Spółka InteliWISE S.A. uruchamia AvaGuide.net - portal z aplikacją dedykowaną dla MSP i SOHO na rynku, który ma ponad ćwierć miliarda użytkowników.
02-07-2008
AvaGuide.net to pierwszy na świecie portal oferujący wirtualnych pracowników. Rozwiązanie łączące interaktywne video, syntezę mowy oraz bazy wiedzy, zgodne z Semantic Web/Web3.0 dostępne jest w usłudze za cenę poniżej 10 dolarów miesięcznie. Każdy przedsiębiorca, lub osoba zajmująca się budową stron WWW może w ciągu kilkunastu minut stworzyć aplikację, przedstawiającą wirtualnego pracownika. Jego zadaniem jest udzielanie odpowiedzi na najważniejsze pytania, pomoc w nawigacji po stronie internetowej czy promowanie oferty firmy. Tworząc aplikację możemy nagrać dowolną osobę (także siebie) używając kamery internetowej. Możemy też wybrać postać z bazy profesjonalnie przygotowanych modeli. Wirtualny Pracownik jest całkowicie programowalny - jakikolwiek wpisany tekst jest automatycznie zamieniany na syntezę głosu. Dialog jest zgodny z wytycznymi Semantic/Web3.0, zachowany we wzorcu RDF, który jest czytany przez różne (w tym nieprzeglądarkowe) aplikacje, systemy wykorzystujące sztuczną inteligencję, rozwiązania semantyczne. Dzięki temu strona klienta nie jest pomijana podczas wyszukiwania semantycznego, a użytkownik Internetu, który szuka informacji może bardziej precyzyjnie znaleźć informacje o ofercie w wynikach wyszukiwania. "Dotychczas mała firma musiała płacić dziesiątki tysięcy dolarów za interaktywne video na stronie. My oferujemy najnowszą technologię za miesięczne płatności rzędu kilkunastu USD - mówi Marek Trojanowicz, Wiceprezes InteliWISE. Mały biznes, dzięki serwisowi AvaGuide.net, będzie mógł teraz uruchomić interaktywną aplikacje wideo na swojej stronie internetowej, która świetnie wygląda i jednocześnie stanowi pierwszy krok w kierunku automatyzacji obsługi klienta." Serwis w pierwszej fazie wdrażania uruchomiony będzie w języku angielskim i chińskim. InteliWISE otwiera spółkę na Tajwanie, która wraz z lokalnymi partnerami będzie odpowiadać za wprowadzenie aplikacji na rynek. "Liczba internautów w Chinach kontynentalnych i na Tajwanie przekroczyła 250 milionów, wyprzedzając tym samym Stany Zjednoczone, a liczba użytkowników szybkiego internetu na Tajwanie wynosi około 80%. Tajwan, z językiem chińskim i bogatą kulturą wykorzystania awatarów jest dla nas kluczowym rynkiem, na którym chcemy testować, optymalizować i rozwijać nową aplikację. - mówi Marcin Strzałkowski, prezes zarządu InteliWISE. Dzięki utworzeniu na Tajwanie spółki z siedzibą w Tajpej, ułatwiamy współpracę z lokalnymi partnerami, co jest na tym rynku fundamentem sukcesu."