Komentarz zarządu do artykułu prasowego
27-12-2011
W dniu 23/12/2011 opublikowany został artykuł przez wydawnictwo Agory, dostępny obecnie pod adresem http://wyborcza.biz/Gieldy/1,122116,10866708,GPW__To_jak_przesiadka_ze_starego_peceta_na_nowoczesny.html .
Ponieważ autor artykułu wydatnie rozminął się z prawdą przypominamy naszym akcjonariuszom oraz inwestorom, iż:
1) VENO S.A. nigdy nie miała w planach zaprojektowania samochodu. Jesteśmy natomiast akcjonariuszem spółki Arrinera Automotive S.A. produkującej pierwszy w Polsce samochód z segmentu supercars, którego prototyp zaprezentowano w czerwcu 2011 roku.
2) Podczas debiutu spółki na NewConnect nie było oferty publicznej. W ciągu blisko 4 lat od debiutu były natomiast przeprowadzone 3 emisje z prawem poboru, wskutek czego z pierwotnych 66 mln akcji mamy ich obecnie 313 mln (oraz od dziś notowanych jest 313 mln praw do akcji), co ma bezpośredni związek z aktualnym kursem (pomijając już w tym miejscu aspekty związane ze światowym kryzysem gospodarczym w roku 2008 wpływającym na spadki wyceny wszelkich spółek nie tylko giełdowych i nie tylko w Polsce).
3) Kurs VENO nigdy nie osiągnął 2 złotych, tak więc nie mógł spaść z 2 złotych do 3 groszy.
Zarząd VENO S.A. przypomina także, że w zeszłym roku Spółka odnotowała kilka udanych wyjść z inwestycji co pozwoliło jej zakończyć rok z zyskiem podatkowym, natomiast w pierwszej połowie grudnia 2011 VENO domknęła z pełnym sukcesem w 100% emisję z prawem poboru pozyskując ponad 9 mln złotych, co podkreśla zaufanie inwestorów do spółki.
Jednocześnie Zarząd VENO S.A. informuje, iż Arrinera Automotive S.A. oficjalnie złożyła w dniu 23 grudnia 2011 r. Dokument Informacyjny, a w dniu 27 grudnia 2011 r. Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. przydzieliła Spółce Arrinera Automotive dostęp do Elektronicznej Bazy Informacji (NEWCONNECT - Rynek akcji GPW).
Podstawa prawna:
§3 ust. 2 pkt 1) Załącznika Nr 3 do Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu "Informacje bieżące i okresowe przekazywane w alternatywnym systemie obrotu na rynku NewConnect"
Ponieważ autor artykułu wydatnie rozminął się z prawdą przypominamy naszym akcjonariuszom oraz inwestorom, iż:
1) VENO S.A. nigdy nie miała w planach zaprojektowania samochodu. Jesteśmy natomiast akcjonariuszem spółki Arrinera Automotive S.A. produkującej pierwszy w Polsce samochód z segmentu supercars, którego prototyp zaprezentowano w czerwcu 2011 roku.
2) Podczas debiutu spółki na NewConnect nie było oferty publicznej. W ciągu blisko 4 lat od debiutu były natomiast przeprowadzone 3 emisje z prawem poboru, wskutek czego z pierwotnych 66 mln akcji mamy ich obecnie 313 mln (oraz od dziś notowanych jest 313 mln praw do akcji), co ma bezpośredni związek z aktualnym kursem (pomijając już w tym miejscu aspekty związane ze światowym kryzysem gospodarczym w roku 2008 wpływającym na spadki wyceny wszelkich spółek nie tylko giełdowych i nie tylko w Polsce).
3) Kurs VENO nigdy nie osiągnął 2 złotych, tak więc nie mógł spaść z 2 złotych do 3 groszy.
Zarząd VENO S.A. przypomina także, że w zeszłym roku Spółka odnotowała kilka udanych wyjść z inwestycji co pozwoliło jej zakończyć rok z zyskiem podatkowym, natomiast w pierwszej połowie grudnia 2011 VENO domknęła z pełnym sukcesem w 100% emisję z prawem poboru pozyskując ponad 9 mln złotych, co podkreśla zaufanie inwestorów do spółki.
Jednocześnie Zarząd VENO S.A. informuje, iż Arrinera Automotive S.A. oficjalnie złożyła w dniu 23 grudnia 2011 r. Dokument Informacyjny, a w dniu 27 grudnia 2011 r. Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. przydzieliła Spółce Arrinera Automotive dostęp do Elektronicznej Bazy Informacji (NEWCONNECT - Rynek akcji GPW).
Podstawa prawna:
§3 ust. 2 pkt 1) Załącznika Nr 3 do Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu "Informacje bieżące i okresowe przekazywane w alternatywnym systemie obrotu na rynku NewConnect"