Raport miesięczny za wrzesień 2011 r.
13-10-2011
Zgodnie z punktem 16 Załącznika Nr 1 do Uchwały Nr 795/2008 Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. z dnia 31 października 2008 roku "Dobre Praktyki Spółek Notowanych na NewConnect" Zarząd TRO MEDIA SA przekazuje do publicznej wiadomości raport miesięczny za wrzesień 2011 roku.
I. Informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym Spółki, które w ocenie Spółki mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych TRO MEDIA SA
Wartość netto polskiego rynku reklamy w 2011 r. wzrośnie o 4,5%, wynika z raportu "MPG Media Market Scan 1H 2011", cytowanego przez serwis Press. Według danych domu mediowego MPG, w I połowie roku wartość tego rynku wzrosła o 8,5% do 3,84 mld zł.
Z raportu wynika, że w pierwszym półroczu wydatki na reklamę w Internecie wzrosły o 19,3% do 556 mln zł a na reklamę telewizyjną o 12% do 1,97 mld zł. Wzrosły też wydatki w segmencie "radio" (o 10,6%) oraz magazyny (3%).
MPG prognozuje, że w roku 2011 łączna wartość rynku reklamy netto wzrośnie o 6% w stosunku do roku poprzedniego.
Z raportu wynika, że Internet pozostaje medium o najwyższym tempie rozwoju. W roku 2010 korzystanie z Internetu deklarowało 52,5% Polaków, czyli o 3% więcej niż rok wcześniej.
II. Wykaz wszystkich informacji opublikowanych przez Emitenta w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem.
We wrześniu 2011 roku spółka przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu EBI raporty:
- 2011-09-02 RB 47/2011 Informacja dla akcjonariuszy
- 2011-09-05 RB 48/2011 Zawarcie umowy przez spółkę zależną
- 2011-09-09 RB 49/2011 Istotna informacja
- 2011-09-14 RB 50/2011 Wyznaczenie pierwszego dnia notowania akcji serii C Emitenta na 15 września 2011 r.
- 2011-09-14 RB 51/2011 Raport miesięczny za sierpień 2011 r.
- 2011-09-27 RB 52/2011 Podpisanie umowy na światową dystrybucję gry Afterfall: InSanity na PC z Nicolas Games SA.
- 2011-09-29 RB 53/2011 Podpisanie umowy z Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
We wrześniu 2011 roku spółka nie przekazała do publicznej wiadomości raportów za pośrednictwem systemu ESPI.
III. Informacje na temat realizacji celów emisji, jeżeli taka realizacja, choćby w części, miała miejsce w okresie objętym niniejszym raportem.
W dniu 2 września br. Emitent poinformował iż od dnia 31.08.2011 dostępna publicznie jest informacja o posiadaniu akcji Emitenta (312 470 szt.) przez czołową instytucję finansową - TFI PZU S.A. ("TFI PZU").
Raport dotyczący składów portfeli został opublikowany na stronie TFI PZU. Jednocześnie Emitent zwrócił uwagę, że raport nie dotyczy wszystkich funduszy TFI PZU, ponieważ nie wszystkie podlegają obowiązkowi upubliczniania portfeli. Wg najlepszej wiedzy Emitenta jego akcje były w posiadaniu również funduszy niepublicznych TFI PZU.
W dniu 5 września br. Emitent powziął informację iż spółka zależna Kinomaniak.pl Sp. z o.o. ("Spółka") zawarła ze spółką IPO Doradztwo Strategiczne ("IPO DS") umowę o sporządzenie Dokumentu Informacyjnego oraz pełnienie przez IPO DS funkcji Autoryzowanego Doradcy dla Spółki w alternatywnym systemie obrotu na rynku NewConnect. Przedmiotem umowy jest świadczenie usług doradztwa na rzecz Spółki w zakresie wprowadzenia akcji do obrotu w alternatywnym systemie obrotu na rynku NewConnect.
W dniu 8 września br. Emitent zbył za kwotę 300.000 zł. pakiet udziałów Cloud Technologies Sp. z o.o. ("Spółka"), o której zawiązaniu informował w raporcie bieżącym 18/2011 z dnia 15 marca 2011 r. Nabywcą udziałów jest grupa inwestorów prywatnych, a Emitent po przeprowadzonej transakcji posiada 42,5% udziałów w kapitale zakładowym Spółki.
Głównym przedmiotem działania Spółki jest tworzenie i dostarczanie innowacyjnych technologii internetowych do publikowania i zarządzania treścią, w szczególności rozwiązań klasy Web oraz popularyzacja koncepcji przetwarzania w chmurze (Cloud Computing). Innowacyjne systemy budowane przez Spółkę będą dedykowane m.in. wszelkim systemom typu e-commerce oraz serwisom społecznościowym.
Na podstawie podjętej w dniu 12 września 2011 roku przez Zarząd Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. Uchwały Nr 1178/2011, w dniu 15 września 2011 r. odbyło się pierwsze notowanie w alternatywnym systemie obrotu na rynku NewConnect 650.000 akcji zwykłych na okaziciela serii C spółki TRO MEDIA SA o wartości nominalnej 0,10 zł każda akcja.
W dniu 27 września br. Emitent podpisał z firmą Nicolas Games SA umowę dystrybucyjną. Przedmiotem umowy jest przygotowanie przez dystrybutora, TRO MEDIA SA, platformy sprzedażowej dla gry Afterfall: InSanity produkowanej przez Nicolas Games SA oraz jej obsługa transakcyjna, merytoryczna i techniczna, jak również przedsprzedaż kluczy do ww. gry na cały świat. Producent Afterfall: InSanity będzie odpowiedzialny za promocję gry oraz platformy sprzedażowej za pośrednictwem której wyłącznie będzie można nabyć klucz do gry.
Cały zakres przedmiotowy powyższej umowy, będzie bezpośrednio realizowany przez podmiot zależny TRO MEDIA SA, spółkę Macro Games Sp. z o.o. Macro Games Sp. z o.o. to spółka z segmentu nowych technologii, rynku gier i elektronicznej rozrywki.
W dniu 28 września br. Emitent podpisał umowę z Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o. ("RASP") z siedzibą w Warszawie ("Umowa"). Przedmiotem Umowy jest ustalenie zasad, zgodnie z którymi RASP będzie nabywał od Spółki powierzchnię reklamową w serwisach technologicznych obsługiwanych przez TRO MEDIA SA, początkowo będą to serwisy: pcarena.pl i vista.pl. W ramach umowy zostaną dokonane cesje domen, stąd wyniki zasięgu oglądalności serwisów w kategorii "Nowe technologie" będą połączone z RASP i widoczne w statystykach jako wyniki RASP.
IV. Kalendarz inwestora obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce w miesiącu październiku, które dotyczą Emitenta i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów.
- publikacja raportu miesięcznego za wrzesień
I. Informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym Spółki, które w ocenie Spółki mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych TRO MEDIA SA
Wartość netto polskiego rynku reklamy w 2011 r. wzrośnie o 4,5%, wynika z raportu "MPG Media Market Scan 1H 2011", cytowanego przez serwis Press. Według danych domu mediowego MPG, w I połowie roku wartość tego rynku wzrosła o 8,5% do 3,84 mld zł.
Z raportu wynika, że w pierwszym półroczu wydatki na reklamę w Internecie wzrosły o 19,3% do 556 mln zł a na reklamę telewizyjną o 12% do 1,97 mld zł. Wzrosły też wydatki w segmencie "radio" (o 10,6%) oraz magazyny (3%).
MPG prognozuje, że w roku 2011 łączna wartość rynku reklamy netto wzrośnie o 6% w stosunku do roku poprzedniego.
Z raportu wynika, że Internet pozostaje medium o najwyższym tempie rozwoju. W roku 2010 korzystanie z Internetu deklarowało 52,5% Polaków, czyli o 3% więcej niż rok wcześniej.
II. Wykaz wszystkich informacji opublikowanych przez Emitenta w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem.
We wrześniu 2011 roku spółka przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu EBI raporty:
- 2011-09-02 RB 47/2011 Informacja dla akcjonariuszy
- 2011-09-05 RB 48/2011 Zawarcie umowy przez spółkę zależną
- 2011-09-09 RB 49/2011 Istotna informacja
- 2011-09-14 RB 50/2011 Wyznaczenie pierwszego dnia notowania akcji serii C Emitenta na 15 września 2011 r.
- 2011-09-14 RB 51/2011 Raport miesięczny za sierpień 2011 r.
- 2011-09-27 RB 52/2011 Podpisanie umowy na światową dystrybucję gry Afterfall: InSanity na PC z Nicolas Games SA.
- 2011-09-29 RB 53/2011 Podpisanie umowy z Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
We wrześniu 2011 roku spółka nie przekazała do publicznej wiadomości raportów za pośrednictwem systemu ESPI.
III. Informacje na temat realizacji celów emisji, jeżeli taka realizacja, choćby w części, miała miejsce w okresie objętym niniejszym raportem.
W dniu 2 września br. Emitent poinformował iż od dnia 31.08.2011 dostępna publicznie jest informacja o posiadaniu akcji Emitenta (312 470 szt.) przez czołową instytucję finansową - TFI PZU S.A. ("TFI PZU").
Raport dotyczący składów portfeli został opublikowany na stronie TFI PZU. Jednocześnie Emitent zwrócił uwagę, że raport nie dotyczy wszystkich funduszy TFI PZU, ponieważ nie wszystkie podlegają obowiązkowi upubliczniania portfeli. Wg najlepszej wiedzy Emitenta jego akcje były w posiadaniu również funduszy niepublicznych TFI PZU.
W dniu 5 września br. Emitent powziął informację iż spółka zależna Kinomaniak.pl Sp. z o.o. ("Spółka") zawarła ze spółką IPO Doradztwo Strategiczne ("IPO DS") umowę o sporządzenie Dokumentu Informacyjnego oraz pełnienie przez IPO DS funkcji Autoryzowanego Doradcy dla Spółki w alternatywnym systemie obrotu na rynku NewConnect. Przedmiotem umowy jest świadczenie usług doradztwa na rzecz Spółki w zakresie wprowadzenia akcji do obrotu w alternatywnym systemie obrotu na rynku NewConnect.
W dniu 8 września br. Emitent zbył za kwotę 300.000 zł. pakiet udziałów Cloud Technologies Sp. z o.o. ("Spółka"), o której zawiązaniu informował w raporcie bieżącym 18/2011 z dnia 15 marca 2011 r. Nabywcą udziałów jest grupa inwestorów prywatnych, a Emitent po przeprowadzonej transakcji posiada 42,5% udziałów w kapitale zakładowym Spółki.
Głównym przedmiotem działania Spółki jest tworzenie i dostarczanie innowacyjnych technologii internetowych do publikowania i zarządzania treścią, w szczególności rozwiązań klasy Web oraz popularyzacja koncepcji przetwarzania w chmurze (Cloud Computing). Innowacyjne systemy budowane przez Spółkę będą dedykowane m.in. wszelkim systemom typu e-commerce oraz serwisom społecznościowym.
Na podstawie podjętej w dniu 12 września 2011 roku przez Zarząd Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. Uchwały Nr 1178/2011, w dniu 15 września 2011 r. odbyło się pierwsze notowanie w alternatywnym systemie obrotu na rynku NewConnect 650.000 akcji zwykłych na okaziciela serii C spółki TRO MEDIA SA o wartości nominalnej 0,10 zł każda akcja.
W dniu 27 września br. Emitent podpisał z firmą Nicolas Games SA umowę dystrybucyjną. Przedmiotem umowy jest przygotowanie przez dystrybutora, TRO MEDIA SA, platformy sprzedażowej dla gry Afterfall: InSanity produkowanej przez Nicolas Games SA oraz jej obsługa transakcyjna, merytoryczna i techniczna, jak również przedsprzedaż kluczy do ww. gry na cały świat. Producent Afterfall: InSanity będzie odpowiedzialny za promocję gry oraz platformy sprzedażowej za pośrednictwem której wyłącznie będzie można nabyć klucz do gry.
Cały zakres przedmiotowy powyższej umowy, będzie bezpośrednio realizowany przez podmiot zależny TRO MEDIA SA, spółkę Macro Games Sp. z o.o. Macro Games Sp. z o.o. to spółka z segmentu nowych technologii, rynku gier i elektronicznej rozrywki.
W dniu 28 września br. Emitent podpisał umowę z Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o. ("RASP") z siedzibą w Warszawie ("Umowa"). Przedmiotem Umowy jest ustalenie zasad, zgodnie z którymi RASP będzie nabywał od Spółki powierzchnię reklamową w serwisach technologicznych obsługiwanych przez TRO MEDIA SA, początkowo będą to serwisy: pcarena.pl i vista.pl. W ramach umowy zostaną dokonane cesje domen, stąd wyniki zasięgu oglądalności serwisów w kategorii "Nowe technologie" będą połączone z RASP i widoczne w statystykach jako wyniki RASP.
IV. Kalendarz inwestora obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce w miesiącu październiku, które dotyczą Emitenta i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów.
- publikacja raportu miesięcznego za wrzesień