Raport miesięczny za kwiecień 2013 r.
09-05-2013
Zgodnie z punktem 16 Załącznika Nr 1 do Uchwały Nr 795/2008 Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. z dnia 31 października 2008 roku "Dobre Praktyki Spółek Notowanych na NewConnect" Zarząd IAI S.A. przekazuje do publicznej wiadomości raport miesięczny za kwiecień 2013 roku.
I. Informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym Spółki, które w ocenie Spółki mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych IAI S.A.
Spółka kontynuowała w kwietniu 2013 roku szybki rozwój swojej oferty oraz wzrost przychodów. Utrzymane zostało tempo wzrostu przychodów wynoszące 50% w porównaniu do kwietnia 2012 roku. Co więcej, nowe usługi i produkty, które zostały wprowadzone w kwietniu 2013, stanowią podstawę do kolejnych wzrostów w następnych miesiącach.
Spółka skupia się na tworzeniu rozwiązań, które zwiększają przychody jej klientów, a przez to jest w stanie przyciągać nowych klientów oraz uzyskiwać większe przychody od obecnie obsługiwanych klientów. Dlatego przedstawione w kwietniu rozwiązania koncentrują się w dużej mierze wokół zwiększania konwersji w sklepach internetowych.
Bardzo istotnym narzędziem w tym zakresie są tak zwane testy A/B, które od kwietnia są dostępne dla wszystkich klientów, którzy prowadzą sklepy internetowe w oparciu o IAI-Shop.com. Jest to świetny środek, do analizowania i poprawiania swojego sklepu tak, aby stał się możliwie bliski ideału i przynosił maksymalną konwersję. Testy A/B pozwalają porównywać dwa różne rozwiązania, nie tylko związane z grafiką sklepu, ale także tekstami, ofertami, opisami, które pozwolą na porównanie i ewolucyjne doskonalenie oferty. Testy A/B polegają w skrócie na tym, że użytkownik wchodzi na domenę sklepu np. www.mojsklep.pl i jeżeli jest dla niego tworzona nowa sesja, ma on losowany jeden z wariantów testu "A" lub "B". Każdy z wariantów w IAI-Shop.com może być dowolnie wyglądającym i działającym sklepem. Można zatem wprowadzić różnicę w postaci innej maski, nowego procesu składania zamówienia lub konfiguracji hotspotów, a nawet innych cen towarów i sprawdzić doświadczalnie, czy wpływają one na konwersję a nawet opłacalność zamówienia. Testy te są bardzo skuteczne, ponieważ pozwalają śledzić dwa rozwiązania w jednym czasie, w takich samych warunkach i dają prawie natychmiastową odpowiedź, które z testowanych rozwiązań jest skuteczniejsze i lepsze dla sklepu. Klienci Spółki przyjęli bardzo dobrze tę premierę i zaczęli uruchamiać testy w swoich sklepach. Jeżeli klienci Spółki zaczną ich używać systematycznie, szybko zwiększą konwersję w swoich sklepach i wypracują realną przewagę nad swoją konkurencją, a to spowoduje zwiększenie przychodów Spółki z abonamentów, prowizji od płatności oraz przesyłek kurierskich, prac graficznych oraz przyciągnie do Spółki nowych klientów.
Uzupełnieniem narzędzi zwiększających sprzedaż, jest integracja sklepów internetowych z usługą Freshmail, który jest wiodącym graczem na rynku e-mail marketingu. Integracja jest rozwinięciem narzędzi dostarczanych przez Spółkę w ramach usługi E-mail Marketing Pro. Jednak będzie możliwa do uruchomienia również w niższych abonamentach i będzie w nich korzystna cenowo. Da to mniejszym sklepom możliwość korzystania z najbardziej efektywnego narzędzia w internetowym marketingu.
Ponadto Spółka pracuje nad komercyjnym udostępnieniem specjalnego systemu rekomendacji, który będzie dostępny dla największych klientów na specjalnych warunkach finansowych. Pierwsze testowe wdrożenia pokazują bardzo dobre wyniki i szybki wzrost konwersji w sklepach. W kolejnych tygodniach stopniowo zaawansowany matematycznie i statystycznie system rekomendacji będzie uruchamiany w kolejnych sklepach korzystających z usługi Spółki.
Spółka zaprezentowała też pod koniec kwietnia 2013 roku nowe rozwiązania dla sklepów prowadzących sprzedaż międzynarodową. Zmiana polegała na dostosowaniu w standardowych szablonach do lokalnych kultur panujących w różnych rejonach świata. Dzięki temu sklep sprzedający np. Wielkiej Brytanii zaprezentuje ceny w kulturze jaką znają Brytyjczycy (np. £10.00) zamiast kulturze polskiej (np. 10,00zł). Nowe zmiany obok dalszej optymalizacji procesu zakupowego oraz ulepszenia komunikacji z kupującymi, automatycznie dostosowują np.: kwestie wyświetlania cen oraz kodów pocztowych w różnych krajach (np. w Irlandii poza Dublinem nie stosuje się kodów pocztowych). Wprowadzony pakiet zmian nie jest stosowany w ogólnie dostępnych rozwiązaniach, co stawia rozwiązania Spółki jako lidera dla sprzedaży międzynarodowej. Ekspansja zagraniczna, jest dla Zarządu kluczowym kierunkiem rozwoju Spółki, a ponadto dzięki rozwiązaniom międzynarodowym Spółka pozyskuje dużych klientów z Polski, zainteresowanych eksportem. Dlatego takie rozwiązania przekładają się na wzrost przychodów Spółki w kolejnych miesiącach.
Kolejna wersja aplikacji IAI Bridge ponownie poszerza obszar funkcjonalności wygodnych dla dużych firm. Dzięki temu pozwala na zupełnie nowe rozwiązania w dużych firmach wysyłkowych, opartych o system magazynowo-sprzedażowy lub ERP. W najnowszej wersji Bridge przenosi konta klientów z systemu magazynowo-sprzedażowego do sklepu i hurtowni internetowej. Dzięki temu uruchomienie hurtowni internetowej stanie się łatwiejsze. Wcześniej taka operacja, wymagała zapewnienia aby każdy klient, z którym hurtownia wynegocjowała indywidualną cenę, często na każdy towar z osobna, miał zapewnioną tę cenę również przy zakupach przez Internet oraz aby w hurtowni i sklepie on-line miał również swój profil i możliwość kupowania do wcześniej założonego konta. Teraz dzieje się to automatycznie. Dzięki systematycznemu wprowadzaniu takich rozwiązań Spółka jest liderem technologicznym na rynku rozwiązań dla sklepów internetowych oraz stale przyciąga coraz większych klientów.
Zainteresowanych szczegółową listą wszystkich nowości wprowadzonych w kwietniu 2013 zachęcamy do sprawdzenia strony internetowej IAI S.A: http://www.iai-shop.com/pr-press-release.phtml?month=201304
Duża innowacyjność i inwestycje w poprawę wydajności i jakości obsługi klientów silnie wspierane działaniami promocyjnymi, szczególnie PR, podjęte od początku 2010 roku przynoszą pozytywny w postaci nowych zamówień i rosnącego zainteresowania mediów oraz klientów Spółką.
II. Wykaz wszystkich informacji opublikowanych przez Emitenta w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem.
W kwietniu 2013 roku Spółka przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu EBI raporty:
1. 8 kwietnia 2013 r. - Raport miesięczny za kwiecień 2013
W kwietniu 2013 roku Spółka nie przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu ESPI żadnego raportu.
III. Informacje na temat realizacji celów emisji, jeżeli taka realizacja, choćby w części, miała miejsce w okresie objętym niniejszym raportem.
IAI S.A. realizuje aktualnie projekty inwestycyjne, przy których wykorzystywane są m.in. środki pochodzące z emisji akcji serii C. Są to przede wszystkim: zwiększanie zatrudnienia, przeprowadzenie ekspansji zagranicznej oraz stały rozwój usługi i penetracja rynku polskiego.
Z uwagi na dokonywane inwestycje oraz posiadane przed emisją akcji serii C własne środki finansowe trudno jest jednoznacznie określić skalę wykorzystania środków pochodzących z emisji przy realizacji poszczególnych projektów.
Środki pozyskane z emisji wykorzystywane są zgodnie z celami emisyjnymi tzn. zwiększenia udziału w rynku polskim i dokonania ekspansji zagranicznej.
IV. Kalendarz inwestora obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce w miesiącu maju i czerwcu 2013, które dotyczą Emitenta i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów.
W miesiącu marcu i w kwietniu będą miały miejsce następujące wydarzenia korporacyjne Emitenta:
1. 15 maja 2013 - Raport kwartalny za I kwartał 2013
2. 28 maja 2013 - Raport roczny za 2012 rok
3. 10 czerwca 2013 - Raport miesięczny za maj 2013
4. Druga połowa czerwca - ZWZA IAI S.A. w Szczecinie, termin zostanie podany w osobnym komunikacie
Zawsze aktualny kalendarz oraz archiwalne raporty można sprawdzić na stronach internetowych IAI S.A. w dziale relacji inwestorskich
I. Informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym Spółki, które w ocenie Spółki mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych IAI S.A.
Spółka kontynuowała w kwietniu 2013 roku szybki rozwój swojej oferty oraz wzrost przychodów. Utrzymane zostało tempo wzrostu przychodów wynoszące 50% w porównaniu do kwietnia 2012 roku. Co więcej, nowe usługi i produkty, które zostały wprowadzone w kwietniu 2013, stanowią podstawę do kolejnych wzrostów w następnych miesiącach.
Spółka skupia się na tworzeniu rozwiązań, które zwiększają przychody jej klientów, a przez to jest w stanie przyciągać nowych klientów oraz uzyskiwać większe przychody od obecnie obsługiwanych klientów. Dlatego przedstawione w kwietniu rozwiązania koncentrują się w dużej mierze wokół zwiększania konwersji w sklepach internetowych.
Bardzo istotnym narzędziem w tym zakresie są tak zwane testy A/B, które od kwietnia są dostępne dla wszystkich klientów, którzy prowadzą sklepy internetowe w oparciu o IAI-Shop.com. Jest to świetny środek, do analizowania i poprawiania swojego sklepu tak, aby stał się możliwie bliski ideału i przynosił maksymalną konwersję. Testy A/B pozwalają porównywać dwa różne rozwiązania, nie tylko związane z grafiką sklepu, ale także tekstami, ofertami, opisami, które pozwolą na porównanie i ewolucyjne doskonalenie oferty. Testy A/B polegają w skrócie na tym, że użytkownik wchodzi na domenę sklepu np. www.mojsklep.pl i jeżeli jest dla niego tworzona nowa sesja, ma on losowany jeden z wariantów testu "A" lub "B". Każdy z wariantów w IAI-Shop.com może być dowolnie wyglądającym i działającym sklepem. Można zatem wprowadzić różnicę w postaci innej maski, nowego procesu składania zamówienia lub konfiguracji hotspotów, a nawet innych cen towarów i sprawdzić doświadczalnie, czy wpływają one na konwersję a nawet opłacalność zamówienia. Testy te są bardzo skuteczne, ponieważ pozwalają śledzić dwa rozwiązania w jednym czasie, w takich samych warunkach i dają prawie natychmiastową odpowiedź, które z testowanych rozwiązań jest skuteczniejsze i lepsze dla sklepu. Klienci Spółki przyjęli bardzo dobrze tę premierę i zaczęli uruchamiać testy w swoich sklepach. Jeżeli klienci Spółki zaczną ich używać systematycznie, szybko zwiększą konwersję w swoich sklepach i wypracują realną przewagę nad swoją konkurencją, a to spowoduje zwiększenie przychodów Spółki z abonamentów, prowizji od płatności oraz przesyłek kurierskich, prac graficznych oraz przyciągnie do Spółki nowych klientów.
Uzupełnieniem narzędzi zwiększających sprzedaż, jest integracja sklepów internetowych z usługą Freshmail, który jest wiodącym graczem na rynku e-mail marketingu. Integracja jest rozwinięciem narzędzi dostarczanych przez Spółkę w ramach usługi E-mail Marketing Pro. Jednak będzie możliwa do uruchomienia również w niższych abonamentach i będzie w nich korzystna cenowo. Da to mniejszym sklepom możliwość korzystania z najbardziej efektywnego narzędzia w internetowym marketingu.
Ponadto Spółka pracuje nad komercyjnym udostępnieniem specjalnego systemu rekomendacji, który będzie dostępny dla największych klientów na specjalnych warunkach finansowych. Pierwsze testowe wdrożenia pokazują bardzo dobre wyniki i szybki wzrost konwersji w sklepach. W kolejnych tygodniach stopniowo zaawansowany matematycznie i statystycznie system rekomendacji będzie uruchamiany w kolejnych sklepach korzystających z usługi Spółki.
Spółka zaprezentowała też pod koniec kwietnia 2013 roku nowe rozwiązania dla sklepów prowadzących sprzedaż międzynarodową. Zmiana polegała na dostosowaniu w standardowych szablonach do lokalnych kultur panujących w różnych rejonach świata. Dzięki temu sklep sprzedający np. Wielkiej Brytanii zaprezentuje ceny w kulturze jaką znają Brytyjczycy (np. £10.00) zamiast kulturze polskiej (np. 10,00zł). Nowe zmiany obok dalszej optymalizacji procesu zakupowego oraz ulepszenia komunikacji z kupującymi, automatycznie dostosowują np.: kwestie wyświetlania cen oraz kodów pocztowych w różnych krajach (np. w Irlandii poza Dublinem nie stosuje się kodów pocztowych). Wprowadzony pakiet zmian nie jest stosowany w ogólnie dostępnych rozwiązaniach, co stawia rozwiązania Spółki jako lidera dla sprzedaży międzynarodowej. Ekspansja zagraniczna, jest dla Zarządu kluczowym kierunkiem rozwoju Spółki, a ponadto dzięki rozwiązaniom międzynarodowym Spółka pozyskuje dużych klientów z Polski, zainteresowanych eksportem. Dlatego takie rozwiązania przekładają się na wzrost przychodów Spółki w kolejnych miesiącach.
Kolejna wersja aplikacji IAI Bridge ponownie poszerza obszar funkcjonalności wygodnych dla dużych firm. Dzięki temu pozwala na zupełnie nowe rozwiązania w dużych firmach wysyłkowych, opartych o system magazynowo-sprzedażowy lub ERP. W najnowszej wersji Bridge przenosi konta klientów z systemu magazynowo-sprzedażowego do sklepu i hurtowni internetowej. Dzięki temu uruchomienie hurtowni internetowej stanie się łatwiejsze. Wcześniej taka operacja, wymagała zapewnienia aby każdy klient, z którym hurtownia wynegocjowała indywidualną cenę, często na każdy towar z osobna, miał zapewnioną tę cenę również przy zakupach przez Internet oraz aby w hurtowni i sklepie on-line miał również swój profil i możliwość kupowania do wcześniej założonego konta. Teraz dzieje się to automatycznie. Dzięki systematycznemu wprowadzaniu takich rozwiązań Spółka jest liderem technologicznym na rynku rozwiązań dla sklepów internetowych oraz stale przyciąga coraz większych klientów.
Zainteresowanych szczegółową listą wszystkich nowości wprowadzonych w kwietniu 2013 zachęcamy do sprawdzenia strony internetowej IAI S.A: http://www.iai-shop.com/pr-press-release.phtml?month=201304
Duża innowacyjność i inwestycje w poprawę wydajności i jakości obsługi klientów silnie wspierane działaniami promocyjnymi, szczególnie PR, podjęte od początku 2010 roku przynoszą pozytywny w postaci nowych zamówień i rosnącego zainteresowania mediów oraz klientów Spółką.
II. Wykaz wszystkich informacji opublikowanych przez Emitenta w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem.
W kwietniu 2013 roku Spółka przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu EBI raporty:
1. 8 kwietnia 2013 r. - Raport miesięczny za kwiecień 2013
W kwietniu 2013 roku Spółka nie przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu ESPI żadnego raportu.
III. Informacje na temat realizacji celów emisji, jeżeli taka realizacja, choćby w części, miała miejsce w okresie objętym niniejszym raportem.
IAI S.A. realizuje aktualnie projekty inwestycyjne, przy których wykorzystywane są m.in. środki pochodzące z emisji akcji serii C. Są to przede wszystkim: zwiększanie zatrudnienia, przeprowadzenie ekspansji zagranicznej oraz stały rozwój usługi i penetracja rynku polskiego.
Z uwagi na dokonywane inwestycje oraz posiadane przed emisją akcji serii C własne środki finansowe trudno jest jednoznacznie określić skalę wykorzystania środków pochodzących z emisji przy realizacji poszczególnych projektów.
Środki pozyskane z emisji wykorzystywane są zgodnie z celami emisyjnymi tzn. zwiększenia udziału w rynku polskim i dokonania ekspansji zagranicznej.
IV. Kalendarz inwestora obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce w miesiącu maju i czerwcu 2013, które dotyczą Emitenta i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów.
W miesiącu marcu i w kwietniu będą miały miejsce następujące wydarzenia korporacyjne Emitenta:
1. 15 maja 2013 - Raport kwartalny za I kwartał 2013
2. 28 maja 2013 - Raport roczny za 2012 rok
3. 10 czerwca 2013 - Raport miesięczny za maj 2013
4. Druga połowa czerwca - ZWZA IAI S.A. w Szczecinie, termin zostanie podany w osobnym komunikacie
Zawsze aktualny kalendarz oraz archiwalne raporty można sprawdzić na stronach internetowych IAI S.A. w dziale relacji inwestorskich