Raport miesięczny za sierpień 2011 r.
14-09-2011
Zgodnie z punktem 16 Załącznika Nr 1 do Uchwały Nr 795/2008 Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. z dnia 31 października 2008 roku "Dobre Praktyki Spółek Notowanych na NewConnect" Zarząd TRO MEDIA S.A. przekazuje do publicznej wiadomości raport miesięczny za sierpień 2011 roku.
I. Informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym Spółki, które w ocenie Spółki mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych TRO MEDIA SA
Wartość netto polskiego rynku reklamy w 2011 r. wzrośnie o 4,5%, wynika z raportu "MPG Media Market Scan 1H 2011", cytowanego przez serwis Press. Według danych domu mediowego MPG, w I połowie roku wartość tego rynku wzrosła o 8,5% do 3,84 mld zł.
Z raportu wynika, że w pierwszym półroczu wydatki na reklamę w Internecie wzrosły o 19,3% do 556 mln zł a na reklamę telewizyjną o 12% do 1,97 mld zł. Wzrosły też wydatki w segmencie "radio" (o 10,6%) oraz magazyny (3%).
MPG prognozuje, że w roku 2011 łączna wartość rynku reklamy netto wzrośnie o 6% w stosunku do roku poprzedniego. Z raportu wynika, że Internet pozostaje medium o najwyższym tempie rozwoju. W roku 2010 korzystanie z Internetu deklarowało 52,5% Polaków, czyli o 3% więcej niż rok wcześniej.
II. Wykaz wszystkich informacji opublikowanych przez Emitenta w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem.
W sierpniu 2011 roku spółka przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu EBI raport:
- 2011-08-10 RK 45/2011 Raport za II kwartał 2011 r.
- 2011-08-12 RB 46/2011 Raport miesięczny za lipiec 2011.
W sierpniu 2011 roku spółka nie przekazała do publicznej wiadomości raportów za pośrednictwem systemu ESPI.
III. Informacje na temat realizacji celów emisji, jeżeli taka realizacja, choćby w części, miała miejsce w okresie objętym niniejszym raportem.
W dniu 10 sierpnia br. Emitent opublikował raport za II kwartał 2011. W drugim kwartale 2011 roku były kontynuowane dynamiczne działania operacyjne w zakresie działalności podstawowej, co pokazuje utrzymująca się skala wzrostu przychodów (wzrost o 419% w stosunku do II kw. 2010). Narastająco za dwa kwartały br. TRO MEDIA osiągnęła 6,27 mln zł przychodów, czyli o 433% więcej niż w roku 2010. Jednocześnie Spółka cały czas intensyfikuje działania w podstawowym zakresie, co skutkuje zwiększonym poziomem kosztów, ale w efekcie ma wzmacniać naszą pozycję na rynku i zwiększać zasięg reklamowy.
Bardzo dobry wynik netto na poziomie przeszło 4,86 mln zł. w II kwartale i 6,79 mln zł. narastająco po dwóch kwartałach 2011 jest rezultatem bardzo trafnej działalności inwestycyjnej i godziwej wyceny podmiotów, w których Spółka posiada udziały. Działalność inwestycyjna jest jedną z dwóch kluczowych płaszczyzn rozwoju TRO MEDIA SA i zgodnie z przyjętą strategią Spółka zamierza kontynuować te działania oraz nie wyklucza wprowadzenia kolejnych spółek na NC.
Na szczególną uwagę zasługuje ponadto debiut w dniu 14 kwietnia 2011 roku na rynku NewConnect spółki zależnej Domenomania.pl oraz fakt otrzymania przez Spółkę dofinansowania projektu "Innowacyjna platforma IT zintegrowana z partnerami wspomagająca współpracę B2B dla branży reklamowej", w kwocie 1.348.220,00 zł.
IV. Kalendarz inwestora obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce w miesiącu wrześniu, które dotyczą Emitenta i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów.
- publikacja raportu miesięcznego za sierpień
- prace modernizacyjne i wdrożeniowe w dotychczas przejętych projektach
- przejęcia dokonywane przez podmioty zależne
I. Informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym Spółki, które w ocenie Spółki mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych TRO MEDIA SA
Wartość netto polskiego rynku reklamy w 2011 r. wzrośnie o 4,5%, wynika z raportu "MPG Media Market Scan 1H 2011", cytowanego przez serwis Press. Według danych domu mediowego MPG, w I połowie roku wartość tego rynku wzrosła o 8,5% do 3,84 mld zł.
Z raportu wynika, że w pierwszym półroczu wydatki na reklamę w Internecie wzrosły o 19,3% do 556 mln zł a na reklamę telewizyjną o 12% do 1,97 mld zł. Wzrosły też wydatki w segmencie "radio" (o 10,6%) oraz magazyny (3%).
MPG prognozuje, że w roku 2011 łączna wartość rynku reklamy netto wzrośnie o 6% w stosunku do roku poprzedniego. Z raportu wynika, że Internet pozostaje medium o najwyższym tempie rozwoju. W roku 2010 korzystanie z Internetu deklarowało 52,5% Polaków, czyli o 3% więcej niż rok wcześniej.
II. Wykaz wszystkich informacji opublikowanych przez Emitenta w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem.
W sierpniu 2011 roku spółka przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu EBI raport:
- 2011-08-10 RK 45/2011 Raport za II kwartał 2011 r.
- 2011-08-12 RB 46/2011 Raport miesięczny za lipiec 2011.
W sierpniu 2011 roku spółka nie przekazała do publicznej wiadomości raportów za pośrednictwem systemu ESPI.
III. Informacje na temat realizacji celów emisji, jeżeli taka realizacja, choćby w części, miała miejsce w okresie objętym niniejszym raportem.
W dniu 10 sierpnia br. Emitent opublikował raport za II kwartał 2011. W drugim kwartale 2011 roku były kontynuowane dynamiczne działania operacyjne w zakresie działalności podstawowej, co pokazuje utrzymująca się skala wzrostu przychodów (wzrost o 419% w stosunku do II kw. 2010). Narastająco za dwa kwartały br. TRO MEDIA osiągnęła 6,27 mln zł przychodów, czyli o 433% więcej niż w roku 2010. Jednocześnie Spółka cały czas intensyfikuje działania w podstawowym zakresie, co skutkuje zwiększonym poziomem kosztów, ale w efekcie ma wzmacniać naszą pozycję na rynku i zwiększać zasięg reklamowy.
Bardzo dobry wynik netto na poziomie przeszło 4,86 mln zł. w II kwartale i 6,79 mln zł. narastająco po dwóch kwartałach 2011 jest rezultatem bardzo trafnej działalności inwestycyjnej i godziwej wyceny podmiotów, w których Spółka posiada udziały. Działalność inwestycyjna jest jedną z dwóch kluczowych płaszczyzn rozwoju TRO MEDIA SA i zgodnie z przyjętą strategią Spółka zamierza kontynuować te działania oraz nie wyklucza wprowadzenia kolejnych spółek na NC.
Na szczególną uwagę zasługuje ponadto debiut w dniu 14 kwietnia 2011 roku na rynku NewConnect spółki zależnej Domenomania.pl oraz fakt otrzymania przez Spółkę dofinansowania projektu "Innowacyjna platforma IT zintegrowana z partnerami wspomagająca współpracę B2B dla branży reklamowej", w kwocie 1.348.220,00 zł.
IV. Kalendarz inwestora obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce w miesiącu wrześniu, które dotyczą Emitenta i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów.
- publikacja raportu miesięcznego za sierpień
- prace modernizacyjne i wdrożeniowe w dotychczas przejętych projektach
- przejęcia dokonywane przez podmioty zależne