pieniadz.pl

Raport miesięczny za październik 2010

10-11-2010

Zarząd MEDIACAP SA (poprzednia nazwa EM Lab SA) przekazuje do publicznej wiadomości raport miesięczny za październik 2010.



I. Informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym emitenta, które w ocenie emitenta mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych emitenta.



Rok 2010 jest czasem umiarkowanego wzrostu rynku wydatków marketingowych po jego znaczącym spadku w roku poprzedzającym. Ostatnio publikowane raporty międzynarodowych holdingów reklamowych na temat polskiego rynku są rozbieżne w ocenie dokładnej dynamiki rynku: raport firmy MPG (należącej do holdingu Havas) wskazuje na wydatki mediowe na poziomie 4,127 miliarda złotych w H1/2010 czyli wzrost o 11,7% wobec analogicznego okresu w 2009, z kolei raport firmy Starlink (należącej do holdingu Publicis Groupe) szacuje te same wydatki na poziomie 3,589 miliarda złotych czyli wzrost o 4,7%. Pomimo różnic, w obu wypadkach należy jednak zwrócić uwagę na przyśpieszenie wzrostu rynku w drugim kwartale wobec stagnacji w pierwszym. Odważniejsze decyzje inwestycyjne klientów potwierdzają tezę, iż rynek wraca do pozytywnej koniunktury, której szczyt nastąpi w 2012 roku. Wobec powyższych czynników MEDIACAP SA w dalszym ciągu implementuje plan działania oparty na konserwatywnych zasadach, które bazują na kontrolowaniu kosztów z oczekiwaniem na wyższe przychody. Na bieżąco analizowana jest rentowność i skuteczność podejmowanych działań spółki w trzech kluczowych segmentach działalności: strategicznej obsłudze reklamowej, kompleksowej organizacji imprez promocyjnych (eventy) i niestandardowej reklamie zewnętrznej (ambient media).

II. Zestawienie wszystkich informacji opublikowanych przez emitenta w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem.


Spółka dokonała następujące publikacje w systemie EBI w październiku 2010:

08.10.2010 - RB 43/2010 - Raport miesięczny za wrzesień 2010

Zarząd MEDIACAP SA (poprzednia nazwa EM Lab SA) przekazuje do publicznej wiadomości raport miesięczny za wrzesień 2010.

W październiku Spółka nie publikowała raportów w systemie ESPI.

III. Informacje na temat realizacji celów emisji, jeżeli taka realizacja, choćby w części, miała miejsce w okresie objętym raportem.


Po opublikowaniu strategii na lata 2010-2013 w czerwcu bieżącego roku, zarząd rozpoczął realizowanie zawartych w strategii działań. We wrześniu kontynuowano prace nad identyfikacją potencjalnych podmiotów przejęcia, pod kątem kryteriów wskazanych w strategii. Zarząd przygotował tzw. krótką listę podmiotów z którymi wszedł w kolejny etap rozmów. Lista ta składa się z 3 podmiotów pochodzących z różnych regionów Polski i spełniających kryteria ogłoszone w strategii. Równolegle zarząd uruchomił rozmowy na temat możliwego sfinansowania potencjalnej transakcji poprzez emisję obligacji, Rozmowy te będą kontynuowane w najbliższych dwóch kwartałach. Celem spółki pozostaje dokonanie kolejnej transakcji do końca pierwszego półrocza 2011.

Kolejnym elementem realizacji nowej strategii była kontynuacja przygotowywania koncepcji imprez własnych pod kątem przyciągnięcia sponsorów (nowy obszar działalności MEDIACAP) oraz dalsza rozbudowa oferty z zakresu niestandardowej reklamy zewnętrznej. We wrześniu odbył się pierwszy projekt w ramach własnych pomysłów. W październiku Spółka przedstawiła ofertę pierwszego własnego przedsięwzięcia koncepcji - darmowego lodowiska w centrum Warszawy. Obecnie trwają negocjacje z potencjalnym sponsorami tego przedsięwzięcia.

Wszystkie działania realizowane w ramach strategii mają doprowadzić do przeniesienia spółki na parkiet główny GPW do końca 2012. Spółka koncentruje się na dywersyfikacji źródeł zysków, co ma na celu zwiększenie przychodów i zmniejszenie ryzyka działalności spółki.

IV. Kalendarz inwestora, obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce w nadchodzącym miesiącu, które dotyczą emitenta i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów, w szczególności daty publikacji raportów okresowych, planowanych walnych zgromadzeń, otwarcia subskrypcji, spotkań z inwestorami lub analitykami, oraz oczekiwany termin publikacji raportu analitycznego. 



10.11.2010 - Publikacja Raportu Miesięcznego za październik 2010

15.11.2010 - Publikacja Raportu Kwartalnego na 30.09.2010

Podstawa prawna:
Punkt 16 Załącznika Nr 1 do Uchwały Nr 293/2010 Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych 
w Warszawie S.A. z dnia 31 marca 2010 r. "Dobre Praktyki Spółek notowanych na NewConnect"

Kursy walut 2024-02-29

+ więcej

www.Autodoc.pl

Produkty finansowe na skróty:

Konta: Konta osobiste Konta młodzieżowe Konta firmowe Konta walutowe
Kredyty: Kredyty gotówkowe Kredyty mieszkaniowe Kredyty z dopłatą Kredyty dla firm