Raport miesięczny za wrzesień 2010 r.
11-10-2010
Zgodnie z punktem 16 Załącznika Nr 1 do Uchwały Nr 795/2008 Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. z dnia 31 października 2008 roku "Dobre Praktyki Spółek Notowanych na NewConnect" Zarząd TRO MDIA S.A. przekazuje do publicznej wiadomości raport miesięczny za wrzesień 2010 roku.
I. Informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym Spółki, które w ocenie Spółki mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych TRO MEDIA S.A.
Według prognoz opublikowanych przez dom mediowy MEC nakłady na reklamę w Internecie wzrosną w 2010 roku o 10%. Natomiast według badania AdEx IAB Polska i PwC w pierwszym kwartale 2010 roku rynek reklamy internetowej zanotował wzrost na poziomie 17,5% w stosunku do analogicznego okresu 2009 roku. Pierwszy kwartał zamknął się kwotą 371,5 mln PLN.
Najważniejszym kanałem reklamy internetowej jest reklama graficzna z udziałem 46,1%. Marketing w wyszukiwarkach zanotował udział na poziomie 27,7%, ogłoszenia 16,6% oraz e-mail marketing 6,7% ogółu internetowych wpływów reklamowych. Reklama wideo zanotowała ponad 3-krotny wzrost w stosunku do Q1 2009, z 0,5% na 1,5% całości wydatków, w całym 2009 był to 1%. Reklama efektywnościowa uzyskała 10,2% notując nieznaczny spadek z 11,0% na 10,2%. W całym 2009 było 11,8%.
TRO MEDIA jako aktywny uczestnik tego rynku i jednocześnie, dzięki realizacji strategii rozwoju polegającej na zwiększeniu zasięgu powierzchni reklamowej, podmiot stale się rozwijający może zanotować ponadprzeciętne korzyści ze wzrostu rynku reklamy.
W dniu 20 września 2010 roku TRO MEDIA S.A. zadebiutowała na rynku NewConnect i dzięki temu stała się jeszcze bardziej rozpoznawalna na rynku. Wcześniej w ofercie prywatnej spółka pozyskała 1,9 mln zł. oraz blisko 60 nowych akcjonariuszy. Pozyskane środki w 85% zamierza przeznaczyć na przejęcia, pozostałą kwotę Emitent planuje wydać na budowę grupy nowych portali, co ma przyczynić się do dalszego zwiększenia jego atrakcyjności, zwiększenie zasięgu sprzedaży powierzchni reklamowej o serwisy zewnętrzne oraz stworzenie nowych usług i produktów związanych z reklamą w różnych mediach.
II. Wykaz wszystkich informacji opublikowanych przez Emitenta w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem.
We wrześniu 2010 roku spółka przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu EBI raport:
- 2010-09-03 RB 1/2010 Uzyskanie dostępu do systemu EBI
- 2010-09-03 RB 2/2010 Złożenie wniosku o wprowadzenie do obrotu na rynku NewConnect
- 2010-09-09 RB 3/2010 Wprowadzenie do alternatywnego systemu obrotu na rynku NewConnect akcji zwykłych na okaziciela serii A i B TRO MEDIA S.A.
- 2010-09-10 RB 4/2010 Złożenie wniosku o wyznaczenie pierwszego dnia notowań na 20 września 2010r.
- 2010-09-15 RB 5/2010 Wyznaczenie pierwszego dnia notowania akcji Emitenta na 20 września 2010r.
- 2010-09-22 RB 6/2010 Informacja dla akcjonariuszy
- 2010-09-23 RB 7/2010 Informacja ZarzÄ…du
- 2010-09-24 RB 8/2010 Informacja dla Akcjonariuszy i Inwestorów
- 2010-09-24 RB 9/2010 Terminy przekazywania raportów okresowych w 2010 roku
- 2010-09-27 RB 10/2010 Istotna informacja
- 2010-09-28 RB 11/2010 Istotna informacja
- 2010-09-30 RB 12/2010 Zawarcie znaczÄ…cej umowy
We wrześniu 2010 roku spółka przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu ESPI raport:
- 2010-09-17 RB 1/2010 PrzystÄ…pienie do systemu ESPI
III. Informacje na temat realizacji celów emisji, jeżeli taka realizacja, choćby w części, miała miejsce w okresie objętym niniejszym raportem.
TRO MEDIA realizując cele emisyjne opisane w dokumencie informacyjnym poddała analizie już 35 projektów, z których każdy - zgodnie z przyjętą strategią - jest związany z rynkiem internetowym. Przedmiotem analizy były zarówno przedsięwzięcia prowadzone w formie spółek kapitałowych, jak i indywidualnej działalności gospodarczej.
W dniu 29 września 2010 r. TRO MEDIA S.A. podpisała Umowę Wspólnego Przedsięwzięcia z WS Entertainment z siedzibą w Dzierżoniowie ("Partner"), której celem jest realizacja projektu pod nazwą: kinomaniak.pl. Celem przedsięwzięcia jest zwiększenie rozpoznawalności marki projektu i wzmocnienie jego pozycji rynkowej.
Na mocy umowy Partner przeniósł na Spółkę w całości wszelkie majątkowe prawa autorskie oraz dokonuje cesji domeny: kinomaniak.pl. W zamian za przeniesienie praw Partner nabył 30% udziałów w projekcie oraz otrzymał kwotę 1 pln netto. Projekt kinomaniak.pl będzie działał pod firmą TRO MEDIA S.A. i będzie miał wyodrębniony budżet. Strony umowy ponadto ustaliły, że w przypadku osiągnięcia odpowiedniego pułapu zysków, projekt będzie realizowany w formie utworzonej w tym celu spółki kapitałowej, w której udział TRO MEDIA będzie na poziomie 70%.
Kinomaniak.pl to portal filmowy, w którym oprócz najnowszych filmów i seriali miłośnicy filmu znajdą najnowsze wiadomości i plotki ze świata filmu i rozrywki, galerie zdjęć celebrities, szczegółowe informacje o Oscarach, a nawet zagrają w grę na przeglądarkę polegającą na prowadzeniu własnej telewizji. Użytkownicy serwisu mogą tu oglądać zwiastuny filmowe, znajdą informacje o premierach i zapowiedziach kinowych oraz dowiedzą się jakie filmy w najbliższym czasie ukażą się na DVD.
Już obecnie kinomaniak.pl jest rentownym przedsięwzięciem, a dzięki współdziałaniu Partnera ze spółką jego wartość zdaniem Zarządu Emitenta będzie się zwiększała.
We wrześniu TRO MEDIA przystąpiła również do realizacji umowy o współpracy z Polską Fundacją Przedsiębiorczości ze Szczecina ("PFP"). Dzięki tej współpracy i wspólnym z PFP finansowaniu rozwoju zaakceptowanych projektów, Emitent będzie mógł powiększyć grupę podmiotów, w które zamierza zainwestować. Współpraca oparta jest na projekcie PROMERANUS SEED realizowanym przez PFP w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na lata 2007-2013, Działania 3.1. - Kapitał dla Innowacji. W ramach współpracy Emitent, pełniący funkcję eksperta branżowego, przeprowadzi analizę i selekcję projektów inwestycyjnych i najlepsze zarekomenduje Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości.
IV. Kalendarz inwestora obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce w miesiącu październiku i listopadzie, które dotyczą Emitenta i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów.
W miesiącu październiku miały lub będą miały miejsce następujące wydarzenia korporacyjne Emitenta:
- publikacja raportu miesięcznego za wrzesień
- podpisanie umowy przejęcia portalu internetowego
- analiza kolejnych projektów do przejęcia
I. Informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym Spółki, które w ocenie Spółki mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych TRO MEDIA S.A.
Według prognoz opublikowanych przez dom mediowy MEC nakłady na reklamę w Internecie wzrosną w 2010 roku o 10%. Natomiast według badania AdEx IAB Polska i PwC w pierwszym kwartale 2010 roku rynek reklamy internetowej zanotował wzrost na poziomie 17,5% w stosunku do analogicznego okresu 2009 roku. Pierwszy kwartał zamknął się kwotą 371,5 mln PLN.
Najważniejszym kanałem reklamy internetowej jest reklama graficzna z udziałem 46,1%. Marketing w wyszukiwarkach zanotował udział na poziomie 27,7%, ogłoszenia 16,6% oraz e-mail marketing 6,7% ogółu internetowych wpływów reklamowych. Reklama wideo zanotowała ponad 3-krotny wzrost w stosunku do Q1 2009, z 0,5% na 1,5% całości wydatków, w całym 2009 był to 1%. Reklama efektywnościowa uzyskała 10,2% notując nieznaczny spadek z 11,0% na 10,2%. W całym 2009 było 11,8%.
TRO MEDIA jako aktywny uczestnik tego rynku i jednocześnie, dzięki realizacji strategii rozwoju polegającej na zwiększeniu zasięgu powierzchni reklamowej, podmiot stale się rozwijający może zanotować ponadprzeciętne korzyści ze wzrostu rynku reklamy.
W dniu 20 września 2010 roku TRO MEDIA S.A. zadebiutowała na rynku NewConnect i dzięki temu stała się jeszcze bardziej rozpoznawalna na rynku. Wcześniej w ofercie prywatnej spółka pozyskała 1,9 mln zł. oraz blisko 60 nowych akcjonariuszy. Pozyskane środki w 85% zamierza przeznaczyć na przejęcia, pozostałą kwotę Emitent planuje wydać na budowę grupy nowych portali, co ma przyczynić się do dalszego zwiększenia jego atrakcyjności, zwiększenie zasięgu sprzedaży powierzchni reklamowej o serwisy zewnętrzne oraz stworzenie nowych usług i produktów związanych z reklamą w różnych mediach.
II. Wykaz wszystkich informacji opublikowanych przez Emitenta w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem.
We wrześniu 2010 roku spółka przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu EBI raport:
- 2010-09-03 RB 1/2010 Uzyskanie dostępu do systemu EBI
- 2010-09-03 RB 2/2010 Złożenie wniosku o wprowadzenie do obrotu na rynku NewConnect
- 2010-09-09 RB 3/2010 Wprowadzenie do alternatywnego systemu obrotu na rynku NewConnect akcji zwykłych na okaziciela serii A i B TRO MEDIA S.A.
- 2010-09-10 RB 4/2010 Złożenie wniosku o wyznaczenie pierwszego dnia notowań na 20 września 2010r.
- 2010-09-15 RB 5/2010 Wyznaczenie pierwszego dnia notowania akcji Emitenta na 20 września 2010r.
- 2010-09-22 RB 6/2010 Informacja dla akcjonariuszy
- 2010-09-23 RB 7/2010 Informacja ZarzÄ…du
- 2010-09-24 RB 8/2010 Informacja dla Akcjonariuszy i Inwestorów
- 2010-09-24 RB 9/2010 Terminy przekazywania raportów okresowych w 2010 roku
- 2010-09-27 RB 10/2010 Istotna informacja
- 2010-09-28 RB 11/2010 Istotna informacja
- 2010-09-30 RB 12/2010 Zawarcie znaczÄ…cej umowy
We wrześniu 2010 roku spółka przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu ESPI raport:
- 2010-09-17 RB 1/2010 PrzystÄ…pienie do systemu ESPI
III. Informacje na temat realizacji celów emisji, jeżeli taka realizacja, choćby w części, miała miejsce w okresie objętym niniejszym raportem.
TRO MEDIA realizując cele emisyjne opisane w dokumencie informacyjnym poddała analizie już 35 projektów, z których każdy - zgodnie z przyjętą strategią - jest związany z rynkiem internetowym. Przedmiotem analizy były zarówno przedsięwzięcia prowadzone w formie spółek kapitałowych, jak i indywidualnej działalności gospodarczej.
W dniu 29 września 2010 r. TRO MEDIA S.A. podpisała Umowę Wspólnego Przedsięwzięcia z WS Entertainment z siedzibą w Dzierżoniowie ("Partner"), której celem jest realizacja projektu pod nazwą: kinomaniak.pl. Celem przedsięwzięcia jest zwiększenie rozpoznawalności marki projektu i wzmocnienie jego pozycji rynkowej.
Na mocy umowy Partner przeniósł na Spółkę w całości wszelkie majątkowe prawa autorskie oraz dokonuje cesji domeny: kinomaniak.pl. W zamian za przeniesienie praw Partner nabył 30% udziałów w projekcie oraz otrzymał kwotę 1 pln netto. Projekt kinomaniak.pl będzie działał pod firmą TRO MEDIA S.A. i będzie miał wyodrębniony budżet. Strony umowy ponadto ustaliły, że w przypadku osiągnięcia odpowiedniego pułapu zysków, projekt będzie realizowany w formie utworzonej w tym celu spółki kapitałowej, w której udział TRO MEDIA będzie na poziomie 70%.
Kinomaniak.pl to portal filmowy, w którym oprócz najnowszych filmów i seriali miłośnicy filmu znajdą najnowsze wiadomości i plotki ze świata filmu i rozrywki, galerie zdjęć celebrities, szczegółowe informacje o Oscarach, a nawet zagrają w grę na przeglądarkę polegającą na prowadzeniu własnej telewizji. Użytkownicy serwisu mogą tu oglądać zwiastuny filmowe, znajdą informacje o premierach i zapowiedziach kinowych oraz dowiedzą się jakie filmy w najbliższym czasie ukażą się na DVD.
Już obecnie kinomaniak.pl jest rentownym przedsięwzięciem, a dzięki współdziałaniu Partnera ze spółką jego wartość zdaniem Zarządu Emitenta będzie się zwiększała.
We wrześniu TRO MEDIA przystąpiła również do realizacji umowy o współpracy z Polską Fundacją Przedsiębiorczości ze Szczecina ("PFP"). Dzięki tej współpracy i wspólnym z PFP finansowaniu rozwoju zaakceptowanych projektów, Emitent będzie mógł powiększyć grupę podmiotów, w które zamierza zainwestować. Współpraca oparta jest na projekcie PROMERANUS SEED realizowanym przez PFP w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na lata 2007-2013, Działania 3.1. - Kapitał dla Innowacji. W ramach współpracy Emitent, pełniący funkcję eksperta branżowego, przeprowadzi analizę i selekcję projektów inwestycyjnych i najlepsze zarekomenduje Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości.
IV. Kalendarz inwestora obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce w miesiącu październiku i listopadzie, które dotyczą Emitenta i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów.
W miesiącu październiku miały lub będą miały miejsce następujące wydarzenia korporacyjne Emitenta:
- publikacja raportu miesięcznego za wrzesień
- podpisanie umowy przejęcia portalu internetowego
- analiza kolejnych projektów do przejęcia