Raport miesięczny za lipiec 2012 r.
08-08-2012
Zgodnie z punktem 16 Załącznika Nr 1 do Uchwały Nr 795/2008 Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. z dnia 31 października 2008 roku "Dobre Praktyki Spółek Notowanych na NewConnect" Zarząd IAI S.A. przekazuje do publicznej wiadomości raport miesięczny za lipiec 2012 roku.
I. Informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym Spółki, które w ocenie Spółki mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych IAI S.A.
Lipiec był bardzo dobrym miesiącem dla Spółki ze względu na wiele nowości wprowadzonych przez nią na rynek. Każda z tych zmian wpłynie korzystnie na zwiększenie przychodów i zysków Spółki oraz realizowanie ekspansji zagranicznej. Dzięki nowym zintegrowanym usługom partnerskim Zarząd skutecznie dywersyfikuje źródła przychodów Spółki. Ponadto sporym echem medialnym odbił się taże sukces w sporze z Google Poland, skupiając uwagę opinii publicznej na Spółce.
Rozszerzając gamę zintegrowanych usług kurierskich, Spółka zaoferowała swoim klientom ofertę firmy K-EX. Jest to uzupełnienie do wcześniej oferowanych usług firmy DPD sp. z o.o. Spółka sukcesywnie będzie rozwijać to źródło dochodów o kolejnych operatorów przesyłek, widząc w tym segmencie szansę na szybki wzrost przychodów. Kolejne usługi kurierskie zintegrowane w IAI‑Shop.com oparte są, tak samo jak poprzednio DPD, na modelu grupowym zakupu usług. Dzięki temu Spółka może zaoferować swoim klientom niższe ceny, niż w przypadku przeciętnego sklepu, który samotnie ubiegałby się o to w pojedynkę w K-EX. Klienci korzystający K-EX mogą liczyć na niższe ceny przesyłek niż w przypadku DPD oraz łatwiejszą procedurę zamawiania kuriera. Niższe ceny przesyłek działają stymulująco na sprzedaż w sklepach internetowych, co przekłada się na przychody klientów Spółki i ostatecznie na jej przychody.
Spółka stale pracuje nad tym, aby profesjonalni sprzedawcy uzyskali możliwie najbardziej zaawansowany system integracji sklepu internetowego z programem magazynowo-sprzedażowym, który będzie w bardzo atrakcyjnej cenie i tak prosty w obsłudze, aby sami klienci mogli uruchomić integrację dwóch programów. Dlatego w lipcu została opublikowana kolejna wersja programu IAI Bridge o numerze 3.4. Zawiera ona szereg nowości, istotnych dla zwiększenia zysków i przychodów w profesjonalnych sklepach internetowych. Wprowadzona wielowalutowość jest bardzo istotna ze względu na międzynarodowe możliwości IAI-Shop.com. Dzięki tej funkcji, zamówienie przyjęte w sklepie internetowym w walucie innej niż polski złoty, trafi do zintegrowanego programu finansowo księgowego w obcej walucie. Dodatkowo dla profesjonalnych sprzedawców pojawiła się możliwość rozksięgowania wpłat na osobne konta księgowe względem systemów płatności. W tej chwili taka funkcja dostępna jest dla PC Biznes i CDN Optima, a wkrótce ta możliwość pojawi się także dla innych programów magazynowo-sprzedażowych. Nowa wersja Bridge daje także możliwości eksportu opisów towarów i danych z kolejnych programów magazynowo-sprzedażowych oraz funkcji obustronnego aktualizowania zamówień, czyli dania sklepowi internetowemu możliwości zmiany cen lub innych parametrów w programach magazynowo-sprzedażowych. Każda kolejna zmiana usprawnia i automatyzuje zarządzanie kolejnymi procesami zachodzącymi w profesjonalnych sklepach internetowych. Daje to przewagę sklepom internetowym korzystającym z usług Spółki, przekładając się na ich pozycję rynkową, ich przychody a w konsekwencji przychody Spółki. Oferta Spółki jest też stale ulepszana pod kątem obsługi największych sklepów internetowych, co przełoży sie na na przychody Spółki.
Kolejną grupą usług, które Spółka stale rozbudowuje, tworząc z nich nowe źródła przychodów są płatności internetowe. W lipcu Spółka wprowadziła na rynek efekt umowy partnerskiej z Moneybookers Ltd. na integrację z ich usługą Skrill. Ze Skrill (dawniej Moneybookers) IAI współpracowało już wcześniej, jednak ze względu na międzynarodowy charakter tej usługi i ekspansję zagraniczną Spółki współpraca ta nabrała formalnego i szerszego charakteru. Zawarta w ostatnim czasie umowa daje sklepom internetowym IAI-Shop.com możliwość wybierania przez kupującego w sklepie internetowym form płatności. Dzięki nowemu podejściu, kupujący nie wybiera mniej znanej mu marki Skrill, ale dobrze znaną markę swojego banku lub karty kredytowej. Następnie jest on kierowany już do opłacania zamówienia ze swojego banku lub kartą kredytową. Uproszczone procedury płatności i niskie koszty transakcji oferowane klientom Spółki przełożą się na wzrost konwersji w sklepach interneotwych, szybszy obieg gotówki i w efekcie wyższe przychody sklepów internetowych, które ostatecznie przekładają się przychody Spółki.
Przygotowując się do wprowadzania nowych usług oraz wejściu na rynki zagraniczne Spółka zakończyła proces wydzielania do osobnego panelu Biura Obsługi Klienta funkcji rozliczania oraz komunikacji z klientami. W ten sposób systemy billingowe oraz komunikacyjne są niezależne od usługi świadczonej klientowi i rynkowi, na którym on operuje. W lipcu do BOK została przeniesiona ostatnia funkcjonalność.
Lipiec i początek sierpnia były okresem bardzo dużej aktywności medialnej Spółki. Wiązało sie to z korzystnym wyrokiem sądu w postępowaniu przeciwko Google Poland sp. z o. o. Sprawa dotyczy błędnego oznaczenia przez Google stron Spółki oraz jej klientów jako phishingowe (wyłudzające dane) w styczniu br. o czym dokładnie informowaliśmy. Zarząd w imieniu Spółki walczy o publiczne przeprosiny, zadoścuczynienie i odszkodowanie dla Spółki i jej klientów. O postępach w sprawie Spółka będzie na bieżąco informować.
W lipcu ukazał sie także wywiad z wiceprezesem IAI S.A. wywiad dotyczący głównie sytuacji Spółki na rynku NewConnect. Został on przeprowadzony przez branżowy blog poswięcony temu rynkowi NewConnect-Analizy. Wywiad zawiera szereg informacji, które na pewno zainteresują inwestorów.
Zainteresowanych szczegółową listą wszystkich nowości wprowadzonych w lipcu 2012 zachęcamy do sprawdzenia strony internetowej IAI S.A: http://www.iai-shop.com/pr-press-release.phtml?month=201207
Duża innowacyjność i inwestycje w poprawę wydajności i jakości obsługi klientów silnie wspierane działaniami promocyjnymi, szczególnie PR, podjęte od początku 2010 roku przynoszą pozytywny efekt w postaci nowych zamówień i rosnącego zainteresowania mediów oraz klientów Spółką.
II. Wykaz wszystkich informacji opublikowanych przez Emitenta w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem.
W lipcu 2012 roku Spółka przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu EBI raporty:
1. 9 lipca 2012 - raport miesięczny za czerwiec 2012 r.
2. 11 lipca 2012 - korekta raportu 19/2012 (raport miesięczny za czerwiec 2012) w wyniku ewidentnej omyłki pisarskiej
W lipcu 2012 roku Spółka nie przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu ESPI żadnego raportu.
III. Informacje na temat realizacji celów emisji, jeżeli taka realizacja, choćby w części, miała miejsce w okresie objętym niniejszym raportem.
IAI S.A. realizuje aktualnie projekty inwestycyjne, przy których wykorzystywane są m.in. środki pochodzące z emisji akcji serii C. Są to przede wszystkim: zwiększanie zatrudnienia, przeprowadzenie ekspansji zagranicznej oraz stały rozwój usługi i penetracja rynku polskiego.
Z uwagi na dokonywane inwestycje oraz posiadane przed emisją akcji serii C własne środki finansowe trudno jest jednoznacznie określić skalę wykorzystania środków pochodzących z emisji przy realizacji poszczególnych projektów.
Środki pozyskane z emisji wykorzystywane są zgodnie z celami emisyjnymi tzn. zwiększenia udziału w rynku polskim i dokonania ekspansji zagranicznej.
IV. Kalendarz inwestora obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce w miesiącu sierpniu i wrześniu, które dotyczą Emitenta i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów.
W miesiącu czerwcu i lipcu będą miały miejsce następujące wydarzenia korporacyjne Emitenta:
1. 14 sierpnia 2012 - raport kwartalny za II kwartał 2012 r.
2. 10 września 2012 - raport miesięczny za sierpień 2012 r.
Zawsze aktualny kalendarz oraz archiwalne raporty można sprawdzić na stronach internetowych IAI S.A. w dziale relacji inwestorskich.
I. Informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym Spółki, które w ocenie Spółki mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych IAI S.A.
Lipiec był bardzo dobrym miesiącem dla Spółki ze względu na wiele nowości wprowadzonych przez nią na rynek. Każda z tych zmian wpłynie korzystnie na zwiększenie przychodów i zysków Spółki oraz realizowanie ekspansji zagranicznej. Dzięki nowym zintegrowanym usługom partnerskim Zarząd skutecznie dywersyfikuje źródła przychodów Spółki. Ponadto sporym echem medialnym odbił się taże sukces w sporze z Google Poland, skupiając uwagę opinii publicznej na Spółce.
Rozszerzając gamę zintegrowanych usług kurierskich, Spółka zaoferowała swoim klientom ofertę firmy K-EX. Jest to uzupełnienie do wcześniej oferowanych usług firmy DPD sp. z o.o. Spółka sukcesywnie będzie rozwijać to źródło dochodów o kolejnych operatorów przesyłek, widząc w tym segmencie szansę na szybki wzrost przychodów. Kolejne usługi kurierskie zintegrowane w IAI‑Shop.com oparte są, tak samo jak poprzednio DPD, na modelu grupowym zakupu usług. Dzięki temu Spółka może zaoferować swoim klientom niższe ceny, niż w przypadku przeciętnego sklepu, który samotnie ubiegałby się o to w pojedynkę w K-EX. Klienci korzystający K-EX mogą liczyć na niższe ceny przesyłek niż w przypadku DPD oraz łatwiejszą procedurę zamawiania kuriera. Niższe ceny przesyłek działają stymulująco na sprzedaż w sklepach internetowych, co przekłada się na przychody klientów Spółki i ostatecznie na jej przychody.
Spółka stale pracuje nad tym, aby profesjonalni sprzedawcy uzyskali możliwie najbardziej zaawansowany system integracji sklepu internetowego z programem magazynowo-sprzedażowym, który będzie w bardzo atrakcyjnej cenie i tak prosty w obsłudze, aby sami klienci mogli uruchomić integrację dwóch programów. Dlatego w lipcu została opublikowana kolejna wersja programu IAI Bridge o numerze 3.4. Zawiera ona szereg nowości, istotnych dla zwiększenia zysków i przychodów w profesjonalnych sklepach internetowych. Wprowadzona wielowalutowość jest bardzo istotna ze względu na międzynarodowe możliwości IAI-Shop.com. Dzięki tej funkcji, zamówienie przyjęte w sklepie internetowym w walucie innej niż polski złoty, trafi do zintegrowanego programu finansowo księgowego w obcej walucie. Dodatkowo dla profesjonalnych sprzedawców pojawiła się możliwość rozksięgowania wpłat na osobne konta księgowe względem systemów płatności. W tej chwili taka funkcja dostępna jest dla PC Biznes i CDN Optima, a wkrótce ta możliwość pojawi się także dla innych programów magazynowo-sprzedażowych. Nowa wersja Bridge daje także możliwości eksportu opisów towarów i danych z kolejnych programów magazynowo-sprzedażowych oraz funkcji obustronnego aktualizowania zamówień, czyli dania sklepowi internetowemu możliwości zmiany cen lub innych parametrów w programach magazynowo-sprzedażowych. Każda kolejna zmiana usprawnia i automatyzuje zarządzanie kolejnymi procesami zachodzącymi w profesjonalnych sklepach internetowych. Daje to przewagę sklepom internetowym korzystającym z usług Spółki, przekładając się na ich pozycję rynkową, ich przychody a w konsekwencji przychody Spółki. Oferta Spółki jest też stale ulepszana pod kątem obsługi największych sklepów internetowych, co przełoży sie na na przychody Spółki.
Kolejną grupą usług, które Spółka stale rozbudowuje, tworząc z nich nowe źródła przychodów są płatności internetowe. W lipcu Spółka wprowadziła na rynek efekt umowy partnerskiej z Moneybookers Ltd. na integrację z ich usługą Skrill. Ze Skrill (dawniej Moneybookers) IAI współpracowało już wcześniej, jednak ze względu na międzynarodowy charakter tej usługi i ekspansję zagraniczną Spółki współpraca ta nabrała formalnego i szerszego charakteru. Zawarta w ostatnim czasie umowa daje sklepom internetowym IAI-Shop.com możliwość wybierania przez kupującego w sklepie internetowym form płatności. Dzięki nowemu podejściu, kupujący nie wybiera mniej znanej mu marki Skrill, ale dobrze znaną markę swojego banku lub karty kredytowej. Następnie jest on kierowany już do opłacania zamówienia ze swojego banku lub kartą kredytową. Uproszczone procedury płatności i niskie koszty transakcji oferowane klientom Spółki przełożą się na wzrost konwersji w sklepach interneotwych, szybszy obieg gotówki i w efekcie wyższe przychody sklepów internetowych, które ostatecznie przekładają się przychody Spółki.
Przygotowując się do wprowadzania nowych usług oraz wejściu na rynki zagraniczne Spółka zakończyła proces wydzielania do osobnego panelu Biura Obsługi Klienta funkcji rozliczania oraz komunikacji z klientami. W ten sposób systemy billingowe oraz komunikacyjne są niezależne od usługi świadczonej klientowi i rynkowi, na którym on operuje. W lipcu do BOK została przeniesiona ostatnia funkcjonalność.
Lipiec i początek sierpnia były okresem bardzo dużej aktywności medialnej Spółki. Wiązało sie to z korzystnym wyrokiem sądu w postępowaniu przeciwko Google Poland sp. z o. o. Sprawa dotyczy błędnego oznaczenia przez Google stron Spółki oraz jej klientów jako phishingowe (wyłudzające dane) w styczniu br. o czym dokładnie informowaliśmy. Zarząd w imieniu Spółki walczy o publiczne przeprosiny, zadoścuczynienie i odszkodowanie dla Spółki i jej klientów. O postępach w sprawie Spółka będzie na bieżąco informować.
W lipcu ukazał sie także wywiad z wiceprezesem IAI S.A. wywiad dotyczący głównie sytuacji Spółki na rynku NewConnect. Został on przeprowadzony przez branżowy blog poswięcony temu rynkowi NewConnect-Analizy. Wywiad zawiera szereg informacji, które na pewno zainteresują inwestorów.
Zainteresowanych szczegółową listą wszystkich nowości wprowadzonych w lipcu 2012 zachęcamy do sprawdzenia strony internetowej IAI S.A: http://www.iai-shop.com/pr-press-release.phtml?month=201207
Duża innowacyjność i inwestycje w poprawę wydajności i jakości obsługi klientów silnie wspierane działaniami promocyjnymi, szczególnie PR, podjęte od początku 2010 roku przynoszą pozytywny efekt w postaci nowych zamówień i rosnącego zainteresowania mediów oraz klientów Spółką.
II. Wykaz wszystkich informacji opublikowanych przez Emitenta w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem.
W lipcu 2012 roku Spółka przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu EBI raporty:
1. 9 lipca 2012 - raport miesięczny za czerwiec 2012 r.
2. 11 lipca 2012 - korekta raportu 19/2012 (raport miesięczny za czerwiec 2012) w wyniku ewidentnej omyłki pisarskiej
W lipcu 2012 roku Spółka nie przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu ESPI żadnego raportu.
III. Informacje na temat realizacji celów emisji, jeżeli taka realizacja, choćby w części, miała miejsce w okresie objętym niniejszym raportem.
IAI S.A. realizuje aktualnie projekty inwestycyjne, przy których wykorzystywane są m.in. środki pochodzące z emisji akcji serii C. Są to przede wszystkim: zwiększanie zatrudnienia, przeprowadzenie ekspansji zagranicznej oraz stały rozwój usługi i penetracja rynku polskiego.
Z uwagi na dokonywane inwestycje oraz posiadane przed emisją akcji serii C własne środki finansowe trudno jest jednoznacznie określić skalę wykorzystania środków pochodzących z emisji przy realizacji poszczególnych projektów.
Środki pozyskane z emisji wykorzystywane są zgodnie z celami emisyjnymi tzn. zwiększenia udziału w rynku polskim i dokonania ekspansji zagranicznej.
IV. Kalendarz inwestora obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce w miesiącu sierpniu i wrześniu, które dotyczą Emitenta i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów.
W miesiącu czerwcu i lipcu będą miały miejsce następujące wydarzenia korporacyjne Emitenta:
1. 14 sierpnia 2012 - raport kwartalny za II kwartał 2012 r.
2. 10 września 2012 - raport miesięczny za sierpień 2012 r.
Zawsze aktualny kalendarz oraz archiwalne raporty można sprawdzić na stronach internetowych IAI S.A. w dziale relacji inwestorskich.