Zestawienie najważniejszych wydarzeń w Arrinera Automotive S.A. w miesiącu czerwiec
04-07-2012
Z uwagi na to, że Emitent jest w bardzo dużym stopniu postrzegany przez pryzmat swojej spółki zależnej Arrinera Automotive S.A., natomiast akcjonariusze VENO oczekują możliwie najbogatszych informacji z tej spółki zależnej, oraz z uwagi na to, że dostęp do EBI został Arrinera Automotive odebrany, zarząd VENO zdecydował o publikacji niniejszego raportu w celu zrealizowania deklaracji Zarządu Arrinera Automotive odnośnie publikacji raportów miesięcznych.
Nadeszło lato, temperatury coraz wyższe, dlatego też i u nas w firmie jest coraz goręcej: więcej spotkań, rozmów, ustaleń, kolejnych kroków przybliżających do powstania finalnej wersji supersamochodu Arrinera. Poniżej zestawienie nie wszystkich, ale za to najważniejszych wydarzeń, jakie miały miejsce w Spółce w miesiącu czerwiec:
1. W dniu 28.06.2012 w siedzibie Arrinera Automotive S.A. odbyło się spotkanie z prof. nzw. dr hab. inż. Januszem Piechną oraz dr inż. Rafałem Dalewskim z Politechniki Warszawskiej (Wydział Mechaniczny Energetyki i Lotnictwa, Instytut Techniki Lotniczej i Mechaniki Stosowanej, Zakład Aerodynamiki). W trakcie wizyty panowie mieli okazję dokładnie zwiedzić nową siedzibę firmy, obejrzeć prototyp supersamochodu Arrinera oraz wyfrezowany model docelowej wersji (nad jego aerodynamiką Politechnika Warszawska pracuje już od miesiąca - pierwsze wyniki są nadzwyczaj zadowalające). Ponadto odbyły się konsultacje i dalsze ustalenia związane ze stworzeniem platformy badawczej na bazie supersamochodu Arrinera dla innowacyjnych rozwiązań konstrukcyjnych proponowanych przez uczelnię oraz dla wieloletniego programu badawczego.
2. Po kilkumiesięcznych rozmowach dotyczących możliwości nabywania bezpośrednio od producenta silników LS9 produkowanych przez General Motors, Spółka podpisała z firmą Powertrain Integration LLC (przedstawicielem GM) umowę o zachowaniu poufności zobowiązującą strony umowy do nie przekazywania informacji technicznych do osób trzecich. Jednocześnie wskutek rozmów z osobą odpowiedzialną za sprzedaż silników uzyskaliśmy zapewnienie, że otrzymamy wsparcie techniczne w osobie inżyniera, który będzie odpowiedzialny za adaptację silnika LS9 do supersamochodu Arrinera.
3. Odbyło się w Londynie spotkanie z Lee Noble, podczas którego między innymi została przedyskutowana kwestia renegocjacji umowy inwestycyjnej dotyczącej przejęcia udziałów w firmie Fenix Automotive Ltd.
4. Odbyło się spotkanie z potencjalnym przedstawicielem na teren Kataru i krajów Zatoki Perskiej. Efektem jego wizyty w Katarze, połączonej z zaprezentowaniem docelowej wersji supersamochodu Arrinera, jest nawiązanie bezpośrednich rozmów z pierwszym dealerem z Kataru zainteresowanym sprzedażą Arrinery.
5. Wybrana została firma, która wykona rendery wersji produkcyjnej supersamochodu Arrinera. Została również podjęta decyzja dotycząca upublicznienia renderów i szkiców wersji docelowej samochodu w lipcu.
6. W czasie spotkania z przedstawicielami Politechniki Warszawskiej (gmach MEiL) omówione zostały wstępne wyniki badan aerodynamicznych bryły nadwozia wersji produkcyjnej supersamochodu Arrinera, które okazały się nadzwyczaj zadowalające. Spotkanie miało na celu ogólne zatwierdzenie geometrii nadwozia, zostały również przedstawione drobne sugestie dotyczące korekty przebiegu linii nadwozia. Ostateczne rozmowy odbędą się po zakończeniu cyklu badań.
7. Odbył się proces modelowania wnętrza poprzez wykonanie skanowania projektu wnętrza modelu supersamochodu Arrinera przez firmę zewnętrzną. Model podlega ciągłej modernizacji poprzez wprowadzanie na bieżąco zmian do oprogramowania CAD.
8. Odbyły się rozmowy z przedstawicielami fabryki, która ma produkować supersamochód Arrinera, dotyczące możliwości udzielenia zgody na publikację danych firmy.
9. Nastąpiło odebranie modelu wersji produkcyjnej samochodu w skali 1:4 wyfrezowanego w 'modeling clay'u' oraz zostały wykonane jedynie drobne poprawki (ze względu na nadzwyczaj doskonałe wyniki badań modelu oddanego do PW) uwzględniające pierwsze wyniki badań aerodynamicznych, jak również zostały dokonane poprawki stylistyczne.
10. Kontynuowano działania prawne przeciw Jackowi Balkanowi w związku z publikacją przez niego fałszywych informacji odnośnie projektu supersamochodu Arrinera i spółki Arrinera Automotive S.A. Spółka otrzymała od kancelarii prawnej ostateczne wersje pozwów.
11. Spółka otrzymała kolejne emaile od klientów zainteresowanych zamówieniem lub rezerwacją supersamochodu Arrinera, a także otrzymaniem szerszych informacji na temat projektu.
12. Spółka otrzymała nowe oferty od dystrybutorów zainteresowanych dystrybucją supersamochodu Arrinera w różnych krajach świata, np.: Korea, Rosja, Chiny, Katar.
13. Odbywały się regularne konsultacje Spółki z Lee Noble odnośnie powstania wersji produkcyjnej supersamochodu Arrinera.
14. Podpisano umowę o zachowaniu poufności z firmą SymKom, dystrybutora zaawansowanego oprogramowania. Firma posiada prawie dwudziestoletnie doświadczenie w dziedzinie symulacji przepływów oraz oferuje najnowsze technologie z dziedziny CAE i CAD (Computer Aided Engineering i Computer Aided Design), ukierunkowanej na obliczeniową mechanikę płynów CFD oraz analizy strukturalne.
15. Spółka odebrała z FSO S.A. urządzenia i wyposażenie należące do dawnego Ośrodka Badawczo Rozwojowego w Falenicy, pomocne przy realizacji projektu supersamochodu Arrinera i dokonała instalacji w nowej siedzibie. Wartość zakupionych (używanych) rzeczy na rynku wynosi ok. 80 tys. złotych. Zostały zakupione następujące rzeczy (w stanie bardzo dobrym i w pełni funkcjonujące):
- płyta pomiarowa 2,9 x 1,6 m
- przyrzÄ…d pomiarowy Bendix-Portage wraz z elektronikÄ…
- płyta traserska 4,0 x 2,0 m
- koło angielskie (odlewane)
16. Została wybrana Kancelaria analizująca wpisy w Internecie, które w sposób kłamliwy przedstawiają Spółkę.
17. Zostało złożone zawiadomienie do prokuratury związane z oszczerczymi wypowiedziami osoby prywatnej w Internecie odnośnie Zarządu i spółki Arrinera Automotive S.A.
18. Na kanale francuskiej telewizji France 2 (odpowiednik polskiej telewizji TVP 2) został wyemitowany materiał na temat Polski, który zawierał bardzo pozytywne informacje o projekcie supersamochodu Arrinera.
19. Ze Spółką skontaktował się brytyjski dziennik The Sunday Times w celu zdobycia informacji na temat projektu supersamochodu Arrinera. W czerwcu br. ukazała się w tej gazecie informacja prasowa na temat Arrinery.
20. Filmy na koncie firmowym ARRINERAcom na YouTube, od momentu jego uruchomienia w dniu 29 czerwca 2011 roku obejrzało prawie 625 tys. osób.
21. Rozpoczęto również rozmowy dotyczące upgrade'u przyrządu pomiarowego Bendix-Portage wraz z elektroniką.
Podstawa prawna:§3 ust. 1 Załącznika nr 3 do Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu "Informacje bieżące i okresowe przekazywane w alternatywnym systemie obrotu na rynku NewConnect".
Nadeszło lato, temperatury coraz wyższe, dlatego też i u nas w firmie jest coraz goręcej: więcej spotkań, rozmów, ustaleń, kolejnych kroków przybliżających do powstania finalnej wersji supersamochodu Arrinera. Poniżej zestawienie nie wszystkich, ale za to najważniejszych wydarzeń, jakie miały miejsce w Spółce w miesiącu czerwiec:
1. W dniu 28.06.2012 w siedzibie Arrinera Automotive S.A. odbyło się spotkanie z prof. nzw. dr hab. inż. Januszem Piechną oraz dr inż. Rafałem Dalewskim z Politechniki Warszawskiej (Wydział Mechaniczny Energetyki i Lotnictwa, Instytut Techniki Lotniczej i Mechaniki Stosowanej, Zakład Aerodynamiki). W trakcie wizyty panowie mieli okazję dokładnie zwiedzić nową siedzibę firmy, obejrzeć prototyp supersamochodu Arrinera oraz wyfrezowany model docelowej wersji (nad jego aerodynamiką Politechnika Warszawska pracuje już od miesiąca - pierwsze wyniki są nadzwyczaj zadowalające). Ponadto odbyły się konsultacje i dalsze ustalenia związane ze stworzeniem platformy badawczej na bazie supersamochodu Arrinera dla innowacyjnych rozwiązań konstrukcyjnych proponowanych przez uczelnię oraz dla wieloletniego programu badawczego.
2. Po kilkumiesięcznych rozmowach dotyczących możliwości nabywania bezpośrednio od producenta silników LS9 produkowanych przez General Motors, Spółka podpisała z firmą Powertrain Integration LLC (przedstawicielem GM) umowę o zachowaniu poufności zobowiązującą strony umowy do nie przekazywania informacji technicznych do osób trzecich. Jednocześnie wskutek rozmów z osobą odpowiedzialną za sprzedaż silników uzyskaliśmy zapewnienie, że otrzymamy wsparcie techniczne w osobie inżyniera, który będzie odpowiedzialny za adaptację silnika LS9 do supersamochodu Arrinera.
3. Odbyło się w Londynie spotkanie z Lee Noble, podczas którego między innymi została przedyskutowana kwestia renegocjacji umowy inwestycyjnej dotyczącej przejęcia udziałów w firmie Fenix Automotive Ltd.
4. Odbyło się spotkanie z potencjalnym przedstawicielem na teren Kataru i krajów Zatoki Perskiej. Efektem jego wizyty w Katarze, połączonej z zaprezentowaniem docelowej wersji supersamochodu Arrinera, jest nawiązanie bezpośrednich rozmów z pierwszym dealerem z Kataru zainteresowanym sprzedażą Arrinery.
5. Wybrana została firma, która wykona rendery wersji produkcyjnej supersamochodu Arrinera. Została również podjęta decyzja dotycząca upublicznienia renderów i szkiców wersji docelowej samochodu w lipcu.
6. W czasie spotkania z przedstawicielami Politechniki Warszawskiej (gmach MEiL) omówione zostały wstępne wyniki badan aerodynamicznych bryły nadwozia wersji produkcyjnej supersamochodu Arrinera, które okazały się nadzwyczaj zadowalające. Spotkanie miało na celu ogólne zatwierdzenie geometrii nadwozia, zostały również przedstawione drobne sugestie dotyczące korekty przebiegu linii nadwozia. Ostateczne rozmowy odbędą się po zakończeniu cyklu badań.
7. Odbył się proces modelowania wnętrza poprzez wykonanie skanowania projektu wnętrza modelu supersamochodu Arrinera przez firmę zewnętrzną. Model podlega ciągłej modernizacji poprzez wprowadzanie na bieżąco zmian do oprogramowania CAD.
8. Odbyły się rozmowy z przedstawicielami fabryki, która ma produkować supersamochód Arrinera, dotyczące możliwości udzielenia zgody na publikację danych firmy.
9. Nastąpiło odebranie modelu wersji produkcyjnej samochodu w skali 1:4 wyfrezowanego w 'modeling clay'u' oraz zostały wykonane jedynie drobne poprawki (ze względu na nadzwyczaj doskonałe wyniki badań modelu oddanego do PW) uwzględniające pierwsze wyniki badań aerodynamicznych, jak również zostały dokonane poprawki stylistyczne.
10. Kontynuowano działania prawne przeciw Jackowi Balkanowi w związku z publikacją przez niego fałszywych informacji odnośnie projektu supersamochodu Arrinera i spółki Arrinera Automotive S.A. Spółka otrzymała od kancelarii prawnej ostateczne wersje pozwów.
11. Spółka otrzymała kolejne emaile od klientów zainteresowanych zamówieniem lub rezerwacją supersamochodu Arrinera, a także otrzymaniem szerszych informacji na temat projektu.
12. Spółka otrzymała nowe oferty od dystrybutorów zainteresowanych dystrybucją supersamochodu Arrinera w różnych krajach świata, np.: Korea, Rosja, Chiny, Katar.
13. Odbywały się regularne konsultacje Spółki z Lee Noble odnośnie powstania wersji produkcyjnej supersamochodu Arrinera.
14. Podpisano umowę o zachowaniu poufności z firmą SymKom, dystrybutora zaawansowanego oprogramowania. Firma posiada prawie dwudziestoletnie doświadczenie w dziedzinie symulacji przepływów oraz oferuje najnowsze technologie z dziedziny CAE i CAD (Computer Aided Engineering i Computer Aided Design), ukierunkowanej na obliczeniową mechanikę płynów CFD oraz analizy strukturalne.
15. Spółka odebrała z FSO S.A. urządzenia i wyposażenie należące do dawnego Ośrodka Badawczo Rozwojowego w Falenicy, pomocne przy realizacji projektu supersamochodu Arrinera i dokonała instalacji w nowej siedzibie. Wartość zakupionych (używanych) rzeczy na rynku wynosi ok. 80 tys. złotych. Zostały zakupione następujące rzeczy (w stanie bardzo dobrym i w pełni funkcjonujące):
- płyta pomiarowa 2,9 x 1,6 m
- przyrzÄ…d pomiarowy Bendix-Portage wraz z elektronikÄ…
- płyta traserska 4,0 x 2,0 m
- koło angielskie (odlewane)
16. Została wybrana Kancelaria analizująca wpisy w Internecie, które w sposób kłamliwy przedstawiają Spółkę.
17. Zostało złożone zawiadomienie do prokuratury związane z oszczerczymi wypowiedziami osoby prywatnej w Internecie odnośnie Zarządu i spółki Arrinera Automotive S.A.
18. Na kanale francuskiej telewizji France 2 (odpowiednik polskiej telewizji TVP 2) został wyemitowany materiał na temat Polski, który zawierał bardzo pozytywne informacje o projekcie supersamochodu Arrinera.
19. Ze Spółką skontaktował się brytyjski dziennik The Sunday Times w celu zdobycia informacji na temat projektu supersamochodu Arrinera. W czerwcu br. ukazała się w tej gazecie informacja prasowa na temat Arrinery.
20. Filmy na koncie firmowym ARRINERAcom na YouTube, od momentu jego uruchomienia w dniu 29 czerwca 2011 roku obejrzało prawie 625 tys. osób.
21. Rozpoczęto również rozmowy dotyczące upgrade'u przyrządu pomiarowego Bendix-Portage wraz z elektroniką.
Podstawa prawna:§3 ust. 1 Załącznika nr 3 do Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu "Informacje bieżące i okresowe przekazywane w alternatywnym systemie obrotu na rynku NewConnect".