Zakres stosowania zasad Å‚adu korporacyjnego
01-04-2010
W związku z wejściem w życie z dniem 1 stycznia 2009 roku "Dobrych Praktyk Spółek Notowanych na NewConnect", wprowadzonych na podstawie Uchwały Nr 795/2008 Zarządu Giełdy z dnia 31 października 2008 r., Zarząd PGS SOFTWARE S.A. z siedzibą we Wrocławiu przekazuje informację o zasadach ładu korporacyjnego, których Spółka nie będzie stosować w sposób trwały:
1) Zasada 1 "Spółka korzystając w jak najszerszym stopniu z tych metod, powinna zapewnić odpowiednią komunikację z inwestorami i analitykami, umożliwiać transmitowanie obrad walnego zgromadzenia z wykorzystaniem sieci Internet, rejestrować przebieg obrad i upubliczniać go na stronie internetowej."
Spółka nie przewiduje transmisji obrad walnego zgromadzenia z wykorzystaniem sieci Internet ze względu na wysokie koszty i nikłe dotychczasowe zainteresowanie akcjonariuszy udziałem w obradach. W przyszłości w przypadku zauważalnego wzrostu takiego zainteresowania, spółka planuje rozpoczęcie stosowania tej zasady.
2) Zasada 9 "Emitent przekazuje w raporcie rocznym:
9.1. informację na temat łącznej wysokości wynagrodzeń wszystkich członków zarządu i rady nadzorczej"
Spółka zgodnie z prowadzoną polityką poufności informacji o wynagrodzeniach nie będzie ujawniać wysokości wynagrodzeń Członków Zarządu i Rady Nadzorczej, chyba że będzie to wymagane bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa.
3) Zasada 11 "Przynajmniej 2 razy w roku emitent, przy współpracy Autoryzowanego Doradcy, powinien organizować publicznie dostępne spotkanie z inwestorami, analitykami i mediami."
Spółka publikuje bardzo obszerne raporty okresowe znacznie wykraczające poza obowiązujące wymagania. Spółka prowadzi komunikację z inwestorami poprzez obszerne informacje na swojej stronie internetowej.
3) Zasada 16 "Emitent publikuje raporty miesięczne, w terminie 14 dni od zakończenia miesiąca. Raport miesięczny powinien zawierać co najmniej:
• informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym emitenta, które w ocenie emitenta mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych emitenta,
• zestawienie wszystkich informacji opublikowanych przez emitenta w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem,
• informacje na temat realizacji celów emisji, jeżeli taka realizacja, choćby w części, miała miejsce w okresie objętym raportem,
• kalendarz inwestora, obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce w nadchodzącym miesiącu, które dotyczą emitenta i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów, w szczególności daty publikacji raportów okresowych, planowanych walnych zgromadzeń, otwarcia subskrypcji, spotkań z inwestorami lub analitykami, oraz oczekiwany termin publikacji raportu analitycznego"
W związku ze specyfiką działalności spółki, publikacja tak częstych raportów nie ma uzasadnienia ze względu na małą zmienność w pracach i sytuacji spółki w poszczególnych miesiącach.
Podstawa prawna: § 4 ust. 3 i 4 Załącznika nr 3 do Regulaminu ASO.
1) Zasada 1 "Spółka korzystając w jak najszerszym stopniu z tych metod, powinna zapewnić odpowiednią komunikację z inwestorami i analitykami, umożliwiać transmitowanie obrad walnego zgromadzenia z wykorzystaniem sieci Internet, rejestrować przebieg obrad i upubliczniać go na stronie internetowej."
Spółka nie przewiduje transmisji obrad walnego zgromadzenia z wykorzystaniem sieci Internet ze względu na wysokie koszty i nikłe dotychczasowe zainteresowanie akcjonariuszy udziałem w obradach. W przyszłości w przypadku zauważalnego wzrostu takiego zainteresowania, spółka planuje rozpoczęcie stosowania tej zasady.
2) Zasada 9 "Emitent przekazuje w raporcie rocznym:
9.1. informację na temat łącznej wysokości wynagrodzeń wszystkich członków zarządu i rady nadzorczej"
Spółka zgodnie z prowadzoną polityką poufności informacji o wynagrodzeniach nie będzie ujawniać wysokości wynagrodzeń Członków Zarządu i Rady Nadzorczej, chyba że będzie to wymagane bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa.
3) Zasada 11 "Przynajmniej 2 razy w roku emitent, przy współpracy Autoryzowanego Doradcy, powinien organizować publicznie dostępne spotkanie z inwestorami, analitykami i mediami."
Spółka publikuje bardzo obszerne raporty okresowe znacznie wykraczające poza obowiązujące wymagania. Spółka prowadzi komunikację z inwestorami poprzez obszerne informacje na swojej stronie internetowej.
3) Zasada 16 "Emitent publikuje raporty miesięczne, w terminie 14 dni od zakończenia miesiąca. Raport miesięczny powinien zawierać co najmniej:
• informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym emitenta, które w ocenie emitenta mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych emitenta,
• zestawienie wszystkich informacji opublikowanych przez emitenta w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem,
• informacje na temat realizacji celów emisji, jeżeli taka realizacja, choćby w części, miała miejsce w okresie objętym raportem,
• kalendarz inwestora, obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce w nadchodzącym miesiącu, które dotyczą emitenta i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów, w szczególności daty publikacji raportów okresowych, planowanych walnych zgromadzeń, otwarcia subskrypcji, spotkań z inwestorami lub analitykami, oraz oczekiwany termin publikacji raportu analitycznego"
W związku ze specyfiką działalności spółki, publikacja tak częstych raportów nie ma uzasadnienia ze względu na małą zmienność w pracach i sytuacji spółki w poszczególnych miesiącach.
Podstawa prawna: § 4 ust. 3 i 4 Załącznika nr 3 do Regulaminu ASO.