Raport miesięczny za marzec 2013 r.
08-04-2013
Zgodnie z punktem 16 Załącznika Nr 1 do Uchwały Nr 795/2008 Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. z dnia 31 października 2008 roku "Dobre Praktyki Spółek Notowanych na NewConnect" Zarząd IAI S.A. przekazuje do publicznej wiadomości raport miesięczny za marzec 2013 roku.
I. Informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym Spółki, które w ocenie Spółki mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych IAI S.A.
Marzec był kolejnym miesiącem szybkiego wzrostu przychodów oraz wprowadzania nowych usług w Spółce. Również wstępne wyniki za pierwszy kwartał są bardzo dobre i pokazują co najmniej 50% wzrost przychodów ze sprzedaży.
Marzec był kolejnym miesiącem, w którym przychody ze sprzedaży Spółki wyraźnie przekroczyły 600 000 netto. To oznacza, że były o około 65% wyższe niż przychody w marcu 2012 roku. Dzięki temu, według wstępnych szacunków Zarządu, przychody ze sprzedaży przekroczyły w pierwszym kwartale 2013 r. poziom 1,8 miliona złotych, co oznacza wzrost o 50% względem analogicznego okresu 2012 roku. Dokładne wyniki zostaną podane w raporcie kwartalnym, ale już teraz widać, że Spółka utrzymuje wysoką dynamikę wzrostu.
Dodatkowo na dobre wyniki za pierwszy kwartał 2013 roku Spółki wpłynie pozytywnie rozliczenie kolejnej transzy zaliczki z PARP i Ministerstwa Finansów w ramach projektu "Opracowanie innowacyjnego systemu rezerwacji usług- Service Emporium" dofinansowanego w ramach działania POIG 1.4 z EFRR na łączną kwotę około 300 000 złotych. Sam projekt zostanie zamknięty i rozliczony w kwietniu 2013 roku i przychody z tego projektu zostaną już osiągnięte w drugim kwartale 2013 roku.
Dbając o wzrost przychodów swoich klientów, który przekłada się na wzrost przychodów Spółki, w marcu zaprezentowany został zupełnie nowy moduł rabatów w sklepach internetowych. Klienci Spółki uzyskali możliwość korzystania z ogromnie elastycznego i zaawansowanego systemu kodów rabatowych, który zastąpił dotychczas stosowany. Nowy moduł daje mnóstwo nowych możliwości i dużą swobodę w kreowaniu rabatów i budowaniu lojalności klientów oraz zwiększaniu konwersji. Spółka zadbała także o to, aby rabaty nie były jedynie miłym zaskoczeniem, ale były realnym bodźcem do robienia większych zakupów czy zwiększenia lojalności względem sklepu internetowego. Stąd zaprojektowany został od nowa fragment strony koszyka odpowiadającej za kody rabatowe oraz stworzyliśmy od nowa stronę rabatów klienta (tzw. client-rebates). Te rozwiązania przyniosą realne korzyści sklepom internetowym korzystającym z rozwiązań Spółki, co w późniejszym czasie przełoży się na wyższe przychody Spółki z tytułu opłat abonamentowych, prowizji od prowizji oraz usług kurierskich, a także większej ilość zleconych prac graficznych.
Spółka inwestuje w rozwiązania, które zapewniają efektywne zarządzanie sprzedażą internetową oraz dają swobodę tworzenia modeli biznesowych. Dlatego rozwija aplikację IAI Downloader, dzięki której, klienci mogą obsłużyć obsługę tysiące scenariuszy na jakie natrafia użytkownik integrując sklep internetowy IAI-Shop.com z bazami swoich dostawców. Prace nad wersją 1.7, opublikowaną w marcu, trwały od początku grudnia 2012r. Zawiera ona kilkadziesiąt drobniejszych poprawek, ale przede wszystkim istotne zmiany funkcjonalne, które skupiają się na tym, aby klienci Spółki musieli spędzać jeszcze mniej czasu na zapewnieniu poprawnej integracji z bazą dostawcy. Z Downloadera korzysta znacząca grupa klientów Spółki i zaproponowany szereg kilkudziesięciu ulepszeń realnie wpłynie na efektywność pracy ich sklepów internetowych, a Spółce pozwoli obniżyć koszty supportu tych klientów.
W marcu nowe regulacje prawne zmusiły sklepy internetowe do publikowania informacji o polityce cookies. Spółka, działając pro-aktywnie i troszcząc się o bezpieczeństwo biznesowe swoich klientów przygotowała gotowe rozwiązanie problemu informowania klientów sklepów internetowego o polityce "ciasteczek". Zyskała dzięki temu uznanie wśród klientów oraz podkreśliła swoją pozycję na rynku, prezentując od razu gotowe rozwiązania drażliwych kwestii.
Zainteresowanych szczegółową listą wszystkich nowości wprowadzonych w styczniu 2013 zachęcamy do sprawdzenia strony internetowej IAI S.A: http://www.iai-shop.com/pr-press-release.phtml?month=201303
Duża innowacyjność i inwestycje w poprawę wydajności i jakości obsługi klientów silnie wspierane działaniami promocyjnymi, szczególnie PR, podjęte od początku 2010 roku przynoszą pozytywny w postaci nowych zamówień i rosnącego zainteresowania mediów oraz klientów Spółką.
II. Wykaz wszystkich informacji opublikowanych przez Emitenta w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem.
W marcu 2013 roku Spółka przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu EBI raporty:
1. 8 marca 2013 r. - Raport miesięczny za luty 2013 r.
W marcu 2013 roku Spółka nie przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu ESPI żadnego raportu.
III. Informacje na temat realizacji celów emisji, jeżeli taka realizacja, choćby w części, miała miejsce w okresie objętym niniejszym raportem.
IAI S.A. realizuje aktualnie projekty inwestycyjne, przy których wykorzystywane są m.in. środki pochodzące z emisji akcji serii C. Są to przede wszystkim: zwiększanie zatrudnienia, przeprowadzenie ekspansji zagranicznej oraz stały rozwój usługi i penetracja rynku polskiego.
Z uwagi na dokonywane inwestycje oraz posiadane przed emisją akcji serii C własne środki finansowe trudno jest jednoznacznie określić skalę wykorzystania środków pochodzących z emisji przy realizacji poszczególnych projektów.
Środki pozyskane z emisji wykorzystywane są zgodnie z celami emisyjnymi tzn. zwiększenia udziału w rynku polskim i dokonania ekspansji zagranicznej.
IV. Kalendarz inwestora obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce w miesiącu kwietniu i maju 2013, które dotyczą Emitenta i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów.
W miesiącu marcu i w kwietniu będą miały miejsce następujące wydarzenia korporacyjne Emitenta:
1. 9 maja 2013 - Raport miesięczny za kwiecień 2013
2. 15 maja 2013 - Raport kwartalny za I kwartał 2013
3. 28 maja 2013 - Raport roczny za 2012 rok
Zawsze aktualny kalendarz oraz archiwalne raporty można sprawdzić na stronach internetowych IAI S.A. w dziale relacji inwestorskich
I. Informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym Spółki, które w ocenie Spółki mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych IAI S.A.
Marzec był kolejnym miesiącem szybkiego wzrostu przychodów oraz wprowadzania nowych usług w Spółce. Również wstępne wyniki za pierwszy kwartał są bardzo dobre i pokazują co najmniej 50% wzrost przychodów ze sprzedaży.
Marzec był kolejnym miesiącem, w którym przychody ze sprzedaży Spółki wyraźnie przekroczyły 600 000 netto. To oznacza, że były o około 65% wyższe niż przychody w marcu 2012 roku. Dzięki temu, według wstępnych szacunków Zarządu, przychody ze sprzedaży przekroczyły w pierwszym kwartale 2013 r. poziom 1,8 miliona złotych, co oznacza wzrost o 50% względem analogicznego okresu 2012 roku. Dokładne wyniki zostaną podane w raporcie kwartalnym, ale już teraz widać, że Spółka utrzymuje wysoką dynamikę wzrostu.
Dodatkowo na dobre wyniki za pierwszy kwartał 2013 roku Spółki wpłynie pozytywnie rozliczenie kolejnej transzy zaliczki z PARP i Ministerstwa Finansów w ramach projektu "Opracowanie innowacyjnego systemu rezerwacji usług- Service Emporium" dofinansowanego w ramach działania POIG 1.4 z EFRR na łączną kwotę około 300 000 złotych. Sam projekt zostanie zamknięty i rozliczony w kwietniu 2013 roku i przychody z tego projektu zostaną już osiągnięte w drugim kwartale 2013 roku.
Dbając o wzrost przychodów swoich klientów, który przekłada się na wzrost przychodów Spółki, w marcu zaprezentowany został zupełnie nowy moduł rabatów w sklepach internetowych. Klienci Spółki uzyskali możliwość korzystania z ogromnie elastycznego i zaawansowanego systemu kodów rabatowych, który zastąpił dotychczas stosowany. Nowy moduł daje mnóstwo nowych możliwości i dużą swobodę w kreowaniu rabatów i budowaniu lojalności klientów oraz zwiększaniu konwersji. Spółka zadbała także o to, aby rabaty nie były jedynie miłym zaskoczeniem, ale były realnym bodźcem do robienia większych zakupów czy zwiększenia lojalności względem sklepu internetowego. Stąd zaprojektowany został od nowa fragment strony koszyka odpowiadającej za kody rabatowe oraz stworzyliśmy od nowa stronę rabatów klienta (tzw. client-rebates). Te rozwiązania przyniosą realne korzyści sklepom internetowym korzystającym z rozwiązań Spółki, co w późniejszym czasie przełoży się na wyższe przychody Spółki z tytułu opłat abonamentowych, prowizji od prowizji oraz usług kurierskich, a także większej ilość zleconych prac graficznych.
Spółka inwestuje w rozwiązania, które zapewniają efektywne zarządzanie sprzedażą internetową oraz dają swobodę tworzenia modeli biznesowych. Dlatego rozwija aplikację IAI Downloader, dzięki której, klienci mogą obsłużyć obsługę tysiące scenariuszy na jakie natrafia użytkownik integrując sklep internetowy IAI-Shop.com z bazami swoich dostawców. Prace nad wersją 1.7, opublikowaną w marcu, trwały od początku grudnia 2012r. Zawiera ona kilkadziesiąt drobniejszych poprawek, ale przede wszystkim istotne zmiany funkcjonalne, które skupiają się na tym, aby klienci Spółki musieli spędzać jeszcze mniej czasu na zapewnieniu poprawnej integracji z bazą dostawcy. Z Downloadera korzysta znacząca grupa klientów Spółki i zaproponowany szereg kilkudziesięciu ulepszeń realnie wpłynie na efektywność pracy ich sklepów internetowych, a Spółce pozwoli obniżyć koszty supportu tych klientów.
W marcu nowe regulacje prawne zmusiły sklepy internetowe do publikowania informacji o polityce cookies. Spółka, działając pro-aktywnie i troszcząc się o bezpieczeństwo biznesowe swoich klientów przygotowała gotowe rozwiązanie problemu informowania klientów sklepów internetowego o polityce "ciasteczek". Zyskała dzięki temu uznanie wśród klientów oraz podkreśliła swoją pozycję na rynku, prezentując od razu gotowe rozwiązania drażliwych kwestii.
Zainteresowanych szczegółową listą wszystkich nowości wprowadzonych w styczniu 2013 zachęcamy do sprawdzenia strony internetowej IAI S.A: http://www.iai-shop.com/pr-press-release.phtml?month=201303
Duża innowacyjność i inwestycje w poprawę wydajności i jakości obsługi klientów silnie wspierane działaniami promocyjnymi, szczególnie PR, podjęte od początku 2010 roku przynoszą pozytywny w postaci nowych zamówień i rosnącego zainteresowania mediów oraz klientów Spółką.
II. Wykaz wszystkich informacji opublikowanych przez Emitenta w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem.
W marcu 2013 roku Spółka przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu EBI raporty:
1. 8 marca 2013 r. - Raport miesięczny za luty 2013 r.
W marcu 2013 roku Spółka nie przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu ESPI żadnego raportu.
III. Informacje na temat realizacji celów emisji, jeżeli taka realizacja, choćby w części, miała miejsce w okresie objętym niniejszym raportem.
IAI S.A. realizuje aktualnie projekty inwestycyjne, przy których wykorzystywane są m.in. środki pochodzące z emisji akcji serii C. Są to przede wszystkim: zwiększanie zatrudnienia, przeprowadzenie ekspansji zagranicznej oraz stały rozwój usługi i penetracja rynku polskiego.
Z uwagi na dokonywane inwestycje oraz posiadane przed emisją akcji serii C własne środki finansowe trudno jest jednoznacznie określić skalę wykorzystania środków pochodzących z emisji przy realizacji poszczególnych projektów.
Środki pozyskane z emisji wykorzystywane są zgodnie z celami emisyjnymi tzn. zwiększenia udziału w rynku polskim i dokonania ekspansji zagranicznej.
IV. Kalendarz inwestora obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce w miesiącu kwietniu i maju 2013, które dotyczą Emitenta i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów.
W miesiącu marcu i w kwietniu będą miały miejsce następujące wydarzenia korporacyjne Emitenta:
1. 9 maja 2013 - Raport miesięczny za kwiecień 2013
2. 15 maja 2013 - Raport kwartalny za I kwartał 2013
3. 28 maja 2013 - Raport roczny za 2012 rok
Zawsze aktualny kalendarz oraz archiwalne raporty można sprawdzić na stronach internetowych IAI S.A. w dziale relacji inwestorskich