pieniadz.pl

Pierwsze notowanie spółki VAKOMTEK na rynku NewConnect

13-02-2014

| VAKOMTEK S.A.

13 lutego br. na parkiecie rynku NewConnect zadebiutowała spółka VAKOMTEK.
VAKOMTEK S.A. jest 443. spółką notowaną na NewConnect oraz 4. debiutem na tym rynku w 2014 roku.

Opis działalności

Firma Vakomtek S.A. została założona w 2011 roku, jako nowa spółka, która przejęła kanały dystrybucji (poprzez zawarcie w dniu 11.01.2012 r. umowy przeniesienia praw i obowiązków wynikających z umów handlowych zawartych przez Vako Sp. z o.o. na Vakomtek S.A.) oraz kadrę zarządzającą ze spółki Vako Sp. z o.o. Osoby kierujące Emitentem posiadają ponad osiemnastoletnie doświadczenie w prowadzeniu działalności na krajowym rynku dystrybucji urządzeń elektronicznych oraz peryferii komputerowych.

Podstawowym obszarem działalności Spółki jest dystrybucja produktów z segmentu IT (tj. elektronika użytkowa oraz peryferia komputerowe), w tym w szczególności akcesoriów komputerowych marki Vakoss, Verbatim, Xzero i Msonic. Emitent dystrybuuje towary elektroniczne do innych stacjonarnych wielkopowierzchniowych sklepów detalicznych w ilościach hurtowych. Do podstawowych towarów znajdujących się w ofercie Emitenta należą: akcesoria komputerowe, konsole do gier, słuchawki, głośniki, sprzęt sieciowy oraz inne drobne urządzenia elektroniczne o charakterze konsumenckim. Towary oferowane przez Emitenta zakupywane są u dystrybutorów krajowych (jedynie znikoma część nabywana jest bezpośrednio od producentów zagranicznych; na koniec roku 2012 udział dostawców zagranicznych kształtował się na poziomie 1,60%, w okresie I-III kw. 2013 r. na poziomie 5,65%).

Warto zaznaczyć, że Spółka jest wyłącznymi dystrybutorem na rynku w Polsce niektórych marek – np.: Vakoss, Msonic i Xzero, oraz marek Verbatim i Sennheiser w wybranych sieciach handlowych.

Głównymi odbiorcami towarów dystrybuowanych przez Emitenta są sieci handlowe działające na rynku polskim.

Strategia Emitenta
Podstawowym celem strategicznym Spółki jest osiągnięcie pozycji liczącego się dystrybutora w branży sprzętu elektronicznego oraz peryferii komputerowych na rynku polskim oraz innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Cel ten Spółka zamierza osiągnąć poprzez zwiększanie wolumenu sprzedaży Spółki, a także rozwijanie potencjału sprzedażowego (tj. zacieśnienie relacji z odbiorcami towarów oferowanych przez Spółkę oraz ustanawianie relacji handlowych z nowymi potencjalnymi kontrahentami).

W związku z przyjętym celem Spółka zamierza podjąć następujące działania:

I. Zwiększenie skali i efektywności sprzedaży
- optymalizacja działalności w oparciu o system wspomagający proces sprzedaży
- optymalizacja i dalszy rozwój katalogu towarów

II. Budowa i ugruntowanie pozytywnego wizerunku
- upublicznienie Spółki w celu zwiększania wiarygodności wobec kontrahentów

III. Rozwój nowych kanałów sprzedaży
- uruchomienie sprzedaży przez Internet
- wejście na nowe rynki w regionie Europy Środkowo-Wschodniej
- sprzedaż do nowej grupy odbiorców

Kursy walut 2024-02-29

+ więcej

www.Autodoc.pl

Produkty finansowe na skróty:

Konta: Konta osobiste Konta młodzieżowe Konta firmowe Konta walutowe
Kredyty: Kredyty gotówkowe Kredyty mieszkaniowe Kredyty z dopłatą Kredyty dla firm