Raport miesięczny za październik 2010 r.
08-11-2010
Zgodnie z punktem 16 Załącznika Nr 1 do Uchwały Nr 795/2008 Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. z dnia 31 października 2008 roku "Dobre Praktyki Spółek Notowanych na NewConnect" Zarząd IAI S.A. przekazuje do publicznej wiadomości poniżej oraz w załączniku w PDF raport miesięczny za październik 2010 roku.
I. Informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym Spółki, które w ocenie Spółki mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych IAI S.A.
Październik był kolejnym miesiącem, w którym Spółka odnotowała wzrost przychodów oraz ilości klientów. Według szacunków Zarządu przychody spółki w październiku 2010 roku wyniosły 318 tysięcy złotych netto i były o 75% wyższe niż przychody w październiku 2009 roku.
We wrześniu 2010 Spółka po raz pierwszy w historii przekroczyła dwa progi: ponad 1 000 obsługiwanych sklepów oraz 300 000 złotych netto przychodów miesięcznie. Konsekwentnie realizowana polityka rozwoju firmy przyczyniła się do kontynuowania wzrostu w październiku 2010 roku. Spółka na koniec października obsługiwała 1050 sklepów oraz uzyskała przychody jeszcze wyższe niż we wrześniu 2010 roku. Patrząc na cykliczność zamówień w poprzednich latach Zarząd przewiduje dalszy wzrost przychodów oraz ilości klientów w listopadzie 2010 roku.
Według szacunków Zarządu trzeci kwartał 2010 roku zakończył się dla Spółki zyskiem brutto na poziomie 50 000 złotych. Dokładne dane zostaną zaprezentowane w raporcie kwartalnym.
Widząc rosnące zainteresowanie usługą IAI-Shop.com Zarząd w październiku 2010 roku koncentrował się na prowadzeniu rekrutacji oraz powiększaniu zasobów firmy, aby sprostać rosnącemu popytowi. Spółka stale inwestuje, tworząc nowe miejsca pracy oraz rozwijając infrastrukturę i system pod kątem obsługi coraz większej ilości sklepów z Polski i zagranicy. Inwestycje mają na celu utrzymanie wysokiej jakości obsługi, zwiększane wydajności i szybszy wzrost przychodów niż kosztów.
Bardzo ważną zmianą w polityce rozwoju Spółki było wprowadzenie nowych planów abonamentowych opartych o wirtualizowane serwery dedykowane DEDICATED CLOUD. Nowa oferta Spółki stała się jeszcze bardziej atrakcyjna dla średnich i dużych sprzedawców i jest uzupełnieniem wprowadzonego w kwietniu tego roku abonamentu CLOUD (więcej o tym na stronach WWW Spółki oraz w raporcie kwartalnym za II kwartał 2010r.). Dzięki wirtualizacji sererów dedykowanych Spółka może oferować IAI-Shop.com na osobnych serwerach wirtualnych, które cechują się bardzo dużą wydajność, brakiem limitów ruchu oraz towarów. Z drugiej strony ceny DEDICATED CLOUD są atrakcyjne nawet dla średniej wielkości sklepów internetowych. Ceny nowych abonamentów są zależne od wielkości maszyny wirtualnej wykorzystywanej przez danego klienta. Dla Spółki jest to bardzo dobre rozwiązane ze strony przychodowej oraz kosztowej. Dzięki skalowalności tego rozwiązania możliwa była redukcja kosztów infrastruktury sieciowej, a w przyszłości oszczędności pojawią się także przy administracji sklepami. Spółka pracowała nad tym rozwiązaniem od lipca 2010 roku. Docenili to klienci, ponieważ w ciągu miesiąca spółka odnotowała kilkadziesiąt zamówień na nowe abonamenty. Informacje o wprowadzeniu tych zmian pojawiły się w branżowych mediach. Wirtualizacja jest w świecie IT bardzo gorącym terminem a przy tym bardzo nowatorskim. Tym bardziej, wykorzystanie tej technologii do zbudowania realnego produktu rynkowego świadczy o nowatorskim podejściu Spółki do kwestii technicznych i umacnia jej pozycję jako lidera technologicznego.
Duża innowacyjność i inwestycje w poprawę wydajności i jakości obsługi klientów silnie wspierane działaniami promocyjnymi, szczególnie PR, podjęte od początku 2010 roku przynoszą pozytywny efekt w postaci nowych zamówień i rosnącego zainteresowania mediów oraz klientów Spółką.
II. Wykaz wszystkich informacji opublikowanych przez Emitenta w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem.
W październiku 2010 roku spółka przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu EBI raport:
1. 8 października 2010 roku raport miesięczny za wrzesień 2010 roku
W październiku 2010 roku spółka nie przekazała do publicznej wiadomości żadnej informacji za pośrednictwem systemu ESPI.
III. Informacje na temat realizacji celów emisji, jeżeli taka realizacja, choćby w części, miała miejsce w okresie objętym niniejszym raportem.
IAI S.A. realizuje aktualnie projekty inwestycyjne, przy których wykorzystywane są m.in. środki pochodzące z emisja akcji serii C. Są to przede wszystkim zwiększanie zatrudnienia, tłumaczenia na język angielski oraz stały rozwój usługi i penetracja rynku polskiego.
Z uwagi na dokonywane inwestycje oraz posiadane przed emisją akcji serii C własne środki finansowe trudno jest jednoznacznie określić skale wykorzystania środków pochodzących z emisji przy realizacji poszczególnych projektów.
Środki pozyskane z emisji wykorzystywane są zgodnie z celami emisyjnymi tzn. zwiększenia udziału w rynku polskim i dokonania ekspansji zagranicznej.
IV. Kalendarz inwestora obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce w miesiącu listopadzie i grudniu, które dotyczą Emitenta i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów.
W miesiącu listopadzie i grudniu będą miały miejsce następujące wydarzenia korporacyjne Emitenta:
1. 12 listopada 2010 - raport kwartalny za III kwartał 2010
2. 8 grudnia 2010 - raport miesięczny za listopad 2010
Zawsze aktualny kalendarz oraz archiwalne raporty można sprawdzić na stronach internetowych IAI S.A. w dziale relacji inwestorskich
I. Informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym Spółki, które w ocenie Spółki mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych IAI S.A.
Październik był kolejnym miesiącem, w którym Spółka odnotowała wzrost przychodów oraz ilości klientów. Według szacunków Zarządu przychody spółki w październiku 2010 roku wyniosły 318 tysięcy złotych netto i były o 75% wyższe niż przychody w październiku 2009 roku.
We wrześniu 2010 Spółka po raz pierwszy w historii przekroczyła dwa progi: ponad 1 000 obsługiwanych sklepów oraz 300 000 złotych netto przychodów miesięcznie. Konsekwentnie realizowana polityka rozwoju firmy przyczyniła się do kontynuowania wzrostu w październiku 2010 roku. Spółka na koniec października obsługiwała 1050 sklepów oraz uzyskała przychody jeszcze wyższe niż we wrześniu 2010 roku. Patrząc na cykliczność zamówień w poprzednich latach Zarząd przewiduje dalszy wzrost przychodów oraz ilości klientów w listopadzie 2010 roku.
Według szacunków Zarządu trzeci kwartał 2010 roku zakończył się dla Spółki zyskiem brutto na poziomie 50 000 złotych. Dokładne dane zostaną zaprezentowane w raporcie kwartalnym.
Widząc rosnące zainteresowanie usługą IAI-Shop.com Zarząd w październiku 2010 roku koncentrował się na prowadzeniu rekrutacji oraz powiększaniu zasobów firmy, aby sprostać rosnącemu popytowi. Spółka stale inwestuje, tworząc nowe miejsca pracy oraz rozwijając infrastrukturę i system pod kątem obsługi coraz większej ilości sklepów z Polski i zagranicy. Inwestycje mają na celu utrzymanie wysokiej jakości obsługi, zwiększane wydajności i szybszy wzrost przychodów niż kosztów.
Bardzo ważną zmianą w polityce rozwoju Spółki było wprowadzenie nowych planów abonamentowych opartych o wirtualizowane serwery dedykowane DEDICATED CLOUD. Nowa oferta Spółki stała się jeszcze bardziej atrakcyjna dla średnich i dużych sprzedawców i jest uzupełnieniem wprowadzonego w kwietniu tego roku abonamentu CLOUD (więcej o tym na stronach WWW Spółki oraz w raporcie kwartalnym za II kwartał 2010r.). Dzięki wirtualizacji sererów dedykowanych Spółka może oferować IAI-Shop.com na osobnych serwerach wirtualnych, które cechują się bardzo dużą wydajność, brakiem limitów ruchu oraz towarów. Z drugiej strony ceny DEDICATED CLOUD są atrakcyjne nawet dla średniej wielkości sklepów internetowych. Ceny nowych abonamentów są zależne od wielkości maszyny wirtualnej wykorzystywanej przez danego klienta. Dla Spółki jest to bardzo dobre rozwiązane ze strony przychodowej oraz kosztowej. Dzięki skalowalności tego rozwiązania możliwa była redukcja kosztów infrastruktury sieciowej, a w przyszłości oszczędności pojawią się także przy administracji sklepami. Spółka pracowała nad tym rozwiązaniem od lipca 2010 roku. Docenili to klienci, ponieważ w ciągu miesiąca spółka odnotowała kilkadziesiąt zamówień na nowe abonamenty. Informacje o wprowadzeniu tych zmian pojawiły się w branżowych mediach. Wirtualizacja jest w świecie IT bardzo gorącym terminem a przy tym bardzo nowatorskim. Tym bardziej, wykorzystanie tej technologii do zbudowania realnego produktu rynkowego świadczy o nowatorskim podejściu Spółki do kwestii technicznych i umacnia jej pozycję jako lidera technologicznego.
Duża innowacyjność i inwestycje w poprawę wydajności i jakości obsługi klientów silnie wspierane działaniami promocyjnymi, szczególnie PR, podjęte od początku 2010 roku przynoszą pozytywny efekt w postaci nowych zamówień i rosnącego zainteresowania mediów oraz klientów Spółką.
II. Wykaz wszystkich informacji opublikowanych przez Emitenta w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem.
W październiku 2010 roku spółka przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu EBI raport:
1. 8 października 2010 roku raport miesięczny za wrzesień 2010 roku
W październiku 2010 roku spółka nie przekazała do publicznej wiadomości żadnej informacji za pośrednictwem systemu ESPI.
III. Informacje na temat realizacji celów emisji, jeżeli taka realizacja, choćby w części, miała miejsce w okresie objętym niniejszym raportem.
IAI S.A. realizuje aktualnie projekty inwestycyjne, przy których wykorzystywane są m.in. środki pochodzące z emisja akcji serii C. Są to przede wszystkim zwiększanie zatrudnienia, tłumaczenia na język angielski oraz stały rozwój usługi i penetracja rynku polskiego.
Z uwagi na dokonywane inwestycje oraz posiadane przed emisją akcji serii C własne środki finansowe trudno jest jednoznacznie określić skale wykorzystania środków pochodzących z emisji przy realizacji poszczególnych projektów.
Środki pozyskane z emisji wykorzystywane są zgodnie z celami emisyjnymi tzn. zwiększenia udziału w rynku polskim i dokonania ekspansji zagranicznej.
IV. Kalendarz inwestora obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce w miesiącu listopadzie i grudniu, które dotyczą Emitenta i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów.
W miesiącu listopadzie i grudniu będą miały miejsce następujące wydarzenia korporacyjne Emitenta:
1. 12 listopada 2010 - raport kwartalny za III kwartał 2010
2. 8 grudnia 2010 - raport miesięczny za listopad 2010
Zawsze aktualny kalendarz oraz archiwalne raporty można sprawdzić na stronach internetowych IAI S.A. w dziale relacji inwestorskich