Raport miesięczny za marzec 2012 r.
10-04-2012
Zgodnie z punktem 16 Załącznika Nr 1 do Uchwały Nr 795/2008 Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. z dnia 31 października 2008 roku "Dobre Praktyki Spółek Notowanych na NewConnect" Zarząd IAI S.A. przekazuje do publicznej wiadomości raport miesięczny za marzec 2012 roku.
I. Informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym Spółki, które w ocenie Spółki mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych IAI S.A.
Spółka pod koniec marca oraz na początku kwietnia uzyskała w dwóch ratach pierwszą zaliczkową płatność z PARP i Ministerstwa Finansów w ramach projektu dofinansowanego w ramach działania POIG 1.4 z EFRR na łączną kwotę 347 295,00. Ponadto szacunkowe przychody ze sprzedaży Spółki w marcu 2012 roku wyniosły 390 tysięcy złotych netto, a za pierwszy kwartał około 1,2 miliona złotych netto. Pod względem wysokości przychodów jest to najlepszy kwartał w historii Spółki. Utrzymana jest także wysoka dynamika wzrostu przychodów. W ocenie Zarządu powyższe dane finansowe podkreślają bardzo dobrą sytuację finansową Spółki i jej szybki rozwój.
Przychody Spółki wzrosły marcu były o 20% wyższe niż w analogicznym miesiącu 2011 oraz 62,50% wyższe niż w marcu 2010 roku. Dodatkowy wpływy z dotacji wpłyną pozytywnie na rentowność Spółki w pierwszym oraz w kolejnych kwartałach 2012 roku.
Wynik przychodów za pierwszy kwartał, czyli około 1,2 miliona złotych netto jest o 35,44% wyższy od wartości przychodów w pierwszym kwartale 2011 roku i 91% od osiągniętego w analogicznym okresie 2010 roku. Pokazuje bardzo szybką dynamikę wzrostu.
Spółka została pierwszym partnerem w Polsce niemieckiego systemu płatności Sofortbanking. Jest to szybki i prosty proces przelewu bezpośredniego firmy Payment Network AG. Sofortbanking jest bardzo popularny w krajach europejskich, zwłaszcza Niemczech (pod nazwą sofortüberweisung). Jej olbrzymią zaletą są bardzo niskie stawki prowizji przy automatycznym księgowaniu i wysokim bezpieczeństwie. Jest to kolejny krok na drodze do umiędzynarodowienia oferty.
Spółka kładzie bardzo duży nacisk na tworzenie narzędzi pozwalających swoim klientom na szybki wzrost przychodów i zysku w handlu. W związku z tym w marcu zostały wprowadzone liczne zmiany. Tym razem skupiły się ona na obszarach poza stricte sprzedażą w sieci, ale coraz ważniejszych dla rozwoju sklepów internetowych. Wprowadzona pełna integracja z Google Maps oraz sprawdzanie po kodzie pocztowym zasięgu dostaw własnych pozwala sklepom internetowym na bardziej osobisty kontakt z klientem i rozbudowę kanałów dystrybucji, a przez to zwiększenie przychodów. Pakiet zmian do nowych masek sklepów pozwala na wyświetlanie map Google z zaznaczonymi sklepami, punktami odbioru lub partnerami, np. paczkomatami InPost. Moduł weryfikujący klientów po kodzie pocztowym pozwala na wygodną realizację dostaw własnych w sklepie internetowym, na ograniczonym obszarze. Jest to szczególnie często wykorzystywane w sklepach spożywczych, które szybko rozwijają się w internecie. Co istotne, jeżeli firma ma np. dwa osobne sklepy, w różnych miejscowościach, wtedy w przypadku wykrycia, że klient może złożyć zamówienie w innym sklepie w ramach jednego panelu, zostanie on skierowany do innego sklepu. Wszystko po to, aby np. nie spędził niepotrzebnie czasu, wypełniając zamówienie w niewłaściwym sklepie.
Kolejne zmiany wprowadzone zostały w raporcie menedżerskim, który ułatwia pracę analityczną właścicielom sklepów internetowych. Dzięki tym rozwiązaniom klienci Spółki mogą bardzo precyzyjnie określać dane finansowe oraz statystyczne pochodzące z ich sprzedaży, rentowność poszczególnych kanałów sprzedaży i wiele innych.
Na rynek trafiła wersja IAI Downloader 1.0. Jest to bardzo ważne osiągnięcie, gdyż prace badawczo-rozwojowe nad tym programem prowadzone były przez Spółkę nieustannie przez 3,5 roku. Pierwsza wersja próbna programu (tzw. 0.1 BETA) ukazała się 3 lata temu. Rozpoczynając ten projekt spółka kierowała go do dużych sklepów internetowych, które potrzebują zarządzać bazą towarów w sposób wsadowy i zautomatyzowany na podstawie różnych źródeł danych takich jak: własne systemy magazynowo-sprzedażowe, bazy dostawców udostępniających dane on-line czy pliki CSV, XML lub inne generowane na podstawie różnych źródeł. Podczas tych prac Spółka ustanowiła innowację na najwyższym poziomie i sprostaliśmy większej ilości wyzwań niż stanowiły początkowe założenia. Np. dzięki wydaniu programu udało się zapewnić prostą i tanią migrację danych ze starego sklepu internetowego podczas zakupu IAI-Shop.com, dzięki czemu zniknęła jedna z wielu barier przy zmianie systemu do prowadzenia sklepu internetowego. Dzięki temu IAI-Shop.com oferuje dzisiaj najbardziej zaawansowane narzędzie do zarządzania bazą towarów. Ponieważ w trakcie 3 lat prac, realia prowadzenia sklepów internetowych mocno się zmieniły i dzisiaj baza towarów przeciętnego sklepu internetowego liczy wielokrotnie więcej towarów, narzędzie w pierwszej stabilnej wersji oznaczonej 1.0 idealnie odpowiada potrzebom rynkowym, niemożliwych do osiągnięcia przez konkurentów Spółki.
Nowa wersja aplikacji pomocniczej Bridge (służy do integracji sklepu internetowego z programem finansowo-księgowym w firmie) o numerze 3.3 integruje się z systemem CDN XL 10.5. Dodatkowo poprawiona została weryfikacja poprawności synchronizacji stanów dyspozycyjnych i magazynowych oraz znacznie udoskonalony algorytm tworzenia kont kontrahentów.
Zainteresowanych większą ilością nowości wprowadzonych w marcu 2012 zachęcamy do sprawdzenia strony internetowej IAI S.A: http://www.iai-shop.com/pr-press-release.phtml?month=201203
Duża innowacyjność i inwestycje w poprawę wydajności i jakości obsługi klientów silnie wspierane działaniami promocyjnymi, szczególnie PR, podjęte od początku 2010 roku przynoszą pozytywny efekt w postaci nowych zamówień i rosnącego zainteresowania mediów oraz klientów Spółką.
II. Wykaz wszystkich informacji opublikowanych przez Emitenta w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem.
W marcu 2012 roku Spółka przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu EBI raporty:
1. 8 marca 2012 roku raport miesięczny za luty 2012
W marcu 2012 roku Spółka nie przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu ESPI żadnego raportu.
III. Informacje na temat realizacji celów emisji, jeżeli taka realizacja, choćby w części, miała miejsce w okresie objętym niniejszym raportem.
IAI S.A. realizuje aktualnie projekty inwestycyjne, przy których wykorzystywane są m.in. środki pochodzące z emisji akcji serii C. Są to przede wszystkim: zwiększanie zatrudnienia, tłumaczenia na język angielski oraz stały rozwój usługi i penetracja rynku polskiego.
Z uwagi na dokonywane inwestycje oraz posiadane przed emisją akcji serii C własne środki finansowe trudno jest jednoznacznie określić skalę wykorzystania środków pochodzących z emisji przy realizacji poszczególnych projektów.
Środki pozyskane z emisji wykorzystywane są zgodnie z celami emisyjnymi tzn. zwiększenia udziału w rynku polskim i dokonania ekspansji zagranicznej.
IV. Kalendarz inwestora obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce w miesiącu kwietniu i maju, które dotyczą Emitenta i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów.
W miesiącu lutym i marcu będą miały miejsce następujące wydarzenia korporacyjne Emitenta:
1. 10 maja 2012 - raport miesięczny za kwiecień 2012 r.
2. 15 maja 2012 - raport kwartalny za I kwartał 2012 r.
3. Druga połowa maja - spotkanie dla klientów i inwestorów IAI-Day w Warszawie
4. 28 maja 2012 - raport roczny za 2011 r.
Zawsze aktualny kalendarz oraz archiwalne raporty można sprawdzić na stronach internetowych IAI S.A. w dziale relacji inwestorskich
I. Informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym Spółki, które w ocenie Spółki mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych IAI S.A.
Spółka pod koniec marca oraz na początku kwietnia uzyskała w dwóch ratach pierwszą zaliczkową płatność z PARP i Ministerstwa Finansów w ramach projektu dofinansowanego w ramach działania POIG 1.4 z EFRR na łączną kwotę 347 295,00. Ponadto szacunkowe przychody ze sprzedaży Spółki w marcu 2012 roku wyniosły 390 tysięcy złotych netto, a za pierwszy kwartał około 1,2 miliona złotych netto. Pod względem wysokości przychodów jest to najlepszy kwartał w historii Spółki. Utrzymana jest także wysoka dynamika wzrostu przychodów. W ocenie Zarządu powyższe dane finansowe podkreślają bardzo dobrą sytuację finansową Spółki i jej szybki rozwój.
Przychody Spółki wzrosły marcu były o 20% wyższe niż w analogicznym miesiącu 2011 oraz 62,50% wyższe niż w marcu 2010 roku. Dodatkowy wpływy z dotacji wpłyną pozytywnie na rentowność Spółki w pierwszym oraz w kolejnych kwartałach 2012 roku.
Wynik przychodów za pierwszy kwartał, czyli około 1,2 miliona złotych netto jest o 35,44% wyższy od wartości przychodów w pierwszym kwartale 2011 roku i 91% od osiągniętego w analogicznym okresie 2010 roku. Pokazuje bardzo szybką dynamikę wzrostu.
Spółka została pierwszym partnerem w Polsce niemieckiego systemu płatności Sofortbanking. Jest to szybki i prosty proces przelewu bezpośredniego firmy Payment Network AG. Sofortbanking jest bardzo popularny w krajach europejskich, zwłaszcza Niemczech (pod nazwą sofortüberweisung). Jej olbrzymią zaletą są bardzo niskie stawki prowizji przy automatycznym księgowaniu i wysokim bezpieczeństwie. Jest to kolejny krok na drodze do umiędzynarodowienia oferty.
Spółka kładzie bardzo duży nacisk na tworzenie narzędzi pozwalających swoim klientom na szybki wzrost przychodów i zysku w handlu. W związku z tym w marcu zostały wprowadzone liczne zmiany. Tym razem skupiły się ona na obszarach poza stricte sprzedażą w sieci, ale coraz ważniejszych dla rozwoju sklepów internetowych. Wprowadzona pełna integracja z Google Maps oraz sprawdzanie po kodzie pocztowym zasięgu dostaw własnych pozwala sklepom internetowym na bardziej osobisty kontakt z klientem i rozbudowę kanałów dystrybucji, a przez to zwiększenie przychodów. Pakiet zmian do nowych masek sklepów pozwala na wyświetlanie map Google z zaznaczonymi sklepami, punktami odbioru lub partnerami, np. paczkomatami InPost. Moduł weryfikujący klientów po kodzie pocztowym pozwala na wygodną realizację dostaw własnych w sklepie internetowym, na ograniczonym obszarze. Jest to szczególnie często wykorzystywane w sklepach spożywczych, które szybko rozwijają się w internecie. Co istotne, jeżeli firma ma np. dwa osobne sklepy, w różnych miejscowościach, wtedy w przypadku wykrycia, że klient może złożyć zamówienie w innym sklepie w ramach jednego panelu, zostanie on skierowany do innego sklepu. Wszystko po to, aby np. nie spędził niepotrzebnie czasu, wypełniając zamówienie w niewłaściwym sklepie.
Kolejne zmiany wprowadzone zostały w raporcie menedżerskim, który ułatwia pracę analityczną właścicielom sklepów internetowych. Dzięki tym rozwiązaniom klienci Spółki mogą bardzo precyzyjnie określać dane finansowe oraz statystyczne pochodzące z ich sprzedaży, rentowność poszczególnych kanałów sprzedaży i wiele innych.
Na rynek trafiła wersja IAI Downloader 1.0. Jest to bardzo ważne osiągnięcie, gdyż prace badawczo-rozwojowe nad tym programem prowadzone były przez Spółkę nieustannie przez 3,5 roku. Pierwsza wersja próbna programu (tzw. 0.1 BETA) ukazała się 3 lata temu. Rozpoczynając ten projekt spółka kierowała go do dużych sklepów internetowych, które potrzebują zarządzać bazą towarów w sposób wsadowy i zautomatyzowany na podstawie różnych źródeł danych takich jak: własne systemy magazynowo-sprzedażowe, bazy dostawców udostępniających dane on-line czy pliki CSV, XML lub inne generowane na podstawie różnych źródeł. Podczas tych prac Spółka ustanowiła innowację na najwyższym poziomie i sprostaliśmy większej ilości wyzwań niż stanowiły początkowe założenia. Np. dzięki wydaniu programu udało się zapewnić prostą i tanią migrację danych ze starego sklepu internetowego podczas zakupu IAI-Shop.com, dzięki czemu zniknęła jedna z wielu barier przy zmianie systemu do prowadzenia sklepu internetowego. Dzięki temu IAI-Shop.com oferuje dzisiaj najbardziej zaawansowane narzędzie do zarządzania bazą towarów. Ponieważ w trakcie 3 lat prac, realia prowadzenia sklepów internetowych mocno się zmieniły i dzisiaj baza towarów przeciętnego sklepu internetowego liczy wielokrotnie więcej towarów, narzędzie w pierwszej stabilnej wersji oznaczonej 1.0 idealnie odpowiada potrzebom rynkowym, niemożliwych do osiągnięcia przez konkurentów Spółki.
Nowa wersja aplikacji pomocniczej Bridge (służy do integracji sklepu internetowego z programem finansowo-księgowym w firmie) o numerze 3.3 integruje się z systemem CDN XL 10.5. Dodatkowo poprawiona została weryfikacja poprawności synchronizacji stanów dyspozycyjnych i magazynowych oraz znacznie udoskonalony algorytm tworzenia kont kontrahentów.
Zainteresowanych większą ilością nowości wprowadzonych w marcu 2012 zachęcamy do sprawdzenia strony internetowej IAI S.A: http://www.iai-shop.com/pr-press-release.phtml?month=201203
Duża innowacyjność i inwestycje w poprawę wydajności i jakości obsługi klientów silnie wspierane działaniami promocyjnymi, szczególnie PR, podjęte od początku 2010 roku przynoszą pozytywny efekt w postaci nowych zamówień i rosnącego zainteresowania mediów oraz klientów Spółką.
II. Wykaz wszystkich informacji opublikowanych przez Emitenta w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem.
W marcu 2012 roku Spółka przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu EBI raporty:
1. 8 marca 2012 roku raport miesięczny za luty 2012
W marcu 2012 roku Spółka nie przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu ESPI żadnego raportu.
III. Informacje na temat realizacji celów emisji, jeżeli taka realizacja, choćby w części, miała miejsce w okresie objętym niniejszym raportem.
IAI S.A. realizuje aktualnie projekty inwestycyjne, przy których wykorzystywane są m.in. środki pochodzące z emisji akcji serii C. Są to przede wszystkim: zwiększanie zatrudnienia, tłumaczenia na język angielski oraz stały rozwój usługi i penetracja rynku polskiego.
Z uwagi na dokonywane inwestycje oraz posiadane przed emisją akcji serii C własne środki finansowe trudno jest jednoznacznie określić skalę wykorzystania środków pochodzących z emisji przy realizacji poszczególnych projektów.
Środki pozyskane z emisji wykorzystywane są zgodnie z celami emisyjnymi tzn. zwiększenia udziału w rynku polskim i dokonania ekspansji zagranicznej.
IV. Kalendarz inwestora obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce w miesiącu kwietniu i maju, które dotyczą Emitenta i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów.
W miesiącu lutym i marcu będą miały miejsce następujące wydarzenia korporacyjne Emitenta:
1. 10 maja 2012 - raport miesięczny za kwiecień 2012 r.
2. 15 maja 2012 - raport kwartalny za I kwartał 2012 r.
3. Druga połowa maja - spotkanie dla klientów i inwestorów IAI-Day w Warszawie
4. 28 maja 2012 - raport roczny za 2011 r.
Zawsze aktualny kalendarz oraz archiwalne raporty można sprawdzić na stronach internetowych IAI S.A. w dziale relacji inwestorskich