Raport miesięczny za maj 2012 r.
11-06-2012
Zgodnie z punktem 16 Załącznika Nr 1 do Uchwały Nr 795/2008 Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. z dnia 31 października 2008 roku "Dobre Praktyki Spółek Notowanych na NewConnect" Zarząd IAI S.A. przekazuje do publicznej wiadomości raport miesięczny za maj 2012 roku.
I. Informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym Spółki, które w ocenie Spółki mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych IAI S.A.
W maju 2012 roku Spółka zamknęła z powodzeniem dużą liczbę projektów prowadzonych od 2011 roku. Kwiecień był miesiącem intensywnych prac, a maj wielu premier, których zwieńczeniem było spotkanie z klientami w Warszawie. Nowości spotkały się z uznaniem i zainteresowaniem klientów.
Spotkanie z klientami pozwoliło na wymianę doświadczeń oraz sygnalizację zmian i trendów obecnie panujących w e-handlu. Z analiz głosów klientów wynika, że bardzo dobrze oceniają oni Spółkę, jej usługi i są optymistycznie nastawieni co do przyszłości ich branży.
W sumie w maju Spółka ogłosiła zakończenie kilkunastu projektów i co wiąże się w praktyce z kilkoma nowymi produktami i usługami oraz olbrzymią ilością mniejszych usprawnień. Korzystając z nowych doświadczeń Spółka zamierza utrzymać tak wysokie tempo wprowadzania nowy usług i produktów w kolejnych miesiącach. Dzięki nowym metodom organizacji pracy, Spółka stanie się jeszcze skuteczniejsza i efekty prac prowadzonych w maju są tego prognostykiem. Tempo budowania przewagi lidera technologicznego nad konkurencją będzie jeszcze wyższe niż do tej pory.
Bardzo istotne jest dla Spółki budowanie przewagi jej klientów w zakresie pozyskiwania ruchu. Większy ruch w sklepach, przekłada się na ich wyższe przychody, zadowolenie z usług Spółki oraz przychody samej Spółki, co jest istotne dla inwestorów. Dlatego w maju zostały zakończone koleje ciekawe projekty pozwalające zdobywać większy ruch do sklepów internetowych. Pierwszym jest wprowadzenie Google Rich Snippets, które umożliwiają sklepowi wyróżnienie się na liście wyników Google. Dzięki temu kupujący korzystający z wyszukiwarki Google bez problemu odróżnią ofertę sklepu np. od opisów na blogach, zobaczą cenę i dostępność. Daje to nawet przy niższych wynikach w Google możliwość znacznego zwiększenia sprzedaży. Ponadto dodano integrację z pięcioma nowymi serwisami aukcyjnymi Allegro (w Bułgarii, Słowacji, Białorusi, Kazachstanie oraz Ukrainie) a także integrację z bardzo popularnym w ostatnich miesiącach serwisem Pinterest.com. Rozbudowana została także analityka, która pozwala sklepom lepiej oceniać i mierzyć źródła pozyskiwania ruchu oraz rentowność jego pozyskiwania z tych źródeł. Te zmiany nie tylko pozwalają przyciągać do sklepu nowych klientów w Polsce, ale są także istotne pod względem międzynarodowości oraz eksportu z Polski do innych krajów.
Dodatkowo Spółka wprowadziła integrację z Katalogiem Produktów Allegro. Tu istotny jest efekt końcowy polityki zintegrowanych usług tworzonych przez Spółkę. Katalog Produktów korzysta z bazy opisów towarów BDK, a IAI pośredniczy w sprzedaży tej bazy sklepom. Dzięki temu Spółka stworzyła mechanizm integracji, który nie wymaga żadnych dodatkowych czynności podczas wystawiania automatycznie aukcji z panelu administracyjnego. Wszystko czego potrzeba to wyświetlany w sklepie opis i zdjęcia BDK (włączona integracja z BDK) i konto na Allegro zintegrowane z panelem administracyjnym IAI-Shop.com. Tak przygotowana oferta i usługa zwiększy sprzedaż licencji przez Spółkę na opisy oferowane za jej pośrednictwem przez BDK i wpłynie na jej przychody.
Spółka dużą uwagę przykłada do sprzedaży poza internetowej. Coraz ważniejszym tematem w handlu internetowym staje sprzedaż kasowa w punktach stacjonarnych i jej połączenie z e-sklepem. Spółka od wielu miesięcy widzi ten trend i oferuje coraz lepsze usługi i produkty pozwalające sprawnie zarządzać taką sprzedażą. Są to usługi bardzo korzystne, szczególnie cenowo, dla sieci handlowych. Kolejna wersja IAI POS oznaczona jako 2.0 uzyskała oczekiwaną możliwość drukowania faktur. Klienci Spółki wstrzymywali się z zakupem POS ze względu na brak tej funkcji, teraz mogą ją spokojnie zamawiać. Tak więc w najbliższych miesiącach przełoży się to na wzrost przychodów Spółki.
Nowe funkcje zaprezentowane w Dowloaderze tworzą z niego niezwykle funkcjonalną aplikację do zarządzania ofertą sklepu. Wprowadzone w maju rozwiązania pozwalają na pobieranie oferty z serwerów FTP i WWW wymagających hasła, rozbudowano ilość informacji, które można przekazywać przez pliki CSV i XML a także wgrywanie parametrów i zmian w magazynach własnych. Wprowadzone zmiany są ostatnimi istotnymi do importu, aktualizacji i aktualizowania oferty. Program pokrywa kompletnie możliwości systemu towarów. Dlatego stanowi on dzisiaj darmowe i kompletne rozwiązanie, realizujące bardzo skomplikowane zadania. Dzięki nim klienci mogą szybko aktualizować i rozbudowywać bazę towarów, co pozytywnie wpływa na ich przychody oraz przychody IAI.
Bardzo dużą zmianą w IAI-Shop.com było wprowadzenie do opisu towarów parametrów, w miejsce słownika opisów oraz stopniowe zmienianie pod tym kątem kolejnych funkcji w panelu. Najważniejsza, widoczna dla klientów zmiana, to interfejs oparty o inteligentny system uzupełniania. Oszczędza on mnóstwo czasu nie tylko podczas uzupełniania, ale również pilnuje aby niepotrzebne parametry były usuwane, bez wchodzenia na długie listy i mozolnego klikania usuń. Inteligentny system IAI-Shop.com sam posprząta niepotrzebne parametry. Jedyne co muszą Państwo robić, to dodawać do towarów parametry. Te funkcje zdecydowanie upraszczają opisywanie towarów, co przełoży się na lepszy odbiór panelu przez Klientów Spółki oraz mniej zapytań do supportu, co obniży koszty obsługi. Lepiej i sprawniej opisywane towary przełożą się też na przychody klientów, które są dodatnio skorelowane z przychodami Spółki.
Z drugiej strony sklepów, dla kupujących Spółka wprowadziła ułatwienie w postaci nowej wyszukiwarki zaawansowanej. Jest to często wykorzystywane narzędzie w sklepach o bardzo szerokiej ofercie, kiedy klient potrzebuje precyzyjnie określić parametry szukanego towaru. Wyszukiwarka zaawansowana pozwala na interaktywne wybieranie różnych kryteriów a następnie stworzenie jednej listy towarów odpowiadającej tym wszystkim potrzebom. Nowa wersja, poza lepszym wyglądem i interfejsem pozwala na większą personalizację wyników w sklepie oraz działa szybciej dzięki nowemu mechanizmowi komunikacji z JavaScript.
Ponadto Spółka przygotowała w panelu sklepów osobne narzędzie do obsługi odbiorów osobistych i stworzyła dedykowane uprawnienia dla kasjerów. Aby dokładnie wytłumaczyć klientom zasady zmian oraz przekazać istotność integracji sklepu internetowego ze stacjonarnym Spółka opublikowała praktyczny poradnik jak prowadzić taki biznes i skutecznie wykorzystywać usługi Spółki.
Maj był kolejnym miesiącem, w którym przychody przekroczyły 400 tysięcy złotych netto. Spółka utrzymuje szybkie tempo wzrostu przychodów, a kolejne wprowadzane usługi oraz zwiększająca się liczba obsługiwanych sklepów pozwoli utrzymać to tempo w przyszłości.
Zainteresowanych szczegółową listą wszystkich nowości wprowadzonych w kwietniu 2012 zachęcamy do sprawdzenia strony internetowej IAI S.A: http://www.iai-shop.com/pr-press-release.phtml?month=201205
Duża innowacyjność i inwestycje w poprawę wydajności i jakości obsługi klientów silnie wspierane działaniami promocyjnymi, szczególnie PR, podjęte od początku 2010 roku przynoszą pozytywny efekt w postaci nowych zamówień i rosnącego zainteresowania mediów oraz klientów Spółką.
II. Wykaz wszystkich informacji opublikowanych przez Emitenta w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem.
W maju 2012 roku Spółka przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu EBI raporty:
1. 10 maja 2012 roku - raport miesięczny za kwiecień 2012 r.
2. 15 maja 2012 roku - raport za pierwszy kwartał 2012 r.
3. 21 maja 2012 roku - raport bieżący - zmiana o jeden dzień terminu publikacji raportu rocznego za 2011 rok
4. 29 maja 2012 roku - raport roczny za 2011 rok
W maju 2012 roku Spółka nie przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu ESPI żadnego raportu.
III. Informacje na temat realizacji celów emisji, jeżeli taka realizacja, choćby w części, miała miejsce w okresie objętym niniejszym raportem.
IAI S.A. realizuje aktualnie projekty inwestycyjne, przy których wykorzystywane są m.in. środki pochodzące z emisji akcji serii C. Są to przede wszystkim: zwiększanie zatrudnienia, przeprowadzenie ekspansji zagranicznej oraz stały rozwój usługi i penetracja rynku polskiego.
Z uwagi na dokonywane inwestycje oraz posiadane przed emisją akcji serii C własne środki finansowe trudno jest jednoznacznie określić skalę wykorzystania środków pochodzących z emisji przy realizacji poszczególnych projektów.
Środki pozyskane z emisji wykorzystywane są zgodnie z celami emisyjnymi tzn. zwiększenia udziału w rynku polskim i dokonania ekspansji zagranicznej.
IV. Kalendarz inwestora obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce w miesiącu czerwcu i lipcu, które dotyczą Emitenta i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów.
W miesiącu czerwcu i lipcu będą miały miejsce następujące wydarzenia korporacyjne Emitenta:
1. 28 czerwca 2012 - Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy w Szczecinie
2. 9 lipca 2012 - raport miesięczny za czerwiec 2012 r.
Zawsze aktualny kalendarz oraz archiwalne raporty można sprawdzić na stronach internetowych IAI S.A. w dziale relacji inwestorskich
I. Informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym Spółki, które w ocenie Spółki mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych IAI S.A.
W maju 2012 roku Spółka zamknęła z powodzeniem dużą liczbę projektów prowadzonych od 2011 roku. Kwiecień był miesiącem intensywnych prac, a maj wielu premier, których zwieńczeniem było spotkanie z klientami w Warszawie. Nowości spotkały się z uznaniem i zainteresowaniem klientów.
Spotkanie z klientami pozwoliło na wymianę doświadczeń oraz sygnalizację zmian i trendów obecnie panujących w e-handlu. Z analiz głosów klientów wynika, że bardzo dobrze oceniają oni Spółkę, jej usługi i są optymistycznie nastawieni co do przyszłości ich branży.
W sumie w maju Spółka ogłosiła zakończenie kilkunastu projektów i co wiąże się w praktyce z kilkoma nowymi produktami i usługami oraz olbrzymią ilością mniejszych usprawnień. Korzystając z nowych doświadczeń Spółka zamierza utrzymać tak wysokie tempo wprowadzania nowy usług i produktów w kolejnych miesiącach. Dzięki nowym metodom organizacji pracy, Spółka stanie się jeszcze skuteczniejsza i efekty prac prowadzonych w maju są tego prognostykiem. Tempo budowania przewagi lidera technologicznego nad konkurencją będzie jeszcze wyższe niż do tej pory.
Bardzo istotne jest dla Spółki budowanie przewagi jej klientów w zakresie pozyskiwania ruchu. Większy ruch w sklepach, przekłada się na ich wyższe przychody, zadowolenie z usług Spółki oraz przychody samej Spółki, co jest istotne dla inwestorów. Dlatego w maju zostały zakończone koleje ciekawe projekty pozwalające zdobywać większy ruch do sklepów internetowych. Pierwszym jest wprowadzenie Google Rich Snippets, które umożliwiają sklepowi wyróżnienie się na liście wyników Google. Dzięki temu kupujący korzystający z wyszukiwarki Google bez problemu odróżnią ofertę sklepu np. od opisów na blogach, zobaczą cenę i dostępność. Daje to nawet przy niższych wynikach w Google możliwość znacznego zwiększenia sprzedaży. Ponadto dodano integrację z pięcioma nowymi serwisami aukcyjnymi Allegro (w Bułgarii, Słowacji, Białorusi, Kazachstanie oraz Ukrainie) a także integrację z bardzo popularnym w ostatnich miesiącach serwisem Pinterest.com. Rozbudowana została także analityka, która pozwala sklepom lepiej oceniać i mierzyć źródła pozyskiwania ruchu oraz rentowność jego pozyskiwania z tych źródeł. Te zmiany nie tylko pozwalają przyciągać do sklepu nowych klientów w Polsce, ale są także istotne pod względem międzynarodowości oraz eksportu z Polski do innych krajów.
Dodatkowo Spółka wprowadziła integrację z Katalogiem Produktów Allegro. Tu istotny jest efekt końcowy polityki zintegrowanych usług tworzonych przez Spółkę. Katalog Produktów korzysta z bazy opisów towarów BDK, a IAI pośredniczy w sprzedaży tej bazy sklepom. Dzięki temu Spółka stworzyła mechanizm integracji, który nie wymaga żadnych dodatkowych czynności podczas wystawiania automatycznie aukcji z panelu administracyjnego. Wszystko czego potrzeba to wyświetlany w sklepie opis i zdjęcia BDK (włączona integracja z BDK) i konto na Allegro zintegrowane z panelem administracyjnym IAI-Shop.com. Tak przygotowana oferta i usługa zwiększy sprzedaż licencji przez Spółkę na opisy oferowane za jej pośrednictwem przez BDK i wpłynie na jej przychody.
Spółka dużą uwagę przykłada do sprzedaży poza internetowej. Coraz ważniejszym tematem w handlu internetowym staje sprzedaż kasowa w punktach stacjonarnych i jej połączenie z e-sklepem. Spółka od wielu miesięcy widzi ten trend i oferuje coraz lepsze usługi i produkty pozwalające sprawnie zarządzać taką sprzedażą. Są to usługi bardzo korzystne, szczególnie cenowo, dla sieci handlowych. Kolejna wersja IAI POS oznaczona jako 2.0 uzyskała oczekiwaną możliwość drukowania faktur. Klienci Spółki wstrzymywali się z zakupem POS ze względu na brak tej funkcji, teraz mogą ją spokojnie zamawiać. Tak więc w najbliższych miesiącach przełoży się to na wzrost przychodów Spółki.
Nowe funkcje zaprezentowane w Dowloaderze tworzą z niego niezwykle funkcjonalną aplikację do zarządzania ofertą sklepu. Wprowadzone w maju rozwiązania pozwalają na pobieranie oferty z serwerów FTP i WWW wymagających hasła, rozbudowano ilość informacji, które można przekazywać przez pliki CSV i XML a także wgrywanie parametrów i zmian w magazynach własnych. Wprowadzone zmiany są ostatnimi istotnymi do importu, aktualizacji i aktualizowania oferty. Program pokrywa kompletnie możliwości systemu towarów. Dlatego stanowi on dzisiaj darmowe i kompletne rozwiązanie, realizujące bardzo skomplikowane zadania. Dzięki nim klienci mogą szybko aktualizować i rozbudowywać bazę towarów, co pozytywnie wpływa na ich przychody oraz przychody IAI.
Bardzo dużą zmianą w IAI-Shop.com było wprowadzenie do opisu towarów parametrów, w miejsce słownika opisów oraz stopniowe zmienianie pod tym kątem kolejnych funkcji w panelu. Najważniejsza, widoczna dla klientów zmiana, to interfejs oparty o inteligentny system uzupełniania. Oszczędza on mnóstwo czasu nie tylko podczas uzupełniania, ale również pilnuje aby niepotrzebne parametry były usuwane, bez wchodzenia na długie listy i mozolnego klikania usuń. Inteligentny system IAI-Shop.com sam posprząta niepotrzebne parametry. Jedyne co muszą Państwo robić, to dodawać do towarów parametry. Te funkcje zdecydowanie upraszczają opisywanie towarów, co przełoży się na lepszy odbiór panelu przez Klientów Spółki oraz mniej zapytań do supportu, co obniży koszty obsługi. Lepiej i sprawniej opisywane towary przełożą się też na przychody klientów, które są dodatnio skorelowane z przychodami Spółki.
Z drugiej strony sklepów, dla kupujących Spółka wprowadziła ułatwienie w postaci nowej wyszukiwarki zaawansowanej. Jest to często wykorzystywane narzędzie w sklepach o bardzo szerokiej ofercie, kiedy klient potrzebuje precyzyjnie określić parametry szukanego towaru. Wyszukiwarka zaawansowana pozwala na interaktywne wybieranie różnych kryteriów a następnie stworzenie jednej listy towarów odpowiadającej tym wszystkim potrzebom. Nowa wersja, poza lepszym wyglądem i interfejsem pozwala na większą personalizację wyników w sklepie oraz działa szybciej dzięki nowemu mechanizmowi komunikacji z JavaScript.
Ponadto Spółka przygotowała w panelu sklepów osobne narzędzie do obsługi odbiorów osobistych i stworzyła dedykowane uprawnienia dla kasjerów. Aby dokładnie wytłumaczyć klientom zasady zmian oraz przekazać istotność integracji sklepu internetowego ze stacjonarnym Spółka opublikowała praktyczny poradnik jak prowadzić taki biznes i skutecznie wykorzystywać usługi Spółki.
Maj był kolejnym miesiącem, w którym przychody przekroczyły 400 tysięcy złotych netto. Spółka utrzymuje szybkie tempo wzrostu przychodów, a kolejne wprowadzane usługi oraz zwiększająca się liczba obsługiwanych sklepów pozwoli utrzymać to tempo w przyszłości.
Zainteresowanych szczegółową listą wszystkich nowości wprowadzonych w kwietniu 2012 zachęcamy do sprawdzenia strony internetowej IAI S.A: http://www.iai-shop.com/pr-press-release.phtml?month=201205
Duża innowacyjność i inwestycje w poprawę wydajności i jakości obsługi klientów silnie wspierane działaniami promocyjnymi, szczególnie PR, podjęte od początku 2010 roku przynoszą pozytywny efekt w postaci nowych zamówień i rosnącego zainteresowania mediów oraz klientów Spółką.
II. Wykaz wszystkich informacji opublikowanych przez Emitenta w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem.
W maju 2012 roku Spółka przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu EBI raporty:
1. 10 maja 2012 roku - raport miesięczny za kwiecień 2012 r.
2. 15 maja 2012 roku - raport za pierwszy kwartał 2012 r.
3. 21 maja 2012 roku - raport bieżący - zmiana o jeden dzień terminu publikacji raportu rocznego za 2011 rok
4. 29 maja 2012 roku - raport roczny za 2011 rok
W maju 2012 roku Spółka nie przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu ESPI żadnego raportu.
III. Informacje na temat realizacji celów emisji, jeżeli taka realizacja, choćby w części, miała miejsce w okresie objętym niniejszym raportem.
IAI S.A. realizuje aktualnie projekty inwestycyjne, przy których wykorzystywane są m.in. środki pochodzące z emisji akcji serii C. Są to przede wszystkim: zwiększanie zatrudnienia, przeprowadzenie ekspansji zagranicznej oraz stały rozwój usługi i penetracja rynku polskiego.
Z uwagi na dokonywane inwestycje oraz posiadane przed emisją akcji serii C własne środki finansowe trudno jest jednoznacznie określić skalę wykorzystania środków pochodzących z emisji przy realizacji poszczególnych projektów.
Środki pozyskane z emisji wykorzystywane są zgodnie z celami emisyjnymi tzn. zwiększenia udziału w rynku polskim i dokonania ekspansji zagranicznej.
IV. Kalendarz inwestora obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce w miesiącu czerwcu i lipcu, które dotyczą Emitenta i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów.
W miesiącu czerwcu i lipcu będą miały miejsce następujące wydarzenia korporacyjne Emitenta:
1. 28 czerwca 2012 - Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy w Szczecinie
2. 9 lipca 2012 - raport miesięczny za czerwiec 2012 r.
Zawsze aktualny kalendarz oraz archiwalne raporty można sprawdzić na stronach internetowych IAI S.A. w dziale relacji inwestorskich