Raport miesięczny za luty 2012 r.
08-03-2012
Zgodnie z punktem 16 Załącznika Nr 1 do Uchwały Nr 795/2008 Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. z dnia 31 października 2008 roku "Dobre Praktyki Spółek Notowanych na NewConnect" Zarząd IAI S.A. przekazuje do publicznej wiadomości raport miesięczny za luty 2012 roku.
I. Informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym Spółki, które w ocenie Spółki mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych IAI S.A.
W lutym 2012 ponownie wzrosły przychody Spółki i miały premierę nowe, perspektywiczne usługi. Zapewnią one Spółce dalszy wzrost przychodów w kolejnych miesiącach i co bardzo istotne dywersyfikują źródła przychodów Spółki. Nowości związane są z rozwojowymi branżami, czyli usługami pośrednictwa finansowego oraz sprzedażą mobilną.
Przychody Spółki wzrosły w porównaniu do lutego 2011 roku o 31,5% oraz o 93,2% w odniesieniu do lutego 2010 roku. Oznacza to, że w ciągu dwóch lat Spółka bez mała podwoiła wysokość swoich przychodów, podnosząc je do poziomu 368 000 złotych netto (ponad 450 tysięcy brutto). Wynika to z szybkiego zdobywania nowych klientów oraz poszerzania źródeł przychodu, właśnie o usługi finansowe lub logistyczne.
Spółka rozszerzyła współpracę z Grupą BRE Banku wprowadzając do swoich usług nowy kanał płatności, Multitransfer, realizowany przez MultiBank. Wcześniej, w czerwcu 2011 z dużym sukcesem, wprowadzony został mTRANSFER obsługiwany przez inny bank z tej grupy, mBank. Dzięki nowemu kanałowi płatności wprowadzonemu do oferty Spółki zwiększy się ilość pieniędzy przepływająca przez Spółkę oraz wzrosną przychody, dzięki prowizjom za realizację płatności internetowych. Klienci Spółki zyskają za to niższe opłaty oraz szybszą realizację płatności niż w konkurencyjnych rozwiązaniach. Zarząd Spółki planuje także integrację z kolejnymi bankami.
Spółka stymulując rozwój m-commerce w Polsce wprowadziła nową usługę, pozwalającą jeszcze taniej i wygodniej uruchomić mobilną wersję sklepu, nazwaną drugą, mobilną maską strony. Nowe rozwiązanie uzupełnia poprzednią funkcjonalność, wprowadzoną na rynek w połowie 2010 roku. Sklepy internetowe IAI-Shop.com mają możliwość uruchomienia wersji mobilnej sklepu dosłownie jednym kliknięciem w cenie 9zł miesięcznie, jednak sklep ma dokładnie tę samą ofertę towarową. Wcześniej Spółka oferowała możliwość tworzenia zupełnie odrębnych, dodatkowych sklepów z maską mobilną, które mogły być dowolnie dostosowywane do rynku pod względem wyglądu i asortymentu. W nowej usłudze uproszczona została do minimum procedura instalacji, każdy istniejący sklep może uruchomić natychmiast wersję mobilną bez żadnych opłat za aktywację czy dezaktywację, automatycznie dodana jest subdomena (m.nazwasklepu.pl) oraz wszystkie towary, menu, teksty i opisy są natychmiast widoczne w mobilnej wersji. Zainteresowanie to spotkało się z dużym zainteresowaniem klientów oraz mediów.
Ponadto Spółka wprowadziła szereg innowacyjnych zmian w swoim systemie. Jedną z nich są inteligentne rekomendacje towarów oparte o podobieństwa w sklepie internetowym. Na ich podstawie klienci sklepów internetowych otrzymują lepsze rekomendacje towarów do kupna. Operatorzy sklepów internetowych wcześniej mieli możliwość prostego wskazania kryteriów np. inne towary tego samego producenta lub najczęściej kupowane z tym towarem itp. Kryteria polecania były ustalone dla wszystkich towarów jednocześnie. Nowy, innowacyjny sposób pozwala na bardziej kontekstowe określanie podobieństwa, różnego dla każdej kategorii towarów w sklepie. Podobieństwo określa się w kategoriach, gdyż w jego przypadku musi istnieć jednoznaczne określenie jakie towary są podobne do danego towaru. To kolejna technologia, która była do tej pory dostępna tylko w bardzo drogich systemach dedykowanych, a teraz jest dostępna dla każdego sklepu korzystającego z IAI‑Shop.com.
Warto także zwrócić uwagę na nowości wynikające z współpracy z innymi firmami. Spółka wprowadziła integrację sklepu internetowego z serwisem DoMore.pl, wspomagającym działalność charytatywną. Ponadto, dzięki współpracy z Trusted Shops, sklepy internetowe IAI‑Shop.com, mogą za darmo, w dowolnym momencie swojej działalności wykorzystywać bardzo dobrze przygotowany regulamin, spełniający wszelkie prawne kryteria obowiązujące w Polsce.
Zainteresowanych większą ilością nowości wprowadzonych w lutym 2012 zachęcamy do sprawdzenia strony internetowej IAI S.A: http://www.iai-shop.com/pr-press-release.phtml?month=201202
Duża innowacyjność i inwestycje w poprawę wydajności i jakości obsługi klientów silnie wspierane działaniami promocyjnymi, szczególnie PR, podjęte od początku 2010 roku przynoszą pozytywny efekt w postaci nowych zamówień i rosnącego zainteresowania mediów oraz klientów Spółką.
II. Wykaz wszystkich informacji opublikowanych przez Emitenta w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem.
W lutym 2012 roku Spółka przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu EBI raporty:
1. 8 lutego 2012 roku raport miesięczny za styczeń 2012 roku
2. 15 lutego 2012 roku raport kwartalny za IV kwartał 2011 roku
W lutym 2012 roku Spółka nie przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu ESPI żadnego raportu.
III. Informacje na temat realizacji celów emisji, jeżeli taka realizacja, choćby w części, miała miejsce w okresie objętym niniejszym raportem.
IAI S.A. realizuje aktualnie projekty inwestycyjne, przy których wykorzystywane są m.in. środki pochodzące z emisji akcji serii C. Są to przede wszystkim: zwiększanie zatrudnienia, tłumaczenia na język angielski oraz stały rozwój usługi i penetracja rynku polskiego.
Z uwagi na dokonywane inwestycje oraz posiadane przed emisją akcji serii C własne środki finansowe trudno jest jednoznacznie określić skalę wykorzystania środków pochodzących z emisji przy realizacji poszczególnych projektów.
Środki pozyskane z emisji wykorzystywane są zgodnie z celami emisyjnymi tzn. zwiększenia udziału w rynku polskim i dokonania ekspansji zagranicznej.
IV. Kalendarz inwestora obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce w miesiącu marcu i kwietniu, które dotyczą Emitenta i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów.
W miesiącu lutym i marcu będą miały miejsce następujące wydarzenia korporacyjne Emitenta:
1. 10 kwietnia 2012 - raport miesięczny za marzec 2012 r.
Zawsze aktualny kalendarz oraz archiwalne raporty można sprawdzić na stronach internetowych IAI S.A. w dziale relacji inwestorskich
I. Informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym Spółki, które w ocenie Spółki mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych IAI S.A.
W lutym 2012 ponownie wzrosły przychody Spółki i miały premierę nowe, perspektywiczne usługi. Zapewnią one Spółce dalszy wzrost przychodów w kolejnych miesiącach i co bardzo istotne dywersyfikują źródła przychodów Spółki. Nowości związane są z rozwojowymi branżami, czyli usługami pośrednictwa finansowego oraz sprzedażą mobilną.
Przychody Spółki wzrosły w porównaniu do lutego 2011 roku o 31,5% oraz o 93,2% w odniesieniu do lutego 2010 roku. Oznacza to, że w ciągu dwóch lat Spółka bez mała podwoiła wysokość swoich przychodów, podnosząc je do poziomu 368 000 złotych netto (ponad 450 tysięcy brutto). Wynika to z szybkiego zdobywania nowych klientów oraz poszerzania źródeł przychodu, właśnie o usługi finansowe lub logistyczne.
Spółka rozszerzyła współpracę z Grupą BRE Banku wprowadzając do swoich usług nowy kanał płatności, Multitransfer, realizowany przez MultiBank. Wcześniej, w czerwcu 2011 z dużym sukcesem, wprowadzony został mTRANSFER obsługiwany przez inny bank z tej grupy, mBank. Dzięki nowemu kanałowi płatności wprowadzonemu do oferty Spółki zwiększy się ilość pieniędzy przepływająca przez Spółkę oraz wzrosną przychody, dzięki prowizjom za realizację płatności internetowych. Klienci Spółki zyskają za to niższe opłaty oraz szybszą realizację płatności niż w konkurencyjnych rozwiązaniach. Zarząd Spółki planuje także integrację z kolejnymi bankami.
Spółka stymulując rozwój m-commerce w Polsce wprowadziła nową usługę, pozwalającą jeszcze taniej i wygodniej uruchomić mobilną wersję sklepu, nazwaną drugą, mobilną maską strony. Nowe rozwiązanie uzupełnia poprzednią funkcjonalność, wprowadzoną na rynek w połowie 2010 roku. Sklepy internetowe IAI-Shop.com mają możliwość uruchomienia wersji mobilnej sklepu dosłownie jednym kliknięciem w cenie 9zł miesięcznie, jednak sklep ma dokładnie tę samą ofertę towarową. Wcześniej Spółka oferowała możliwość tworzenia zupełnie odrębnych, dodatkowych sklepów z maską mobilną, które mogły być dowolnie dostosowywane do rynku pod względem wyglądu i asortymentu. W nowej usłudze uproszczona została do minimum procedura instalacji, każdy istniejący sklep może uruchomić natychmiast wersję mobilną bez żadnych opłat za aktywację czy dezaktywację, automatycznie dodana jest subdomena (m.nazwasklepu.pl) oraz wszystkie towary, menu, teksty i opisy są natychmiast widoczne w mobilnej wersji. Zainteresowanie to spotkało się z dużym zainteresowaniem klientów oraz mediów.
Ponadto Spółka wprowadziła szereg innowacyjnych zmian w swoim systemie. Jedną z nich są inteligentne rekomendacje towarów oparte o podobieństwa w sklepie internetowym. Na ich podstawie klienci sklepów internetowych otrzymują lepsze rekomendacje towarów do kupna. Operatorzy sklepów internetowych wcześniej mieli możliwość prostego wskazania kryteriów np. inne towary tego samego producenta lub najczęściej kupowane z tym towarem itp. Kryteria polecania były ustalone dla wszystkich towarów jednocześnie. Nowy, innowacyjny sposób pozwala na bardziej kontekstowe określanie podobieństwa, różnego dla każdej kategorii towarów w sklepie. Podobieństwo określa się w kategoriach, gdyż w jego przypadku musi istnieć jednoznaczne określenie jakie towary są podobne do danego towaru. To kolejna technologia, która była do tej pory dostępna tylko w bardzo drogich systemach dedykowanych, a teraz jest dostępna dla każdego sklepu korzystającego z IAI‑Shop.com.
Warto także zwrócić uwagę na nowości wynikające z współpracy z innymi firmami. Spółka wprowadziła integrację sklepu internetowego z serwisem DoMore.pl, wspomagającym działalność charytatywną. Ponadto, dzięki współpracy z Trusted Shops, sklepy internetowe IAI‑Shop.com, mogą za darmo, w dowolnym momencie swojej działalności wykorzystywać bardzo dobrze przygotowany regulamin, spełniający wszelkie prawne kryteria obowiązujące w Polsce.
Zainteresowanych większą ilością nowości wprowadzonych w lutym 2012 zachęcamy do sprawdzenia strony internetowej IAI S.A: http://www.iai-shop.com/pr-press-release.phtml?month=201202
Duża innowacyjność i inwestycje w poprawę wydajności i jakości obsługi klientów silnie wspierane działaniami promocyjnymi, szczególnie PR, podjęte od początku 2010 roku przynoszą pozytywny efekt w postaci nowych zamówień i rosnącego zainteresowania mediów oraz klientów Spółką.
II. Wykaz wszystkich informacji opublikowanych przez Emitenta w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem.
W lutym 2012 roku Spółka przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu EBI raporty:
1. 8 lutego 2012 roku raport miesięczny za styczeń 2012 roku
2. 15 lutego 2012 roku raport kwartalny za IV kwartał 2011 roku
W lutym 2012 roku Spółka nie przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu ESPI żadnego raportu.
III. Informacje na temat realizacji celów emisji, jeżeli taka realizacja, choćby w części, miała miejsce w okresie objętym niniejszym raportem.
IAI S.A. realizuje aktualnie projekty inwestycyjne, przy których wykorzystywane są m.in. środki pochodzące z emisji akcji serii C. Są to przede wszystkim: zwiększanie zatrudnienia, tłumaczenia na język angielski oraz stały rozwój usługi i penetracja rynku polskiego.
Z uwagi na dokonywane inwestycje oraz posiadane przed emisją akcji serii C własne środki finansowe trudno jest jednoznacznie określić skalę wykorzystania środków pochodzących z emisji przy realizacji poszczególnych projektów.
Środki pozyskane z emisji wykorzystywane są zgodnie z celami emisyjnymi tzn. zwiększenia udziału w rynku polskim i dokonania ekspansji zagranicznej.
IV. Kalendarz inwestora obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce w miesiącu marcu i kwietniu, które dotyczą Emitenta i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów.
W miesiącu lutym i marcu będą miały miejsce następujące wydarzenia korporacyjne Emitenta:
1. 10 kwietnia 2012 - raport miesięczny za marzec 2012 r.
Zawsze aktualny kalendarz oraz archiwalne raporty można sprawdzić na stronach internetowych IAI S.A. w dziale relacji inwestorskich