Raport miesięczny za styczeń 2015 r.
09-02-2015
Zgodnie z punktem 16 Załącznika Nr 1 do Uchwały Nr 795/2008 Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. z dnia 31 października 2008 roku „Dobre Praktyki Spółek Notowanych na NewConnect” Zarząd IAI S.A. przekazuje do publicznej wiadomości raport miesięczny za styczeń 2015 roku.
I. Informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym Spółki, które w ocenie Spółki mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych IAI S.A.
Przychody ze sprzedaży w styczniu 2015 roku wyniosły 1,23 mln złotych netto, co oznacza wzrost o 40% wobec analogicznego miesiąca 2014 roku i, dla porównania, jest to ponad 100% więcej niż w styczniu 2013 roku. Taki wzrost napawa optymizmem i jest jednym z powodów ogłoszenia przez Spółkę nowych prognoz na lata 2015 – 2016. Co więcej, kolejny projekt który będzie miał znaczący wpływ na zwiększenie sprzedaży Spółki, został opublikowany w styczniu.
Pod koniec stycznia Spółka opublikowała nowe prognozy przychodów ze sprzedaży na lata 2015 i 2016. Zostały one szeroko omówione i skomentowane w przesłanym komunikacie giełdowym. Co istotne, u ich podstaw leży szereg czynników, więc nie są obarczone dużym ryzykiem, tak jakby to było w przypadku uzależnienia ich realizacji tylko od jednej sytuacji rynkowej. Prognozy prezentują wzrost przychodów ze sprzedaży w 2015 roku do 18,5 milina złotych, a w 2016 do 28 milionów i opierają się na czynnikach wzrostu wynikających z: wzrostu rynku e-handlu i turystyki w internecie, wzrostu sprzedaży wewnętrznej, szybszego niż średnia rynkowa wzrostowi sprzedaży w obsługiwanych sklepach internetowych, większych niż w poprzednich latach wdrożeniach, przychodów z Wielkiej Brytanii oraz z IdoSell Booking. Zarząd uznaje przedstawione prognozy za bardzo realne do realizacji.
Najnowszą premierą, która utoruje Spółce drogę do nowych klientów oraz zwiększenia sprzedaży, jest swobodne tworzenie oraz modyfikowanie masek sklepów samodzielnie przez klientów. To otwarcie na webdeveloperów zatrudnionych w e-sklepach oraz agencje interaktywne, które przy współpracy z Klientami Spółki, mogą samodzielne tworzyć wygląd i wdrażać całe maski sklepów, rozwijać istniejące rozwiązania lub tylko ich poszczególne elementy. Jest to stworzenie nowego rynku, na którym agencje interaktywne i niezależni webmasterzy mogą stworzyć template'y sklepów i sprzedawać je innym klientom. Jest to także odpowiedź na otwarte oprogramowanie, w formie otwartego systemu, ale nie otwartego kodu, co zapewnia większe bezpieczeństwo i niższe koszty developmentu dla klientów, zapewniając im jednocześnie swobodne i efektywne tworzenie masek sklepów.
Co więcej, agencje interaktywne mogą sprzedawać wdrożenia sklepu internetowego swoim klientom, skupiając się tylko na jego wizualnej stronie, a kwestie techniczne i rozwojowe pozostawić IAI S.A., co znacznie obniża ich koszty oraz ryzyko projektowe związane ze skomplikowanymi wdrożeniami. Często korporacje lub duże sklepy internetowe korzystają z zewnętrznych agencji lub zatrudniają pracowników, którzy znają HTML, dla których do tej pory IAI‑Shop.com (IdoSell Shop za granicą), ze względu na sposób rozliczenia oraz swobodę tworzenia i aktualizacji maski sklepu, nie był idealnym wyborem. Nowe rozwiązanie, pozwala eksportować i importować do IAI-Shop.com (IdoSell Shop za granicą) całą maskę sklepu i pozwala na jej kompletną, efektywną i swobodną modyfikację w każdym momencie. Teraz Klienci oczekujący bardzo indywidualnej obsługi graficznej i wizerunkowej, mogą się na tym skupić, jednocześnie korzystając z najlepszego systemu do sprzedaży internetowej. Dla Spółki taka współpraca wprost przekłada się na wzrost liczby prestiżowych wdrożeń i wpływów z abonamentów.
Zmiana ta jest bardzo istotną decyzją biznesową. Do tej pory, od 15 lat, to pracownicy Spółki zawsze dokonywali kodowania maski, nawet gdy to klient dostarczył projekt. Takie działanie gwarantuje Klientom najwyższe standardy wykonywanych sklepów. Teraz klienci zyskują możliwość zakodowania sklepu albo na samym początku współpracy albo na jej dowolnym etapie, zyskując pełną swobodę, ale jednocześnie przejmując odpowiedzialności za swoje maski. Wewnętrznie oraz dla klientów korzystających bezpośrednio z obsługi graficznej Spółki nic się nie zmieni, Spółka nadal pracuje na dotychczas wypracowanych, autorskich narzędziach oferujących wyższą jakość i wydajność obsługi Klienta. Nowe rozwiązanie rozszerza, a nie zastępuje, obecnie oferowane możliwości i otwiera wejście na nowe rynki.
Od strony technicznej Smarty jest formatem tworzenia szablonów stron internetowych. Smarty w prosty sposób pozwalają na budowanie dynamicznych serwisów internetowych, których wykorzystanie jest niezbędne do przygotowania strony sklepu internetowego. Smarty są bardzo popularne, a ich znajomość deklaruje praktycznie każdy webmaster, webdeveloper, freelancer czy agencja interaktywna. Smarty są standardem międzynarodowym, więc taka obsługa może być oferowana także agencjom zagranicznym lub polskim obsługującym międzynarodowe sklepy internetowe. Możliwości modyfikacji są nieograniczone. Spółka już realizuje wdrożenia w tym modelu dla uznanych polskich marek. IAI S.A. planuje w 2015 roku poszerzyć tę współpracę i dzięki temu mechanizmowi pozyskać szereg nowych, dużych i prestiżowych klientów.
Zainteresowanych szczegółową listą wszystkich nowości wprowadzonych w styczniu 2014 zachęcamy do sprawdzenia strony internetowej IAI S.A: http://www.idosell.com/pl/corp/ir-news/
Duża innowacyjność i inwestycje w poprawę wydajności i jakości obsługi klientów silnie wspierane działaniami promocyjnymi, szczególnie PR, podjęte od debiutu w 2009 roku, przynoszą pozytywny w postaci nowych zamówień i rosnącego zainteresowania mediów oraz klientów Spółką.
II. Wykaz wszystkich informacji opublikowanych przez Emitenta w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem.
W styczniu 2015 roku Spółka przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu EBI raporty:
1. 8 stycznia 2015 r. - Raport miesięczny za grudzień 2014 r.
2. 14 stycznia 2015 r. - Harmonogram przekazywania raportów okresowych w 2015 roku.
3. 28 stycznia 2015 r. - Publikacja prognoz wyników na lata 2015 – 2016.
W styczniu 2015 roku Spółka nie przekazała do publicznej wiadomości przez system ESPI żadnych informacji.
III. Informacje na temat realizacji celów emisji, jeżeli taka realizacja, choćby w części, miała miejsce w okresie objętym niniejszym raportem.
IAI S.A. realizuje aktualnie projekty inwestycyjne, przy których wykorzystywane są m.in. środki pochodzące z emisji akcji serii C. Są to przede wszystkim: zwiększanie zatrudnienia, przeprowadzenie ekspansji zagranicznej oraz stały rozwój usługi i penetracja rynku polskiego.
Z uwagi na dokonywane inwestycje oraz posiadane przed emisją akcji serii C własne środki finansowe trudno jest jednoznacznie określić skalę wykorzystania środków pochodzących z emisji przy realizacji poszczególnych projektów.
Środki pozyskane z emisji wykorzystywane są zgodnie z celami emisyjnymi tzn. zwiększenia udziału w rynku polskim i dokonania ekspansji zagranicznej.
IV. Kalendarz inwestora obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce w miesiącu lutym i marcu 2015, które dotyczą Emitenta i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów.
W lutym i marcu 2015 roku będą miały miejsce następujące wydarzenia korporacyjne Emitenta:
1. 13 lutego 2015 r. – publikacja raportu kwartalnego za IV kwartał 2014 roku.
2. 9 marca 2015 r. - publikacja raportu miesięcznego za luty 2015 r.
Zawsze aktualny kalendarz oraz archiwalne raporty można sprawdzić na stronach internetowych IAI S.A. w dziale relacji inwestorskich
I. Informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym Spółki, które w ocenie Spółki mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych IAI S.A.
Przychody ze sprzedaży w styczniu 2015 roku wyniosły 1,23 mln złotych netto, co oznacza wzrost o 40% wobec analogicznego miesiąca 2014 roku i, dla porównania, jest to ponad 100% więcej niż w styczniu 2013 roku. Taki wzrost napawa optymizmem i jest jednym z powodów ogłoszenia przez Spółkę nowych prognoz na lata 2015 – 2016. Co więcej, kolejny projekt który będzie miał znaczący wpływ na zwiększenie sprzedaży Spółki, został opublikowany w styczniu.
Pod koniec stycznia Spółka opublikowała nowe prognozy przychodów ze sprzedaży na lata 2015 i 2016. Zostały one szeroko omówione i skomentowane w przesłanym komunikacie giełdowym. Co istotne, u ich podstaw leży szereg czynników, więc nie są obarczone dużym ryzykiem, tak jakby to było w przypadku uzależnienia ich realizacji tylko od jednej sytuacji rynkowej. Prognozy prezentują wzrost przychodów ze sprzedaży w 2015 roku do 18,5 milina złotych, a w 2016 do 28 milionów i opierają się na czynnikach wzrostu wynikających z: wzrostu rynku e-handlu i turystyki w internecie, wzrostu sprzedaży wewnętrznej, szybszego niż średnia rynkowa wzrostowi sprzedaży w obsługiwanych sklepach internetowych, większych niż w poprzednich latach wdrożeniach, przychodów z Wielkiej Brytanii oraz z IdoSell Booking. Zarząd uznaje przedstawione prognozy za bardzo realne do realizacji.
Najnowszą premierą, która utoruje Spółce drogę do nowych klientów oraz zwiększenia sprzedaży, jest swobodne tworzenie oraz modyfikowanie masek sklepów samodzielnie przez klientów. To otwarcie na webdeveloperów zatrudnionych w e-sklepach oraz agencje interaktywne, które przy współpracy z Klientami Spółki, mogą samodzielne tworzyć wygląd i wdrażać całe maski sklepów, rozwijać istniejące rozwiązania lub tylko ich poszczególne elementy. Jest to stworzenie nowego rynku, na którym agencje interaktywne i niezależni webmasterzy mogą stworzyć template'y sklepów i sprzedawać je innym klientom. Jest to także odpowiedź na otwarte oprogramowanie, w formie otwartego systemu, ale nie otwartego kodu, co zapewnia większe bezpieczeństwo i niższe koszty developmentu dla klientów, zapewniając im jednocześnie swobodne i efektywne tworzenie masek sklepów.
Co więcej, agencje interaktywne mogą sprzedawać wdrożenia sklepu internetowego swoim klientom, skupiając się tylko na jego wizualnej stronie, a kwestie techniczne i rozwojowe pozostawić IAI S.A., co znacznie obniża ich koszty oraz ryzyko projektowe związane ze skomplikowanymi wdrożeniami. Często korporacje lub duże sklepy internetowe korzystają z zewnętrznych agencji lub zatrudniają pracowników, którzy znają HTML, dla których do tej pory IAI‑Shop.com (IdoSell Shop za granicą), ze względu na sposób rozliczenia oraz swobodę tworzenia i aktualizacji maski sklepu, nie był idealnym wyborem. Nowe rozwiązanie, pozwala eksportować i importować do IAI-Shop.com (IdoSell Shop za granicą) całą maskę sklepu i pozwala na jej kompletną, efektywną i swobodną modyfikację w każdym momencie. Teraz Klienci oczekujący bardzo indywidualnej obsługi graficznej i wizerunkowej, mogą się na tym skupić, jednocześnie korzystając z najlepszego systemu do sprzedaży internetowej. Dla Spółki taka współpraca wprost przekłada się na wzrost liczby prestiżowych wdrożeń i wpływów z abonamentów.
Zmiana ta jest bardzo istotną decyzją biznesową. Do tej pory, od 15 lat, to pracownicy Spółki zawsze dokonywali kodowania maski, nawet gdy to klient dostarczył projekt. Takie działanie gwarantuje Klientom najwyższe standardy wykonywanych sklepów. Teraz klienci zyskują możliwość zakodowania sklepu albo na samym początku współpracy albo na jej dowolnym etapie, zyskując pełną swobodę, ale jednocześnie przejmując odpowiedzialności za swoje maski. Wewnętrznie oraz dla klientów korzystających bezpośrednio z obsługi graficznej Spółki nic się nie zmieni, Spółka nadal pracuje na dotychczas wypracowanych, autorskich narzędziach oferujących wyższą jakość i wydajność obsługi Klienta. Nowe rozwiązanie rozszerza, a nie zastępuje, obecnie oferowane możliwości i otwiera wejście na nowe rynki.
Od strony technicznej Smarty jest formatem tworzenia szablonów stron internetowych. Smarty w prosty sposób pozwalają na budowanie dynamicznych serwisów internetowych, których wykorzystanie jest niezbędne do przygotowania strony sklepu internetowego. Smarty są bardzo popularne, a ich znajomość deklaruje praktycznie każdy webmaster, webdeveloper, freelancer czy agencja interaktywna. Smarty są standardem międzynarodowym, więc taka obsługa może być oferowana także agencjom zagranicznym lub polskim obsługującym międzynarodowe sklepy internetowe. Możliwości modyfikacji są nieograniczone. Spółka już realizuje wdrożenia w tym modelu dla uznanych polskich marek. IAI S.A. planuje w 2015 roku poszerzyć tę współpracę i dzięki temu mechanizmowi pozyskać szereg nowych, dużych i prestiżowych klientów.
Zainteresowanych szczegółową listą wszystkich nowości wprowadzonych w styczniu 2014 zachęcamy do sprawdzenia strony internetowej IAI S.A: http://www.idosell.com/pl/corp/ir-news/
Duża innowacyjność i inwestycje w poprawę wydajności i jakości obsługi klientów silnie wspierane działaniami promocyjnymi, szczególnie PR, podjęte od debiutu w 2009 roku, przynoszą pozytywny w postaci nowych zamówień i rosnącego zainteresowania mediów oraz klientów Spółką.
II. Wykaz wszystkich informacji opublikowanych przez Emitenta w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem.
W styczniu 2015 roku Spółka przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu EBI raporty:
1. 8 stycznia 2015 r. - Raport miesięczny za grudzień 2014 r.
2. 14 stycznia 2015 r. - Harmonogram przekazywania raportów okresowych w 2015 roku.
3. 28 stycznia 2015 r. - Publikacja prognoz wyników na lata 2015 – 2016.
W styczniu 2015 roku Spółka nie przekazała do publicznej wiadomości przez system ESPI żadnych informacji.
III. Informacje na temat realizacji celów emisji, jeżeli taka realizacja, choćby w części, miała miejsce w okresie objętym niniejszym raportem.
IAI S.A. realizuje aktualnie projekty inwestycyjne, przy których wykorzystywane są m.in. środki pochodzące z emisji akcji serii C. Są to przede wszystkim: zwiększanie zatrudnienia, przeprowadzenie ekspansji zagranicznej oraz stały rozwój usługi i penetracja rynku polskiego.
Z uwagi na dokonywane inwestycje oraz posiadane przed emisją akcji serii C własne środki finansowe trudno jest jednoznacznie określić skalę wykorzystania środków pochodzących z emisji przy realizacji poszczególnych projektów.
Środki pozyskane z emisji wykorzystywane są zgodnie z celami emisyjnymi tzn. zwiększenia udziału w rynku polskim i dokonania ekspansji zagranicznej.
IV. Kalendarz inwestora obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce w miesiącu lutym i marcu 2015, które dotyczą Emitenta i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów.
W lutym i marcu 2015 roku będą miały miejsce następujące wydarzenia korporacyjne Emitenta:
1. 13 lutego 2015 r. – publikacja raportu kwartalnego za IV kwartał 2014 roku.
2. 9 marca 2015 r. - publikacja raportu miesięcznego za luty 2015 r.
Zawsze aktualny kalendarz oraz archiwalne raporty można sprawdzić na stronach internetowych IAI S.A. w dziale relacji inwestorskich