Pierwsze notowanie spółki PIK S.A. na rynku NewConnect.
27-08-2013
| PIK SPÓŁKA AKCYJNA
27 sierpnia br. na parkiecie rynku NewConnect zadebiutowała spółka PIK S.A.
I Informacje podstawowe
II Informacje o Emitencie
Historia· czerwiec 2010 r. – otwarcie pierwszych własnych punktów sprzedażowych;
· maj 2012 r. - wdrożenie systemu zarządzania siecią;
· czerwiec 2012 r. - podpisanie umowy najmu powierzchni handlowej w Pasażu Grunwaldzkim we Wrocławiu oraz w Parku Handlowym Bielany w Bielanach Wrocławskich;
· lipiec 2012 r. - otwarcie dziesiątego punktu sprzedażowego;
· październik 2012 r. Rozpoczęcie prac nad projektem e-prymus;
· 14 lutego 2013 r. - rejestracja przekształcenia spółki Żurowski sp. z o.o. w spółkę akcyjną PIK S.A.;
· 19 lutego 2013 r. - podjęcie przez NWZA Emitenta uchwały o podwyższeniu kapitału w drodze emisji akcji serii B.
DziałalnośćEmitent prowadzi działalność dystrybucyjną na rynku podręczników szkolnych. Dokonuje zakupów towaru współpracując z hurtowniami podręczników i prowadzi sprzedaż do finalnego odbiorcy. Dokonuje przy tym zakupu na własny rachunek i posiada pełną swobodę przy kształtowaniu własnej polityki cenowej. Emitent prowadzi sprzedaż głównie poprzez sieć punktów, głównie wysp sprzedażowych, ulokowanych w wybranych centrach handlowych. Emitent planuje, iż w sezonie w 2013 zostanie również uruchomiony internetowy kanał sprzedaży.
Działalność Emitenta charakteryzuje się dużą sezonowością, dlatego w większości wypadków punkty te mają charakter tymczasowy. W czerwcu każdego roku szkoły publikują zestawienia stosowanych podręczników w kolejnym roku szkolnym. Sezon sprzedażowy rozpoczyna się więc w lipcu i trwa do końca września. Emitent z reguły otwiera punkty sprzedażowe na początku lipca. Na przełomie czerwca i lipca rozpoczyna się zatowarowanie. Emitent finansuje zakup towaru ze środków własnych oraz z przyznanego przez hurtownie kredytu kupieckiego. Warunki współpracy z hurtowniami przewidują możliwość zwrotu części niesprzedanego towaru. W poprzednich latach Emitent miał prawo zwrócić 5% zakupionego towaru. Współczynnik ten został podniesiony do 7%.
W ramach prowadzonej działalności Emitent dokonuje również skupu i odsprzedaży używanych pozycji. Skup używanych podręczników prowadzony jest w ramach prowadzonych punktów sprzedażowych.
Strategia rozwoju Emitenta przedstawiona w dokumencie informacyjnym
Emitent planuje przeznaczyć środki pozyskane z emisji akcji serii B na finansowanie dalszego rozwoju Spółki. Emitent zamierza zwiększyć skalę działalności poprzez otwieranie kolejnych punktów sprzedażowych. Jednocześnie planowana jest ekspansja na kolejne rynki w ujęciu geograficznym. Emitent zakończył rok 2012 posiadając 10 punktów sprzedażowych, zlokalizowanych głównie na terenie Wrocławia. Emitent planuje w trakcie sezonu sprzedażowego w 2013 operować 35 punktami sprzedażowymi, zlokalizowanymi głównie na terenie Wrocławia oraz woj. śląskiego. Opierając się na dotychczasowych doświadczeniach Emitent zamierza lokalizować swoje punkty sprzedażowe głównie na terenie centrów i galerii handlowych. Większość środków pozyskanych z emisji akcji zostanie przeznaczona właśnie na rozbudowę sieci sprzedażowej Emitenta. Z pozyskanej kwoty Emitent zamierza sfinansować stworzenie nowych punktów sprzedażowych, czyli zakup niezbędnego wyposażenia oraz sprzętu i urządzeń dla dodatkowych 25 punktów sprzedażowych. Część pozyskanych środków zostanie również przeznaczona na sfinansowanie bieżącego funkcjonowania punktów sprzedażowych w okresie sezonu w 2013 r.
Kapitał zakładowy Spółki wg odpisu z rejestru przedsiębiorców z dnia 14.05.2013 roku wynosi 550.180,00 PLN i dzieli się na 5.501.800 akcji o wartości nominalnej 0,10 PLN każda, w tym:
· 5.200.000 akcji zwykłych na okaziciela serii A;
· 301.800 akcji zwykłych na okaziciela serii B.
Oferta prywatna akcji serii BAkcje serii B wyemitowane zostały na podstawie Uchwały nr 1 NWZ Emitenta z dnia 19 lutego 2012 r. w sprawie podwyższenia kapitału zakładowego Spółki poprzez emisję akcji zwykłych na okaziciela serii B w drodze subskrypcji prywatnej z pozbawieniem prawa poboru dotychczasowych akcjonariuszy, zmiany statutu Spółki i upoważnienia dla Rady Nadzorczej do ustalenia tekstu jednolitego statutu. Cena emisyjna akcji serii B wyniosła 2,50 PLN.
Łączna wartość emisji akcji serii B wyniosła 754.500,00 PLN.
Liczba akcjonariuszy akcji objętych wnioskiem o wprowadzenie: 35
Kurs odniesienia: 2,50 PLN
Papiery wartościowe wprowadzone do obrotu na NewConnect:
· 1.057.500 akcji zwykłych na okaziciela serii A;
· 58.685 akcji zwykłych na okaziciela serii B.
27 sierpnia br. na parkiecie rynku NewConnect zadebiutowała spółka PIK S.A.
I Informacje podstawowe
nazwa spółki | PIK S.A. |
spółka na rynku NC | 448 |
debiut w 2013 r. | 36 |
sektor | Handel |
spółka w sektorze | 68 |
miejsce siedziby | Wrocław |
przedmiot działalności | Działalność dystrybucyjna na rynku podręczników szkolnych |
oferta/sprzedaż (T/N, prywatna/publiczna) | oferta prywatna |
wartość oferty | oferta prywatna akcji serii B – 754.500,00 PLN |
kurs odniesienia | |
wartość spółki (wg kursu odniesienia) | 13.754.500,00 PLN |
wartość instrumentów wprowadzanych | 13.754.500,00 PLN |
% free float (pon. 5% w akcjach objętych wnioskiem) | 15,5% |
wartość free float w akcjach objętych wnioskiem | 2.129.500,00 PLN |
% free float we wszystkich akcjach (poniżej 5%) | 15,5% |
wartość free float we wszystkich akcjach | 2.129.500,00 PLN |
Autoryzowany Doradca | DSBJ Grupa Doradcza Sp. z o.o. |
animator | Dom Maklerski BZWBK S.A. |
II Informacje o Emitencie
Historia· czerwiec 2010 r. – otwarcie pierwszych własnych punktów sprzedażowych;
· maj 2012 r. - wdrożenie systemu zarządzania siecią;
· czerwiec 2012 r. - podpisanie umowy najmu powierzchni handlowej w Pasażu Grunwaldzkim we Wrocławiu oraz w Parku Handlowym Bielany w Bielanach Wrocławskich;
· lipiec 2012 r. - otwarcie dziesiątego punktu sprzedażowego;
· październik 2012 r. Rozpoczęcie prac nad projektem e-prymus;
· 14 lutego 2013 r. - rejestracja przekształcenia spółki Żurowski sp. z o.o. w spółkę akcyjną PIK S.A.;
· 19 lutego 2013 r. - podjęcie przez NWZA Emitenta uchwały o podwyższeniu kapitału w drodze emisji akcji serii B.
DziałalnośćEmitent prowadzi działalność dystrybucyjną na rynku podręczników szkolnych. Dokonuje zakupów towaru współpracując z hurtowniami podręczników i prowadzi sprzedaż do finalnego odbiorcy. Dokonuje przy tym zakupu na własny rachunek i posiada pełną swobodę przy kształtowaniu własnej polityki cenowej. Emitent prowadzi sprzedaż głównie poprzez sieć punktów, głównie wysp sprzedażowych, ulokowanych w wybranych centrach handlowych. Emitent planuje, iż w sezonie w 2013 zostanie również uruchomiony internetowy kanał sprzedaży.
Działalność Emitenta charakteryzuje się dużą sezonowością, dlatego w większości wypadków punkty te mają charakter tymczasowy. W czerwcu każdego roku szkoły publikują zestawienia stosowanych podręczników w kolejnym roku szkolnym. Sezon sprzedażowy rozpoczyna się więc w lipcu i trwa do końca września. Emitent z reguły otwiera punkty sprzedażowe na początku lipca. Na przełomie czerwca i lipca rozpoczyna się zatowarowanie. Emitent finansuje zakup towaru ze środków własnych oraz z przyznanego przez hurtownie kredytu kupieckiego. Warunki współpracy z hurtowniami przewidują możliwość zwrotu części niesprzedanego towaru. W poprzednich latach Emitent miał prawo zwrócić 5% zakupionego towaru. Współczynnik ten został podniesiony do 7%.
W ramach prowadzonej działalności Emitent dokonuje również skupu i odsprzedaży używanych pozycji. Skup używanych podręczników prowadzony jest w ramach prowadzonych punktów sprzedażowych.
Strategia rozwoju Emitenta przedstawiona w dokumencie informacyjnym
Emitent planuje przeznaczyć środki pozyskane z emisji akcji serii B na finansowanie dalszego rozwoju Spółki. Emitent zamierza zwiększyć skalę działalności poprzez otwieranie kolejnych punktów sprzedażowych. Jednocześnie planowana jest ekspansja na kolejne rynki w ujęciu geograficznym. Emitent zakończył rok 2012 posiadając 10 punktów sprzedażowych, zlokalizowanych głównie na terenie Wrocławia. Emitent planuje w trakcie sezonu sprzedażowego w 2013 operować 35 punktami sprzedażowymi, zlokalizowanymi głównie na terenie Wrocławia oraz woj. śląskiego. Opierając się na dotychczasowych doświadczeniach Emitent zamierza lokalizować swoje punkty sprzedażowe głównie na terenie centrów i galerii handlowych. Większość środków pozyskanych z emisji akcji zostanie przeznaczona właśnie na rozbudowę sieci sprzedażowej Emitenta. Z pozyskanej kwoty Emitent zamierza sfinansować stworzenie nowych punktów sprzedażowych, czyli zakup niezbędnego wyposażenia oraz sprzętu i urządzeń dla dodatkowych 25 punktów sprzedażowych. Część pozyskanych środków zostanie również przeznaczona na sfinansowanie bieżącego funkcjonowania punktów sprzedażowych w okresie sezonu w 2013 r.
Kapitał zakładowy Spółki wg odpisu z rejestru przedsiębiorców z dnia 14.05.2013 roku wynosi 550.180,00 PLN i dzieli się na 5.501.800 akcji o wartości nominalnej 0,10 PLN każda, w tym:
· 5.200.000 akcji zwykłych na okaziciela serii A;
· 301.800 akcji zwykłych na okaziciela serii B.
Oferta prywatna akcji serii BAkcje serii B wyemitowane zostały na podstawie Uchwały nr 1 NWZ Emitenta z dnia 19 lutego 2012 r. w sprawie podwyższenia kapitału zakładowego Spółki poprzez emisję akcji zwykłych na okaziciela serii B w drodze subskrypcji prywatnej z pozbawieniem prawa poboru dotychczasowych akcjonariuszy, zmiany statutu Spółki i upoważnienia dla Rady Nadzorczej do ustalenia tekstu jednolitego statutu. Cena emisyjna akcji serii B wyniosła 2,50 PLN.
Łączna wartość emisji akcji serii B wyniosła 754.500,00 PLN.
Liczba akcjonariuszy akcji objętych wnioskiem o wprowadzenie: 35
Kurs odniesienia: 2,50 PLN
Papiery wartościowe wprowadzone do obrotu na NewConnect:
· 1.057.500 akcji zwykłych na okaziciela serii A;
· 58.685 akcji zwykłych na okaziciela serii B.