Raport miesięczny za styczeń 2014 r.
10-02-2014
Zgodnie z punktem 16 Załącznika Nr 1 do Uchwały Nr 795/2008 Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. z dnia 31 października 2008 roku "Dobre Praktyki Spółek Notowanych na NewConnect" Zarząd IAI S.A. przekazuje do publicznej wiadomości raport miesięczny za styczeń 2014 roku.
I. Informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym Spółki, które w ocenie Spółki mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych IAI S.A.
W styczniu 2014 roku szacunkowe przychody ze sprzedaży Spółki wyniosły około 880 tysięcy złotych i były o 44% wyższe niż rok wcześniej. Utrzymanie od wielu miesięcy wysokiego tempa wzrostu przychodów wynika z regularnego wprowadzania na rynek nowych usług i produktów oraz dbania o jak największy wzrost przychodów obsługiwanych klientów. Takie działania były podjęte także w styczniu.
Ważną nowością wprowadzoną przez Spółkę w styczniu jest Remarketing dynamiczny AdWords w sklepie internetowym. Przy pomocy dostępnych w panelu administracyjnym narzędzi, sprzedawcy mogą połączyć swoje konta AdWords z kontami w Centrum Sprzedawcy Google. Pozwala to na wyświetlanie reklam konkretnych grup produktów, konkretnym grupom odbiorców (np. w Google Zakupy), którzy odwiedzili już wcześniej sklep. Odpowiednio przygotowane kampanie remarketingowe potrafią znacznie wpłynąć na współczynnik konwersji. Wpływa to znacznie na przychody obsługiwanych sklepów internetowych, co przez opłaty abonamentowe, prowizje za płatności oraz przesyłki przekłada się na wzrost przychodów Spółki. Co ważne ponadto, Spółka jest liderem w implementowaniu nowości Google i spajaniu ich w mechanizmy dostępne dla tysięcy polskich sklepów internetowych.
Spółka stale rozwija oraz pozyskuje klientów na usługę IdoSell Booking, dedykowaną wszelkiego rodzaju ośrodkom noclegowym. W styczniu premierę miało rozwiązanie Booking Partner, dające każdemu obiektowi noclegowemu możliwość swobodnego wyboru serwisu, z którymi IdoSell Booking jest bezpośrednio zintegrowany i umieścić na nim swoją ofertę. Wiele obiektów noclegowych ma bogatą ofertę jednak ich sprzedaż rezerwacji ogranicza się tylko do własnej strony internetowej. W wyniku bardzo dużej konkurencji na rynku turystycznym, czasem gość może nie trafić na stronę konkretnego obiektu noclegowego. Bardzo dobrym rozwiązaniem tego problemu jest obecność na portalach agregujących oferty obiektów noclegowych. Spółka, w przypadku usługi IdoSell Booking pobiera opłaty prowizyjne od zrealizowanych rezerwacji w związku z czym zapewnienie dużej liczby integracji oraz możliwości pozyskania ruchu, pozwoli zwiększać przychody Spółki.
W styczniu premierę miały także nowe generacje aplikacji pomocniczych, które pomagają w zaawansowanych operacjach w sklepach internetowych. Sprzedaż tych aplikacji jest ważnym źródłem przychodów Spółki, a z drugiej strony zaawansowane możliwości aplikacji przyciągają do Spółki dużych i profesjonalnych klientów. Wśród styczniowych nowości warto zwrócić uwagę na:
1. Nową wersję IAI Scanner, która pozwala na przeprowadzenie szybko i sprawnie inwentaryzacji, co znacznie ogranicza koszty funkcjonowania sklepów internetowych.
2. Kolejną wersję IAI Bridge dającą integrację z najnowszymi programami F/K, która była spowodowana zmianami w ustawie o VAT, ale dodatkowo została przyspieszona synchronizacja i usprawniono wiele innych opcji.
3. Programy IAI POS 4.7 oraz IAI Fiskalizator 2.0 obok wielu innych zmian, zostały rozbudowane o wydruk dokumentów niefiskalnych. Funkcjonalność została przygotowana głównie z myślą o szybkim wydruku faktur VAT z aplikacji IAI POS i znacznie usprawnia prowadzenie sklepu internetowego połączonego ze stacjonarnym.
Zainteresowanych szczegółową listą wszystkich nowości wprowadzonych w grudniu 2013 zachęcamy do sprawdzenia strony internetowej IAI S.A: http://www.iai-shop.com/pr-press-release.phtml?month=201401
Duża innowacyjność i inwestycje w poprawę wydajności i jakości obsługi klientów silnie wspierane działaniami promocyjnymi, szczególnie PR, podjęte od debiutu w 2009 roku przynoszą pozytywny w postaci nowych zamówień i rosnącego zainteresowania mediów oraz klientów Spółką.
II. Wykaz wszystkich informacji opublikowanych przez Emitenta w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem.
W grudniu 2013 roku Spółka przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu EBI raporty:
1. 8 stycznia 2014 r. - Raport miesięczny za grudzień 2013 r.
2. 9 stycznia 2014 r. - Harmonogram przekazywania raportów okresowych w 2014 roku
W styczniu 2014 roku Spółka nie przekazała do publicznej wiadomości żadnych raportów przez system ESPI.
III. Informacje na temat realizacji celów emisji, jeżeli taka realizacja, choćby w części, miała miejsce w okresie objętym niniejszym raportem.
IAI S.A. realizuje aktualnie projekty inwestycyjne, przy których wykorzystywane są m.in. środki pochodzące z emisji akcji serii C. Są to przede wszystkim: zwiększanie zatrudnienia, przeprowadzenie ekspansji zagranicznej oraz stały rozwój usługi i penetracja rynku polskiego.
Z uwagi na dokonywane inwestycje oraz posiadane przed emisją akcji serii C własne środki finansowe trudno jest jednoznacznie określić skalę wykorzystania środków pochodzących z emisji przy realizacji poszczególnych projektów.
Środki pozyskane z emisji wykorzystywane są zgodnie z celami emisyjnymi tzn. zwiększenia udziału w rynku polskim i dokonania ekspansji zagranicznej.
IV. Kalendarz inwestora obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce w miesiącu lutym i marcu 2014, które dotyczą Emitenta i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów.
W lutym i marcu 2014 r. będą miały miejsce następujące wydarzenia korporacyjne Emitenta:
1. 14 lutego 2014 - Raport kwartalny za IV kwartał 2013.
2. 25 lutego 2014 - VI Targi eHandlu w Poznaniu - możliwość dla inwestorów i mediów spotkania z Zarządem Spółki.
3. 10 marca 2014 - Raport miesięczny za luty 2014.
Zawsze aktualny kalendarz oraz archiwalne raporty można sprawdzić na stronach internetowych IAI S.A. w dziale relacji inwestorskich
I. Informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym Spółki, które w ocenie Spółki mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych IAI S.A.
W styczniu 2014 roku szacunkowe przychody ze sprzedaży Spółki wyniosły około 880 tysięcy złotych i były o 44% wyższe niż rok wcześniej. Utrzymanie od wielu miesięcy wysokiego tempa wzrostu przychodów wynika z regularnego wprowadzania na rynek nowych usług i produktów oraz dbania o jak największy wzrost przychodów obsługiwanych klientów. Takie działania były podjęte także w styczniu.
Ważną nowością wprowadzoną przez Spółkę w styczniu jest Remarketing dynamiczny AdWords w sklepie internetowym. Przy pomocy dostępnych w panelu administracyjnym narzędzi, sprzedawcy mogą połączyć swoje konta AdWords z kontami w Centrum Sprzedawcy Google. Pozwala to na wyświetlanie reklam konkretnych grup produktów, konkretnym grupom odbiorców (np. w Google Zakupy), którzy odwiedzili już wcześniej sklep. Odpowiednio przygotowane kampanie remarketingowe potrafią znacznie wpłynąć na współczynnik konwersji. Wpływa to znacznie na przychody obsługiwanych sklepów internetowych, co przez opłaty abonamentowe, prowizje za płatności oraz przesyłki przekłada się na wzrost przychodów Spółki. Co ważne ponadto, Spółka jest liderem w implementowaniu nowości Google i spajaniu ich w mechanizmy dostępne dla tysięcy polskich sklepów internetowych.
Spółka stale rozwija oraz pozyskuje klientów na usługę IdoSell Booking, dedykowaną wszelkiego rodzaju ośrodkom noclegowym. W styczniu premierę miało rozwiązanie Booking Partner, dające każdemu obiektowi noclegowemu możliwość swobodnego wyboru serwisu, z którymi IdoSell Booking jest bezpośrednio zintegrowany i umieścić na nim swoją ofertę. Wiele obiektów noclegowych ma bogatą ofertę jednak ich sprzedaż rezerwacji ogranicza się tylko do własnej strony internetowej. W wyniku bardzo dużej konkurencji na rynku turystycznym, czasem gość może nie trafić na stronę konkretnego obiektu noclegowego. Bardzo dobrym rozwiązaniem tego problemu jest obecność na portalach agregujących oferty obiektów noclegowych. Spółka, w przypadku usługi IdoSell Booking pobiera opłaty prowizyjne od zrealizowanych rezerwacji w związku z czym zapewnienie dużej liczby integracji oraz możliwości pozyskania ruchu, pozwoli zwiększać przychody Spółki.
W styczniu premierę miały także nowe generacje aplikacji pomocniczych, które pomagają w zaawansowanych operacjach w sklepach internetowych. Sprzedaż tych aplikacji jest ważnym źródłem przychodów Spółki, a z drugiej strony zaawansowane możliwości aplikacji przyciągają do Spółki dużych i profesjonalnych klientów. Wśród styczniowych nowości warto zwrócić uwagę na:
1. Nową wersję IAI Scanner, która pozwala na przeprowadzenie szybko i sprawnie inwentaryzacji, co znacznie ogranicza koszty funkcjonowania sklepów internetowych.
2. Kolejną wersję IAI Bridge dającą integrację z najnowszymi programami F/K, która była spowodowana zmianami w ustawie o VAT, ale dodatkowo została przyspieszona synchronizacja i usprawniono wiele innych opcji.
3. Programy IAI POS 4.7 oraz IAI Fiskalizator 2.0 obok wielu innych zmian, zostały rozbudowane o wydruk dokumentów niefiskalnych. Funkcjonalność została przygotowana głównie z myślą o szybkim wydruku faktur VAT z aplikacji IAI POS i znacznie usprawnia prowadzenie sklepu internetowego połączonego ze stacjonarnym.
Zainteresowanych szczegółową listą wszystkich nowości wprowadzonych w grudniu 2013 zachęcamy do sprawdzenia strony internetowej IAI S.A: http://www.iai-shop.com/pr-press-release.phtml?month=201401
Duża innowacyjność i inwestycje w poprawę wydajności i jakości obsługi klientów silnie wspierane działaniami promocyjnymi, szczególnie PR, podjęte od debiutu w 2009 roku przynoszą pozytywny w postaci nowych zamówień i rosnącego zainteresowania mediów oraz klientów Spółką.
II. Wykaz wszystkich informacji opublikowanych przez Emitenta w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem.
W grudniu 2013 roku Spółka przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu EBI raporty:
1. 8 stycznia 2014 r. - Raport miesięczny za grudzień 2013 r.
2. 9 stycznia 2014 r. - Harmonogram przekazywania raportów okresowych w 2014 roku
W styczniu 2014 roku Spółka nie przekazała do publicznej wiadomości żadnych raportów przez system ESPI.
III. Informacje na temat realizacji celów emisji, jeżeli taka realizacja, choćby w części, miała miejsce w okresie objętym niniejszym raportem.
IAI S.A. realizuje aktualnie projekty inwestycyjne, przy których wykorzystywane są m.in. środki pochodzące z emisji akcji serii C. Są to przede wszystkim: zwiększanie zatrudnienia, przeprowadzenie ekspansji zagranicznej oraz stały rozwój usługi i penetracja rynku polskiego.
Z uwagi na dokonywane inwestycje oraz posiadane przed emisją akcji serii C własne środki finansowe trudno jest jednoznacznie określić skalę wykorzystania środków pochodzących z emisji przy realizacji poszczególnych projektów.
Środki pozyskane z emisji wykorzystywane są zgodnie z celami emisyjnymi tzn. zwiększenia udziału w rynku polskim i dokonania ekspansji zagranicznej.
IV. Kalendarz inwestora obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce w miesiącu lutym i marcu 2014, które dotyczą Emitenta i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów.
W lutym i marcu 2014 r. będą miały miejsce następujące wydarzenia korporacyjne Emitenta:
1. 14 lutego 2014 - Raport kwartalny za IV kwartał 2013.
2. 25 lutego 2014 - VI Targi eHandlu w Poznaniu - możliwość dla inwestorów i mediów spotkania z Zarządem Spółki.
3. 10 marca 2014 - Raport miesięczny za luty 2014.
Zawsze aktualny kalendarz oraz archiwalne raporty można sprawdzić na stronach internetowych IAI S.A. w dziale relacji inwestorskich