Raport miesięczny za listopad 2010
10-12-2010
Zarząd MEDIACAP SA (poprzednia nazwa EM Lab SA) przekazuje do publicznej wiadomości raport miesięczny za listopad 2010.


I. Informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym emitenta, które w ocenie emitenta mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych emitenta.

Rok 2010 jest czasem powolnego powrotu do pozytywnej koniunktury na rynku reklamy. Według analityków z międzynarodowej sieci reklamowej ZenithOptimedia Group w Polsce, lokalny rynek reklamy w 2010 osiągnie wartość 7,06 miliardów PLN (+3% wobec 2009). Najbardziej dynamicznie rozwija się rynek reklamy internetowej (+20% wobec 2009) i to właśnie to medium najbardziej przyczyni się do całościowego wzrostu rynku. Drugim medium, które notuje wysoki przyrost to reklama w kinach (+13% wobec 2009). W dalszym ciągu tracą media drukowane (spadek wydatków w dziennikach i magazynach to odpowiednio 8.2% i 7.5%). Podobna tendencja panuje na rynku reklamy zewnętrznej (-5.5%). Wartość reklamy w pozostałych mediach lekko wzrośnie, co należy postrzegać bardziej jako stabilizację i odrabianie strat po okresie kryzysowym. W 2011 należy spodziewać się dalszej łagodnej poprawy koniunktury, której istotna zmiana na lepsza nastąpi zapewne dopiero w 2012.
Wobec powyższego MEDIACAP SA kontynuuje plan działania oparty na konserwatywnych założeniach co do ogólnej dynamiki rynku i utrzymywaniu ostrożnej polityki kosztowej. Na bieżąco analizowana jest rentowność i skuteczność podejmowanych działań spółki w trzech kluczowych segmentach działalności: strategicznej obsłudze reklamowej, kompleksowej organizacji imprez promocyjnych (eventy) i niestandardowej reklamie zewnętrznej (ambient media).
II. Zestawienie wszystkich informacji opublikowanych przez emitenta w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem.

Spółka dokonała następujące publikacje w systemie EBI w listopadzie 2010:
10.11.2010 - RB 44/2010 - Raport miesięczny za październik 2010
Zarząd MEDIACAP SA (poprzednia nazwa EM Lab SA) przekazuje do publicznej wiadomości raport miesięczny za październik 2010.
15.11.2010 - RB 45/2010 - Raport Kwartalny za III kwartał 2010
Zarząd MEDIACAP SA przekazuje w załączeniu raport kwartalny za III kwartał 2010

26.11.2010 - RB 46/2010 - Spotkanie z inwestorami
Szanowni Państwo,
w imieniu grupy MEDIACAP SA mamy przyjemność zaprosić Państwa na
prezentację dla inwestorów, która odbędzie się w dniu 17 grudnia 2010 o
godzinie 10:00 w siedzibie spółki przy ulicy Bema 65 w Warszawie (wjazd od

ul. Prymasa Tysiąclecia).
Podczas spotkania będziemy chcieli przedstawić inwestorom przede wszystkim
bieżącą sytuacje Spółki oraz plany na rok 2011. Będzie to też okazja do
odpowiedzi na wszelkie pytania naszych obecnych i potencjalnych
akcjonariuszy.
Z przyczyn logistycznych będziemy wdzięczni za potwierdzenie chęci udziału
w tym spotkaniu do dnia 10 grudnia 2010 na adres: kb@mediacap.pl lub
telefonicznie pod numer +48662178531.


Spółka nie dokonała żadnych publikacji w systemie ESPI w listopadzie 2010.
III. Informacje na temat realizacji celów emisji, jeżeli taka realizacja, choćby w części, miała miejsce w okresie objętym raportem.

Po opublikowaniu strategii na lata 2010-2013 w czerwcu bieżącego roku, zarząd rozpoczął realizowanie zawartych w strategii działań. Po przeprowadzeniu przeglądu rynkowego który objął blisko 100 podmiotów, MEDIACAP SA zidentyfikowała 3 podmioty potencjalnie interesujące spółkę pod kątem transakcji przejęcia. Zarząd grupy prowadzi obecnie bardziej pogłębione rozmowy z tymi pomiotami.
Kolejnym elementem realizacji nowej strategii są prace nad imprezami własnymi pod kątem przyciągnięcia sponsorów (nowy obszar działalności MEDIACAP SA) oraz rozbudowa oferty z zakresu niestandardowej reklamy zewnętrznej.
Działania te w ciągu trzech lat mają doprowadzić do przeniesienia spółki na parkiet główny GPW. Spółka koncentruje się na dywersyfikacji źródeł zysków, co ma na celu zwiększenie przychodów i zmniejszenie ryzyka działalności spółki.
IV. Kalendarz inwestora, obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce w nadchodzącym miesiącu, które dotyczą emitenta i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów, w szczególności daty publikacji raportów okresowych, planowanych walnych zgromadzeń, otwarcia subskrypcji, spotkań z inwestorami lub analitykami, oraz oczekiwany termin publikacji raportu analitycznego. 


10.12.2010 - Publikacja Raportu Miesięcznego za listopad 2010
17.12.2010 - Spotkanie z inwestorami w siedzibie spółki
Podstawa prawna:
Punkt 16 Załącznika Nr 1 do Uchwały Nr 293/2010 Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych 
w Warszawie S.A. z dnia 31 marca 2010 r. "Dobre Praktyki Spółek notowanych na NewConnect"
I. Informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym emitenta, które w ocenie emitenta mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych emitenta.

Rok 2010 jest czasem powolnego powrotu do pozytywnej koniunktury na rynku reklamy. Według analityków z międzynarodowej sieci reklamowej ZenithOptimedia Group w Polsce, lokalny rynek reklamy w 2010 osiągnie wartość 7,06 miliardów PLN (+3% wobec 2009). Najbardziej dynamicznie rozwija się rynek reklamy internetowej (+20% wobec 2009) i to właśnie to medium najbardziej przyczyni się do całościowego wzrostu rynku. Drugim medium, które notuje wysoki przyrost to reklama w kinach (+13% wobec 2009). W dalszym ciągu tracą media drukowane (spadek wydatków w dziennikach i magazynach to odpowiednio 8.2% i 7.5%). Podobna tendencja panuje na rynku reklamy zewnętrznej (-5.5%). Wartość reklamy w pozostałych mediach lekko wzrośnie, co należy postrzegać bardziej jako stabilizację i odrabianie strat po okresie kryzysowym. W 2011 należy spodziewać się dalszej łagodnej poprawy koniunktury, której istotna zmiana na lepsza nastąpi zapewne dopiero w 2012.
Wobec powyższego MEDIACAP SA kontynuuje plan działania oparty na konserwatywnych założeniach co do ogólnej dynamiki rynku i utrzymywaniu ostrożnej polityki kosztowej. Na bieżąco analizowana jest rentowność i skuteczność podejmowanych działań spółki w trzech kluczowych segmentach działalności: strategicznej obsłudze reklamowej, kompleksowej organizacji imprez promocyjnych (eventy) i niestandardowej reklamie zewnętrznej (ambient media).
II. Zestawienie wszystkich informacji opublikowanych przez emitenta w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem.

Spółka dokonała następujące publikacje w systemie EBI w listopadzie 2010:
10.11.2010 - RB 44/2010 - Raport miesięczny za październik 2010
Zarząd MEDIACAP SA (poprzednia nazwa EM Lab SA) przekazuje do publicznej wiadomości raport miesięczny za październik 2010.
15.11.2010 - RB 45/2010 - Raport Kwartalny za III kwartał 2010
Zarząd MEDIACAP SA przekazuje w załączeniu raport kwartalny za III kwartał 2010

26.11.2010 - RB 46/2010 - Spotkanie z inwestorami
Szanowni Państwo,
w imieniu grupy MEDIACAP SA mamy przyjemność zaprosić Państwa na
prezentację dla inwestorów, która odbędzie się w dniu 17 grudnia 2010 o
godzinie 10:00 w siedzibie spółki przy ulicy Bema 65 w Warszawie (wjazd od

ul. Prymasa Tysiąclecia).
Podczas spotkania będziemy chcieli przedstawić inwestorom przede wszystkim
bieżącą sytuacje Spółki oraz plany na rok 2011. Będzie to też okazja do
odpowiedzi na wszelkie pytania naszych obecnych i potencjalnych
akcjonariuszy.
Z przyczyn logistycznych będziemy wdzięczni za potwierdzenie chęci udziału
w tym spotkaniu do dnia 10 grudnia 2010 na adres: kb@mediacap.pl lub
telefonicznie pod numer +48662178531.


Spółka nie dokonała żadnych publikacji w systemie ESPI w listopadzie 2010.
III. Informacje na temat realizacji celów emisji, jeżeli taka realizacja, choćby w części, miała miejsce w okresie objętym raportem.

Po opublikowaniu strategii na lata 2010-2013 w czerwcu bieżącego roku, zarząd rozpoczął realizowanie zawartych w strategii działań. Po przeprowadzeniu przeglądu rynkowego który objął blisko 100 podmiotów, MEDIACAP SA zidentyfikowała 3 podmioty potencjalnie interesujące spółkę pod kątem transakcji przejęcia. Zarząd grupy prowadzi obecnie bardziej pogłębione rozmowy z tymi pomiotami.
Kolejnym elementem realizacji nowej strategii są prace nad imprezami własnymi pod kątem przyciągnięcia sponsorów (nowy obszar działalności MEDIACAP SA) oraz rozbudowa oferty z zakresu niestandardowej reklamy zewnętrznej.
Działania te w ciągu trzech lat mają doprowadzić do przeniesienia spółki na parkiet główny GPW. Spółka koncentruje się na dywersyfikacji źródeł zysków, co ma na celu zwiększenie przychodów i zmniejszenie ryzyka działalności spółki.
IV. Kalendarz inwestora, obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce w nadchodzącym miesiącu, które dotyczą emitenta i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów, w szczególności daty publikacji raportów okresowych, planowanych walnych zgromadzeń, otwarcia subskrypcji, spotkań z inwestorami lub analitykami, oraz oczekiwany termin publikacji raportu analitycznego. 


10.12.2010 - Publikacja Raportu Miesięcznego za listopad 2010
17.12.2010 - Spotkanie z inwestorami w siedzibie spółki
Podstawa prawna:
Punkt 16 Załącznika Nr 1 do Uchwały Nr 293/2010 Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych 
w Warszawie S.A. z dnia 31 marca 2010 r. "Dobre Praktyki Spółek notowanych na NewConnect"