Raport miesięczny za czerwiec 2010
09-08-2010
Zgodnie z punktem 16 Załącznika Nr 1 do Uchwały Nr 795/2008 Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. z dnia 31 października 2008 roku "Dobre Praktyki Spółek Notowanych na NewConnect" Zarząd IAI S.A. przekazuje do publicznej wiadomości raport miesięczny za czerwiec 2010 roku.
I. Informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym Spółki, które w ocenie Spółki mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych IAI S.A.
Najważniejsze wydarzenia lipca 2010 w ocenie Zarządu to spotkanie klientów i inwestorów, które miało miejsce 2 lipca 2010 w Szczecinie oraz premiera przełomowych sklepów na Facebook. Należy zwrócić uwagę na szacunkowy wzrost miesięcznych przychodów o 40% porównując czerwiec 2010 do czerwca 2009.
Zjazd klientów i inwestorów IAI odbył się już drugi raz z rzędu. W tym roku przyjechało do Szczecina ponad 80 osób, czyli dwa razy więcej niż poprzednio. Zarząd z zadowoleniem odnotował rosnące zadowolenie klientów z korzystania z usługi IAI-Shop.com. Podczas prezentacji przedstawiono plany rozwoju usługi IAI-Shop.com w najbliższych miesiącach. Zebrane doświadczenie oraz sugestie i dialog z klientami pozwolą jeszcze lepiej dostosować ofertę do potrzeb rynku.
W części poświęconej inwestorom Zarząd przedstawił zgromadzonym doświadczenia zdobyte w trakcie półrocznej obecności na New Connect. Zapowiedziano publikację raportów miesięcznych. Omówione zostały także zmiany w cenniku i opłatach za korzystanie z IAI-Shop.com. Propozycje przedstawione przez Zarząd spotkały się z bardzo dużym i pozytywnym zainteresowaniem klientów i inwestorów.
Podczas zjazdu została przedstawiona maska sklepu na Facebook.com. Ta maska umożliwia sklepom internetowym sprzedaż na obecnie najpopularniejszym na świecie portalu społecznościowym. Wśród polskich firm IAI S.A. jest pierwszą i na razie jedyną, która oferuje na powszechnym rynku taką funkcjonalność. Spotkała się ona z olbrzymim zainteresowaniem klientów i tylko w lipcu zamówionych zostało ponad 50 dodatkowych sklepów, właśnie pod kątem Facebooka. Również media poświęciły temu tematowi wiele miejsca i o sklepach na Facebook od IAI pojawiło się kilkanaście publikacji od specjalistycznych blogów branżowych po portale takie jak Wp.pl lub Bankier.pl. W ocenie Zarządu ta funkcjonalność umocniła pozycję lidera technologicznego i biznesowego IAI S.A. na rynku producenta oprogramowania dla sklepów internetowych. W ten sposób spółka przybliża się do zrealizowania planu obsługiwania co najmniej 1000 sklepów internetowych do końca bieżącego roku.
Drugim ważnym wydarzeniem medialnym i biznesowym w lipcu było ogłoszenie współpracy i integracji pomiędzy IAI S.A. i Świstak.pl. Świstak.pl to serwis aukcyjny, obecnie drugi w Polsce pod względem wielkości, należący do Grupy Fotka.pl. Jest to pierwsza integracja na rynku pozwalająca sklepom internetowym automatycznie wystawiać ofertę i realizować zamówienia za pośrednictwem tego serwisu. Użytkownicy IAI-Shop.com otrzymali od serwisu specjalny pakiet promocyjny.
Najważniejsze informacje prasowe o IAI S.A. w mediach w lipcu 2010 roku, dostępne są na stronie internetowej Spółki.
Szacunkowe przychody spółki z usługi IAI-Shop.com w lipcu wyniosły 237 tysięcy złotych netto (288,5 tysiąca złotych brutto) i są o 40% wyższe niż w czerwcu 2009 roku. Przychody w lipcu były nieznacznie niższe od przychodów w czerwcu 2010 roku. Ze względu na sezon wakacyjny, przychody w lipcu i sierpniu w ostatnich latach zawsze były niższe niż czerwcowe, jednak w tym roku ta różnica jest bardzo niska. Pozwala to z dużym optymizmem patrzeć w przyszłość na wyniki za trzeci kwartał.
Zarząd zauważa rosnące zainteresowanie klientów ofertą Spółki oraz mediów samą Spółka. W lipcu pojawiło się kilkadziesiąt informacji o Spółce i jej ofercie w mediach, a następne artykuły zapowiedziane są na sierpień. Przekłada się to na nowe zamówienia i większą rozpoznawalność marki. Działania poczynione w pierwszym i drugim kwartale, szczególnie w zakresie obniżenia cen i uproszczenie cennika, promocji i public relations, instalacje nowych modułów oraz prace rozwojowe przynoszą coraz większe zainteresowanie klientów.
II. Wykaz wszystkich informacji opublikowanych przez Emitenta w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem.
W lipcu 2010 roku spółka przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu EBI raporty:
1. 1 lipca 2010 roku dotyczący informacji o akcjonariuszach posiadających ponad 5% głosów obecnych na WZA 28 czerwca 2010 roku
2. 13 lipca 2010 roku miesięczny za czerwiec 2010 roku
W lipcu 2010 roku spółka przekazała do publicznej wiadomości informacji za pośrednictwem systemu ESPI raporty:
1. 1 lipca 2010, raport 3/2010 w z informacją o akcjonariuszach posiadających ponad 5% głosów obecnych na WZA 28 czerwca 2010 roku
III. Informacje na temat realizacji celów emisji, jeżeli taka realizacja, choćby w części, miała miejsce w okresie objętym niniejszym raportem.
IAI S.A. realizuje aktualnie projekty inwestycyjne, przy których wykorzystywane są m.in. środki pochodzące z emisja akcji serii C. Są to przede wszystkim zwiększanie zatrudnienia, tłumaczenia na język angielski oraz stały rozwój usługi i penetracja rynku polskiego.
Z uwagi na dokonywane inwestycje oraz posiadane przed emisją akcji serii C własne środki finansowe trudno jest jednoznacznie określić skale wykorzystania środków pochodzących z emisji przy realizacji poszczególnych projektów.
Środki pozyskane z emisji wykorzystywane są zgodnie z celami emisyjnymi tzn. zwiększenia udziału w rynku polskim i dokonania ekspansji zagranicznej.
IV. Kalendarz inwestora obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce w miesiącu sierpniu i wrześniu, które dotyczą Emitenta i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów.
W miesiącu lipcu i sierpniu będą miały miejsce następujące wydarzenia korporacyjne Emitenta:
1. 13 sierpnia 2010 - raport kwartalny za II kwartał 2010 roku
2. 8 września 2010 - raport miesięczny za wrzesień 2010 roku
I. Informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym Spółki, które w ocenie Spółki mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych IAI S.A.
Najważniejsze wydarzenia lipca 2010 w ocenie Zarządu to spotkanie klientów i inwestorów, które miało miejsce 2 lipca 2010 w Szczecinie oraz premiera przełomowych sklepów na Facebook. Należy zwrócić uwagę na szacunkowy wzrost miesięcznych przychodów o 40% porównując czerwiec 2010 do czerwca 2009.
Zjazd klientów i inwestorów IAI odbył się już drugi raz z rzędu. W tym roku przyjechało do Szczecina ponad 80 osób, czyli dwa razy więcej niż poprzednio. Zarząd z zadowoleniem odnotował rosnące zadowolenie klientów z korzystania z usługi IAI-Shop.com. Podczas prezentacji przedstawiono plany rozwoju usługi IAI-Shop.com w najbliższych miesiącach. Zebrane doświadczenie oraz sugestie i dialog z klientami pozwolą jeszcze lepiej dostosować ofertę do potrzeb rynku.
W części poświęconej inwestorom Zarząd przedstawił zgromadzonym doświadczenia zdobyte w trakcie półrocznej obecności na New Connect. Zapowiedziano publikację raportów miesięcznych. Omówione zostały także zmiany w cenniku i opłatach za korzystanie z IAI-Shop.com. Propozycje przedstawione przez Zarząd spotkały się z bardzo dużym i pozytywnym zainteresowaniem klientów i inwestorów.
Podczas zjazdu została przedstawiona maska sklepu na Facebook.com. Ta maska umożliwia sklepom internetowym sprzedaż na obecnie najpopularniejszym na świecie portalu społecznościowym. Wśród polskich firm IAI S.A. jest pierwszą i na razie jedyną, która oferuje na powszechnym rynku taką funkcjonalność. Spotkała się ona z olbrzymim zainteresowaniem klientów i tylko w lipcu zamówionych zostało ponad 50 dodatkowych sklepów, właśnie pod kątem Facebooka. Również media poświęciły temu tematowi wiele miejsca i o sklepach na Facebook od IAI pojawiło się kilkanaście publikacji od specjalistycznych blogów branżowych po portale takie jak Wp.pl lub Bankier.pl. W ocenie Zarządu ta funkcjonalność umocniła pozycję lidera technologicznego i biznesowego IAI S.A. na rynku producenta oprogramowania dla sklepów internetowych. W ten sposób spółka przybliża się do zrealizowania planu obsługiwania co najmniej 1000 sklepów internetowych do końca bieżącego roku.
Drugim ważnym wydarzeniem medialnym i biznesowym w lipcu było ogłoszenie współpracy i integracji pomiędzy IAI S.A. i Świstak.pl. Świstak.pl to serwis aukcyjny, obecnie drugi w Polsce pod względem wielkości, należący do Grupy Fotka.pl. Jest to pierwsza integracja na rynku pozwalająca sklepom internetowym automatycznie wystawiać ofertę i realizować zamówienia za pośrednictwem tego serwisu. Użytkownicy IAI-Shop.com otrzymali od serwisu specjalny pakiet promocyjny.
Najważniejsze informacje prasowe o IAI S.A. w mediach w lipcu 2010 roku, dostępne są na stronie internetowej Spółki.
Szacunkowe przychody spółki z usługi IAI-Shop.com w lipcu wyniosły 237 tysięcy złotych netto (288,5 tysiąca złotych brutto) i są o 40% wyższe niż w czerwcu 2009 roku. Przychody w lipcu były nieznacznie niższe od przychodów w czerwcu 2010 roku. Ze względu na sezon wakacyjny, przychody w lipcu i sierpniu w ostatnich latach zawsze były niższe niż czerwcowe, jednak w tym roku ta różnica jest bardzo niska. Pozwala to z dużym optymizmem patrzeć w przyszłość na wyniki za trzeci kwartał.
Zarząd zauważa rosnące zainteresowanie klientów ofertą Spółki oraz mediów samą Spółka. W lipcu pojawiło się kilkadziesiąt informacji o Spółce i jej ofercie w mediach, a następne artykuły zapowiedziane są na sierpień. Przekłada się to na nowe zamówienia i większą rozpoznawalność marki. Działania poczynione w pierwszym i drugim kwartale, szczególnie w zakresie obniżenia cen i uproszczenie cennika, promocji i public relations, instalacje nowych modułów oraz prace rozwojowe przynoszą coraz większe zainteresowanie klientów.
II. Wykaz wszystkich informacji opublikowanych przez Emitenta w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem.
W lipcu 2010 roku spółka przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu EBI raporty:
1. 1 lipca 2010 roku dotyczący informacji o akcjonariuszach posiadających ponad 5% głosów obecnych na WZA 28 czerwca 2010 roku
2. 13 lipca 2010 roku miesięczny za czerwiec 2010 roku
W lipcu 2010 roku spółka przekazała do publicznej wiadomości informacji za pośrednictwem systemu ESPI raporty:
1. 1 lipca 2010, raport 3/2010 w z informacją o akcjonariuszach posiadających ponad 5% głosów obecnych na WZA 28 czerwca 2010 roku
III. Informacje na temat realizacji celów emisji, jeżeli taka realizacja, choćby w części, miała miejsce w okresie objętym niniejszym raportem.
IAI S.A. realizuje aktualnie projekty inwestycyjne, przy których wykorzystywane są m.in. środki pochodzące z emisja akcji serii C. Są to przede wszystkim zwiększanie zatrudnienia, tłumaczenia na język angielski oraz stały rozwój usługi i penetracja rynku polskiego.
Z uwagi na dokonywane inwestycje oraz posiadane przed emisją akcji serii C własne środki finansowe trudno jest jednoznacznie określić skale wykorzystania środków pochodzących z emisji przy realizacji poszczególnych projektów.
Środki pozyskane z emisji wykorzystywane są zgodnie z celami emisyjnymi tzn. zwiększenia udziału w rynku polskim i dokonania ekspansji zagranicznej.
IV. Kalendarz inwestora obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce w miesiącu sierpniu i wrześniu, które dotyczą Emitenta i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów.
W miesiącu lipcu i sierpniu będą miały miejsce następujące wydarzenia korporacyjne Emitenta:
1. 13 sierpnia 2010 - raport kwartalny za II kwartał 2010 roku
2. 8 września 2010 - raport miesięczny za wrzesień 2010 roku