Raport miesięczny za listopad 2011 r.
14-12-2011
Zgodnie z punktem 16 Załącznika Nr 1 do Uchwały Nr 795/2008 Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. z dnia 31 października 2008 roku "Dobre Praktyki Spółek Notowanych na NewConnect" Zarząd TRO MEDIA SA przekazuje do publicznej wiadomości raport miesięczny za listopad 2011 roku.
I. Informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym Spółki, które w ocenie Spółki mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych TRO MEDIA SA
Wartość netto polskiego rynku reklamy w 2011 r. wzrośnie o 4,5%, wynika z raportu "MPG Media Market Scan 1H 2011", cytowanego przez serwis Press. Według danych domu mediowego MPG, w I połowie roku wartość tego rynku wzrosła o 8,5% do 3,84 mld zł.
Z raportu wynika, że w pierwszym półroczu wydatki na reklamę w Internecie wzrosły o 19,3% do 556 mln zł a na reklamę telewizyjną o 12% do 1,97 mld zł. Wzrosły też wydatki w segmencie "radio" (o 10,6%) oraz magazyny (3%).
MPG prognozuje, że w roku 2011 łączna wartość rynku reklamy netto wzrośnie o 6% w stosunku do roku poprzedniego. Z raportu wynika, że Internet pozostaje medium o najwyższym tempie rozwoju. W roku 2010 korzystanie z Internetu deklarowało 52,5% Polaków, czyli o 3% więcej niż rok wcześniej.
II. Wykaz wszystkich informacji opublikowanych przez Emitenta w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem.
W listopadzie 2011 roku spółka przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu EBI raport:
- 2011-11-09 RB 60/2011 Objecie udziałów w spółce APICUS INVESTMENTS LIMITED
- 2011-11-10 RK 61/2011 Raport za III kwartał 2011 r.
- 2011-11-14 RB 62/2011 Raport miesięczny za październik 2011 r.
- 2011-11-25 RB 63/2011 TRO MEDIA zwycięzcą kategorii Nowy Biznes w konkursie Ernst & Young Przedsiębiorca Roku 2011
W listopadzie 2011 roku spółka nie przekazała do publicznej wiadomości raportów za pośrednictwem systemu ESPI.
III. Informacje na temat realizacji celów emisji, jeżeli taka realizacja, choćby w części, miała miejsce w okresie objętym niniejszym raportem.
W dniu 9 listopada br. Emitent otrzymał informację potwierdzającą objęcie przez Emitenta wszystkich udziałów w spółce prawa cypryjskiego APICUS INVESTMENTS LIMITED. APICUS INVESTMENTS LIMITED będzie wehikułem inwestycyjnym, do którego zostaną przeniesione udziały i akcje spółek portfelowych, znajdujących się w posiadaniu Emitenta. Wycena aktywów będących w posiadaniu APICUS INVESTMENTS LIMITED będzie odzwierciedlona w bilansie spółki TRO MEDIA SA.
W dniu 10 listopada br. Emitent opublikował raport za III kwartał 2011 roku. W III kwartale przychody ze sprzedaży przekroczyły 10 mln zł., a zysk netto jest równy 7,1 mln zł. Zysk netto w III kwartale był o 45% niższy od analogicznego okresu 2010, ale po trzech kwartałach ustalił się na poziomie przeszło 7,1 mln zł., co
oznacza, że jest wyższy aż o blisko 900% od tego samego okresu w roku poprzednim. Osiągnięcie takich wyników jest efektem zarówno prowadzenia dynamicznych działań operacyjnych, jak i rozwoju spółek portfelowych.
Emitent przeprowadził również subskrypcję prywatną 650.000 akcji serii C wyemitowanych w ramach kapitału docelowego sprzedając je po 2 zł i pozyskując 1,3 mln zł. Emitent sprzedał również za 300 tys. zł. część udziałów w spółce Cloud Technologies Sp. z o.o., gdzie nabywcą była grupa inwestorów prywatnych, a TRO MEDIA SA po przeprowadzonej transakcji nadal jest znaczącym akcjonariuszem posiadając 42,5% udziałów w kapitale zakładowym spółki.
W dniu 25 listopada br. Emitent poinformował, że Prezes Zarządu TRO MEDIA SA, Marcin Misztal został zwycięzcą w kategorii Nowy Biznes dziewiątej edycji konkursu Ernst & Young Przedsiębiorca Roku. Nagroda przyznana została "za ducha przedsiębiorczości, wiarę w sukces i determinację przy tworzeniu firmy zajmującej się kompleksową obsługą kampanii reklamowych w mediach elektronicznych oraz inwestycjami w innowacyjne projekty internetowe".
Ernst & Young Przedsiębiorca Roku to jedyna tej skali (ponad 10 000 kandydatów), międzynarodowa inicjatywa promująca najlepszych przedsiębiorców na świecie. Konkurs jest organizowany od 1986 roku, uczestniczy w nim ponad 50 państw. Niezależne od Ernst & Young Jury podejmuje decyzję o wyborze najlepszego przedsiębiorcy w oparciu o takie kryteria jak: przedsiębiorczość, strategia, działalność międzynarodowa, innowacyjność oraz relacje z pracownikami i otoczeniem. Tak ustalone kryteria - identyczne we wszystkich krajach realizujących konkurs - dają przedsiębiorcom z całego świata równe szanse w rywalizacji o zwycięstwo.
IV. Kalendarz inwestora obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce w miesiącu grudniu, które dotyczą Emitenta i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów.
- publikacja raportu miesięcznego za listopad
- prace modernizacyjne i wdrożeniowe w dotychczas przejętych projektach
I. Informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym Spółki, które w ocenie Spółki mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych TRO MEDIA SA
Wartość netto polskiego rynku reklamy w 2011 r. wzrośnie o 4,5%, wynika z raportu "MPG Media Market Scan 1H 2011", cytowanego przez serwis Press. Według danych domu mediowego MPG, w I połowie roku wartość tego rynku wzrosła o 8,5% do 3,84 mld zł.
Z raportu wynika, że w pierwszym półroczu wydatki na reklamę w Internecie wzrosły o 19,3% do 556 mln zł a na reklamę telewizyjną o 12% do 1,97 mld zł. Wzrosły też wydatki w segmencie "radio" (o 10,6%) oraz magazyny (3%).
MPG prognozuje, że w roku 2011 łączna wartość rynku reklamy netto wzrośnie o 6% w stosunku do roku poprzedniego. Z raportu wynika, że Internet pozostaje medium o najwyższym tempie rozwoju. W roku 2010 korzystanie z Internetu deklarowało 52,5% Polaków, czyli o 3% więcej niż rok wcześniej.
II. Wykaz wszystkich informacji opublikowanych przez Emitenta w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem.
W listopadzie 2011 roku spółka przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu EBI raport:
- 2011-11-09 RB 60/2011 Objecie udziałów w spółce APICUS INVESTMENTS LIMITED
- 2011-11-10 RK 61/2011 Raport za III kwartał 2011 r.
- 2011-11-14 RB 62/2011 Raport miesięczny za październik 2011 r.
- 2011-11-25 RB 63/2011 TRO MEDIA zwycięzcą kategorii Nowy Biznes w konkursie Ernst & Young Przedsiębiorca Roku 2011
W listopadzie 2011 roku spółka nie przekazała do publicznej wiadomości raportów za pośrednictwem systemu ESPI.
III. Informacje na temat realizacji celów emisji, jeżeli taka realizacja, choćby w części, miała miejsce w okresie objętym niniejszym raportem.
W dniu 9 listopada br. Emitent otrzymał informację potwierdzającą objęcie przez Emitenta wszystkich udziałów w spółce prawa cypryjskiego APICUS INVESTMENTS LIMITED. APICUS INVESTMENTS LIMITED będzie wehikułem inwestycyjnym, do którego zostaną przeniesione udziały i akcje spółek portfelowych, znajdujących się w posiadaniu Emitenta. Wycena aktywów będących w posiadaniu APICUS INVESTMENTS LIMITED będzie odzwierciedlona w bilansie spółki TRO MEDIA SA.
W dniu 10 listopada br. Emitent opublikował raport za III kwartał 2011 roku. W III kwartale przychody ze sprzedaży przekroczyły 10 mln zł., a zysk netto jest równy 7,1 mln zł. Zysk netto w III kwartale był o 45% niższy od analogicznego okresu 2010, ale po trzech kwartałach ustalił się na poziomie przeszło 7,1 mln zł., co
oznacza, że jest wyższy aż o blisko 900% od tego samego okresu w roku poprzednim. Osiągnięcie takich wyników jest efektem zarówno prowadzenia dynamicznych działań operacyjnych, jak i rozwoju spółek portfelowych.
Emitent przeprowadził również subskrypcję prywatną 650.000 akcji serii C wyemitowanych w ramach kapitału docelowego sprzedając je po 2 zł i pozyskując 1,3 mln zł. Emitent sprzedał również za 300 tys. zł. część udziałów w spółce Cloud Technologies Sp. z o.o., gdzie nabywcą była grupa inwestorów prywatnych, a TRO MEDIA SA po przeprowadzonej transakcji nadal jest znaczącym akcjonariuszem posiadając 42,5% udziałów w kapitale zakładowym spółki.
W dniu 25 listopada br. Emitent poinformował, że Prezes Zarządu TRO MEDIA SA, Marcin Misztal został zwycięzcą w kategorii Nowy Biznes dziewiątej edycji konkursu Ernst & Young Przedsiębiorca Roku. Nagroda przyznana została "za ducha przedsiębiorczości, wiarę w sukces i determinację przy tworzeniu firmy zajmującej się kompleksową obsługą kampanii reklamowych w mediach elektronicznych oraz inwestycjami w innowacyjne projekty internetowe".
Ernst & Young Przedsiębiorca Roku to jedyna tej skali (ponad 10 000 kandydatów), międzynarodowa inicjatywa promująca najlepszych przedsiębiorców na świecie. Konkurs jest organizowany od 1986 roku, uczestniczy w nim ponad 50 państw. Niezależne od Ernst & Young Jury podejmuje decyzję o wyborze najlepszego przedsiębiorcy w oparciu o takie kryteria jak: przedsiębiorczość, strategia, działalność międzynarodowa, innowacyjność oraz relacje z pracownikami i otoczeniem. Tak ustalone kryteria - identyczne we wszystkich krajach realizujących konkurs - dają przedsiębiorcom z całego świata równe szanse w rywalizacji o zwycięstwo.
IV. Kalendarz inwestora obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce w miesiącu grudniu, które dotyczą Emitenta i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów.
- publikacja raportu miesięcznego za listopad
- prace modernizacyjne i wdrożeniowe w dotychczas przejętych projektach