Action Integrator (więcej informacji na stronie internetowej Spółki). Swoją premierę w styczniu miał również Bridge 2.4 (więcej informacji na stronie internetowej Spółki). Ta wersja jest kolejnym etapem prac nad internacjonalizacją oferty Spółki. Jedną z nowości wprowadzonych w tej wersji jest obsługa zamówień w obcej walucie rozliczeniowej. Teraz jeśli sklep internetowy jest rozliczany w obcej walucie np. EUR, program Bridge zarejestruje zamówienie w programie FK w odpowiedniej walucie, jeśli wybrana waluta jest obsługiwana przez program FK. Jest to istotna zmiana dla firm, które mają osobne sklepy obsługujące zamówienia zagraniczne oraz firm zagranicznych. Ponadto Spółki przygotowała i opublikowała zmiany do standardu IOF, który został wydany w wersji 2.2 Nowe programy pomocnicze umocnią pozycję Spółki na rynku oprogramowania dla sklepów internetowych ponieważ oferują najnowsze rozwiązania z zakresu integracji i wymiany danych.
Realizując plan ekspansji zagranicznej Spółka w styczniu 2011 prowadziła prace nad rozwojem IAI‑Shop.com oraz nad nowymi usługami, które wprowadziła do cennika. Od 1 lutego 2011 Spółka zaoferowała wsparcie w języku angielskim, robiąc znaczący krok w stronę obsługi zagranicznych klientów. Nowy cennik, w którym rozdzielone jest wsparcie od obsługi technicznej, pozwala także na pracę partnerów, którzy od teraz mogą także obsługiwać klientów IAI-Shop.com, a nie tylko ich pozyskiwać. W ten sposób, Spółka rozpoczęła pracę nad kolejnym etapem budowania swojego Programu Partnerskiego.
Dodatkowo Spółka przygotowała kolejne zmiany dążące do internacjonalizacji oferty. Trzy nowe, płatne usługi, pozwalają na powiększenie przychodów i weszły do ofery od 1 lutego.W styczniu została przygotowana możliwość dopisywania indywidualnego numeru IP do każdego sklepu działającego w IAI-Shop.com. To w tej chwili jedyna taka usługa na rynku. Usługa Premium IP pozwala na dopinanie do sklepów indywidualnych certyfikatów SSL oraz lepsze pozycjonowanie w wyszukiwarkach.
Drugą płatną usługą, która będzie miała wpływ na przychody Spółki, jest wprowadzenie zadań Express. To droższe prace serwisowe, ale wykonywane są priorytetowo, poza kolejnością. Spółka gwarantuje, że w przypadku przyjęcia zadania, jego realizacja zacznie się w ciągu 3 dni (4-go dnia roboczego).
Kolejną z nowych płatnych usług jest traktowanie dodatkowych sklepów w panelu IAI-Shop.com jako samodzielne oddziały firmy. Daje to możliwość podawania odrębnych danych firmy, które będą wykorzystane przy wystawianiu dokumentów sprzedaży i kontakcie z klientami. Funkcja ta jest skierowana przede wszystkim do klientów sprzedających międzynarodowo i mających oddziały jako osobne przedsiębiorstwa na terenie różnych krajów.
Duża innowacyjność i inwestycje w poprawę wydajności i jakości obsługi klientów silnie wspierane działaniami promocyjnymi, szczególnie PR, podjęte od początku 2010 roku przynoszą pozytywny efekt w postaci nowych zamówień i rosnącego zainteresowania mediów oraz klientów Spółką.
II. Wykaz wszystkich informacji opublikowanych przez Emitenta w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem.
W styczniu 2011 roku spółka przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu EBI raport:
1. 7 stycznia 2011 roku raport miesięczny za grudzień 2010 roku
2. 27 stycznia 2011 roku raport z harmonogramem przekazywania raportów okresowych w 2011 roku
3. 27 stycznia 2011 roku raport o zakupie akcji przez Członka Zarządu
4. 27 stycznia 2011 roku raport o zbyciu akcji przez Członka Rady Nadzorczej
5. 27 stycznia 2011 roku raport o wygaśnięciu umowy pomiędzy Spółka a Autoryzowanym Doradcą
6. 28 stycznia 2011 roku raport o zakupie akcji przez Członka Rady Nadzorczej
W styczniu 2011 roku Spółka przekazała do publicznej wiadomości informacje za pośrednictwem systemu ESPI:
1. 27 stycznia 2011 roku raport o zakupie akcji przez Członka Zarządu
2. 27 stycznia 2011 roku raport o zbyciu akcji przez Członka Rady Nadzorczej
3. 28 stycznia 2011 roku raport o zakupie akcji przez Członka Rady Nadzorczej
III. Informacje na temat realizacji celów emisji, jeżeli taka realizacja, choćby w części, miała miejsce w okresie objętym niniejszym raportem.
IAI S.A. realizuje aktualnie projekty inwestycyjne, przy których wykorzystywane są m.in. środki pochodzące z emisji akcji serii C. Są to przede wszystkim: zwiększanie zatrudnienia, tłumaczenia na język angielski oraz stały rozwój usługi i penetracja rynku polskiego.
Z uwagi na dokonywane inwestycje oraz posiadane przed emisją akcji serii C własne środki finansowe trudno jest jednoznacznie określić skalę wykorzystania środków pochodzących z emisji przy realizacji poszczególnych projektów.
Środki pozyskane z emisji wykorzystywane są zgodnie z celami emisyjnymi tzn. zwiększenia udziału w rynku polskim i dokonania ekspansji zagranicznej.
IV. Kalendarz inwestora obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce w miesiącu listopadzie i grudniu, które dotyczą Emitenta i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów.
W miesiącu styczniu i lutym będą miały miejsce następujące wydarzenia korporacyjne Emitenta:
1. 15 lutego 2011 - publikacja Raportu Kwartalnego za czwarty kwartał 2010 roku.
2. 8 marca 2011 - publikacja raportu miesięcznego za luty 2011 roku.
Zawsze aktualny kalendarz oraz archiwalne raporty można sprawdzić na stronach internetowych IAI S.A. w dziale relacji inwestorskich
I. Informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym Spółki, które w ocenie Spółki mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych IAI S.A.
Przychody IAI S.A. w styczniu według szacunków wyniosły 285 tysięcy złotych netto, co oznacza że były wyższe o 48% od przychodów w styczniu 2010 roku i aż o 111% od przychodów ze stycznia 2009 roku. Pokazuje to wysokie tempo rozwoju IAI-Shop.com, czyli głównej usługi oferowanej przez IAI S.A.
W styczniu 2011 roku Spółka obok ciągłych prac nad ekspansją zagraniczną skupiła się na zamykaniu projektów rozpoczętych w drugiej połowie 2010 roku. Na rynek zostały wprowadzone kolejne wersje aplikacji pomocniczych, w tym: Downloader 0.8 (więcej informacji na stronie internetowej Spółki) oraz Action Integrator (więcej informacji na stronie internetowej Spółki). Swoją premierę w styczniu miał również Bridge 2.4 (więcej informacji na stronie internetowej Spółki). Ta wersja jest kolejnym etapem prac nad internacjonalizacją oferty Spółki. Jedną z nowości wprowadzonych w tej wersji jest obsługa zamówień w obcej walucie rozliczeniowej. Teraz jeśli sklep internetowy jest rozliczany w obcej walucie np. EUR, program Bridge zarejestruje zamówienie w programie FK w odpowiedniej walucie, jeśli wybrana waluta jest obsługiwana przez program FK. Jest to istotna zmiana dla firm, które mają osobne sklepy obsługujące zamówienia zagraniczne oraz firm zagranicznych. Ponadto Spółki przygotowała i opublikowała zmiany do standardu IOF, który został wydany w wersji 2.2 Nowe programy pomocnicze umocnią pozycję Spółki na rynku oprogramowania dla sklepów internetowych ponieważ oferują najnowsze rozwiązania z zakresu integracji i wymiany danych.
Realizując plan ekspansji zagranicznej Spółka w styczniu 2011 prowadziła prace nad rozwojem IAI‑Shop.com oraz nad nowymi usługami, które wprowadziła do cennika. Od 1 lutego 2011 Spółka zaoferowała wsparcie w języku angielskim, robiąc znaczący krok w stronę obsługi zagranicznych klientów. Nowy cennik, w którym rozdzielone jest wsparcie od obsługi technicznej, pozwala także na pracę partnerów, którzy od teraz mogą także obsługiwać klientów IAI-Shop.com, a nie tylko ich pozyskiwać. W ten sposób, Spółka rozpoczęła pracę nad kolejnym etapem budowania swojego Programu Partnerskiego.
Dodatkowo Spółka przygotowała kolejne zmiany dążące do internacjonalizacji oferty. Trzy nowe, płatne usługi, pozwalają na powiększenie przychodów i weszły do ofery od 1 lutego.W styczniu została przygotowana możliwość dopisywania indywidualnego numeru IP do każdego sklepu działającego w IAI-Shop.com. To w tej chwili jedyna taka usługa na rynku. Usługa Premium IP pozwala na dopinanie do sklepów indywidualnych certyfikatów SSL oraz lepsze pozycjonowanie w wyszukiwarkach.
Drugą płatną usługą, która będzie miała wpływ na przychody Spółki, jest wprowadzenie zadań Express. To droższe prace serwisowe, ale wykonywane są priorytetowo, poza kolejnością. Spółka gwarantuje, że w przypadku przyjęcia zadania, jego realizacja zacznie się w ciągu 3 dni (4-go dnia roboczego).
Kolejną z nowych płatnych usług jest traktowanie dodatkowych sklepów w panelu IAI-Shop.com jako samodzielne oddziały firmy. Daje to możliwość podawania odrębnych danych firmy, które będą wykorzystane przy wystawianiu dokumentów sprzedaży i kontakcie z klientami. Funkcja ta jest skierowana przede wszystkim do klientów sprzedających międzynarodowo i mających oddziały jako osobne przedsiębiorstwa na terenie różnych krajów.
Duża innowacyjność i inwestycje w poprawę wydajności i jakości obsługi klientów silnie wspierane działaniami promocyjnymi, szczególnie PR, podjęte od początku 2010 roku przynoszą pozytywny efekt w postaci nowych zamówień i rosnącego zainteresowania mediów oraz klientów Spółką.
II. Wykaz wszystkich informacji opublikowanych przez Emitenta w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem.
W styczniu 2011 roku spółka przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu EBI raport:
1. 7 stycznia 2011 roku raport miesięczny za grudzień 2010 roku
2. 27 stycznia 2011 roku raport z harmonogramem przekazywania raportów okresowych w 2011 roku
3. 27 stycznia 2011 roku raport o zakupie akcji przez Członka Zarządu
4. 27 stycznia 2011 roku raport o zbyciu akcji przez Członka Rady Nadzorczej
5. 27 stycznia 2011 roku raport o wygaśnięciu umowy pomiędzy Spółka a Autoryzowanym Doradcą
6. 28 stycznia 2011 roku raport o zakupie akcji przez Członka Rady Nadzorczej
W styczniu 2011 roku Spółka przekazała do publicznej wiadomości informacje za pośrednictwem systemu ESPI:
1. 27 stycznia 2011 roku raport o zakupie akcji przez Członka Zarządu
2. 27 stycznia 2011 roku raport o zbyciu akcji przez Członka Rady Nadzorczej
3. 28 stycznia 2011 roku raport o zakupie akcji przez Członka Rady Nadzorczej
III. Informacje na temat realizacji celów emisji, jeżeli taka realizacja, choćby w części, miała miejsce w okresie objętym niniejszym raportem.
IAI S.A. realizuje aktualnie projekty inwestycyjne, przy których wykorzystywane są m.in. środki pochodzące z emisji akcji serii C. Są to przede wszystkim: zwiększanie zatrudnienia, tłumaczenia na język angielski oraz stały rozwój usługi i penetracja rynku polskiego.
Z uwagi na dokonywane inwestycje oraz posiadane przed emisją akcji serii C własne środki finansowe trudno jest jednoznacznie określić skalę wykorzystania środków pochodzących z emisji przy realizacji poszczególnych projektów.
Środki pozyskane z emisji wykorzystywane są zgodnie z celami emisyjnymi tzn. zwiększenia udziału w rynku polskim i dokonania ekspansji zagranicznej.
IV. Kalendarz inwestora obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce w miesiącu listopadzie i grudniu, które dotyczą Emitenta i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów.
W miesiącu styczniu i lutym będą miały miejsce następujące wydarzenia korporacyjne Emitenta:
1. 15 lutego 2011 - publikacja Raportu Kwartalnego za czwarty kwartał 2010 roku.
2. 8 marca 2011 - publikacja raportu miesięcznego za luty 2011 roku.
Zawsze aktualny kalendarz oraz archiwalne raporty można sprawdzić na stronach internetowych IAI S.A. w dziale relacji inwestorskich