Jednorazowe odstÄ…pienie od jednej z Zasad Dobrych Praktyk
28-06-2011
Zarząd MakoLab S.A. informuje o jednorazowym odstąpieniu przez Spółkę od stosowania Zasady nr 14 Dobrych Praktyk Spółek Notowanych na NewConnect - wypłaty dywidendy w terminie nie dłuższym niż 15 od dnia ustalenia prawa do dywidendy. W dniu 27.06.2011 Zwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy MakoLab S.A. podjęło uchwałę o wypłacie dywidendy, przychylając się do wniosku Zarządu dotyczącego ustalenia dnia dywidendy na 6 lipca 2011 roku, a dnia jej wypłaty na 15 grudnia 2011 roku.
Powodem wniosku Zarządu i w konsekwencji decyzji WZA o ustaleniu dnia wypłaty dywidendy na 15 grudnia 2011 jest plan finansowy Spółki na bieżący rok obrotowy i wynikająca z niego konieczność zachowania płynności. Spółka jest obecnie w trakcie realizacji projektów, na które uzyskano zlecenia w II-gim kwartale 2011 i które wymagają zaangażowania znacznych środków finansowych. Zarząd informował o niektórych z nich w raportach bieżących 11/2011 i 14/2011. Zakończenie tych projektów oraz związany z tym spływ płatności są planowane w IV-tym kwartale 2011. Ponadto w wyniku doświadczeń lat ubiegłych plan finansowy zakłada zdecydowanie wyższą sprzedaż i dostępność gotówki w IV-tym kwartale, kiedy zamykane są projekty dla stałych klientów realizowane w trakcie roku. Z tego względu, mając na uwadze z jednej strony realizację zapowiedzi o rekomendacji wypłaty dywidendy, a z drugiej konieczność zapewnienia płynności Spółki Zarząd postanowił jednorazowo odstąpić od w/w zasady dobrych praktyk i zaproponował ZWZA wyznaczenie wypłaty dywidendy w terminie znacznie dłuższym niż 15 dni od dnia ustalenia prawa do dywidendy. WZA przychyliło się do tego wniosku.
Podstawa prawna: § 4 ust. 3 Załącznika Nr 3 do Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu "Informacje Bieżące i Okresowe przekazywane w alternatywnym systemie obrotu na rynku NewConnect"
Powodem wniosku Zarządu i w konsekwencji decyzji WZA o ustaleniu dnia wypłaty dywidendy na 15 grudnia 2011 jest plan finansowy Spółki na bieżący rok obrotowy i wynikająca z niego konieczność zachowania płynności. Spółka jest obecnie w trakcie realizacji projektów, na które uzyskano zlecenia w II-gim kwartale 2011 i które wymagają zaangażowania znacznych środków finansowych. Zarząd informował o niektórych z nich w raportach bieżących 11/2011 i 14/2011. Zakończenie tych projektów oraz związany z tym spływ płatności są planowane w IV-tym kwartale 2011. Ponadto w wyniku doświadczeń lat ubiegłych plan finansowy zakłada zdecydowanie wyższą sprzedaż i dostępność gotówki w IV-tym kwartale, kiedy zamykane są projekty dla stałych klientów realizowane w trakcie roku. Z tego względu, mając na uwadze z jednej strony realizację zapowiedzi o rekomendacji wypłaty dywidendy, a z drugiej konieczność zapewnienia płynności Spółki Zarząd postanowił jednorazowo odstąpić od w/w zasady dobrych praktyk i zaproponował ZWZA wyznaczenie wypłaty dywidendy w terminie znacznie dłuższym niż 15 dni od dnia ustalenia prawa do dywidendy. WZA przychyliło się do tego wniosku.
Podstawa prawna: § 4 ust. 3 Załącznika Nr 3 do Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu "Informacje Bieżące i Okresowe przekazywane w alternatywnym systemie obrotu na rynku NewConnect"