Raport miesięczny za marzec 2014 r.
08-04-2014
Zgodnie z punktem 16 Załącznika Nr 1 do Uchwały Nr 795/2008 Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. z dnia 31 października 2008 roku "Dobre Praktyki Spółek Notowanych na NewConnect" Zarząd IAI S.A. przekazuje do publicznej wiadomości raport miesięczny za marzec 2014 roku.
I. Informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym Spółki, które w ocenie Spółki mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych IAI S.A.
Przychody ze sprzedaży w Spółce w marcu, według szacunku Zarządu, osiągnęły poziom 940 tysięcy złotych netto, czyli o 45% więcej niż w marcu 2013 r. W sumie, w pierwszym kwartale według szacunków, Spółka osiągnęła przychody na poziomie 2,75 miliona złotych netto i jest to o 50% więcej niż w pierwszym kwartale 2013 roku.
Precyzyjne wyniki finansowe zostaną podane w raporcie za I kwartał 2014 roku, ale już teraz widać, że był to kolejny z rzędu kwartał, kiedy Spółka utrzymuje szybkie, około 50% tempo wzrostu przychodów, pozyskuje znaczących klientów i wprowadza na rynek innowacyjne usługi i produkty.
Do trzynastu banków obsługiwanych już przez Płatności IAI, Spółka w marcu dołączyła nowoczesny system płatności ratalnych - mBank Raty. Gotowa integracja oraz zestaw przygotowanych materiałów promocyjnych pozwolą na efektywne finansowanie zakupów ratalnych w e-sklepach (jest to znacznie wygodniejsze i szybsze rozwiązanie, niż podpisywanie osobnej umowy z bankiem), a sklep internetowy może nie tylko zwiększyć ilość zamówień w sklepie, ale również oszczędzasz prowizję, która jest niższa niż w innych formach płatności. Spółka czerpie przychody z prowizji za płatności, co przekłada się na kolejny wzrost przychodów ze sprzedaży.
Spółka przygotowała szereg udogodnień dla sklepów i ich klientów, aby wprowadzić nową jakość do płatności ratalnych w internecie. Przede wszystkim, Spółka posiada z mBank Raty bezpośrednią umowę, dzięki czemu sklep nie podpisuje żadnych dodatkowych umów i wniosków z bankiem. Dodatkowo integracja mBank Raty z Płatności IAI gwarantuje znacznie skuteczniejszy proces realizacji zamówienia oraz zmniejszony współczynnik porzuconych koszyków (czyli wyższą konwersję, więc wyższe przychody sklepów i Spółki). Dzieje się tak, ponieważ w płatnościach obsługiwanych bezpośrednio przez IAI, klient jest przenoszony od razu na stronę banku. Dzięki temu nie odwiedza dodatkowych stron, gdzie musi akceptować dodatkowe regulaminy, zakładać konta itd., co może go zniecierpliwić i spowodować, że opuści koszyk. Spółka oczekuje przychodów z tej usługi jeszcze w pierwszej połowie 2014 roku.
W drugiej usłudze Spółki, IdoSell Booking, dedykowanej dla obiektów noclegowych, Spółka wprowadziła integrację z portalem TripAdvisor. Jest to jedna z pierwszych tego typu integracji w Polsce. TripAdvisor to największy na świecie serwis turystyczny umożliwiający podróżnym zaplanowanie idealnego wypoczynku. Średnio miesięcznie odwiedza go 260 mln podróżnych. Teraz dzięki integracji TripAdvisor z IdoSell Booking klienci Spółki mogą w prosty sposób zwiększyć liczbę bezpośrednich rezerwacji, unikając przy tym wysokich prowizji płaconych innym pośrednikom. Ponieważ model biznesowy IdoSell Booking zakłada przede wszystkim przychody z prowizji od złożonych rezerwacji, wprowadzanie nowych źródeł ruchu dla Klientów przekłada się na zwiększenie liczby rezerwacji i przychodów Spółki.
Spółka ogłosiła, że w spotkanie klientów, partnerów oraz inwestorów IAI Day 2014, zostanie zorganizowane w Szczecinie, 13 czerwca br. Spotkanie jest okazją do spotkania IAI z jej klientami i partnerami, przedstawieniem wizji rozwoju oraz dotychczasowych osiągnięć. Pozwala klientom lepiej zrozumieć, w którą stronę zmierza rozwój e-handlu i jakie narzędzie na tę okazję przygotowuje Spółka. Dzięki takiej wymianie informacji sklepy korzystające z IAI-Shop.com osiągają przewagę technologiczną na rynku, sprzedają więcej od konkurencji, rośnie przywiązanie do marki IAI‑Shop.com, a to przekłada się na zwiększenie przychodów Spółki. Spotkanie ma charakter edukacyjny, integracyjny i pozytywnie wpływa na relację z klientami i postrzeganie marki IAI. Ogłoszona została agenda oraz wstępny plan spotkania. Kolejne szczegóły będą się pojawiać sukcesywnie na stronach internetowych Spółki.
Zainteresowanych szczegółową listą wszystkich nowości wprowadzonych w marcu 2014 zachęcamy do sprawdzenia strony internetowej IAI S.A: http://www.idosell.com/pl/corp/ir-news/
Duża innowacyjność i inwestycje w poprawę wydajności i jakości obsługi klientów silnie wspierane działaniami promocyjnymi, szczególnie PR, podjęte od debiutu w 2009 roku, przynoszą pozytywny w postaci nowych zamówień i rosnącego zainteresowania mediów oraz klientów Spółką.
II. Wykaz wszystkich informacji opublikowanych przez Emitenta w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem.
W marcu 2014 roku Spółka przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu EBI raporty:
1. 10 marca 2014 r. - Raport miesięczny za luty 2014 r.
W marcu 2014 roku Spółka nie przekazała do publicznej wiadomości przez system ESPI żadnego raportu.
III. Informacje na temat realizacji celów emisji, jeżeli taka realizacja, choćby w części, miała miejsce w okresie objętym niniejszym raportem.
IAI S.A. realizuje aktualnie projekty inwestycyjne, przy których wykorzystywane są m.in. środki pochodzące z emisji akcji serii C. Są to przede wszystkim: zwiększanie zatrudnienia, przeprowadzenie ekspansji zagranicznej oraz stały rozwój usługi i penetracja rynku polskiego.
Z uwagi na dokonywane inwestycje oraz posiadane przed emisją akcji serii C własne środki finansowe trudno jest jednoznacznie określić skalę wykorzystania środków pochodzących z emisji przy realizacji poszczególnych projektów.
Środki pozyskane z emisji wykorzystywane są zgodnie z celami emisyjnymi tzn. zwiększenia udziału w rynku polskim i dokonania ekspansji zagranicznej.
IV. Kalendarz inwestora obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce w miesiącu kwietniu i maju 2014, które dotyczą Emitenta i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów.
W kwietniu i maju 2014 r. będą miały miejsce następujące wydarzenia korporacyjne Emitenta:
1. 8 maja 2014 r. - Raport miesięczny za kwiecień 2014 r.
2. 15 maja 2014 r. - Raport kwartalny za I kwartał 2014 r.
3. 28 maja 2014 r. - Raport roczny za 2013 rok.
Zawsze aktualny kalendarz oraz archiwalne raporty można sprawdzić na stronach internetowych IAI S.A. w dziale relacji inwestorskich
I. Informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym Spółki, które w ocenie Spółki mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych IAI S.A.
Przychody ze sprzedaży w Spółce w marcu, według szacunku Zarządu, osiągnęły poziom 940 tysięcy złotych netto, czyli o 45% więcej niż w marcu 2013 r. W sumie, w pierwszym kwartale według szacunków, Spółka osiągnęła przychody na poziomie 2,75 miliona złotych netto i jest to o 50% więcej niż w pierwszym kwartale 2013 roku.
Precyzyjne wyniki finansowe zostaną podane w raporcie za I kwartał 2014 roku, ale już teraz widać, że był to kolejny z rzędu kwartał, kiedy Spółka utrzymuje szybkie, około 50% tempo wzrostu przychodów, pozyskuje znaczących klientów i wprowadza na rynek innowacyjne usługi i produkty.
Do trzynastu banków obsługiwanych już przez Płatności IAI, Spółka w marcu dołączyła nowoczesny system płatności ratalnych - mBank Raty. Gotowa integracja oraz zestaw przygotowanych materiałów promocyjnych pozwolą na efektywne finansowanie zakupów ratalnych w e-sklepach (jest to znacznie wygodniejsze i szybsze rozwiązanie, niż podpisywanie osobnej umowy z bankiem), a sklep internetowy może nie tylko zwiększyć ilość zamówień w sklepie, ale również oszczędzasz prowizję, która jest niższa niż w innych formach płatności. Spółka czerpie przychody z prowizji za płatności, co przekłada się na kolejny wzrost przychodów ze sprzedaży.
Spółka przygotowała szereg udogodnień dla sklepów i ich klientów, aby wprowadzić nową jakość do płatności ratalnych w internecie. Przede wszystkim, Spółka posiada z mBank Raty bezpośrednią umowę, dzięki czemu sklep nie podpisuje żadnych dodatkowych umów i wniosków z bankiem. Dodatkowo integracja mBank Raty z Płatności IAI gwarantuje znacznie skuteczniejszy proces realizacji zamówienia oraz zmniejszony współczynnik porzuconych koszyków (czyli wyższą konwersję, więc wyższe przychody sklepów i Spółki). Dzieje się tak, ponieważ w płatnościach obsługiwanych bezpośrednio przez IAI, klient jest przenoszony od razu na stronę banku. Dzięki temu nie odwiedza dodatkowych stron, gdzie musi akceptować dodatkowe regulaminy, zakładać konta itd., co może go zniecierpliwić i spowodować, że opuści koszyk. Spółka oczekuje przychodów z tej usługi jeszcze w pierwszej połowie 2014 roku.
W drugiej usłudze Spółki, IdoSell Booking, dedykowanej dla obiektów noclegowych, Spółka wprowadziła integrację z portalem TripAdvisor. Jest to jedna z pierwszych tego typu integracji w Polsce. TripAdvisor to największy na świecie serwis turystyczny umożliwiający podróżnym zaplanowanie idealnego wypoczynku. Średnio miesięcznie odwiedza go 260 mln podróżnych. Teraz dzięki integracji TripAdvisor z IdoSell Booking klienci Spółki mogą w prosty sposób zwiększyć liczbę bezpośrednich rezerwacji, unikając przy tym wysokich prowizji płaconych innym pośrednikom. Ponieważ model biznesowy IdoSell Booking zakłada przede wszystkim przychody z prowizji od złożonych rezerwacji, wprowadzanie nowych źródeł ruchu dla Klientów przekłada się na zwiększenie liczby rezerwacji i przychodów Spółki.
Spółka ogłosiła, że w spotkanie klientów, partnerów oraz inwestorów IAI Day 2014, zostanie zorganizowane w Szczecinie, 13 czerwca br. Spotkanie jest okazją do spotkania IAI z jej klientami i partnerami, przedstawieniem wizji rozwoju oraz dotychczasowych osiągnięć. Pozwala klientom lepiej zrozumieć, w którą stronę zmierza rozwój e-handlu i jakie narzędzie na tę okazję przygotowuje Spółka. Dzięki takiej wymianie informacji sklepy korzystające z IAI-Shop.com osiągają przewagę technologiczną na rynku, sprzedają więcej od konkurencji, rośnie przywiązanie do marki IAI‑Shop.com, a to przekłada się na zwiększenie przychodów Spółki. Spotkanie ma charakter edukacyjny, integracyjny i pozytywnie wpływa na relację z klientami i postrzeganie marki IAI. Ogłoszona została agenda oraz wstępny plan spotkania. Kolejne szczegóły będą się pojawiać sukcesywnie na stronach internetowych Spółki.
Zainteresowanych szczegółową listą wszystkich nowości wprowadzonych w marcu 2014 zachęcamy do sprawdzenia strony internetowej IAI S.A: http://www.idosell.com/pl/corp/ir-news/
Duża innowacyjność i inwestycje w poprawę wydajności i jakości obsługi klientów silnie wspierane działaniami promocyjnymi, szczególnie PR, podjęte od debiutu w 2009 roku, przynoszą pozytywny w postaci nowych zamówień i rosnącego zainteresowania mediów oraz klientów Spółką.
II. Wykaz wszystkich informacji opublikowanych przez Emitenta w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem.
W marcu 2014 roku Spółka przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu EBI raporty:
1. 10 marca 2014 r. - Raport miesięczny za luty 2014 r.
W marcu 2014 roku Spółka nie przekazała do publicznej wiadomości przez system ESPI żadnego raportu.
III. Informacje na temat realizacji celów emisji, jeżeli taka realizacja, choćby w części, miała miejsce w okresie objętym niniejszym raportem.
IAI S.A. realizuje aktualnie projekty inwestycyjne, przy których wykorzystywane są m.in. środki pochodzące z emisji akcji serii C. Są to przede wszystkim: zwiększanie zatrudnienia, przeprowadzenie ekspansji zagranicznej oraz stały rozwój usługi i penetracja rynku polskiego.
Z uwagi na dokonywane inwestycje oraz posiadane przed emisją akcji serii C własne środki finansowe trudno jest jednoznacznie określić skalę wykorzystania środków pochodzących z emisji przy realizacji poszczególnych projektów.
Środki pozyskane z emisji wykorzystywane są zgodnie z celami emisyjnymi tzn. zwiększenia udziału w rynku polskim i dokonania ekspansji zagranicznej.
IV. Kalendarz inwestora obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce w miesiącu kwietniu i maju 2014, które dotyczą Emitenta i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów.
W kwietniu i maju 2014 r. będą miały miejsce następujące wydarzenia korporacyjne Emitenta:
1. 8 maja 2014 r. - Raport miesięczny za kwiecień 2014 r.
2. 15 maja 2014 r. - Raport kwartalny za I kwartał 2014 r.
3. 28 maja 2014 r. - Raport roczny za 2013 rok.
Zawsze aktualny kalendarz oraz archiwalne raporty można sprawdzić na stronach internetowych IAI S.A. w dziale relacji inwestorskich