Raport miesięczny za luty 2013 r.
08-03-2013
Zgodnie z punktem 16 Załącznika Nr 1 do Uchwały Nr 795/2008 Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. z dnia 31 października 2008 roku "Dobre Praktyki Spółek Notowanych na NewConnect" Zarząd IAI S.A. przekazuje do publicznej wiadomości raport miesięczny za luty 2013 roku.
I. Informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym Spółki, które w ocenie Spółki mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych IAI S.A.
W lutym Spółka wprowadziła na rynek szereg nowości, które umacniają jej pozycję na rynku polskim oraz wspierają ekspansję międzynarodową. Wraz z szybkim tempem wprowadzania innowacyjnych rozwiązań, Spółka systematycznie zwiększa przychody.
Lutowe wyniki finansowe są optymistyczne. Szacunkowe przychody przekroczą 580 000 złotych netto, co jest wynikiem o 51% wyższym niż osiągnięty w lutym 2012 roku i o 105% wyższym od tego sprzed dwóch lat. Spółka utrzymuje bardzo wysoką dynamikę wzrostu przychodów.
Spółka skupia się na zwiększaniu przychodów sprzedawców internetowych korzystających z jej rozwiązań. Dzięki temu zapewnia sobie wzrost przychodów z abonamentów, prowizji za płatności, przesyłki kurierskie oraz pozostałych prac. Ponadto, kiedy klienci prowadzą popularne i zyskowne sklepy internetowe, Spółka pozyskuje nowe zamówienia. Dlatego w lutym 2013, tak jak w poprzednich miesiącach Spółka wprowadziła szereg zamówień, które wspierają zwiększanie sprzedaży w sklepach internetowych.
Warto zwrócić uwagę na zupełnie nowe sklepy internetowe na Facebook. Ta nowość odbiła się szerokim echem w mediach branżowych. Spółka, jako pierwsza na rynku, w lipcu 2010 roku zaprezentowała pierwszą generację sklepów na FB. W lutym, dzięki pozytywnym zmianom Facebooka, można było przygotować zupełnie nowe, dużo lepsze rozwiązanie. Pozwala ono jeszcze łatwiej robić zakupy, daje możliwość sprzedaży w trzech językach (polski, angielski, niemiecki) oraz użycia wielu funkcji z tradycyjnych sklepów internetowych (np.odbiory osobiste, zakupy ratalne). Nowe rozwiązanie pozwala sklepom lepiej aktywować do zakupów swoich fanów na Facebooku i od nowa definiuje ten, ciągle mało odkryty i eksploatowany, zakres e-commerce.
W Internecie coraz większym powodzeniem cieszą się wszelkiego rodzaju produkty personalizowane. Dlatego Spółka wprowadziła do swojej usługi IAI-Shop.com możliwość załączania do zamówień plików, które mogą zawierać indywidualnie przygotowane przez klient sklepu wzory nadruków, napisów, grawerów czy innych grafik, którymi mają być ozdobione zamówione przez nich towary. Spółka ocenia, że dzięki temu rozwiązaniu pozyska nowych klientów, a obecnym zaoferuje nowe możliwości w swobodnym i twórczym zwiększaniu sprzedaży. Automatyzując i porządkując ten proces zwiększy efektywność komunikacji sklepów z klientami.
Wszystkie zmiany, które Spółka systematycznie wprowadza do swojej oferty powodują szybki rozwój sklepów internetowych, który wiąże się z większym zapotrzebowaniem na serwery. Dlatego Spółka wprowadza nowe, coraz wyższe i droższe plany abonamentowe, aby zaspokoić rosnący popyt rozwijających się klientów. W lutym Spółka wprowadziła do oferty DEDICATED CLOUD serwery 16-rdzeniowe. Przychody z tej zmiany pojawią się już w marcu 2012 roku. Popyt na tak profesjonalne rozwiązania serwerowe, podkreśla wielkość i popularność sklepów internetowych jakie obecnie obsługuje Spółka.
Oczywiście Spółka prowadziła także aktywną działalność w kierunku internacjonalizacji oferty. Najważniejszym wydarzeniem w tym zakresie było szeroko komentowane w mediach udostępnienie niemieckojęzycznych sklepów internetowych. Trwają intensywne prace nad przygotowaniem kolejnych elementów pod kątem rynków niemieckojęzycznych,w skali i zakresie jaka jest obecnie na rynkach brytyjskim i irlandzkim. Dzięki temu Spółka pozyskuje dużych polskich klientów, którzy są zainteresowani ekspansją na Niemcy i Austrię, daje swoim obecnym klientom możliwość szybkiego i bezpiecznego wejścia na nowe rynki, a w przyszłości będzie pozyskiwała klientów z Niemiec i Austrii. Te działania mają przełożenie na przysżły wzrost przychodów Spółki.
Po ogłoszonej jesienią 2012 roku integracji z brytyjską wersją usługi Marketplace od Amazon.com, w lutym Spółka dodała możliwość sprzedaży na wielu europejskich rynkach jednocześnie. Dodatkowo do integracji dodano także możliwość eksportu oferty sklepu internetowego do serwisów LeGuide.com działających w sumie w trzynastu krajach. Są to kolejne kanały sprzedaży, które dają polskim sklepom internetowym możliwość łatwego i bezpiecznego spróbowania swoich szans na rynku zagranicznym, a drugiej strony są ważnymi elementami tworzenia atrakcyjnej oferty dla klientów zagranicznych Spółki.
Aby ułatwić prowadzenie i rozliczanie sprzedaży międzynarodowej Spółka w lutym udostępniła możliwość sprzedaży międzynarodowej z lokalnymi stawkami VAT. Jest to szczególnie przydatne w Unii Europejskiej, gdzie w wielu krajach stawki VAT są niższe niż w Polsce. Do tej pory rodzimi sprzedawcy tracili na tym, ponieważ ich towary mogły być nawet kilka procent droższe niż te oferowane przez konkurentów z rynków lokalnych. Teraz ta różnica jest zatarta, co sprzyja eksportowi, uruchamianiu nowych sklepów i zwiększa ruch generowany przez sklepy, a przez to przychody Spółki.
Zainteresowanych szczegółową listą wszystkich nowości wprowadzonych w styczniu 2013 zachęcamy do sprawdzenia strony internetowej IAI S.A: http://www.iai-shop.com/pr-press-release.phtml?month=201302
Duża innowacyjność i inwestycje w poprawę wydajności i jakości obsługi klientów silnie wspierane działaniami promocyjnymi, szczególnie PR, podjęte od początku 2010 roku przynoszą pozytywny w postaci nowych zamówień i rosnącego zainteresowania mediów oraz klientów Spółką.
II. Wykaz wszystkich informacji opublikowanych przez Emitenta w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem.
W lutym 2013 roku Spółka przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu EBI raporty:
1. 8 lutego 2013 r. - Raport miesięczny za styczeń 2013 r.
2. 13 lutego 2013 r. - Korekta raportu 2/2013 - Harmonogram przekazywania raportów okresowych w 2013 roku
3. 14 lutego 2013 r. - Raport okresowy za IV kwartał 2012 roku
W lutym 2013 roku Spółka nie przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu ESPI żadnego raportu.
III. Informacje na temat realizacji celów emisji, jeżeli taka realizacja, choćby w części, miała miejsce w okresie objętym niniejszym raportem.
IAI S.A. realizuje aktualnie projekty inwestycyjne, przy których wykorzystywane są m.in. środki pochodzące z emisji akcji serii C. Są to przede wszystkim: zwiększanie zatrudnienia, przeprowadzenie ekspansji zagranicznej oraz stały rozwój usługi i penetracja rynku polskiego.
Z uwagi na dokonywane inwestycje oraz posiadane przed emisją akcji serii C własne środki finansowe trudno jest jednoznacznie określić skalę wykorzystania środków pochodzących z emisji przy realizacji poszczególnych projektów.
Środki pozyskane z emisji wykorzystywane są zgodnie z celami emisyjnymi tzn. zwiększenia udziału w rynku polskim i dokonania ekspansji zagranicznej.
IV. Kalendarz inwestora obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce w miesiącu marcu i w kwietniu 2013, które dotyczą Emitenta i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów.
W miesiącu marcu i w kwietniu będą miały miejsce następujące wydarzenia korporacyjne Emitenta:
1. 8 kwietnia 2013 - raport miesięczny za marzec 2013 r.
Zawsze aktualny kalendarz oraz archiwalne raporty można sprawdzić na stronach internetowych IAI S.A. w dziale relacji inwestorskich
I. Informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym Spółki, które w ocenie Spółki mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych IAI S.A.
W lutym Spółka wprowadziła na rynek szereg nowości, które umacniają jej pozycję na rynku polskim oraz wspierają ekspansję międzynarodową. Wraz z szybkim tempem wprowadzania innowacyjnych rozwiązań, Spółka systematycznie zwiększa przychody.
Lutowe wyniki finansowe są optymistyczne. Szacunkowe przychody przekroczą 580 000 złotych netto, co jest wynikiem o 51% wyższym niż osiągnięty w lutym 2012 roku i o 105% wyższym od tego sprzed dwóch lat. Spółka utrzymuje bardzo wysoką dynamikę wzrostu przychodów.
Spółka skupia się na zwiększaniu przychodów sprzedawców internetowych korzystających z jej rozwiązań. Dzięki temu zapewnia sobie wzrost przychodów z abonamentów, prowizji za płatności, przesyłki kurierskie oraz pozostałych prac. Ponadto, kiedy klienci prowadzą popularne i zyskowne sklepy internetowe, Spółka pozyskuje nowe zamówienia. Dlatego w lutym 2013, tak jak w poprzednich miesiącach Spółka wprowadziła szereg zamówień, które wspierają zwiększanie sprzedaży w sklepach internetowych.
Warto zwrócić uwagę na zupełnie nowe sklepy internetowe na Facebook. Ta nowość odbiła się szerokim echem w mediach branżowych. Spółka, jako pierwsza na rynku, w lipcu 2010 roku zaprezentowała pierwszą generację sklepów na FB. W lutym, dzięki pozytywnym zmianom Facebooka, można było przygotować zupełnie nowe, dużo lepsze rozwiązanie. Pozwala ono jeszcze łatwiej robić zakupy, daje możliwość sprzedaży w trzech językach (polski, angielski, niemiecki) oraz użycia wielu funkcji z tradycyjnych sklepów internetowych (np.odbiory osobiste, zakupy ratalne). Nowe rozwiązanie pozwala sklepom lepiej aktywować do zakupów swoich fanów na Facebooku i od nowa definiuje ten, ciągle mało odkryty i eksploatowany, zakres e-commerce.
W Internecie coraz większym powodzeniem cieszą się wszelkiego rodzaju produkty personalizowane. Dlatego Spółka wprowadziła do swojej usługi IAI-Shop.com możliwość załączania do zamówień plików, które mogą zawierać indywidualnie przygotowane przez klient sklepu wzory nadruków, napisów, grawerów czy innych grafik, którymi mają być ozdobione zamówione przez nich towary. Spółka ocenia, że dzięki temu rozwiązaniu pozyska nowych klientów, a obecnym zaoferuje nowe możliwości w swobodnym i twórczym zwiększaniu sprzedaży. Automatyzując i porządkując ten proces zwiększy efektywność komunikacji sklepów z klientami.
Wszystkie zmiany, które Spółka systematycznie wprowadza do swojej oferty powodują szybki rozwój sklepów internetowych, który wiąże się z większym zapotrzebowaniem na serwery. Dlatego Spółka wprowadza nowe, coraz wyższe i droższe plany abonamentowe, aby zaspokoić rosnący popyt rozwijających się klientów. W lutym Spółka wprowadziła do oferty DEDICATED CLOUD serwery 16-rdzeniowe. Przychody z tej zmiany pojawią się już w marcu 2012 roku. Popyt na tak profesjonalne rozwiązania serwerowe, podkreśla wielkość i popularność sklepów internetowych jakie obecnie obsługuje Spółka.
Oczywiście Spółka prowadziła także aktywną działalność w kierunku internacjonalizacji oferty. Najważniejszym wydarzeniem w tym zakresie było szeroko komentowane w mediach udostępnienie niemieckojęzycznych sklepów internetowych. Trwają intensywne prace nad przygotowaniem kolejnych elementów pod kątem rynków niemieckojęzycznych,w skali i zakresie jaka jest obecnie na rynkach brytyjskim i irlandzkim. Dzięki temu Spółka pozyskuje dużych polskich klientów, którzy są zainteresowani ekspansją na Niemcy i Austrię, daje swoim obecnym klientom możliwość szybkiego i bezpiecznego wejścia na nowe rynki, a w przyszłości będzie pozyskiwała klientów z Niemiec i Austrii. Te działania mają przełożenie na przysżły wzrost przychodów Spółki.
Po ogłoszonej jesienią 2012 roku integracji z brytyjską wersją usługi Marketplace od Amazon.com, w lutym Spółka dodała możliwość sprzedaży na wielu europejskich rynkach jednocześnie. Dodatkowo do integracji dodano także możliwość eksportu oferty sklepu internetowego do serwisów LeGuide.com działających w sumie w trzynastu krajach. Są to kolejne kanały sprzedaży, które dają polskim sklepom internetowym możliwość łatwego i bezpiecznego spróbowania swoich szans na rynku zagranicznym, a drugiej strony są ważnymi elementami tworzenia atrakcyjnej oferty dla klientów zagranicznych Spółki.
Aby ułatwić prowadzenie i rozliczanie sprzedaży międzynarodowej Spółka w lutym udostępniła możliwość sprzedaży międzynarodowej z lokalnymi stawkami VAT. Jest to szczególnie przydatne w Unii Europejskiej, gdzie w wielu krajach stawki VAT są niższe niż w Polsce. Do tej pory rodzimi sprzedawcy tracili na tym, ponieważ ich towary mogły być nawet kilka procent droższe niż te oferowane przez konkurentów z rynków lokalnych. Teraz ta różnica jest zatarta, co sprzyja eksportowi, uruchamianiu nowych sklepów i zwiększa ruch generowany przez sklepy, a przez to przychody Spółki.
Zainteresowanych szczegółową listą wszystkich nowości wprowadzonych w styczniu 2013 zachęcamy do sprawdzenia strony internetowej IAI S.A: http://www.iai-shop.com/pr-press-release.phtml?month=201302
Duża innowacyjność i inwestycje w poprawę wydajności i jakości obsługi klientów silnie wspierane działaniami promocyjnymi, szczególnie PR, podjęte od początku 2010 roku przynoszą pozytywny w postaci nowych zamówień i rosnącego zainteresowania mediów oraz klientów Spółką.
II. Wykaz wszystkich informacji opublikowanych przez Emitenta w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem.
W lutym 2013 roku Spółka przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu EBI raporty:
1. 8 lutego 2013 r. - Raport miesięczny za styczeń 2013 r.
2. 13 lutego 2013 r. - Korekta raportu 2/2013 - Harmonogram przekazywania raportów okresowych w 2013 roku
3. 14 lutego 2013 r. - Raport okresowy za IV kwartał 2012 roku
W lutym 2013 roku Spółka nie przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu ESPI żadnego raportu.
III. Informacje na temat realizacji celów emisji, jeżeli taka realizacja, choćby w części, miała miejsce w okresie objętym niniejszym raportem.
IAI S.A. realizuje aktualnie projekty inwestycyjne, przy których wykorzystywane są m.in. środki pochodzące z emisji akcji serii C. Są to przede wszystkim: zwiększanie zatrudnienia, przeprowadzenie ekspansji zagranicznej oraz stały rozwój usługi i penetracja rynku polskiego.
Z uwagi na dokonywane inwestycje oraz posiadane przed emisją akcji serii C własne środki finansowe trudno jest jednoznacznie określić skalę wykorzystania środków pochodzących z emisji przy realizacji poszczególnych projektów.
Środki pozyskane z emisji wykorzystywane są zgodnie z celami emisyjnymi tzn. zwiększenia udziału w rynku polskim i dokonania ekspansji zagranicznej.
IV. Kalendarz inwestora obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce w miesiącu marcu i w kwietniu 2013, które dotyczą Emitenta i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów.
W miesiącu marcu i w kwietniu będą miały miejsce następujące wydarzenia korporacyjne Emitenta:
1. 8 kwietnia 2013 - raport miesięczny za marzec 2013 r.
Zawsze aktualny kalendarz oraz archiwalne raporty można sprawdzić na stronach internetowych IAI S.A. w dziale relacji inwestorskich