Raport miesięczny za czerwiec 2012 r.
09-07-2012
Zgodnie z punktem 16 Załącznika Nr 1 do Uchwały Nr 795/2008 Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. z dnia 31 października 2008 roku "Dobre Praktyki Spółek Notowanych na NewConnect" Zarząd IAI S.A. przekazuje do publicznej wiadomości raport miesięczny za czerwiec 2012 roku.
I. Informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym Spółki, które w ocenie Spółki mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych IAI S.A.
Spółka zawsze za priorytet stawia tworzenie narzędzi, które zwiększają sprzedaż jej klientów i zmieniają e-commerce na lepsze. Takim nowym narzędziem, które wprowadza nową, wyższą jakość do wielu sklepów internetowych jest wprowadzenie w czerwcu komentarzy z Facebook w sklepie. Miliony ludzi, którzy mają konto na Facebooku mogą bardzo łatwo i szybko zostawiać swoje opinie to sklepie i towarach. Spółka ponadto osiągnęła bardzo dobre wyniki finansowe i realizuje prognozy na 2012 rok.
Wiele badań wskazywało, że rekomendacje innych ludzi są jednym z najważniejszych bodźców zakupowych w internecie. Największym problemem rekomendacji jest ich weryfikacja i autentyczność. Komentarze anonimowe często są pomijane przez kupujących, ze względu na ich małą wiarygodność. Te nie anonimowe, zwykle wymagają zalogowania się w sklepie aby je opublikować. To jest dodatkowa fatyga dla kupujących, a w małych sklepach niewielu klientów ma konta, co ogranicza ilość komentarzy. Włączenie możliwości komentowania w sklepie internetowym przez konta na Facebooku rozwiązuje od razu wszystkie problemy. To jest typ rozwiązania, na które stawia IAI: szybkie, konkretne i dające rewelacyjne efekty.
Komentarze przez Facebook pozwalają klientom zostawiać nie anonimowe, weryfikowalne opinie o sklepie i towarze, praktycznie natychmiast, bez konieczności logowania się do sklepu. Dzięki temu sklep ma więcej komentarzy, co pozwala mu zbudować reputację i markę i przekłada się na wzrost konwersji, czyli sprzedaży. Komentarze pojawiają się także na wallu znajomych klientów na Facebooku co dodatkowo kieruje ruch do sklepu i promuje jego markę. Czyli jest kolejnym czynnikiem powodującym wzrost przychodów sklepów korzystających z IAI. Przychody Spółki są silnie dodatnio skorelowane z przychodami sklepów, więc w następnej kolejności takie innowacyjne rozwiązania mają odbicie w lepszych wynikach finansowych Spółki.
Jednak kluczowe dla sklepów internetowych jest dbanie o odpowiedni towar i wysoki standard obsługi klienta. W tym celu należy odpowiednio prowadzić politykę magazynową oraz cenową. Sytuacje, w których niezadowolony klient może wystawić złą ocenę, należy eliminować w sposób systemowy i zautomatyzowany. Tak właśnie zaleca to robić IAI i w tym celu przygotowała poradnik jak prowadzić odpowiednią politykę magazynową. Ukazał się on na stronie internetowej Spółki oraz w branżowym portalu. Został bardzo dobrze przyjęty przez rynek, a Spółka uzyskała nowych klientów, zachęconych kompleksowością oferowanych przez nią rozwiązań.
Aby ułatwić zarządzanie wizerunkiem sklepu w Social Media Spółka wprowadziła cały dział poświęcony Facebookowi. Przy okazji zostały wprowadzone bookmarklety i komentarze Facebook na stronach opisowych (tworzonych przez CMS). Dzięki nim strony sklepu ożyją, dając możliwość polubienia, komentowania czy polecenia np. poradnika sklepowego. To wszystko sprzyja generowaniu ruchu z Social Media do sklepów internetowych, pomaga w budowaniu ich marek i przyspiesza ich rozwój, szczególnie wzrost przychodów.
Spóła cały czas inwestuje także w podstawowe źródło ruchu do sklepów, czyli wyniki wyszukiwania Google. Nowości w ramach SEO wprowadzone w czerwcu to możliwość generowani meta dla towarów przy użyciu zmiennych. Pozwoli to tworzyć bardziej spersnoalizowane opisy, bardziej adekwatne do każdego pojedynczego towaru. Wpłynie to korzystnie na pozycjonowanie i ruch generowany przez wiele sklepów. Inne systemy sklepowe nie oferują tak szerokich możliwości ustawiania opcji SEO w swoich sklepach internetowych.
Starania i rozwój usług Spółki zostały docenione przez ekspertów i jurorów w konkursie European Business Awards. Jest to coroczny konkurs, który odbywa się od 2007 roku w ponad 30 krajach i obejmuje ocenę ponad 15 000 firm. W Polsce obecny jest od niedawna, ale już zdążył zdobyć renomę. W tegorocznej edycji wystartowało także IAI i miło nam się pochwalić, że Spółka awansowała do kolejnego etapu i jest wśród Polski polskich finalistów. Konkurs to szansą na promocję marki IAI za granicą oraz w Polsce. Zarząd odbiera międzynarodowe konkursy jako szansę na dobrą promocję w ramach ekspansji zagranicznej.
Przeprowadzając ekspansję oraz profesjonalizując swój wizerunek Spółka uzyskała w czerwcu informację o rejestracji logo IAI jako międzynarodowego znaku towarowego. Skutecznie zabezpiecza to interesy Spółki w Polsce i zagranicą oraz chroni jej wizerunek.
Wyniki finansowe uzyskane przez Spółkę w czerwcu są optymistyczne. Spółka osiągnęła ponad 400 złotych netto przychodów. Według wstępnych szacunków Zarządu przychody za rugi kwartał wyniosły ponad 1,2 miliona złotych netto. Szczegółowe informacje zostaną podane w raporcie kwartalnym.
Zainteresowanych szczegółową listą wszystkich nowości wprowadzonych w kwietniu 2012 zachęcamy do sprawdzenia strony internetowej IAI S.A: http://www.iai-shop.com/pr-press-release.phtml?month=201206
Duża innowacyjność i inwestycje w poprawę wydajności i jakości obsługi klientów silnie wspierane działaniami promocyjnymi, szczególnie PR, podjęte od początku 2010 roku przynoszą pozytywny efekt w postaci nowych zamówień i rosnącego zainteresowania mediów oraz klientów Spółką.
II. Wykaz wszystkich informacji opublikowanych przez Emitenta w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem.
W czerwcu 2012 roku Spółka przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu EBI raporty:
1. 1 czerwca 2012 - Zwołanie Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia IAI S.A.
2. 11 czerwca 2012 - Raport miesięczny za maj 2012 r.
3. 13 czerwca 2012 - Publikacja prognoz wyników na lata 2012 - 2014
4. 28 czerwca 2012 - Treść uchwał podjętych na ZWZ w dniu 28.06.2012 r.
5. 28 czerwca 2012 - Informacja o akcjonariuszach posiadających ponad 5% głosów obecnych na WZA 28 czerwca 2012 roku
W czerwcu 2012 roku Spółka przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu ESPI raporty:
1. 1 czerwca 2012 - Zwołanie Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia IAI S.A.
2. 28 czerwca 2012 - Informacja o akcjonariuszach posiadających ponad 5% głosów obecnych na WZA 28 czerwca 2012 roku
III. Informacje na temat realizacji celów emisji, jeżeli taka realizacja, choćby w części, miała miejsce w okresie objętym niniejszym raportem.
IAI S.A. realizuje aktualnie projekty inwestycyjne, przy których wykorzystywane są m.in. środki pochodzące z emisji akcji serii C. Są to przede wszystkim: zwiększanie zatrudnienia, przeprowadzenie ekspansji zagranicznej oraz stały rozwój usługi i penetracja rynku polskiego.
Z uwagi na dokonywane inwestycje oraz posiadane przed emisją akcji serii C własne środki finansowe trudno jest jednoznacznie określić skalę wykorzystania środków pochodzących z emisji przy realizacji poszczególnych projektów.
Środki pozyskane z emisji wykorzystywane są zgodnie z celami emisyjnymi tzn. zwiększenia udziału w rynku polskim i dokonania ekspansji zagranicznej.
IV. Kalendarz inwestora obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce w miesiącu lipcu i sierpniu, które dotyczą Emitenta i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów.
W miesiącu czerwcu i lipcu będą miały miejsce następujące wydarzenia korporacyjne Emitenta:
1. 8 sierpnia 2012 - raport miesięczny za lipiec 2012
2. 14 sierpnia 2012 - raport kwartalny za II kwartał 2012
Zawsze aktualny kalendarz oraz archiwalne raporty można sprawdzić na stronach internetowych IAI S.A. w dziale relacji inwestorskich
I. Informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym Spółki, które w ocenie Spółki mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych IAI S.A.
Spółka zawsze za priorytet stawia tworzenie narzędzi, które zwiększają sprzedaż jej klientów i zmieniają e-commerce na lepsze. Takim nowym narzędziem, które wprowadza nową, wyższą jakość do wielu sklepów internetowych jest wprowadzenie w czerwcu komentarzy z Facebook w sklepie. Miliony ludzi, którzy mają konto na Facebooku mogą bardzo łatwo i szybko zostawiać swoje opinie to sklepie i towarach. Spółka ponadto osiągnęła bardzo dobre wyniki finansowe i realizuje prognozy na 2012 rok.
Wiele badań wskazywało, że rekomendacje innych ludzi są jednym z najważniejszych bodźców zakupowych w internecie. Największym problemem rekomendacji jest ich weryfikacja i autentyczność. Komentarze anonimowe często są pomijane przez kupujących, ze względu na ich małą wiarygodność. Te nie anonimowe, zwykle wymagają zalogowania się w sklepie aby je opublikować. To jest dodatkowa fatyga dla kupujących, a w małych sklepach niewielu klientów ma konta, co ogranicza ilość komentarzy. Włączenie możliwości komentowania w sklepie internetowym przez konta na Facebooku rozwiązuje od razu wszystkie problemy. To jest typ rozwiązania, na które stawia IAI: szybkie, konkretne i dające rewelacyjne efekty.
Komentarze przez Facebook pozwalają klientom zostawiać nie anonimowe, weryfikowalne opinie o sklepie i towarze, praktycznie natychmiast, bez konieczności logowania się do sklepu. Dzięki temu sklep ma więcej komentarzy, co pozwala mu zbudować reputację i markę i przekłada się na wzrost konwersji, czyli sprzedaży. Komentarze pojawiają się także na wallu znajomych klientów na Facebooku co dodatkowo kieruje ruch do sklepu i promuje jego markę. Czyli jest kolejnym czynnikiem powodującym wzrost przychodów sklepów korzystających z IAI. Przychody Spółki są silnie dodatnio skorelowane z przychodami sklepów, więc w następnej kolejności takie innowacyjne rozwiązania mają odbicie w lepszych wynikach finansowych Spółki.
Jednak kluczowe dla sklepów internetowych jest dbanie o odpowiedni towar i wysoki standard obsługi klienta. W tym celu należy odpowiednio prowadzić politykę magazynową oraz cenową. Sytuacje, w których niezadowolony klient może wystawić złą ocenę, należy eliminować w sposób systemowy i zautomatyzowany. Tak właśnie zaleca to robić IAI i w tym celu przygotowała poradnik jak prowadzić odpowiednią politykę magazynową. Ukazał się on na stronie internetowej Spółki oraz w branżowym portalu. Został bardzo dobrze przyjęty przez rynek, a Spółka uzyskała nowych klientów, zachęconych kompleksowością oferowanych przez nią rozwiązań.
Aby ułatwić zarządzanie wizerunkiem sklepu w Social Media Spółka wprowadziła cały dział poświęcony Facebookowi. Przy okazji zostały wprowadzone bookmarklety i komentarze Facebook na stronach opisowych (tworzonych przez CMS). Dzięki nim strony sklepu ożyją, dając możliwość polubienia, komentowania czy polecenia np. poradnika sklepowego. To wszystko sprzyja generowaniu ruchu z Social Media do sklepów internetowych, pomaga w budowaniu ich marek i przyspiesza ich rozwój, szczególnie wzrost przychodów.
Spóła cały czas inwestuje także w podstawowe źródło ruchu do sklepów, czyli wyniki wyszukiwania Google. Nowości w ramach SEO wprowadzone w czerwcu to możliwość generowani meta dla towarów przy użyciu zmiennych. Pozwoli to tworzyć bardziej spersnoalizowane opisy, bardziej adekwatne do każdego pojedynczego towaru. Wpłynie to korzystnie na pozycjonowanie i ruch generowany przez wiele sklepów. Inne systemy sklepowe nie oferują tak szerokich możliwości ustawiania opcji SEO w swoich sklepach internetowych.
Starania i rozwój usług Spółki zostały docenione przez ekspertów i jurorów w konkursie European Business Awards. Jest to coroczny konkurs, który odbywa się od 2007 roku w ponad 30 krajach i obejmuje ocenę ponad 15 000 firm. W Polsce obecny jest od niedawna, ale już zdążył zdobyć renomę. W tegorocznej edycji wystartowało także IAI i miło nam się pochwalić, że Spółka awansowała do kolejnego etapu i jest wśród Polski polskich finalistów. Konkurs to szansą na promocję marki IAI za granicą oraz w Polsce. Zarząd odbiera międzynarodowe konkursy jako szansę na dobrą promocję w ramach ekspansji zagranicznej.
Przeprowadzając ekspansję oraz profesjonalizując swój wizerunek Spółka uzyskała w czerwcu informację o rejestracji logo IAI jako międzynarodowego znaku towarowego. Skutecznie zabezpiecza to interesy Spółki w Polsce i zagranicą oraz chroni jej wizerunek.
Wyniki finansowe uzyskane przez Spółkę w czerwcu są optymistyczne. Spółka osiągnęła ponad 400 złotych netto przychodów. Według wstępnych szacunków Zarządu przychody za rugi kwartał wyniosły ponad 1,2 miliona złotych netto. Szczegółowe informacje zostaną podane w raporcie kwartalnym.
Zainteresowanych szczegółową listą wszystkich nowości wprowadzonych w kwietniu 2012 zachęcamy do sprawdzenia strony internetowej IAI S.A: http://www.iai-shop.com/pr-press-release.phtml?month=201206
Duża innowacyjność i inwestycje w poprawę wydajności i jakości obsługi klientów silnie wspierane działaniami promocyjnymi, szczególnie PR, podjęte od początku 2010 roku przynoszą pozytywny efekt w postaci nowych zamówień i rosnącego zainteresowania mediów oraz klientów Spółką.
II. Wykaz wszystkich informacji opublikowanych przez Emitenta w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem.
W czerwcu 2012 roku Spółka przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu EBI raporty:
1. 1 czerwca 2012 - Zwołanie Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia IAI S.A.
2. 11 czerwca 2012 - Raport miesięczny za maj 2012 r.
3. 13 czerwca 2012 - Publikacja prognoz wyników na lata 2012 - 2014
4. 28 czerwca 2012 - Treść uchwał podjętych na ZWZ w dniu 28.06.2012 r.
5. 28 czerwca 2012 - Informacja o akcjonariuszach posiadających ponad 5% głosów obecnych na WZA 28 czerwca 2012 roku
W czerwcu 2012 roku Spółka przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu ESPI raporty:
1. 1 czerwca 2012 - Zwołanie Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia IAI S.A.
2. 28 czerwca 2012 - Informacja o akcjonariuszach posiadających ponad 5% głosów obecnych na WZA 28 czerwca 2012 roku
III. Informacje na temat realizacji celów emisji, jeżeli taka realizacja, choćby w części, miała miejsce w okresie objętym niniejszym raportem.
IAI S.A. realizuje aktualnie projekty inwestycyjne, przy których wykorzystywane są m.in. środki pochodzące z emisji akcji serii C. Są to przede wszystkim: zwiększanie zatrudnienia, przeprowadzenie ekspansji zagranicznej oraz stały rozwój usługi i penetracja rynku polskiego.
Z uwagi na dokonywane inwestycje oraz posiadane przed emisją akcji serii C własne środki finansowe trudno jest jednoznacznie określić skalę wykorzystania środków pochodzących z emisji przy realizacji poszczególnych projektów.
Środki pozyskane z emisji wykorzystywane są zgodnie z celami emisyjnymi tzn. zwiększenia udziału w rynku polskim i dokonania ekspansji zagranicznej.
IV. Kalendarz inwestora obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce w miesiącu lipcu i sierpniu, które dotyczą Emitenta i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów.
W miesiącu czerwcu i lipcu będą miały miejsce następujące wydarzenia korporacyjne Emitenta:
1. 8 sierpnia 2012 - raport miesięczny za lipiec 2012
2. 14 sierpnia 2012 - raport kwartalny za II kwartał 2012
Zawsze aktualny kalendarz oraz archiwalne raporty można sprawdzić na stronach internetowych IAI S.A. w dziale relacji inwestorskich